Aivan älytön riita saunassa ja ilta pilalla
Saimme miehen kanssa aikaan toistamiseen jo samasta asiasta saunassa aivan naurettavan riidan.
Taloyhtiön saunassa on jakkara joka on hiukan hutera. Olen pitkällä raskaudessa ja maha on jo iso. Vaikka astun kuinka varovasti jakkaralle laskeutuessani saunasta, se heiluu. Mies vetää tästä _aina_ kilarit. Tai, kun astun jakkaralle ja mies huomaa että se on kiikkerä alkaa hän tiuskia että perääni pitää kokoajan katsoa ja jonain päivänä vielä kaadun kiukaaseen jne.
Miehen vittuilu ja päivittely ei tilanteessa auta. En ole saunassa koskaan kaatunut. Menetin täysin malttini tänään kun astuin jakkaralle ottaen tukea seinästä ja se liikahti -mies oli heti tiuskimassa ja puhisemassa että taasko keikun jakkaralla. Tuo miehen päänaukominen ei auta yhtään mitään, ei mitään tilanteessa.
Lähdin saunasta ja paiskasin oven kiinni. Mies ryntäsi perässä ja huutaa minulle kuin hyeena kuinka olen hullu ja paiskasee oven niin kovaa kuin lähtee, kiinni. Menen suihkuun ja huudan miehelle miksei se voi vaan joskus pitää turpaansa kiinni ja jättää vittuilemisen väliin. Mies alkaa heitellä saunassa ilmeisesti sitä jakkaraa, ja raivoaa kuin seinähullu ja haukkuu minua. Minä haukun takaisin. Lähdin saunasta ja nyt mökötämme miehen kanssa eri huoneissa. Vähintään viikonloppu menee taas mykkäkoulua.
Vituttaa riidellä samasta asiasta toistamiseen. Minulla menee hermo miehen alentuvaan tiuskimiseen siitä että kaadun muka jakkaralla, ja jos minä hermostun, on se miehelle ns. Vihreä valo siihen että hän saa vetää tavaroiden hajotusraivarit koska minä olen niin hankala ja äkkipikainen. Ei kysymystäkään että minulla esim saattaa hormonit heitellä, ja kiihdyn siksi nollasta sataan ja ärsyynnyn miehen vittuista. Ehei, minä olen sairas ja hullu ja miehen mukaan tyytymätön kaikkeen (hän vetää aina pienenkin riidan tullen kaiken mahdollisen draaman kehiin).
Olisipa kiva jos olisi mies joka ei triggeröityisi joka riidan yhteydessä aina vähintään paiskomaan ovia, useimmiten hajoittamaan tavaroita.
Kommentit (72)
Juokse pois ja lujaa. Oikesti, sun mies on SAIRAS ja tuo tulee vaan pahentumaan. Ja ellet itse lähde, toivottavasti riittävän ajoissa lapsi otetaan parempiin oloihin, hän ei valitettavasti saa valitä isäänsä eikä äitiään joka ei suojele.
Mun mieheni äiti ollut tuollanen hullu ja mies kantaa niitä taakkoja mukana yhä, ei ole ollut helppoa eheytyä.
Elä pilaa teidän lapsen elämää heti syntymästä asti.
Mitä hittoa????? Mistä jos vauvakin lentää seinään tai tuo hullu ravistelee sitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos oma vaimo olisi raskaana ja jo vaikea liikkua tekisin yhden näistä:
1. Pidän kädestä kun nousee lauteille tai laskeutuu sieltä
Tai
2. Ennen kuin vaimo menee saunaan hakisin sen perkeleen jakkaran pois mitään sanomatta ja laittaisin tilalle sellaisen joka ei kiiku
Niin. Tämä. Kannattaa valita näin ajatteleva mies puolisokseen. Jos mahdollista niin ota mukava ja älykäs mies, sen kanssa pärjää aina. Rationaalinen selkeä ajattelu ja toiminta. Kannatan ja komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä.
Ap, herää! Miehen käytös kielii vakavista vihanhallintaongelmista. Tilanne tulee vain pahentumaan ilman terapiaa.
Vihanhallinta ongelma? Entä APn tasapaino ongelma?! Miettikää AP ja vauva siinä kun AP kaatuu vauvan päälle ja se on siinä sitten. :(
Komppaan tuota tasapaino ongelmaa. Voi johtua sisäkorvasta.
Ihan tyhmää ap:n ja miehensä tapella omaa epävarmuuttaan eikä puhua, olla yhdessä. Typerillä, ymmärtämättömälle ihmisillä on sina käynnissä valtataistelu parisuhteessaan.
Ymmärryksen omaavat ihmiset pitävät toisiaan kädestä kiinni. Kun nainen odottaa miehen lasta ja kun nainen kipuaa alas saunan lauteilta. Kun mennään yhdessä saunaan. Ja muu on täysin turhaa.
Mua on kanssa huimannut korvien takia, oli tulehdus.
En usko korvatulehdukseen koska on lasten tauti. Tulehtunut korva voidaan puhkaista.
Ehkä miehesi pelkää että lapselle käy jotain. Mutta tuo kannattaa selvittää ennenkuin lapsi syntyy, muuten sinulla on 2 lasta ja toisen haluat heittää pian ulos ja jäät pienen kanssa yksin. Mistä hermostuminen oikeasti johtuu? En usko että tuolista. Ja miksi mies hermostuu jos hermostut itse? Stressaako hän hermostumistasi koska on kokenut sitä lapsena? En ole ammattilainen mutta jokin ongelma miehelläsi on ja se ei ole se jakkara. Mutta ymmärrä miestäsi ja auta, hän ei välttämättä itse osaa. Ei hän voi alkaa heitellä jakkaraa jos vauva itkee..
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt siihen että jatkuvasti saa varoa miehen mielialoja. Ennen saunaa se huusi vittusaatanaa ja raivosi kun huomasi että jääkaapissa oli jauhelihapaketti mennyt vanhaksi. Siis haloo, kannattaako tuollaisen asian takia vetää täydet kilarit?!
Mies on kuin viulun kieli. Olisi ihanaa olla raskaana niin että rinnalla olisi tasapainoinen mies joka ei leitsoisi itseään raivoon joka kerta kun huomaa minun mielialan heittelevät. Joka helvetin kerta jos minä suutun, suuttuu mies kaksi kertaa pahemmin ja rikkoo jotain.
Tämä on aivan sairas tilanne.Ap
Totta, tilanne on sairas. Olisin sinuna huolissani tulevasta vauvasta. Mitä jos mies ei kestä vauvan itkua ja yövalvomisia vaan kohdistaa raivoaan viattomaan vauvaan. Ottaisin selville ensi- ja turvakodit tiedot ja olisin vaikka sinne yhteydessä.
Mun isä oli tuollainen. Lensi äidin föönit ja ruoat ja maljakot ym.. seuraavana päivänä ostettiin uudet. Munkin leluja heitteli kolhuille . Toisinaan äiti oli muka eroamassa, viikon kuluttua ylisti maasta taivaisiin.
Muistan onnellisena päivän, kun kouluikäisenä kuulin (ensimmäisen kerran) että vanhemmat eroavat. Sitä onnea kesti pari tuntia..
Eroa, hyvä ihminen, Eroa, jos yhtään edes rakastat sitä lasta mahassasi. Toivon vieläkin, että oma äitini olisi rakastanut mua enemmän kuin isääni. Olen niin katkera, että sekopää ukko oli tärkeämpi .
Mitä helvettiä.
Ap, herää! Miehen käytös kielii vakavista vihanhallintaongelmista. Tilanne tulee vain pahentumaan ilman terapiaa.