Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittava tuttava joka yrittää jatkuvasti myydä yrityksensä life coaching valmennuksia - onko muilla tällaisia kokemuksia?

Vierailija
11.01.2025 |

Olo on kuin olisi aina jollain Partylite (vai mikä sen nimi on) -kutsuilla, jossa tuntemani henkilö soittelee, viestittelee ja haluaa jatkuvasti tavata kaverina. Ja siis olemmekin ihan vain kavereita, emme edes kovin läheisiä.

Ja silti aina, siis aina, hänen puheensa kääntyy siihen, että hän on siskonsa kanssa viime syksynä perustanut firman joka myy life coaching valmennuksia. Kummallakaan ei ole mitään pätevyyttä tällaiseen, mutta eihän life coaching -juttuihin sellaista vaadita. Siskolla taustalla myös konkurssi aiemmasta yritystoiminnasta, joten kiinnostus rahan ansaitsemiseen tällä life coachingilla on erittäin, erittäin suuri.

Ja aina ne jutut siksi kääntyvät siihen, että yrittää myydä näitä life coaching juttuja. Joo, kiitos ei. Taso kun on samaa kuin jokin kristallien myynti.

Joten tiedän mitä tehdä, eli kohteliaasti pidän etäisyyden ja lisään sitä.

Mutta halusin vain tietää, onko muilla kokemuksia tällaisesta omien palveluiden tuputtamisesta tuttaville?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta sanoa kuin että life coaching on tosiaan ihan huijausta.

Vierailija
2/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei auta muuta kuin sanoa aina että et ole kiinnostunut, nyt etkä tulevaisuudessa. Jos ei usko, ainoaksi keinoksi jää tuttavuuden katkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sä olet vaan netissä nähnyt jonkun kuka myy niitä jossain ryhmässä etkä vaan tykkää siitä ihmisestä koska sillä menee paremmin kuin sulla. Ihan normaalia se on ei siitä tarvitse aloituksia raapustaa. Niin se bisnes pyörii maailmassa, tarjotaan jotain mitä kuluttaja haluaa, ilmeisesti kuluttajia siihenkin löytyy jos kerran yrityksen ovat perustaneet.

Vierailija
4/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehet tuputtavat aina penistään. Olen ratkaissut asian sillä, etten ole tekemisissä miesten kanssa ollenkaan. Lisäksi aika moni tuputtaa ongelmiaan, erityisesti parisuhteissa olevat naiset, välttelen heitäkin

Vierailija
5/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja etenkin tuttujen /kavereiden innostuksesta "yrityksestään" , jota on vaikea torjua tylyllä tavalla. Vieraalle osaisin sanoa vain tiukasti "ei kiitos".

Minulla toimii parhaiten se, että hihkun innolla mukana ja sitten kyselen miten ajattelit markkinoida, mistä etsiä parasta asiakaskuntaa, onko tiedossa messuja eli ikään kuin on hengessä mukana. Jos toinen haluaa minusta hänelle asiakkaan sanon aina, ettei bisnestä ja kaveruutta kannata sotkea keskenään ja kaveruus menee minulla kaiken edelle. Jos toinen tuputtaa väkisin vinkkejään kiitän _ilmaisista vinkeistä_ ja täytyykin töissä kertoa susta, että annatko käyntikortteja tmv mun mukaan. 

En vain halua loukata, tylyttää, vaan käytän lempeää torjuntaa.

Vierailija
6/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että sä olet vaan netissä nähnyt jonkun kuka myy niitä jossain ryhmässä etkä vaan tykkää siitä ihmisestä koska sillä menee paremmin kuin sulla. Ihan normaalia se on ei siitä tarvitse aloituksia raapustaa. Niin se bisnes pyörii maailmassa, tarjotaan jotain mitä kuluttaja haluaa, ilmeisesti kuluttajia siihenkin löytyy jos kerran yrityksen ovat perustaneet.

Joo, ihan vapaastihan hän saa yrittää konkurssivelkojaan maksaa myymällä kuluttajille JOTAIN MITÄ KULUTTAJA HALUAA.

Mutta kun MINÄ EN HALUA MITÄÄN KONKURSSIN TEHNEEN, EPÄPÄTEVÄN HENKILÖN SELITTELYJÄ JOISTAIN AUROISTA YMS.

Vierailija
7/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta ja etenkin tuttujen /kavereiden innostuksesta "yrityksestään" , jota on vaikea torjua tylyllä tavalla. Vieraalle osaisin sanoa vain tiukasti "ei kiitos".

Minulla toimii parhaiten se, että hihkun innolla mukana ja sitten kyselen miten ajattelit markkinoida, mistä etsiä parasta asiakaskuntaa, onko tiedossa messuja eli ikään kuin on hengessä mukana. Jos toinen haluaa minusta hänelle asiakkaan sanon aina, ettei bisnestä ja kaveruutta kannata sotkea keskenään ja kaveruus menee minulla kaiken edelle. Jos toinen tuputtaa väkisin vinkkejään kiitän _ilmaisista vinkeistä_ ja täytyykin töissä kertoa susta, että annatko käyntikortteja tmv mun mukaan. 

En vain halua loukata, tylyttää, vaan käytän lempeää torjuntaa.

Tämä oli hyvä vastaus.

Tässä omassa tapauksessani torjunnan pitää tosiaan vain olla hyvinkin aktiivista, sillä kyseinen henkilö soittelee päivittäin, monesti useamman kerran päivässä, ja jos vastaan (useimmiten en vastaa) niin puhuu jopa kolme tuntia monologia jos en vain tylysti katkaise. Nykyään katkaisen hyvin nopeaan.

Ja myymisen lisäksi yrittää vielä puhua loputtomasti näistä omista jutuistaan. Ei minulla ole aikaa investoida melko vieraan henkilön uuden yrityksen loputtomaan kommentointiin.

Voi tosin olla, että pitää vain todeta että tuttavuuskaan ei ole tässä tilanteessa mahdollinen.

Sikäli mielenkiintoista kuulla, että muillakin on tuttuja jotka tekevät tällaista.

ap

Vierailija
8/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen tosiaan äärettömän kateellinen "menestyksestä" jossa kumpikaan sisarista ei ole töissä, yritys pyörii velalla ja toisella sisarista on mittava konkurssi ihan tuoreessa historiassa. Not. En nyt ehkä ihan määrittelisi tuota "menestykseksi".

Ja olen enemmän kuin kyllästynyt kuulemaan jankutusta noista hopeavesi-tasoisista puuhistaan.

ap

Vierailija
9/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi kannattaisi ensiksi panostaa markkinointitekniikoiden opetteluun ja keskittyä siihen, mitä konkreettista annettavaa hänellä on asiakkaalle. Sosiaaliset taidot ja psykologinen silmä olisi myös hyvä saada kuntoon. Jankuttaminen, painostaminen, palvelujen tyrkyttäminen riippumatta asiakkaan tarpeista ja kolmen tunnin puhelinmonologit ovat pomminvarmoja tapoja karkottaa ne potentiaalisetkin asiakkaat.

Vierailija
10/6 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavasi kannattaisi ensiksi panostaa markkinointitekniikoiden opetteluun ja keskittyä siihen, mitä konkreettista annettavaa hänellä on asiakkaalle. Sosiaaliset taidot ja psykologinen silmä olisi myös hyvä saada kuntoon. Jankuttaminen, painostaminen, palvelujen tyrkyttäminen riippumatta asiakkaan tarpeista ja kolmen tunnin puhelinmonologit ovat pomminvarmoja tapoja karkottaa ne potentiaalisetkin asiakkaat.

Uskottavuutta kannattaisi myös yrittää saada jollain sertifikaatilla, alan koulutuksessa, tms. Koska nyt myös itse ihmettelen kun jankuttaa tätä, että miksi ihmeessä kukaan maksaisi jostain life coachingista henkilöille, joiden taustassa ei ole mitään pienintäkään asiaa joka tekisi hänet uskottavaksi tällaiseen. Enemmän tosiaan tulee vain mieleen, että rahanhimo on valtava tuon taustalla olevan tuoreen konkurssin takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan