Luulen, että minulla on väärä diagnoosi (dyskalkulia)
En minä nyt niin surkea ole matikassa. Ymmärrän kuitenkin numerot ja osaan perus yhteen- ja vähennyslaskuja. Mutta kun en osannut jotain jakokulmaa, niin lääkäri vain päätti että minulla on kyseinen diagnoosi, sen kummemmin tutkimatta. En edes kehtaa hakeutua tämän takia mihinkään missä tätä selvitettäisi.
Kommentit (4)
Minun kiinnostukseni matematiikkaan loppui peruskoulun joukko-oppiin. Sen lisäksi kotona sanottiin ettei tyttöjen tarvi oppia matematiikkaa. Luin lukiossa lyhyen matematiikan.
Minä olen aina ollut ihan hyvä matikassa, mutta en ole käyttänyt jakokulmaa vuosikausiin enkä muista enää miten se menikään. Oppisin kyllä jos opettelisin taas, mutta jos nyt testattaisiin, niin noloksi menisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut ihan hyvä matikassa, mutta en ole käyttänyt jakokulmaa vuosikausiin enkä muista enää miten se menikään. Oppisin kyllä jos opettelisin taas, mutta jos nyt testattaisiin, niin noloksi menisi.
Miehenikään ei muistanut jakokulmaa (on insinööri) kun kysyin. Olen kyllä matikassa surkea ollut aina, varsinkin sanalliset tehtävät ja kaikki x+yx2596-100-tyyppiset laskut on ihan hepreaa, ja peruskoulussa pääsin juuri ja juuri matikat läpi. Mutta että dyskalkulia? Olen ymmärtänyt sen olevan joku äärimmäinen juttu, että ei ollenkaan hahmota mitään matemaattisia asioita tai numeroita. Ja minua ei siis tutkittu erityisemmin asian osalta.
Ap
Up