Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini valittaa alkoholista

Vierailija
08.06.2018 |

13-vuotiaani on alkanut valittamaan, kun pidän alkoholijuomia jääkaapissa. En siis juo humalaan ja siellä on enintään viinipullo. Tänäänkin valitti, kun siellä on kaksi tölkkiä lonkeroa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaisitko sinä teinillesi, jos hän säilyttäisi omia lonkeroitaan jääkaapissanne?

Vierailija
2/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vähän avata? Toivoisiko nuori siis että jääkaapissa ei olisi alkoholijuomia? Vai ehkä että niitä ei olisi kotona lainkaan? Miksi?

Vai oliko ihan liian vaikea ratkaisua puhua asiasta teinin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko vähän avata? Toivoisiko nuori siis että jääkaapissa ei olisi alkoholijuomia? Vai ehkä että niitä ei olisi kotona lainkaan? Miksi?

Vai oliko ihan liian vaikea ratkaisua puhua asiasta teinin kanssa.

Toivoo ettei olisi näkyvillä. Lopettaa keskustelun siihen ja jatkaa kuittailua seuraavaksi jääkaapin avatessaan. En saa kertomaan syytä.

-ap

Vierailija
4/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna valittaa. Sitä häiritsee, että käytät alkoholia. Fiksu teini siis. Piilota viinasi, jollet ole niitä juuri juomassa. 

Vierailija
5/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet kaunistele alkoholinkäyttöäsi? Tuskin lapsesi ihan turhasta kuittailee?

Vierailija
6/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna valittaa. Sitä häiritsee, että käytät alkoholia. Fiksu teini siis. Piilota viinasi, jollet ole niitä juuri juomassa. 

Laitan jääkaappiin, että jäähtyisivät.

-ap

Vierailija
7/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettet kaunistele alkoholinkäyttöäsi? Tuskin lapsesi ihan turhasta kuittailee?

En kaunistele.

-ap

Vierailija
8/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas teit provon tästä aiheesta.

Vierailija
9/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi (9v.) kanssa huomauttelee, jos on kaljaa jkp:ssä. Joskus sanoo myös siitä, jos olen ostanut limua, vichyä tai jotain herkkua itselleni jossain muualla ollessa - jos huomaa vaikka pullon laukussa. Oon sanonut, että kyllä aikuinen saa juoda ja syödä mitä haluaa ja ei mun tarvitse syödä hänen kanssaan tasapuolisesti varsinkaan silloin kun ollaan eri paikassa, mutta sama juttu toistuu. Olen ihmetellyt, mistä on kyse. Liian tiiviit/kaverimaiset välit? Eihän se hyvältä kuulosta, että nuori tai lapsi koettaa aikuista kontrolloida. Ja mä en todellakaan kännää, vaan aniharvoin ostan kaksi olutta tmv.

Vierailija
10/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eli juot päivittäin, vaikka et itse koekaan olevasi humalassa. Teini kyllä huomaa eron. Ikävää hänelle.

Vierailija
11/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eli juot päivittäin, vaikka et itse koekaan olevasi humalassa. Teini kyllä huomaa eron. Ikävää hänelle.

En juo päivittäin.

-ap

Vierailija
12/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholinkäyttösi olisi harvinaista, tuskin teini siihen puuttuisi. Tuskin edes huomaisi. Miksi alkoholi on sellainen pyhä lehmä, ettei sen juomisesta saisi häiriintyä?

Vierailija
13/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkoholinkäyttösi olisi harvinaista, tuskin teini siihen puuttuisi. Tuskin edes huomaisi. Miksi alkoholi on sellainen pyhä lehmä, ettei sen juomisesta saisi häiriintyä?

Lonkero viikkoon liikaa? Ei mieluummin häiritä, mutta jos on syy niin sitten.

-ap

Vierailija
14/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei halua sinulle rasvamaksaa ja kaljamahaa

Vierailija
15/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lonkero viikkoon liikaa? Ei mieluummin häiritä, mutta jos on syy niin sitten.

-ap

Ehkä käyttäydyt nolosti ja haiset pahalta. Itse ainakin inhosin äitini punaviinin hajuista hengitystä teininä. 

Vierailija
16/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin jo lapsena vanhemmilleni, että heidän alkoholinkäyttönsä häiritsee. Joivat viikonloppuisin sen pullon-pari viiniä tai jotain likööriä tai kaljoja tai lonkeroita tms. Ja vanhemmat nauroivat että höpshöps kun me näytetään terveellisen alkoholinkäyttämisen mallia. Kummankaan kotona ei juotu lasten nähden. Minä olen nähnyt vanhempani lukemattomia kertoja humalassa. Teininäkin sanoin, lopulta lopetin sanomisen ja yritin aina päästä jollekin kaverille/mummolaan tms yöksi jos tiesin, että aikovat juoda. Edelleen sama juomamalli eivätkä näe ongelmaa.

Vähän siis ot aloittajan tapauksesta ehkä, mutta joskus sitä on sokea omille ongelmilleen. Minuakin ahdisti aina nähdä alkoholia kaapissa, kun mieleen tuli vain ne seuraukset.

Vierailija
17/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sille teinille on koulussa terveystiedon tunnilla paasattu alkoholin vaaroista, ja nyt pelkää että se yksikin juoma johtaa rappiolliseen elämään. Mitä itse muistan niin yläasteella tuo alkoholivalistus oli aika mustavalkoista (tietysti oli, kun ei haluttu nuorien ryyppäävän) ja juominen asetettiin suunnilleen samalle viivalle huumeidenkäytön kanssa. Vaikka aika iso erohan noiden välillä on.

Vierailija
18/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoin jo lapsena vanhemmilleni, että heidän alkoholinkäyttönsä häiritsee. Joivat viikonloppuisin sen pullon-pari viiniä tai jotain likööriä tai kaljoja tai lonkeroita tms. Ja vanhemmat nauroivat että höpshöps kun me näytetään terveellisen alkoholinkäyttämisen mallia. Kummankaan kotona ei juotu lasten nähden. Minä olen nähnyt vanhempani lukemattomia kertoja humalassa. Teininäkin sanoin, lopulta lopetin sanomisen ja yritin aina päästä jollekin kaverille/mummolaan tms yöksi jos tiesin, että aikovat juoda. Edelleen sama juomamalli eivätkä näe ongelmaa.

Vähän siis ot aloittajan tapauksesta ehkä, mutta joskus sitä on sokea omille ongelmilleen. Minuakin ahdisti aina nähdä alkoholia kaapissa, kun mieleen tuli vain ne seuraukset.

En ole ollut humalassa lasteni nähden koskaan.

-ap

Vierailija
19/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain ne teinit aina motkottavat. Arvaappa vain ap. jos alat absolutistiksi?

-Kengät väärässä paikassa.

-Nolo tukka, auto, ruohonleikkuri...

-Ei koskaan mennä mihinkään.

-Aina joutuu lähtemään johonkin booring maatalousnäyttelyyn.

Vierailija
20/21 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain ne teinit aina motkottavat. Arvaappa vain ap. jos alat absolutistiksi?

-Kengät väärässä paikassa.

-Nolo tukka, auto, ruohonleikkuri...

-Ei koskaan mennä mihinkään.

-Aina joutuu lähtemään johonkin booring maatalousnäyttelyyn.

Näin on.

-tupakoin sisällä