Meidän piti lähteä lasten kanssa muumimaailmaan- Mies perui reissun!
Oli tarkoitus lähteä 2v 4v ja 6 v kanssa muumimaailman. Asia oli lyöty lukkoon jo kuukausi sitten. No, eilen sitten mies ilmoitti, ettei aio lähteä minnekään.
Meillä on ollut suhde aikamoista vuoristorataa ja mies vetosi tähän. Hän sanoi, ettei läsnäolo minun kanssa enää kiinnosta eikä aio enää tehdä mitään " tyhmiä" perhereissuja.
Yritin sanoa miehelle, että meidän ongelmat eivät voi olla este lasten retkille, mutta mies huusi, että hän päättää!
Nyt lapset rääkyvät, kun reissu peruuntui. Minulla ei ole ajokorttia eikä ole täällä ketään tuttuja kuskaamassa. En myöskään tahdo lähteä yksin lasten kanssa, koska rahat ovat vähissä.
Mitä teen?
Kommentit (77)
Kuullostaa siltä, että tossa tulisi itselle vastaan viimeinen niitti. Miettikää millaisen mallin mies antaa lapsille ja miten ihanaa että hän kostaa lapsille vihansa äitiä kohtaan. Mä en kattelisi tollasta enää hetkeäkään. Jättäisin nyt ne lapset miehelle ja nostaisin kytkintä ja palaisin takaisin avioeropapereiden kanssa. So simple.
Vierailija kirjoitti:
Eli olisit maksattanut koko reissun miehelläsi?
Mies on lasten isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa vastuuta omasta elämästä, eikä laskea sitä toisen varaan? Vastuulliseen vanhemmuuteen kuuluu myös riittävä itsenäisyys; puoliso voi aina hävitä kuvioista syystä tai toisesta.
Jos olet aikuinen, mikään ei estä sua lähtemästä reissuun lasten kanssa.Just näin! Lapsia on, rahaa ei ole ja mies huutaa.
Älä lupaa lapsille mitään sellaista, mitä sinä et voi pitää ihan yksin. Nainen saa vuonna 2018 käydä töissä ja vastata omasta elatuksestaan, ei pidä olettaa,että avioliittolaissa mainittu osallistuminen elatukseen tarkoittaa miehen velvollisuuttaa elättää vaimonsa eikä vaimo saa töitä tehdä.
Ihan hyvin voi luvata, koska toi on yksistään miehen ongelma eikä vaimon. SItä paitsi se mie stienaa just siksi että vaimo on mahdollistanut sen olemalla kotona lasten kanssa eikä päinvastoin.
Onpa ihana tapa tuottaa lapsille pettymys ja täysin mielivaltaisella tyylillä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en halunnut lähteä pari kesää sitten miehen kanssa yhdessä suunnittelemallemme reissulle, vaikka tiedossa oli meno huvipuistoon. Miehen hitaus lähtövalmisteluissa otti päähän ja se, että kaikki pakkaaminen jäi aina minun tehtäväkseni. Ja että mies tuntui kaikessa vain olevan ärsyttävä, hermoille käyvä kusipäää. Olin tosi kiukkuinen ja purin sen mieheeni. Mies sitten alkoi hermostua siitä, vaikka olisi estänyt tilanteen pakkaamalla reippaasti ja toimimalla muutenkin touhukkaasti, aikataulussa ja ripeästi.
Tai sinä omisit voinut hillitä itsesi ja toimia kuten aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa vastuuta omasta elämästä, eikä laskea sitä toisen varaan? Vastuulliseen vanhemmuuteen kuuluu myös riittävä itsenäisyys; puoliso voi aina hävitä kuvioista syystä tai toisesta.
Jos olet aikuinen, mikään ei estä sua lähtemästä reissuun lasten kanssa.Just näin! Lapsia on, rahaa ei ole ja mies huutaa.
Älä lupaa lapsille mitään sellaista, mitä sinä et voi pitää ihan yksin. Nainen saa vuonna 2018 käydä töissä ja vastata omasta elatuksestaan, ei pidä olettaa,että avioliittolaissa mainittu osallistuminen elatukseen tarkoittaa miehen velvollisuuttaa elättää vaimonsa eikä vaimo saa töitä tehdä.
Ihan hyvin voi luvata, koska toi on yksistään miehen ongelma eikä vaimon. SItä paitsi se mie stienaa just siksi että vaimo on mahdollistanut sen olemalla kotona lasten kanssa eikä päinvastoin.
No, näyttää nyt olevan aloittajalle ongelma :) Noin siinä käy, kun kuvittelee muiden hyysäilevän.
Hommaa muuminaamari, riisu itsesi alastomaksi ja teippaa persvako ilmastointiteipillä. Siinä on muumimaailmaa.
Ikimaailmassa en jäisi miehen vastuulle. Jotkut tyypithän suorastaan nauttivat siitä, että ovat "korvaamattomia".
Menette lasten kanssa tekemään jotain kivaa.
Näitä on liikkeellä,milloin kiukuttelee isä ja sitten taas äiti.
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis miehen maksajaksi reissulle? "en halua lähteä yksin koska rahat on vähissä."
Yleensä se kotona oleva osapuoli pitää sitä kassaa, josta maksetaan ruuat ja muut tarpeelliset, se paremmin tienaava taas muumimaailmareissut, joten onko ihme että äiti haluaa miehen mukaansa. Ei mun mielestä ole paljoa vaadittu, että isä osallistuu kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en halunnut lähteä pari kesää sitten miehen kanssa yhdessä suunnittelemallemme reissulle, vaikka tiedossa oli meno huvipuistoon. Miehen hitaus lähtövalmisteluissa otti päähän ja se, että kaikki pakkaaminen jäi aina minun tehtäväkseni. Ja että mies tuntui kaikessa vain olevan ärsyttävä, hermoille käyvä kusipäää. Olin tosi kiukkuinen ja purin sen mieheeni. Mies sitten alkoi hermostua siitä, vaikka olisi estänyt tilanteen pakkaamalla reippaasti ja toimimalla muutenkin touhukkaasti, aikataulussa ja ripeästi.
Tai sinä omisit voinut hillitä itsesi ja toimia kuten aikuinen
En olisi voinut. Olen kadottanut yhteyden itseeni, ja minua ei oikeasti kiinnostanut koko reissu paskaaakaan. Muiden takia olin sille lähdössä. Jos muut jättävät hommat aika lailla vain minun kontolleni ja itse hidastelevat ja perseilevät, niin sanoin, ettei mua kiinnostakaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis miehen maksajaksi reissulle? "en halua lähteä yksin koska rahat on vähissä."
Yleensä se kotona oleva osapuoli pitää sitä kassaa, josta maksetaan ruuat ja muut tarpeelliset, se paremmin tienaava taas muumimaailmareissut, joten onko ihme että äiti haluaa miehen mukaansa. Ei mun mielestä ole paljoa vaadittu, että isä osallistuu kustannuksiin.
Tuskinpa tässä nyt onkaan vain rahasta kysymys, tajuatko tonttu?
Tulipa itelle tuosta aloituksesta ajatus, että onneksi olen yksin lasten kanssa. Onneksi.
Saan yksin päättää, milloin ja minne vien lapsia, ei tarvi tapella ja riidellä toisen aikuisen kanssa. Saan itse päättää asioista eikä tarvi olla riippuvainen kenestäkään.
Oon niin onnellinen, ja vasta vuoden ehtinyt elää iteksee lasten kanssa. Elämä helpottui todella paljon!
Mitä jos laittaisit palstan kiinni ja olisit niiden pettyneiden lasten tukena ja seurana. Lähtisitte vaikka piknikille jonnekin kävelymatkan päähän. Mutta ei, äidillä on nyt tärkeämpää tekemistä kun pitää palstailla.
Vierailija kirjoitti:
Se reissuhan on lasten huviksi tarkoitettu, ei vaimon. Miksei miehet koskaan halua tehdä mitään lasten iloksi vaan oma napa on aina ensimmäisenä? Terassille oluelle kyllä lähdetään heti, kun Pera soittaa, mutta lasten kanssa ei viitsitä tehdä mitään.
Ap, ota ero, pärjäät paremmin ilman kiukuttelevaa mieslasta. Ei tule enää pettymyksiä miehen peruessa lupauksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli tarkoitus lähteä 2v 4v ja 6 v kanssa muumimaailman. Asia oli lyöty lukkoon jo kuukausi sitten. No, eilen sitten mies ilmoitti, ettei aio lähteä minnekään.
Meillä on ollut suhde aikamoista vuoristorataa ja mies vetosi tähän. Hän sanoi, ettei läsnäolo minun kanssa enää kiinnosta eikä aio enää tehdä mitään " tyhmiä" perhereissuja.
Yritin sanoa miehelle, että meidän ongelmat eivät voi olla este lasten retkille, mutta mies huusi, että hän päättää!
Nyt lapset rääkyvät, kun reissu peruuntui. Minulla ei ole ajokorttia eikä ole täällä ketään tuttuja kuskaamassa. En myöskään tahdo lähteä yksin lasten kanssa, koska rahat ovat vähissä.
Mitä teen?
Jossain entisaikain parisuhdekirjasessa luki ohjeena, että naisen saa kuriin kun peruu jonkun menon jota nainen on odottanut. Joku varmaan löytää kuvan ohjeesta linkittäväksi?
Eli: mies vaihtoon jos sen parisuhteen hoitokeinot on jostain kiviajalta.
Reissu sovittu jo aikaa sitten, mutta rahaa ei ole? Millä rahalla ajattelit sitten reissata jos vasta vajaa vuorokautta ennen tuli mieleen, että se maksaa? Tosi kurja on miehesi temppu, mutta kai nyt reissujen kustannuksista olisit itsekin voinut ottaa vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet keksinyt tuollaisen jaottelun? Ja missä ap sanoi olevansa kotona ja maksavansa ruuat...? Tai että mies tienaa enemmän? Vedit nyt ihan hatusta nuo kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laittaisit palstan kiinni ja olisit niiden pettyneiden lasten tukena ja seurana. Lähtisitte vaikka piknikille jonnekin kävelymatkan päähän. Mutta ei, äidillä on nyt tärkeämpää tekemistä kun pitää palstailla.
Miehenhän se pitäisi hyvitellä lapsille se, että perui luvatun reissun omaa itsekkyyttään.
Just näin! Lapsia on, rahaa ei ole ja mies huutaa.