Musta, kipeä, sileäpintainen patti alapäässä??
Osaisiko joku kertoa, mistä on kyse? Googlesta ei vastausta löytynyt. Minulla on siis noin kuukausi sitten ilmestynyt häpyhuulen ja nivusen väliin ihonalainen, aristava patti. Aluksi ulospäin ei näkynyt mitään, ei edes punoitusta. Mutta tänään huomasin patin muuttuneen sysimustaksi. Pinta kiiltelee, pattia ei voi puristaa. On myös arka ja sen olemassaolo tuntuu. Mikä ihme tämä on?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee noita usein. Johtuu karvojen ajelusta. Isojakin ovat
Siis mustia ja sileitä patteja? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ovat myös todella arkoja
Mulla oli samanlainen muttei musta. Oli joku ihan normi juttu. Tyyliin finni vaikka oli iso ja valkoinen. Musta kuulostaa vereltä. Tuskin vakavaa mut täytyy käydä näyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mustia ja sileitä patteja? Ap
Joo ihan sileitä
Melanoomassa ne muuttuu mustaksi. Käy kattoon netistä.
Verta niissä on sisällä tai jotain märkää
Mulle on tullut tollasia kun ajellut bikinirajaa ja sen jälkeen pyöräillyt. Sisäänpäin kasvanut karva joka tulehtuu ja sinne kertyy verta ja möhmää. Kipeitä ja inhottavia mut ei vaarallisia. Mä oon puhkassut isolla vauva neulalla ja puristanut pois. Sattuu aivan sairaasti mut en oo muutakaan keinoa keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole puristellut lainkaan ennen tuon mustan ilmestymistä. Olen ollut reissussa ja noin viikkoon en ole peilillä vilkaissut - tänään tuntui ikävältä ja katsoin. Viikossa on siis ikäänkuin musta luomi kehittynyt.
Ap
Tuliko reissussa tehtyä jotain mikä vois olla syynä?
Tummasolusyöpä eli melanooma. Ei tarvitse aina luomea.
Vierailija kirjoitti:
Melanoomassa ne muuttuu mustaksi. Käy kattoon netistä.[/quote
Katsoin, ulkonäkö passais mut ei sinne aurinkoa kyllä ole sitten teinivuosien nudesolariumien jälkeen (ja ilman pikkareita oli yhen kerran, max 2) päässyt. Aika rajulta kuulostais ja muutenki tuo kehitys kipeästä patista melanoomaksi.
purista se vaan rikki, tulee verta ja märkää. pese puhtaaksi ja sido haava vaikka puhtaalla kankaalla
Toi on just sellainen alue et joku housun sauma, tai pikkuhousut hankaa,sinne ne paiseet tulevat.. sileä koska on turvoksissa ja iho kimmoisa siksi. Toi sisältää verta ja mätää.Puhkovat sen ja saat antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut tollasia kun ajellut bikinirajaa ja sen jälkeen pyöräillyt. Sisäänpäin kasvanut karva joka tulehtuu ja sinne kertyy verta ja möhmää. Kipeitä ja inhottavia mut ei vaarallisia. Mä oon puhkassut isolla vauva neulalla ja puristanut pois. Sattuu aivan sairaasti mut en oo muutakaan keinoa keksinyt.
Tätä mäki pidän todennäköisenä, mutta iho ei ole ollut missään vaiheessa rikki tosta kohtaa, näppyä ei ole ollut eikä ulospäin ennen tätä päivää ole näkynyt muutenkaan mitään, ei edes punoitusta tsi pullistumaa. Patti on tuntunut ihon alla. Nyt siihen kohtaan on tullut ikäänkuin musta, sileä, kiiltävä luomi.
Sä oot ajellut karvas ja luultavasti epäpuhtaalla ja karva on kasvanut ihon sisään alkanut märkiä. Kohta räjähtää mätäpaise. Hyi yök.
Vierailija kirjoitti:
Toi on just sellainen alue et joku housun sauma, tai pikkuhousut hankaa,sinne ne paiseet tulevat.. sileä koska on turvoksissa ja iho kimmoisa siksi. Toi sisältää verta ja mätää.Puhkovat sen ja saat antibiootit.
Näin mäki luulen! Tuo musta, kumma jälki on vaan niin outo. Ehkäpä se on sitten verta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, ulkonäkö passais mut ei sinne aurinkoa kyllä ole sitten teinivuosien nudesolariumien jälkeen (ja ilman pikkareita oli yhen kerran, max 2) päässyt. Aika rajulta kuulostais ja muutenki tuo kehitys kipeästä patista melanoomaksi.
Nostin vanhan ketjun, ku en osaa linkittää tähän. Ei kai sinne aurinkoa tarvi mennä, mutta jos olet vaalea ja hakenut rusketusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostin vanhan ketjun, ku en osaa linkittää tähän. Ei kai sinne aurinkoa tarvi mennä, mutta jos olet vaalea ja hakenut rusketusta.
Kiitos, löysin ketjun. No, toivotaan että on joku tukkeutunut ja tummunut talirauhanen eikä melanooma. Kaulan alueella on kutiseva luomi, jota oon muutenki menossa näyttämään, niin hoituupa tämäkin samalla.
No entäs tietäisittekö, mikä voisi olla pieni musta/tumma piste häpyhuulen sisäpinnalla? Se ei ole juurikaan koholla enkä ole ajellut karvoja siitä kohdasta. Kooltaan se on nuppineulan päätä pienempi. Näyttää niin kuin siinä paikkein olisi verisuoni.
Anteeksi, että näin tunkeudun tähän keskusteluun, mutta tuli vaan mieleen alapään pateista.
Vierailija kirjoitti:
No entäs tietäisittekö, mikä voisi olla pieni musta/tumma piste häpyhuulen sisäpinnalla? Se ei ole juurikaan koholla enkä ole ajellut karvoja siitä kohdasta. Kooltaan se on nuppineulan päätä pienempi. Näyttää niin kuin siinä paikkein olisi verisuoni.
Anteeksi, että näin tunkeudun tähän keskusteluun, mutta tuli vaan mieleen alapään pateista.
Google kertoi verisuonen päistä, joita tässäkin ketjussa väläyteltiin. Niistä löytyi jonkin verran matskua googlaamalla. Ap
Talipatti