Aivan älytön riita saunassa ja ilta pilalla
Saimme miehen kanssa aikaan toistamiseen jo samasta asiasta saunassa aivan naurettavan riidan.
Taloyhtiön saunassa on jakkara joka on hiukan hutera. Olen pitkällä raskaudessa ja maha on jo iso. Vaikka astun kuinka varovasti jakkaralle laskeutuessani saunasta, se heiluu. Mies vetää tästä _aina_ kilarit. Tai, kun astun jakkaralle ja mies huomaa että se on kiikkerä alkaa hän tiuskia että perääni pitää kokoajan katsoa ja jonain päivänä vielä kaadun kiukaaseen jne.
Miehen vittuilu ja päivittely ei tilanteessa auta. En ole saunassa koskaan kaatunut. Menetin täysin malttini tänään kun astuin jakkaralle ottaen tukea seinästä ja se liikahti -mies oli heti tiuskimassa ja puhisemassa että taasko keikun jakkaralla. Tuo miehen päänaukominen ei auta yhtään mitään, ei mitään tilanteessa.
Lähdin saunasta ja paiskasin oven kiinni. Mies ryntäsi perässä ja huutaa minulle kuin hyeena kuinka olen hullu ja paiskasee oven niin kovaa kuin lähtee, kiinni. Menen suihkuun ja huudan miehelle miksei se voi vaan joskus pitää turpaansa kiinni ja jättää vittuilemisen väliin. Mies alkaa heitellä saunassa ilmeisesti sitä jakkaraa, ja raivoaa kuin seinähullu ja haukkuu minua. Minä haukun takaisin. Lähdin saunasta ja nyt mökötämme miehen kanssa eri huoneissa. Vähintään viikonloppu menee taas mykkäkoulua.
Vituttaa riidellä samasta asiasta toistamiseen. Minulla menee hermo miehen alentuvaan tiuskimiseen siitä että kaadun muka jakkaralla, ja jos minä hermostun, on se miehelle ns. Vihreä valo siihen että hän saa vetää tavaroiden hajotusraivarit koska minä olen niin hankala ja äkkipikainen. Ei kysymystäkään että minulla esim saattaa hormonit heitellä, ja kiihdyn siksi nollasta sataan ja ärsyynnyn miehen vittuista. Ehei, minä olen sairas ja hullu ja miehen mukaan tyytymätön kaikkeen (hän vetää aina pienenkin riidan tullen kaiken mahdollisen draaman kehiin).
Olisipa kiva jos olisi mies joka ei triggeröityisi joka riidan yhteydessä aina vähintään paiskomaan ovia, useimmiten hajoittamaan tavaroita.
Kommentit (72)
No miksi sitä jakkaraa pitää kiikuttaa, kun tidedät että se ärsyttää miestä? Ja sitten vielä heittäydyt raivohulluksi, kun saat mieheltä haluamasi reaktion (eli ärsytät tahallasi).
Ihanan helmen olet löytänyt, onnea vaan! Odotahan, kun lapsi syntyy ja miehen pinna kiristyy lapsen itkusta ja yövalvomisesta, kyllä siinä taas tavaraa menen p****n päreiksi.
Jätätte sen saunomisen nyt vähemmälle.
Olen väsynyt siihen että jatkuvasti saa varoa miehen mielialoja. Ennen saunaa se huusi vittusaatanaa ja raivosi kun huomasi että jääkaapissa oli jauhelihapaketti mennyt vanhaksi. Siis haloo, kannattaako tuollaisen asian takia vetää täydet kilarit?!
Mies on kuin viulun kieli. Olisi ihanaa olla raskaana niin että rinnalla olisi tasapainoinen mies joka ei leitsoisi itseään raivoon joka kerta kun huomaa minun mielialan heittelevät. Joka helvetin kerta jos minä suutun, suuttuu mies kaksi kertaa pahemmin ja rikkoo jotain.
Tämä on aivan sairas tilanne.
Ap
Pitäiskö se jakkara korjata tai vaihtaa uuteen ja ehjään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi saunomista vähentää, kun ap on se joka siellä pelleilee? Riittää että ap jättää saunomiset väliin.
Suhteenne tulee tiensä päähän. Viimeistään muutama vuosi siitä ku lapsi on syntyny.
Jos oma vaimo olisi raskaana ja jo vaikea liikkua tekisin yhden näistä:
1. Pidän kädestä kun nousee lauteille tai laskeutuu sieltä
Tai
2. Ennen kuin vaimo menee saunaan hakisin sen perkeleen jakkaran pois mitään sanomatta ja laittaisin tilalle sellaisen joka ei kiiku
Olen fiksu, mukava, rauhallinen ja ymmärtäväinen mies. Tosin myös siro ja lyhyt.
Sinäkin valitsit tuollaisen sekopääidiootin mieheksesi, mutta meikäläistä et olisi edes katsonut.
Vaikea ymmärtää välillä, mutta näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan helmen olet löytänyt, onnea vaan! Odotahan, kun lapsi syntyy ja miehen pinna kiristyy lapsen itkusta ja yövalvomisesta, kyllä siinä taas tavaraa menen p****n päreiksi.
Höpö höpö, sun mies haluaa pitää sinusta huolta. Pitäkää toisianne hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi saunomista vähentää, kun ap on se joka siellä pelleilee? Riittää että ap jättää saunomiset väliin.
Tämä. Nainen perseilee ja miehen pitäisi siitä kärsiä. Tyypillistä mammamenoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen fiksu, mukava, rauhallinen ja ymmärtäväinen mies. Tosin myös siro ja lyhyt.
Sinäkin valitsit tuollaisen sekopääidiootin mieheksesi, mutta meikäläistä et olisi edes katsonut.
Vaikea ymmärtää välillä, mutta näin se menee.
Sinulla on kiinnostava tapa reagoida toisen murheisiin vähättelemällä itseäsi.
Mukavat ihmiset ovat empaattisia.
ohis
PS Sinun ulkomuodossasi ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mies haluaa väkisin mut saunaan. En mä sinne norsunkokoisena itse hingu, menen miehen takia. Mutta voin kertoa että en mene enää.
ap
Jos tämä ei ole provo, niin yksi neuvo: ehdit vielä lähteä. Parempi yksin ja rauhassa kuin kaksin ja sekopää kanssa. Mieti, millaiseen tilanteeseen haluat lapsen synnyttää.
Mitäs jos yrittäisitte ihan vaan ymmärtää toisianne? Mies on siis huolissaan sinusta ja haluaisi suojella sinua ja yhteistä tulevaa lastanne, mutta ilmaisee sen todella kömpelösti ja tökerösti. Sinä taas et ota hänen huoltaan tosissaan, vaan arvostelet häntä etkä ilmeisesti koe, että sinusta pidettäisiin huolta. Ihan jo lapsenkin edun mukaista olisi nyt hyvä aika opetella keskustelemaan peloista ja huolista ja itselle ja toiselle tärkeistä asioista ilman tuollaista tunnereaktiota ja vaatimusta siitä, että sen toisen pitää ymmärtää juuri minua ja minun ei tarvitse joustaa pätkääkään. Lapsuuden käyttäytymismalleista voi päästä eroon. Nyt olette aikuisia, joten voitte alkaa opettaa sitä sisäistä lasta (enkä tarkoita sitä sikiötä) käytöstavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mies haluaa väkisin mut saunaan. En mä sinne norsunkokoisena itse hingu, menen miehen takia. Mutta voin kertoa että en mene enää.
ap
Eli mitään ongelmaa ei siis ole. Mutta silti piti päästä vähän miehiä haukkumaan palstalle.
Nyt meet ja teet kunnon murekkeet sekä pyydät mieheltäsi anteeksi typerää keikkumistasi. Etkö ymmärrä, miten iso elämänmuutos tämä raskaus on miehellesi? Hän tarvitsee nyt kaiken tukesi ja ymmärryksesi. Ja toki seksiä enemmän kuin koskaan, ettei tule mitään hylkäämiskokemusta.