Naapurissa asuu niin stereotyyppinen keskiluokkainen perhe, että oksettaa
Mietin vain, että eivätkö nämä tajua asiaa? Eivätkö he tajua mitä muut ajattelevat?
Tässä perheessä mies on kai jokin myyntiukko, jossakin isohkon firman keskijohdossa. Vaimo on kätilö. Kaksi kouluikäistä lasta, tyttö ja poika. Muutaman vuoden ikäinen kultainen noutaja. Omakotitalo isossa suomalaisessa kaupungissa (eli tietty kauheat lainat). Pihasta löytyy FARMARI-VOLVO ja rouvan kauppakassi, taitaa olla joku japanilainen tms. Rouvan kanssa välillä juttelevana tiedän perheen lomasuunnitelmista sen verran, että menevät järven rannalla sijaisevalle mökilleen ja käyvät myös Tukholman risteilyllä.
Millainen ihminen rakentaa elämänsä suoraan jostain keskiluokan malliesimerkistä? En tajua. Pakko oli avautua.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Se, miten joku oikeasti hankkii sen ok-talon, farmari-volvon ja kultaisen noutajan. Miksi??
Ap
No jos he ovat naapureitasi niin asut ilmeisesti itsekin samalla alueella ok-talossa.
Oikeasti, mikä sun ongelma on?
Niin asun, mutta en elä stereotyyppisen keskiluokkaisesti.
Ap
Olet varmasti aivan uniikki lumihiutale.
Jos saan arvata, niin sellainen hipahtava muka-boheemi, batiikkihousuinen väripläjäys. Omasta mielestään niin kovin erikoinen ja erilainen, vaikka onkin oman genrensä malliesimerkki.
Ehkä ap viittaa tässä sanontaan, että omakotitalo, 1,75 lasta, farmarivolvo ja kultainen noutaja. Ihmiset eivät ole tainneet kuulla tätä, kun ottavat niin vakavasti. Minusta tämä oli hauska, että jonkun perhe oikeasti sopii tuohon sanontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Se, miten joku oikeasti hankkii sen ok-talon, farmari-volvon ja kultaisen noutajan. Miksi??
Ap
No jos he ovat naapureitasi niin asut ilmeisesti itsekin samalla alueella ok-talossa.
Ap
Kerropa vähän lisää.
En aja keskiluokkaisella autolla, vaan hybridillä. Pukeudun persoonallisiin kirpputorilta ostettuihin vaatteisiin. Lomailen eksoottisemmissa kohteissa, enkä all-inclusive turistirysissä. Sisustukseni ei ole valkoinen, eikä minulta löydy yhden yhtä IKEAn huonekalua. Yksi lapsi löytyy, hänellä on sivistynyt kulttuurialan harrastus. Olen töissä järjestössä, jossa tehdään tärkeää työtä, mies työskentelee kielten parissa. Syömme ekologisesti, myös paljon luonnosta kerättyä ravintoa, kuten villiyrttejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Ap
Ap
Kerropa vähän lisää.
En aja keskiluokkaisella autolla, vaan hybridillä. Pukeudun persoonallisiin kirpputorilta ostettuihin vaatteisiin. Lomailen eksoottisemmissa kohteissa, enkä all-inclusive turistirysissä. Sisustukseni ei ole valkoinen, eikä minulta löydy yhden yhtä IKEAn huonekalua. Yksi lapsi löytyy, hänellä on sivistynyt kulttuurialan harrastus. Olen töissä järjestössä, jossa tehdään tärkeää työtä, mies työskentelee kielten parissa. Syömme ekologisesti, myös paljon luonnosta kerättyä ravintoa, kuten villiyrttejä.
Ap
Melkoinen turhake olet. "Olen töissä järjestössä jossa tehdään TÄRKEÄÄ työtä"
VMP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Ap
Ap
Kerropa vähän lisää.
Ap
:D Etkö huomaa mitään stereotypiaa tässä?? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Ap
Ap
Kerropa vähän lisää.
Ap
Mitäs minä sanoin!
-23-
Tiedätkö, toi on ihan aidosti monen unelma. Varsinkin jos on itse kokenut rikkonaisen lapsuuden, niin toi saattaa olla THE unelma. Itselle ainakin on (paitsi omakotitalon tilalla kaupunkiasunto). Kiitän päivittäin onneani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Ap
Koska pitävät sitä haluttavana. Ei tuo olisi minun ihanne-elämääni ollenkaan, mutta ei se myöskään mitenkään kamalalta saati oksettavalta vaikuta. Toivoa teitnkin sopii, että ne, jotka sitä eivät halua, tekevät toisenlaisia valintoja elämässään.
Ap on sitten varmaan vela/sateenkaariperheessä elävä/ adoptoinut yksin kolme kiinalaista.
Ja lemmikkinä tarantella/iguaani/hai.
Nimi vaihdettu, Kuura/Kaneli/Käpy
Ja sitten ajattelee että kaikki ovat kateellisia.
Oikeasti tämä on huono perjantai provo johon tylsistyyneenä keskiluokkaisena lankesin
Huh, no onneksi meillä on vain reilu 100-neliöinen päätyrivari ja kissa niin ei olla keskiluokkainen painajainen. Ei tarvi myydä minun riisikuppiani ja ukko saa huristella farkku-Volvollaan.
Ap hyvä, kaikki ei oikeasti liikuta se mitä heistä ajatellaan. Ihan hyvin voi elää haluamallaan tavalla, vaikka samalla tiedostaisi että jotkut saattavat sen perusteella tehdä jotain ikäviä tulkintoja. Muiden ihmisten ajatukset eivät vahingoita, usko tai älä.
Ei s***tana, jossainko vielä on ihan normaaleja ihmisiä - heteroitakin vielä, ja varmasti laittavat lapsetkin vielä riparille jonain päivänä?!? Missä suvaitsevaisten some-raivo ja maastakarkoitusvaatimukset?!?!
Ihminen on aina johonkin stereotypiaan sopiva, ei sitä voi välttää.
Jokainen taas toisaalta on ainutlaatuinen omalla tavalla, miten se on niin vaikee ymmärtää?
Kukaan ei voi korvata just sua. Olit sitten hiljainen harmaa hiiri tai räiskyvä punkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Ap
Ap
Kerropa vähän lisää.
Ap
Muuten hyvä, mutta lopeta heti tuo matkailu. Nimenomaan "erilaisissa kohteissa" matkailu on ällöttävän keskiluokkaista ja ennen kaikkea saastuttaa roimasti. Ja muuttakaa sieltä ok-talon lotjakkeesta pienempiin oloihin. Teillä on ihan liikaa lämmitettäviä neliöitä kolmelle hengelle.
No meillä on repäisty,kultaisennoutajan sijaan on labbis ja Volvon tilalla Audi...muuten toki tuo ap:n kauhuskennario...
Hei mutta sittenhän ap olisi tosi rohkea ja rikkoisi oman vihervassaricityhippikuplansa , jos tuohon palapeliin vaihtaisikin sen farmarivolvon! Tai ostaisi Harrikan! Tai kävisi kerran Teneriffalla all inclusivessa! Tai ABC:llä noutopöydässä! Sitten olisi jotain kerrottavaa ja ihmeteltävää niillä muilla samassa kuplassa elävillä!
Käytän mustia vaatteita, tatuoinnit näkyy. Asun vuokralla. Tavallinen auto, vähän ruostunut. Opiskelen merkonomiksi. Sisustan mietelauseilla. Rottweiler löytyy. Suolakurkkupurkki tuhkiksena(!!!). Ikean lastulevy sohvapöytä. Magneetteja hirveä määrä jääkaapin ovessa. Ja jopa se viimekertainen käsittelyssä ollut valkoinen amppeli roikkuu iloisena terassin katosta :D
TÄMÄ jos mikä on kamalaa tällä palstalla, ei nuo perunamaiden ja punaisten tupien landiat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on vikana mikä?
Ap
Suurin osa suomalaisista haluaa asua omakotitalossa, eli varmaan sen takia ei ole mikään yllättävä asia että tälläkin perheellä sellainen on asumuksena. Farmari-volvo on varmaan ihan ok auto, kestää kauan ja ennen sanottiin että se on turvallinen auto. Meillä on mulla farmari-nissan ja miehellä pieni japanilainen, itse en autoani valinnut vaan vanhemmat olivat jostain syystä sen ostaneet ja antoivat minulle kun me tarvitsimme isompaa autoa, siinä on hyvä iso takaboxi. Ihan yhtä hyvin vois olla volvo, mutta ne nyt ei taida olla nykyään enää suosituimpia koska on tullut enemmän valikoimaa kuin mitä oli vielä 20-30 vuotta sitten. Kultainen noutaja on ollut pitkään suosituin koirarotu, eli senkään olemassaolo ei ole mikään ihme. Ennen oli eniten jotain suomenpystykorvia, nykyään taitaa olla nekin vähentyneet.
Suosituimmat asiat on suosituimpia just sen takia että suuri osa ihmisistä syystä tai toisesta valitsee niitä.
Meinaatko että jos toinen pariskunnasta olisi työtön tai juoppo, niin olisi parempaa elämää kuin nykyinen kun ei noudattaisi mitään normia? Tai että kiltti ja hellyttävä kultainen noutaja olisikin joku ruma buldoggi niin elämä olisi jotenkin hienompaa ja erikoisempaa? Tai jos luopuisivat kesämökistään?
Minun naimisissa oleva naapurini ajaa Skodalla. Minä ajan Audilla ja vaihdan naista aina sopivin välein. En mene koskaan naimisiin, enkä hanki mukuloita. Elämästä pitää osata nauttia.... :)
Koirarotu ja automerkki vaihtoon ettei naapurin tarvii ihmetellä?