Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän piti lähteä lasten kanssa muumimaailmaan- Mies perui reissun!

Vierailija
09.06.2018 |

Oli tarkoitus lähteä 2v 4v ja 6 v kanssa muumimaailman. Asia oli lyöty lukkoon jo kuukausi sitten. No, eilen sitten mies ilmoitti, ettei aio lähteä minnekään.
Meillä on ollut suhde aikamoista vuoristorataa ja mies vetosi tähän. Hän sanoi, ettei läsnäolo minun kanssa enää kiinnosta eikä aio enää tehdä mitään " tyhmiä" perhereissuja.
Yritin sanoa miehelle, että meidän ongelmat eivät voi olla este lasten retkille, mutta mies huusi, että hän päättää!
Nyt lapset rääkyvät, kun reissu peruuntui. Minulla ei ole ajokorttia eikä ole täällä ketään tuttuja kuskaamassa. En myöskään tahdo lähteä yksin lasten kanssa, koska rahat ovat vähissä.
Mitä teen?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissu sovittu jo aikaa sitten, mutta rahaa ei ole? Millä rahalla ajattelit sitten reissata jos vasta vajaa vuorokautta ennen tuli mieleen, että se maksaa? Tosi kurja on miehesi temppu, mutta kai nyt reissujen kustannuksista olisit itsekin voinut ottaa vastuuta?

Jospa reissu olisi maksettu vaikka puoliksi? Kyllä se tuntuu kun toinen puolisko puuttuu. Mikset penää miehen vastuuta ollenkaan? 

Vierailija
62/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ottaa vastuuta omasta elämästä, eikä laskea sitä toisen varaan? Vastuulliseen vanhemmuuteen kuuluu myös riittävä itsenäisyys; puoliso voi aina hävitä kuvioista syystä tai toisesta.

Jos olet aikuinen, mikään ei estä sua lähtemästä reissuun lasten kanssa.

Just näin! Lapsia on, rahaa ei ole ja mies huutaa.

Älä lupaa lapsille mitään sellaista, mitä sinä et voi pitää ihan yksin. Nainen saa vuonna 2018 käydä töissä ja vastata omasta elatuksestaan, ei pidä olettaa,että avioliittolaissa mainittu osallistuminen elatukseen tarkoittaa miehen velvollisuuttaa elättää vaimonsa eikä vaimo saa töitä tehdä.

Ihan hyvin voi luvata, koska toi on yksistään miehen ongelma eikä vaimon. SItä paitsi se mie stienaa just siksi että vaimo on mahdollistanut sen olemalla kotona lasten kanssa eikä päinvastoin. 

Mun mies tienaa hyvin, vaikka en ole mahdollistanut sitä olemalla lasten kanssa kotona. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus lapsille, joiden vanhemmat ovat töissä, joten ei isän tarvitse jäädä lasten kanssa kotiin, jos äiti menee töihin. Suosittelen ap:llekin työnteon kokeilemista, saatat yllättyä.

Peruuko teillä mies sovitut työreissut, kun lapset sairastuvat ja sinun pitää olla töissä? Voiko mies jäädä ylitöihin, kun on hänen vuoro hakea lapset hoidosta? Jos miehen työ ei ole säännöllistä päivätyötä ilman ylitöitä tai työreissuja, niin silloin naisen kotona ololla ei ole mitään merkitystä. Muussa tapauksessa miehen elämä mutkistuu, kun hän on omalta osaltaan vastuussa lasten hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tarkoitus lähteä 2v 4v ja 6 v kanssa muumimaailman. Asia oli lyöty lukkoon jo kuukausi sitten. No, eilen sitten mies ilmoitti, ettei aio lähteä minnekään.

Meillä on ollut suhde aikamoista vuoristorataa ja mies vetosi tähän. Hän sanoi, ettei läsnäolo minun kanssa enää kiinnosta eikä aio enää tehdä mitään " tyhmiä" perhereissuja.

Yritin sanoa miehelle, että meidän ongelmat eivät voi olla este lasten retkille, mutta mies huusi, että hän päättää!

Nyt lapset rääkyvät, kun reissu peruuntui. Minulla ei ole ajokorttia eikä ole täällä ketään tuttuja kuskaamassa. En myöskään tahdo lähteä yksin lasten kanssa, koska rahat ovat vähissä.

Mitä teen?

Jossain entisaikain parisuhdekirjasessa luki ohjeena, että naisen saa kuriin kun peruu jonkun menon jota nainen on odottanut. Joku varmaan löytää kuvan ohjeesta linkittäväksi?

Eli: mies vaihtoon jos sen parisuhteen hoitokeinot on jostain kiviajalta.

Ehkäpä miestä ihan vain tunnetasolla vitutti eikä ymmärrettävästi silloin halua olla missään tekemisissä.

Joo, ja sitten mies kosti v*tutuksensa lapsilleen.

Vierailija
64/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis miehen maksajaksi reissulle? "en halua lähteä yksin koska rahat on vähissä."

Yleensä se kotona oleva osapuoli pitää sitä kassaa, josta maksetaan ruuat ja muut tarpeelliset, se paremmin tienaava taas muumimaailmareissut, joten onko ihme että äiti haluaa miehen mukaansa. Ei mun mielestä ole paljoa vaadittu, että isä osallistuu kustannuksiin. 

Mistä olet keksinyt tuollaisen jaottelun? Ja missä ap sanoi olevansa kotona ja maksavansa ruuat...? Tai että mies tienaa enemmän? Vedit nyt ihan hatusta nuo kaikki.

Minusta tämä käy kyllä ilmi aloituksesta. Vai kuvitteletko sinä kaiken lisäksi ap:stä, että on töissäkäyvä ihminen?

Öö mistä kohtaa tekstiä sinulle tuli mielikuva että ap maksaa ruuat? Aikamoista rivienvälistä keksimistä :,D

No kai hänellä nyt jotain tuloja on? Tuskinpa maksaa niistä vain manikyyriään, vaan osan perheen kuluista, mutta sepä tuskin mihinkään riittää, ja mies maksaa loput.

Sinä heittelet ihan päästäsi noita juttuja :D lue aloitus ja osallistu sen pohjalta keskusteluun.

Vierailija
65/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Eli mies ja lapset lähtekööt muumimaailmaan tai jonnekin minne mies haluaa ne viedä. Sinä voit sillä välin tehdä erohakemuksen, etsiä töitä ja tsekata autokoulun valmiiksi. Ja se vuokrakämppä hakuun.

Suit sait, hienosti eikö.

TAI sitten istut alas ja kuuntelet miestäsi. Todennäköisesti se on ylistressattu perheen ainoana elättäjänä ja yliväsynyt kuten sinäkin. Seksielämäkin on olematonta. Ja akka ronimassa lompakolla hamaan loppuun asti ja joutuu kuskaamaan perhettään joka paikkaan kun ei toisella ole itsenäisyyttä senkään suhteen.

Eli paluu kohtaan 1, miinus ehkä ne eropaperit ja vuokrakämppä. Kun nuorin on jo 2, voi alkaa toimimaan, ja 3v kohdalla alkaa homma olla siinä. Ja mies kiittää ja niin sinäkin, ja parisuhteenne.

Vierailija
66/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit maksattanut koko reissun miehelläsi?

Jos aatellaan et matkakulut 50e, hotelli 150e liput 150 e ja syöminen plus tilpehööri 150e eli yhteensä 500e. Onhan siinä aika iso ero maksaako tuon puoliksi vai kokonaan itse.

Jos ollaan tehty kolme lasta yhdessä niin miten muumimaailma reissusta voi tulla maksattamista miehellä? Vai kenen ne lapset on?

Toivottavasti et ole tosissasi.

Vierailija
67/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin pienille lapsille on pitänyt kertoa reissusta etukäteen? Tuskin heillä on mitään omia sovittuja menoja vaan lähtevät just sillä hetkellä, kun vanhemmat päättävät lähteä. Voisihan reissun peruuntumiseen olla muitakin syitä...joku onkin sairaana, auto hajoaa, on tullut jotain muita laskuja, jotka pitää maksaakin ensin, sataakin räntää (ihan mahdollista Suomessa kesäkuun alkuviikoilla) jne. Toki pienet pettymykset tekevät lapsille ihan hyvääkin välillä, mutta pettymyksiä tulee lapsille ihan varmasti muutenkin. Mä en ole koskaan kertonut lapsilleni etukäteen, milloin esim lähdetään Linnanmäelle. Olen halunnut aamulla ensin katsoa, huvittaako lähteä, millainen säätila on jne ja vasta, kun olen valmis lähtöön, sanonut lapsille, että nyt kengät jalkaan.

Vierailija
68/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat provojen syytämisen.

Vierailija
69/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi kuskata ja maksaa reissu, vaikka eroatte. Just joo.

Vierailija
70/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en halunnut lähteä pari kesää sitten miehen kanssa yhdessä suunnittelemallemme reissulle, vaikka tiedossa oli meno huvipuistoon. Miehen hitaus lähtövalmisteluissa otti päähän ja se, että kaikki pakkaaminen jäi aina minun tehtäväkseni. Ja että mies tuntui kaikessa vain olevan ärsyttävä, hermoille käyvä kusipäää. Olin tosi kiukkuinen ja purin sen mieheeni. Mies sitten alkoi hermostua siitä, vaikka olisi estänyt tilanteen pakkaamalla reippaasti ja toimimalla muutenkin touhukkaasti, aikataulussa ja ripeästi.

Tai sinä omisit voinut hillitä itsesi ja toimia kuten aikuinen

En olisi voinut. Olen kadottanut yhteyden itseeni, ja minua ei oikeasti kiinnostanut koko reissu paskaaakaan. Muiden takia olin sille lähdössä. Jos muut jättävät hommat aika lailla vain minun kontolleni ja itse hidastelevat ja perseilevät, niin sanoin, ettei mua kiinnostakaan lähteä.

Eikä tämä ollut ainoa oharisi lapsille. Et tee mitään kenenkään vuoksi.

Miestä tästä ei voi syyttää

Vierailija
71/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi kuskata ja maksaa reissu, vaikka eroatte. Just joo.

Niin miehet ne eroaa aina lapsistakin sujuvasti. 

Vierailija
72/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitätte nyt ihan vääriin asioihin huomiota tässä ketjussa. Raha ei ole pointti, vaan se ettei miestä kiinnosta lasten tarpeet ja hyvinvointi. Ei mies voi perua sovittua reissua sillä perusteella, ettei huvita olla vaimonsa seurassa. Miksei mies ehdottanut, että lähtis yksin lasten kanssa, ettei lapsille luvattu reissu peruunnu. No ei se jaksa vissiin. Lapsista viis. Saatana.

Perhe on kokonaisuus, vain nainen voi elellä siinä itekkäästi hyvinvointia mieheltä vaatien, vaikka pahoittaisi miehen mielen.

Vierailija
73/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit maksattanut koko reissun miehelläsi?

Jos aatellaan et matkakulut 50e, hotelli 150e liput 150 e ja syöminen plus tilpehööri 150e eli yhteensä 500e. Onhan siinä aika iso ero maksaako tuon puoliksi vai kokonaan itse.

Jos ollaan tehty kolme lasta yhdessä niin miten muumimaailma reissusta voi tulla maksattamista miehellä? Vai kenen ne lapset on?

Toivottavasti et ole tosissasi.

Rehellisesti sanottuna olisin itsekin jäänyt siitä reissusta pois jos olisin tiennyt mitä maksaa. Muumimaailma on todella kallis paikka. Tosin ymmärrän sen että sellaisen pitäminen jotain maksaa.

Vierailija
74/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen?

Jossain entisaikain parisuhdekirjasessa luki ohjeena, että naisen saa kuriin kun peruu jonkun menon jota nainen on odottanut. Joku varmaan löytää kuvan ohjeesta linkittäväksi?

Eli: mies vaihtoon jos sen parisuhteen hoitokeinot on jostain kiviajalta.

Ei tuo ap:n mies osaa kunnolla lukea.

Vierailija
75/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta että on raukkamainen mies ja isä. Kostaa lastensa kautta vaimolleen. Voi jumalauta, että vihaan tuollaista.

M36

Vierailija
76/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi, tee elämäsi sellaiseksi, että pärjäät ilman miestä. Eli ajokortti ja rahatilanne nyt ihan ekaksi.

Miten ajokortti vaikuttaa pärjäämiseen ilman miestä? Hyvin olen pärjännyt lasten kanssa ilman korttia. Tosin reissut maksaa tällöin enemmän kun julkisillä joutuu menemään ja yleensä majoitus päälle, sillä samalla tavalla ei pääse yhden päivän aikana liikkumaan kuin autolla.

Tosin säästää myös rahaa kun ei tarvitse maksella vakuutuksia ja bensoja jne koko vuotta. Talouden toki pitää olla kunnossa, jos haluaa reissailla ilman miestä.

Tässä on hyökätty liikaa ap:ta kohtaan, kuten yleensäkin. Kyllä miehellä on vastuunsa luvatuista asioista lapsilleen. Ei mies tuossa ajatellut kuin itseään, ei yhtään sitä, miltä lapsista tuntui kun viedään kauan odotettu retki ja vieläpä luvattu sellainen.

Vierailija
77/77 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta että on raukkamainen mies ja isä. Kostaa lastensa kautta vaimolleen. Voi jumalauta, että vihaan tuollaista.

M36

Siis kostaa mitä? Sen, että muumit ovat koskettaneet häntä pienenä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi