Meidän piti lähteä lasten kanssa muumimaailmaan- Mies perui reissun!
Oli tarkoitus lähteä 2v 4v ja 6 v kanssa muumimaailman. Asia oli lyöty lukkoon jo kuukausi sitten. No, eilen sitten mies ilmoitti, ettei aio lähteä minnekään.
Meillä on ollut suhde aikamoista vuoristorataa ja mies vetosi tähän. Hän sanoi, ettei läsnäolo minun kanssa enää kiinnosta eikä aio enää tehdä mitään " tyhmiä" perhereissuja.
Yritin sanoa miehelle, että meidän ongelmat eivät voi olla este lasten retkille, mutta mies huusi, että hän päättää!
Nyt lapset rääkyvät, kun reissu peruuntui. Minulla ei ole ajokorttia eikä ole täällä ketään tuttuja kuskaamassa. En myöskään tahdo lähteä yksin lasten kanssa, koska rahat ovat vähissä.
Mitä teen?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis miehen maksajaksi reissulle? "en halua lähteä yksin koska rahat on vähissä."
Yleensä se kotona oleva osapuoli pitää sitä kassaa, josta maksetaan ruuat ja muut tarpeelliset, se paremmin tienaava taas muumimaailmareissut, joten onko ihme että äiti haluaa miehen mukaansa. Ei mun mielestä ole paljoa vaadittu, että isä osallistuu kustannuksiin.
Mistä olet keksinyt tuollaisen jaottelun? Ja missä ap sanoi olevansa kotona ja maksavansa ruuat...? Tai että mies tienaa enemmän? Vedit nyt ihan hatusta nuo kaikki.
Minusta tämä käy kyllä ilmi aloituksesta. Vai kuvitteletko sinä kaiken lisäksi ap:stä, että on töissäkäyvä ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis miehen maksajaksi reissulle? "en halua lähteä yksin koska rahat on vähissä."
Niin, eihän toki miesten tarvitse millään tavoin osallistua omien lastensa elämään.
Provohan tämä toki on, mutta kyllä niitä näkee miehiä, jotka elävät täysin erillään perheestään. Heikkolahjaisia mänttejä! Ja valitettavasti on myös olemassa typeriä naisia, jotka suostuvat suojaamattomaan seksiin noitten ääliöitten kanssa. Ja niin huonot geenit siirtyvät eteenpäin. Surullista!
Vierailija kirjoitti:
Hommaa muuminaamari, riisu itsesi alastomaksi ja teippaa persvako ilmastointiteipillä. Siinä on muumimaailmaa.
Ja varmasti parempi kuin alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laittaisit palstan kiinni ja olisit niiden pettyneiden lasten tukena ja seurana. Lähtisitte vaikka piknikille jonnekin kävelymatkan päähän. Mutta ei, äidillä on nyt tärkeämpää tekemistä kun pitää palstailla.
Miehenhän se pitäisi hyvitellä lapsille se, että perui luvatun reissun omaa itsekkyyttään.
Lasten kannalta onkin olennaista, että kumpi sen tekee.
Provohan tämä onneksi on, jonkun sairaan ihmisen mielikuvitusta, mutta valitettavasti niitäkin äitejä on, jotka palstailevat tai somettavat samaan aikaan kun lapset rääkyvät pettymystään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tarkoitus lähteä 2v 4v ja 6 v kanssa muumimaailman. Asia oli lyöty lukkoon jo kuukausi sitten. No, eilen sitten mies ilmoitti, ettei aio lähteä minnekään.
Meillä on ollut suhde aikamoista vuoristorataa ja mies vetosi tähän. Hän sanoi, ettei läsnäolo minun kanssa enää kiinnosta eikä aio enää tehdä mitään " tyhmiä" perhereissuja.
Yritin sanoa miehelle, että meidän ongelmat eivät voi olla este lasten retkille, mutta mies huusi, että hän päättää!
Nyt lapset rääkyvät, kun reissu peruuntui. Minulla ei ole ajokorttia eikä ole täällä ketään tuttuja kuskaamassa. En myöskään tahdo lähteä yksin lasten kanssa, koska rahat ovat vähissä.
Mitä teen?Jossain entisaikain parisuhdekirjasessa luki ohjeena, että naisen saa kuriin kun peruu jonkun menon jota nainen on odottanut. Joku varmaan löytää kuvan ohjeesta linkittäväksi?
Eli: mies vaihtoon jos sen parisuhteen hoitokeinot on jostain kiviajalta.
Jossakin ohjeessa sanottiin, että kannattaa vaihtaa se pienikullinen tollo, jonka kanssa tuli tyhmyyttään tehtyä lapset, parempaan, oikeaan mieheen, jolla on miehen kulli ja herrasmiehen käytöstavat. Se ensimmäinen kattaa niistää rahoistaan niin hyvin kuin vaan suinkin pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se kotona oleva osapuoli pitää sitä kassaa, josta maksetaan ruuat ja muut tarpeelliset, se paremmin tienaava taas muumimaailmareissut, joten onko ihme että äiti haluaa miehen mukaansa. Ei mun mielestä ole paljoa vaadittu, että isä osallistuu kustannuksiin.
Tuskinpa tässä nyt onkaan vain rahasta kysymys, tajuatko tonttu?
Joidenkin mielestä tuntuu olevan, koska kommentit on noita "ajattelit sitten maksattaa miehellä" -tyylisiä. Mä taas en ymmärrä mitä vikaa on siinä että mies maksaa omien lastensa huvituksia. Tuskinpa työ saamaan on se vaimo joka eniten sinne muumimaailmaan vinkuu.
Toinen mikä ihmetyttää: mies käyttäytyy sikamaisesti lapsia kohtaan mutta äidin vika. Pakko olla koska äiti sattuu olemaan ap ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laittaisit palstan kiinni ja olisit niiden pettyneiden lasten tukena ja seurana. Lähtisitte vaikka piknikille jonnekin kävelymatkan päähän. Mutta ei, äidillä on nyt tärkeämpää tekemistä kun pitää palstailla.
Miehenhän se pitäisi hyvitellä lapsille se, että perui luvatun reissun omaa itsekkyyttään.
Lasten kannalta onkin olennaista, että kumpi sen tekee.
Provohan tämä onneksi on, jonkun sairaan ihmisen mielikuvitusta, mutta valitettavasti niitäkin äitejä on, jotka palstailevat tai somettavat samaan aikaan kun lapset rääkyvät pettymystään.
Kannattaisi ehkä jättää tuo kuvittelu vähän vähemmälle. Eihän sulla ole aavistustakaan siitä, miten lapset juuri nyt asiaan suhtautuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä tuntuu olevan, koska kommentit on noita "ajattelit sitten maksattaa miehellä" -tyylisiä. Mä taas en ymmärrä mitä vikaa on siinä että mies maksaa omien lastensa huvituksia. Tuskinpa työ saamaan on se vaimo joka eniten sinne muumimaailmaan vinkuu.
Toinen mikä ihmetyttää: mies käyttäytyy sikamaisesti lapsia kohtaan mutta äidin vika. Pakko olla koska äiti sattuu olemaan ap ;)
Niin siis MIEHELLÄ ei varmaan ole kysymys tässä rahasta, etkö sä ny tajua? Eli että säästääkseen ei halua maksaa.
Ap:llä voi silti olla yritys maksattaa menot miehellä, ja samalla käyttäytyä miten huvittaa ("meillä on nyt ollut suhde pienessä kriisissä muutekin tässä viimeaikoina").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän ap ihan itse sanoi, ei muuten haittaisi ettei mies tule muttakun kyyti ja rahaa tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa vastuuta omasta elämästä, eikä laskea sitä toisen varaan? Vastuulliseen vanhemmuuteen kuuluu myös riittävä itsenäisyys; puoliso voi aina hävitä kuvioista syystä tai toisesta.
Jos olet aikuinen, mikään ei estä sua lähtemästä reissuun lasten kanssa.Just näin! Lapsia on, rahaa ei ole ja mies huutaa.
Älä lupaa lapsille mitään sellaista, mitä sinä et voi pitää ihan yksin. Nainen saa vuonna 2018 käydä töissä ja vastata omasta elatuksestaan, ei pidä olettaa,että avioliittolaissa mainittu osallistuminen elatukseen tarkoittaa miehen velvollisuuttaa elättää vaimonsa eikä vaimo saa töitä tehdä.
Ihan hyvin voi luvata, koska toi on yksistään miehen ongelma eikä vaimon. SItä paitsi se mie stienaa just siksi että vaimo on mahdollistanut sen olemalla kotona lasten kanssa eikä päinvastoin.
Mun mies tienaa hyvin, vaikka en ole mahdollistanut sitä olemalla lasten kanssa kotona. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus lapsille, joiden vanhemmat ovat töissä, joten ei isän tarvitse jäädä lasten kanssa kotiin, jos äiti menee töihin. Suosittelen ap:llekin työnteon kokeilemista, saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet keksinyt tuollaisen jaottelun? Ja missä ap sanoi olevansa kotona ja maksavansa ruuat...? Tai että mies tienaa enemmän? Vedit nyt ihan hatusta nuo kaikki.
Minusta tämä käy kyllä ilmi aloituksesta. Vai kuvitteletko sinä kaiken lisäksi ap:stä, että on töissäkäyvä ihminen?
Öö mistä kohtaa tekstiä sinulle tuli mielikuva että ap maksaa ruuat? Aikamoista rivienvälistä keksimistä :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö mistä kohtaa tekstiä sinulle tuli mielikuva että ap maksaa ruuat? Aikamoista rivienvälistä keksimistä :,D
No kai hänellä nyt jotain tuloja on? Tuskinpa maksaa niistä vain manikyyriään, vaan osan perheen kuluista, mutta sepä tuskin mihinkään riittää, ja mies maksaa loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen mikä ihmetyttää: mies käyttäytyy sikamaisesti lapsia kohtaan mutta äidin vika. Pakko olla koska äiti sattuu olemaan ap ;)Niin siis MIEHELLÄ ei varmaan ole kysymys tässä rahasta, etkö sä ny tajua? Eli että säästääkseen ei halua maksaa.
Ap:llä voi silti olla yritys maksattaa menot miehellä, ja samalla käyttäytyä miten huvittaa ("meillä on nyt ollut suhde pienessä kriisissä muutekin tässä viimeaikoina").
Miksi sulle on nimenomaan tämä kohta ongelma ja siitä pitää jäädä vääntämään ja kääntämään?
Miksi mies hakusi lapsia, kun ei ole heistä ja heidän hyvinvoinnista kiinnostunut? Tallenna puhelimeen miehen kommentteja, joista käy ilmi, ettei lapset kiinnosta. Eroa, saat kyllä kolmesta lapsesta elareita jne.
Kiinnitätte nyt ihan vääriin asioihin huomiota tässä ketjussa. Raha ei ole pointti, vaan se ettei miestä kiinnosta lasten tarpeet ja hyvinvointi. Ei mies voi perua sovittua reissua sillä perusteella, ettei huvita olla vaimonsa seurassa. Miksei mies ehdottanut, että lähtis yksin lasten kanssa, ettei lapsille luvattu reissu peruunnu. No ei se jaksa vissiin. Lapsista viis. Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa vastuuta omasta elämästä, eikä laskea sitä toisen varaan? Vastuulliseen vanhemmuuteen kuuluu myös riittävä itsenäisyys; puoliso voi aina hävitä kuvioista syystä tai toisesta.
Jos olet aikuinen, mikään ei estä sua lähtemästä reissuun lasten kanssa.Just näin! Lapsia on, rahaa ei ole ja mies huutaa.
Älä lupaa lapsille mitään sellaista, mitä sinä et voi pitää ihan yksin. Nainen saa vuonna 2018 käydä töissä ja vastata omasta elatuksestaan, ei pidä olettaa,että avioliittolaissa mainittu osallistuminen elatukseen tarkoittaa miehen velvollisuuttaa elättää vaimonsa eikä vaimo saa töitä tehdä.
Ihan hyvin voi luvata, koska toi on yksistään miehen ongelma eikä vaimon. SItä paitsi se mie stienaa just siksi että vaimo on mahdollistanut sen olemalla kotona lasten kanssa eikä päinvastoin.
Mun mies tienaa hyvin, vaikka en ole mahdollistanut sitä olemalla lasten kanssa kotona. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus lapsille, joiden vanhemmat ovat töissä, joten ei isän tarvitse jäädä lasten kanssa kotiin, jos äiti menee töihin. Suosittelen ap:llekin työnteon kokeilemista, saatat yllättyä.
Kaikki nyt ei vaan tahdo pykätä lapsia muiden hoidettavaksi liian pienenä. Hyvinvointi on muutakin kuin rahaa.
Se muumimaailmassa käynti on kyllä kallista. Sillä rahalla saa vaikka mitä tarpeellista.
Mekin oltiin kerran siinä aivan lähellä leireilemässä ja minä olisin halunnut viedä lapset kyseiseen paikkaan mutta mieheni ei, juurikin tuon rahan takia. Ja minä hyväksyin tilanteen, kuin myös lapset kun se heille selitettiin ja saivat sitten monet jäätelöt ja muuta mukavaa sillä reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen mikä ihmetyttää: mies käyttäytyy sikamaisesti lapsia kohtaan mutta äidin vika. Pakko olla koska äiti sattuu olemaan ap ;)Niin siis MIEHELLÄ ei varmaan ole kysymys tässä rahasta, etkö sä ny tajua? Eli että säästääkseen ei halua maksaa.
Mistäs sinä kuvittelet että tämä kriisi on vain ap:n vika? Entäpä jos se onkin mies joka "käyttäytyy miten huvittaa"?
Älä anna seksiä miehelle koko kesänä. Vai taitaa tämä kortti jo olla käytetty, mikäli aistin suhdettanne oikein?:(
Ehkäpä miestä ihan vain tunnetasolla vitutti eikä ymmärrettävästi silloin halua olla missään tekemisissä.