Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa ratikankuljettajista lopettanut työnsä Tampereella Näistä syistä työntekijöitä on lähtenyt

Vierailija
08.11.2022 |

Osalla syynä on ollut palkka. Joillakin työn lopettamisen taustalla on ollut epäsäännöllinen vuorotyö. Vuorot alkavat aamuneljältä. Viikonloppuisin ajetaan läpi yön. Vuorot kestävät kahdeksasta kymmeneen tuntia, ja ne noudattavat myös hyvin epäsäännöllistä rytmiä.

Peruspalkka 2150 e ja lisien kanssa n. 2650 e.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuntuu että aina joutuu ajamaan samaa reittiä.

Vierailija
2/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jossain ratikassa on nykypäivänä ylipäätään kuski? Tuollainen hitaasti omalla radallaan kolisteleva kapistus nyt luulisi olevan helpommasta päästä automatisoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-10 tuntia kuulostaa aika pitkältä. Ja jos on epäsäännöllinen työaika, ei siis varmat ajat tai päivät.

Vierailija
4/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsältä vaikuttaa.

Vierailija
5/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi esim. 2 viikkoa pelkkiä iltavuoroja, niin voisi olla ok. Mikäli on ruokatauko ja vessaan päääsee tarvittaesa. Hankalaa kuukautisten aikaan kököttää 10 tuntia kopissa vankina kansan pällisteltävänä.

Vierailija
6/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt wessassa on päästävä käymään. Vai onko tenat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jossain ratikassa on nykypäivänä ylipäätään kuski? Tuollainen hitaasti omalla radallaan kolisteleva kapistus nyt luulisi olevan helpommasta päästä automatisoida.

Kiskojen poikki ajaa autoja ja ihmisiäkin kiskoilla kävelee. Kuka pannaan vastuuseen, jos ratikka ajaa auton tai jalankulkijan päälle?

Suomessa ei taida olla vielä ainuttakaan automaattiohjauksella toimivaa julkista kulkuneuvoa, mutta metrosta olisi minusta järkevintä aloittaa.

Tampereella ja Helsingissä on ollut erilaisia robottibussitestejä, mutta ainakin tampereella on ollut kuski mukana, eikä matkustajia ole otettu kyytiin.

Vierailija
8/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan hyvä palkka kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, työ maistuu työltä.

Vierailija
10/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se on pitäessä sapattivuosi ansiosidonnaisen turvin. Sitten joskus vuoden päästä voi taas katsella minne menisi hetkeksi töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan hyvä palkka kuitenkin?

Naurettavan surkea liksa. En lähtisi tohon hommaan.

Vierailija
12/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10h päivässä/ illassa/ yössä kökötät tuijottamassa samoja kiskoja ja tienaat just sen verran, että saat vuokran tai vastikkeen plus laskut maksettua. Aivan surkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada parempaa palkkaa, kun mitään erityistä koulutusta tai osaamista ei edes vaadita?

Vierailija
14/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä myös ne hankalat asiakasryhmät

ups....niistähän ei saanut puhua....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-10 tuntia kuulostaa aika pitkältä. Ja jos on epäsäännöllinen työaika, ei siis varmat ajat tai päivät.

Miksi kutsutaan ratikankuljettajaa, joka luottaa varmoihin päiviin?

Vierailija
16/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jossain ratikassa on nykypäivänä ylipäätään kuski? Tuollainen hitaasti omalla radallaan kolisteleva kapistus nyt luulisi olevan helpommasta päästä automatisoida.

Kiskojen poikki ajaa autoja ja ihmisiäkin kiskoilla kävelee. Kuka pannaan vastuuseen, jos ratikka ajaa auton tai jalankulkijan päälle?

Suomessa ei taida olla vielä ainuttakaan automaattiohjauksella toimivaa julkista kulkuneuvoa, mutta metrosta olisi minusta järkevintä aloittaa.

Tampereella ja Helsingissä on ollut erilaisia robottibussitestejä, mutta ainakin tampereella on ollut kuski mukana, eikä matkustajia ole otettu kyytiin.

Vastuuseen laitetaan se joka on syyllinen onnettomuuteen. Jos se on ratikka vastuu on ratikan ohjauksen valmistajalla, Jos taas syyllinen on auto tai jalankulkija, vastuu on heillä. Ei se sen kummempaa ole. Ja itsestään liikenteen seassa kulkevat ratikat ovat jo proto-asteella. Kuten ovat itsestään liikenteen seassa ajelevat autotkin. Tulevaisuus näissä on lähempänä kuin luulettekaan. Tesloissa se on ohjelmistopäivitys.

Vierailija
17/17 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-10 tuntia kuulostaa aika pitkältä. Ja jos on epäsäännöllinen työaika, ei siis varmat ajat tai päivät.

Niin se on bussikuskeillakin. Sitten taas rekkakuskeilla on 15 tuntiset työpäivät, ajoa yhdeksän tuntia. Ja kyllä niin se on, olet bussikuski tai ratikkakuski työ on vuorotyötä ja palkka on tuo. Kannattaa hoitajien olla kateellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme