IS: Tyly kieltolappu ilmestyi kerrostalon hissin oveen – kouluikäisiltä kiellettiin pihapelit
Oveen ilmestyneessä lapussa kiellettiin kouluikäisiltä lapsilta pihalla pelaaminen, esimerkiksi sähly ja jalkapallo.
Kannattaa äkkiä muuttaa omakotitaloon jotta ei kohtaa moista lapsivihaa.
Kommentit (97)
En tiedä kuinka monta ikkunaa tai parvekkeen lasia mitää korjata ennen kuin mamukkaat ymmärtävät ettei tuossa pienessä pihassa voi pelata futista. Isoja kenttiä on kuitenkin ihan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulisipa samanlainen kielto meillekin. Se on aika helv*tinmoinen jytinä mikä kuuluu kun pelataan korista ja jalkapalloa asfaltilla,pienellä sisäpihalla. Monien ihmisten makuuhuoneiden ikkunoiden alapuolella tai edustalla. Lisäksi potkitaan palloa talon seinään ja ikkunoihin. Monta kertaa v*tuttanut sen verran,että olen meinannut käydä varastamassa pallon lapsilta. Ihmiset on niin idiootteja ettei ymmärrä asuvansa kerrostalossa! Se on vähän eri juttu jossain omakotitalossa,kerrostalossa pitää ottaa muutkin huomioon.
Voi kuule, nuo on niitä elämisen ääniä, jotka kuuluu kaupunki- ja kerrostaloasumiseen! Antaa lasten olla lapsia. Muuta maalle niin saat olla rauhassa :)
Ei kuulu. Toisten ikkunoihin tai seinään pallon potkiminen on yksinkertaisesti todella huonoa käytöstä. Lasten puhe tai muut leikin äänet ei haittaa pätkääkään.
Vai onko ok,jos minä hakkaan kivellä naapurin ikkunaa aamusta iltaan?
Vertaat siis sählyn pelaamista pihalla kivellä ikkunaan heittämiseen. haloo
Vierailija kirjoitti:
Meille ilmestyi viime kesänä rapun ilmoitustaululle lappu, jossa ilmoitettiin ettei lapsilla ole asiaa pihan pyötään ilman vanhempia. Siis onko toi nyt ihan laillista? Siis vanhemmat maksaa vuokraa ja sitten jotkut päättää ettei lapset saa istua pihan pyödässä ja esim piirtää?
Näin siis Helsingin kaupungin vuokratalossa. Miten jollain vuokralaisella voi olla oikeus keksiä tollaisia sääntöjä.
Mulla ei siis itsellä ole lapsia, mutta ihmettelin kyllä että mitä ne lapset häiritsee.
Oliko taloyhtiön virallinen ilmoitus vai jonkun itse piirtelemä lappu? Jonkun random asukkaan lapun voit vaikka käyttää vessapaperina.
Vierailija kirjoitti:
Meille ilmestyi viime kesänä rapun ilmoitustaululle lappu, jossa ilmoitettiin ettei lapsilla ole asiaa pihan pyötään ilman vanhempia. Siis onko toi nyt ihan laillista? Siis vanhemmat maksaa vuokraa ja sitten jotkut päättää ettei lapset saa istua pihan pyödässä ja esim piirtää?
Näin siis Helsingin kaupungin vuokratalossa. Miten jollain vuokralaisella voi olla oikeus keksiä tollaisia sääntöjä.
Mulla ei siis itsellä ole lapsia, mutta ihmettelin kyllä että mitä ne lapset häiritsee.
Tuon tyyliset kieltolaput ovat yleisesti pätemättömiä sillä ne ovat peräisin aivan jostain muualta kuin isännöitsijältä tai hallitukselta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka monta ikkunaa tai parvekkeen lasia mitää korjata ennen kuin mamukkaat ymmärtävät ettei tuossa pienessä pihassa voi pelata futista. Isoja kenttiä on kuitenkin ihan lähellä.
Tämä on siis taloyhtiön kielto. Ei minkään kyylämummon.
Laiton kielto. Ei tarvi noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulisipa samanlainen kielto meillekin. Se on aika helv*tinmoinen jytinä mikä kuuluu kun pelataan korista ja jalkapalloa asfaltilla,pienellä sisäpihalla. Monien ihmisten makuuhuoneiden ikkunoiden alapuolella tai edustalla. Lisäksi potkitaan palloa talon seinään ja ikkunoihin. Monta kertaa v*tuttanut sen verran,että olen meinannut käydä varastamassa pallon lapsilta. Ihmiset on niin idiootteja ettei ymmärrä asuvansa kerrostalossa! Se on vähän eri juttu jossain omakotitalossa,kerrostalossa pitää ottaa muutkin huomioon.
Voi kuule, nuo on niitä elämisen ääniä, jotka kuuluu kaupunki- ja kerrostaloasumiseen! Antaa lasten olla lapsia. Muuta maalle niin saat olla rauhassa :)
Ei kuulu. Toisten ikkunoihin tai seinään pallon potkiminen on yksinkertaisesti todella huonoa käytöstä. Lasten puhe tai muut leikin äänet ei haittaa pätkääkään.
Vai onko ok,jos minä hakkaan kivellä naapurin ikkunaa aamusta iltaan?Vertaat siis sählyn pelaamista pihalla kivellä ikkunaan heittämiseen. haloo
Minä puhuin pallon potkimisesta talon seinään ja asuntojen ikkunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko taloyhtiön virallinen ilmoitus vai jonkun itse piirtelemä lappu? Jonkun random asukkaan lapun voit vaikka käyttää vessapaperina.
Asukastoimikunta
Jokaiseen kaupunkiin pitäisi varata oma kerrostalo näille kyylääjille. Saisivat siellä sitten kyylätä toisiaan. Vaikka luulen kyllä että siitä huolimatta mummot tappelivat keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiseen kaupunkiin pitäisi varata oma kerrostalo näille kyylääjille. Saisivat siellä sitten kyylätä toisiaan. Vaikka luulen kyllä että siitä huolimatta mummot tappelivat keskenään.
Tämä.
Nyt puuttuu enää vihervassareitten mielenosoitus, jossa huudellaan iskulauseita kuten "Ei lapsia pihalle, ei lapsia minnekään!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että oli mikään virallinen. Se oli vaan printattu A4, jossa luki isolla, ettei lapsilla ole asiaa pihan pöytään ilman vanhempia. Tässä vuokrayhtiössä on niin pimeetä porukkaa. Röökimammat haluaa vaan pöydän itselleen että voivat polttaa ketjussa ja puhua p*skaa.
Voi kyylän polkupyörästä tai autosta olla rengas tyhjä kun pitäisi lähteä kaljaa hakemaan!
Näitä kieltoja ilmestyy silloin tällöin kerrostaloihin. Mutta kuten "nurmikolla kävely kielletty" -tapaus osoitti, ei se edes yhtiön hallituksen päätöksenä voi olla kuin määräaikainen ja erityisesti perusteltu, esim. remonttiin liittyvä asia. Asukasta ei voi siis häätää tai sakottaa asiasta. Pelkkä "parkkiruudun läheisyys" tai "äänen aiheutuminen" ei riitä perusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tapauksesta. Ei ole kiva, jos maalina sattuu olemaan oman asunnon ulkoseinä ja sitä pauketta saa sitten kuunnella koko päivän. Lastenkin täytyy oppia ottamaan toiset huomioon.
Eikö ne lapset ole päivällä koulussa vai ovatko tummia?
Vierailija kirjoitti:
Voi kyylän polkupyörästä tai autosta olla rengas tyhjä kun pitäisi lähteä kaljaa hakemaan!
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Antaa lasten olla lapsia" on laiskan wt-vanhemman vakiolause. Ei tarvitse kasvattaa tai ottaa muita huomioon,lapset tekevät mitä lystäävät.
Iltasanomiin yhteyttä ottanut asukas on asunut talossa 10 vuotta. Talossa on noin 60 asuntoa.
Asukas osallistui aiemmin asukastoimikunnan toimintaan, mutta jättäytyi pois siitä.
– On kieltoja, käskyjä ja komentoja. Joka asiasta on lappuja, joissa lukee ”on kielletty” ja ”ei saa” huutomerkkien kanssa.
Pihan käytön kieltäminen on asukkaan sanojen mukaan uusi näkökulma kieltoihin.
-Naapuri on saanut punaista lappua pyörän vääränlaisesta pysäköinnistä.
Ihmettelen, että onko tuollainen kielto ihan laillinenkaan? Tai ainakaan se noudattamatta jättämisestä ei liene voi seurauksia tulla?
Ei kyllä itke aamusta iltaan. Satunnaiset itkut on hieman eri asia,kuin jokapäiväinen tuntien metelöinti.