Aivan älytön riita saunassa ja ilta pilalla
Saimme miehen kanssa aikaan toistamiseen jo samasta asiasta saunassa aivan naurettavan riidan.
Taloyhtiön saunassa on jakkara joka on hiukan hutera. Olen pitkällä raskaudessa ja maha on jo iso. Vaikka astun kuinka varovasti jakkaralle laskeutuessani saunasta, se heiluu. Mies vetää tästä _aina_ kilarit. Tai, kun astun jakkaralle ja mies huomaa että se on kiikkerä alkaa hän tiuskia että perääni pitää kokoajan katsoa ja jonain päivänä vielä kaadun kiukaaseen jne.
Miehen vittuilu ja päivittely ei tilanteessa auta. En ole saunassa koskaan kaatunut. Menetin täysin malttini tänään kun astuin jakkaralle ottaen tukea seinästä ja se liikahti -mies oli heti tiuskimassa ja puhisemassa että taasko keikun jakkaralla. Tuo miehen päänaukominen ei auta yhtään mitään, ei mitään tilanteessa.
Lähdin saunasta ja paiskasin oven kiinni. Mies ryntäsi perässä ja huutaa minulle kuin hyeena kuinka olen hullu ja paiskasee oven niin kovaa kuin lähtee, kiinni. Menen suihkuun ja huudan miehelle miksei se voi vaan joskus pitää turpaansa kiinni ja jättää vittuilemisen väliin. Mies alkaa heitellä saunassa ilmeisesti sitä jakkaraa, ja raivoaa kuin seinähullu ja haukkuu minua. Minä haukun takaisin. Lähdin saunasta ja nyt mökötämme miehen kanssa eri huoneissa. Vähintään viikonloppu menee taas mykkäkoulua.
Vituttaa riidellä samasta asiasta toistamiseen. Minulla menee hermo miehen alentuvaan tiuskimiseen siitä että kaadun muka jakkaralla, ja jos minä hermostun, on se miehelle ns. Vihreä valo siihen että hän saa vetää tavaroiden hajotusraivarit koska minä olen niin hankala ja äkkipikainen. Ei kysymystäkään että minulla esim saattaa hormonit heitellä, ja kiihdyn siksi nollasta sataan ja ärsyynnyn miehen vittuista. Ehei, minä olen sairas ja hullu ja miehen mukaan tyytymätön kaikkeen (hän vetää aina pienenkin riidan tullen kaiken mahdollisen draaman kehiin).
Olisipa kiva jos olisi mies joka ei triggeröityisi joka riidan yhteydessä aina vähintään paiskomaan ovia, useimmiten hajoittamaan tavaroita.
Kommentit (72)
Taitaa nuo raivoamisen ja vit...n syyt löytyä ihan jostain muualta kuin jakkarasta.
Eniten harmittaa että nyt kun ihan oikeasti tarvitsisin sitä tukea ja ymmärrystä, pitää minun ollakin se joka yrittää ymmärtää miehen raivareita. On tarpeeksi stressaavaa olla jatkuvasti väsynyt ja kipeä joka paikasta, ja päälle sitten katsella miehen sekopäisiä kilareita ties miten typeristä asioista. Eikä tämä todellakaan ollut tällaista ennen raskautta. Mies pärjäsi kanssani kun olin itsenäinen enkä näyttänyt tunteita, nyt kun tarvitsenkin apua ja näytän harmistuksen jne, mies on aivan viulun kieli ja vetää raivareita.
Ap
Miten mies ajatteli, että laskeudut lauteilta, jos ei jakkaralle saa astua? Pitäisikö keikkuvalle jakkaralle ehkä tehdä jotain, muuta kuin raivota, huutaa ja hajoittaa jotain?
Niin pitkä vuodatus, etten jaksanut lukea. Jos elämänne on yhtä järkyttävän loputonta jargonia, on ehkä parempi, että eroatte ja hankitte hiukan yksinkertaisemman elämän, molemmat.
Kunnon mies korjaisi sen jakkaran tai tekisi paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätätte sen saunomisen nyt vähemmälle.
Miksi miehen pitäisi saunomista vähentää, kun ap on se joka siellä pelleilee? Riittää että ap jättää saunomiset väliin.
Tämä. Nainen perseilee ja miehen pitäisi siitä kärsiä. Tyypillistä mammamenoa.
Eiköhän tässä nyt ainoa perseilijä ole taloyhtyiö, joka ei korjaa/vaihda jakkaraa. Joku vielä joskus horjahtaa siitä kiukaalle.
Miksi änkeätte yhdessä saunaan.
Sauna on privaattipaikka.
Jumalauta! Saunassa ei tapella!
T. Saunatonttu
Lopetat sen jakkaralla keikkumisen. Onko pakko ärsyttää miestä, joka vain huolissaan jälkikasvusta. Olisiko kiva saada keskenmeno pelleilyn takia. Kerrankin ajattelevainen ja huolehtiva mies ja heti ollaan haukkumassa.
Taidat vain hakea huomiota keikkumalla kun on niin kiva haavoittuvaa.
Et taida olla miehesi huolenpidon arvoinen, löytäisi varmasti paremmankin, joka ajattelisi myös lapsensa hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika saunaan.
...ja pönkkää ovi kiinni sillä jakkaralla.
Enkä edes tiedä miten palasiksi se äijä saunan pisti siellä raivotesssaan ja heitellessään sitä jakkaraa pitkin seiniä. Varmaan tulee kiva lasku perässä. En ole itse ikinä koskaan raivotessa kokenut tarvetta rikkoa tavaroita, miehellä se on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus että hajottaa jotain. On rikkonut mun perintöarabiat, oman kellonsa hakannut palasiksi, kynttilälyhdyt on heitetty seinään.
Pelottavinta on että alan pitää tätä tavaroiden rikkomista normaalina.
Ap
En lukenut koko ketjua, mutta onko ilmoitettu taloyhtiölle, että voisi korjata jakkaran.
Ihan oikeasti, haluatko että teidän lapsi kasvaa tuon tavaroiden rikkomisen keskellä ja oppii pitämään sitä myös normaalina?
Sulla ei taida olla kaikki muumit kanootissa? Oot seuraavana varmaan darwinin listalla, tai sit sun syntymätön lapses on. Ymmärrän täysin miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat sen jakkaralla keikkumisen. Onko pakko ärsyttää miestä, joka vain huolissaan jälkikasvusta. Olisiko kiva saada keskenmeno pelleilyn takia. Kerrankin ajattelevainen ja huolehtiva mies ja heti ollaan haukkumassa.
Taidat vain hakea huomiota keikkumalla kun on niin kiva haavoittuvaa.
Et taida olla miehesi huolenpidon arvoinen, löytäisi varmasti paremmankin, joka ajattelisi myös lapsensa hyvinvointia.
Nää on just näitä, hurjastellaan vähän liikenteessä kun "kyllä minä nyt osaan, ei mulle mitään satu". Odota vaan kun joskus horjahdat siinä jakkaralla.
Darwin hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta onko ilmoitettu taloyhtiölle, että voisi korjata jakkaran.
No siellä on ilmeisesti nyt sitten vähän muutakin korjattavaa. Katsokin ap että mies maksaa laskun hajoitetusta saunasta itse. Ja joo, ehdit vielä muuttaa omillesi.
Onko tuo keikkuva saunajakkara todella ainoa asia, josta miehesi sinulle tiuskii? Ei varmasti ole, kuten myöhemmin kerrotkin. Mies on siis kiukkuinen sinulle kaiken aikaa, vaikka nyt jos koskaan sinä tarvitsisit tukea.
Sinun todellinen ongelma ei ole kiukutteleva mies vaan se, että sinä et arvosta itseäsi vaan sallit itseäsi kohdeltavan kuin kynnysmattoa. Ajattelepa sitä päivää, kun nyt odottamasi lapsi puhuttelee sinua samoilla sanoilla kuin miehesi nyt. Sinä päivänä kadut sitä, kun et ajoissa jättänyt miestä ja ole yksinhuoltaja.