Päivi Räsäsen mielestä eliitti vainoaa kristittyjä
Entinen sisäministeri ja kristillisdemokraattisen puolueen puheenjohtaja Päivi Räsänen kertoo saaneensa ala-arvoista, professoritason palautetta sen jälkeen, kun hän julkisuudessa puolusti Pori Jazzin potkut saanutta toimitusjohtajaa Aki Ruotsalaa.
"Haluan vain kiinnittää huomion siihen, että vastaavalla tavalla ja vastaavalla tasolla henkilöön kohdistuen ei julkisessa keskustelussa kristittyjen taholta loukata tai syrjitä seksuaalisia vähemmistöjä - onneksi.
Räsänen sanoo, että Suomessa uskonnollisen vakaumuksen perusteella tapahtuva syrjintä ja loukkaaminen on tämän päivän Suomessa paljon avoimempaa ja niin sanotun eliitin, sivistyneistön piirissä ja mediassa hyväksytympää kuin seksuaalisten vähemmistöjen kohdalla."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201806082201000528_pi.shtml
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Minä koen tulevani vainotuksi koska en usko taruolentoihin, mutta silti elän yhteiskunnassa jonka normit pyritään määrittämään satukirjassa sanotun ohjeistuksen mukaan.
Sinun mielestäsi Suomen lainsäädäntö perustuu Raamattuun? Jos viittaat homoliittoihin, kirkko on erillinen instituutio ja sillä on oikeus kieltää homovihkimiset sisäisesti. Jollet tiennyt, homojen siviilivihkiminen onnistuu kyllä. Suomessa on kuitenkin aika paljon sääntöjä ja lakeja, joten väitteesi on typerä.
En ole sanonut lainsäädännöstä sanaakaan. Enkä homoista. Siviilivihkimisen mahdollisuudesta olen tietoinen kyllä, kiitos vaan.
Yhteiskunnassa on paljon muitakin yhteisönormeja, kuin pelkät lakitekstiin kirjatut asiat.
Silti ei ole tarvetta haukkua väitteitäni typeriksi, eri mieltä asioista voi olla myös toista kunnioittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Minä koen tulevani vainotuksi koska en usko taruolentoihin, mutta silti elän yhteiskunnassa jonka normit pyritään määrittämään satukirjassa sanotun ohjeistuksen mukaan.
Sinun mielestäsi Suomen lainsäädäntö perustuu Raamattuun? Jos viittaat homoliittoihin, kirkko on erillinen instituutio ja sillä on oikeus kieltää homovihkimiset sisäisesti. Jollet tiennyt, homojen siviilivihkiminen onnistuu kyllä. Suomessa on kuitenkin aika paljon sääntöjä ja lakeja, joten väitteesi on typerä.
Itseasiassa tuo kirkon oikeus kieltäytyä vihkimästä homoja on kyllä kyseenalainen. Kirkko on saanut valtiolta luvan vihkiä pariskuntia avioliittoon ja kirkko on luvannut suorittaa vihkimisen noudattaen Suomen lakia. On siis hyvin kyseenalaista voiko kirkko keksiä vihkimiselle omia sääntöjä ja vielä sellaisia, jotka laki yksiselitteisesti kieltää. Lakihan kieltää syrjimästä ketään seksuaalisen suuntauksen takia. Eli kirkko ei voi keksiä itselleen sääntöjä, jotka ovat selkeästi Suomen lain vastaisia. Yksinkertaisesti, sellaiset säännöt eivät ole päteviä.
Itse olen ateisti, joten ei kiinnosta uskonnot lainkaan, mutta tämän proffa alfin toivotukset helvettiin räsäskän ovat suvak....maisuudessaan niin ala-arvoista paskaa ja todellista vihapuhetta. Jos proffa sanoisi saman helvetin kehoituksen islamin uskoiselle, se olisi jo erotettu virastaan. Mutta eihän eliitin laumasielu pelkuri sitä uskalla sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa elää niinkuin haluaa mutta jos alkaa määritellä muiden elämää yli lakien niin saa siihen reagoida.
Olen kristitty ja minua ei vainoa kukaan.Ei vainota vielä, mutta tällä menolla jokaisen klassisen kritityn saa kohta irtisanoa seuraamuksitta töistään...
Ei kristillisen arvomaailman ääneen sanominen syrji ketään, etenkään kun ei uskovilla kristityillä ole mitään valta-asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Miksi ketään homoa edes kiinnostaa se, mitä joku yksittäinen kristitty ajattelee hänen elämäntyylistään?
Tiedänhän minäkin kristittynä, että etenkin uusateistit haukkuvat meitä ympäri somea ja mediankin blogeissa yleidsesti ja avoimesti mielisairaiksi, hulluiksi, idiooteiksi ja ties miksi, mutta mitä se haittaa - jos erotetaan töistä, niin se jo haittaa, kun toimeentulo menee...
Eikä kristitty saa, eikä voi valehdella, jos kysytään, mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisista teoista.
Me uskomme siihen, että Luoja tietää luotua paremmin - mikä on oikein ja mikä väärin - ja mikä on ihmiselle parempi, hyväksyy hän sitä tai ei. Ihmisellähän on vapaa tahto Raamatun mukaan.
Teillä uskovaisilla on paha tapa nostaa itsenne ylemmiksi auktoriteeteiksi Raamatun tulkinnassa. Kyseinen tarinakokoelma tuhansien vuosien takaa on teidän vallankäytölle ja ihmisten syrjimiselle perustana oleva käsikirja, josta voi napsia sopivia paloja sinne sun tänne.
Uskovaisille kyseessä ei ole tarinakokoelma - vaan kysymys on elämästä, ikuisuudestakin.
Tänäkin päivänä moni uskova kristitty jopa kuolee uskonsa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa elää niinkuin haluaa mutta jos alkaa määritellä muiden elämää yli lakien niin saa siihen reagoida.
Olen kristitty ja minua ei vainoa kukaan.Ei vainota vielä, mutta tällä menolla jokaisen klassisen kritityn saa kohta irtisanoa seuraamuksitta töistään...
Ei kristillisen arvomaailman ääneen sanominen syrji ketään, etenkään kun ei uskovilla kristityillä ole mitään valta-asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Miksi ketään homoa edes kiinnostaa se, mitä joku yksittäinen kristitty ajattelee hänen elämäntyylistään?
Tiedänhän minäkin kristittynä, että etenkin uusateistit haukkuvat meitä ympäri somea ja mediankin blogeissa yleidsesti ja avoimesti mielisairaiksi, hulluiksi, idiooteiksi ja ties miksi, mutta mitä se haittaa - jos erotetaan töistä, niin se jo haittaa, kun toimeentulo menee...
Eikä kristitty saa, eikä voi valehdella, jos kysytään, mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisista teoista.
Me uskomme siihen, että Luoja tietää luotua paremmin - mikä on oikein ja mikä väärin - ja mikä on ihmiselle parempi, hyväksyy hän sitä tai ei. Ihmisellähän on vapaa tahto Raamatun mukaan.
Tänäpä juuri, että heti lähdet määrittelemään mitä "meidän" uskomme on. Minä ilmeisesti en usko samalla tavalla kuin sinä. Hyväksyn homot, koska he ovat juuri omanlaisinaan Jumalankuvia. Muistan, että Raamatussa sanotaan: älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Toivotan sinulle hyvää jatkoa, mutta älä ala määrittelemään tai rajoittamaan minun tai muiden uskoa.
T. Se kristitty jota ei vainota ja joka uskoo monenkin homon pääsevän iankaikkiseen elämään ennen muiden kiusaajia ja mitätöijiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ateisti, joten ei kiinnosta uskonnot lainkaan, mutta tämän proffa alfin toivotukset helvettiin räsäskän ovat suvak....maisuudessaan niin ala-arvoista paskaa ja todellista vihapuhetta. Jos proffa sanoisi saman helvetin kehoituksen islamin uskoiselle, se olisi jo erotettu virastaan. Mutta eihän eliitin laumasielu pelkuri sitä uskalla sanoa.
Juu kristittyäkin naurattaa nämä kaksoisstandardit, kun jopa ääri-islamin edessä madellaan suvaitsevaisten taholta...
Kristinusko on suomen pääuskonto, valtionuskonto jopa. Sitten on näitä rasististen kulttien jäseniä jotka kutsuvat itseään konservatiivi kristityiksi. Kristinuskon isis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä uskovaisilla on paha tapa nostaa itsenne ylemmiksi auktoriteeteiksi Raamatun tulkinnassa. Kyseinen tarinakokoelma tuhansien vuosien takaa on teidän vallankäytölle ja ihmisten syrjimiselle perustana oleva käsikirja, josta voi napsia sopivia paloja sinne sun tänne.
Uskotko, että mohammed eli muhis meni valkoisella hevosella taivaaseen? Näinhän koraanissa väitetään. Vai onko susta vaan kristityt ja raamattu ainoastaan ihan junttia?
Räsänen on tuossa täysin oikeassa. Jos hän itse käyttäisi samanlaista kieltä kuin tuo vuoden puhujana palkittu professori, olisi punaviherkuoro ulisemassa joka ikisessä tuutissa valtamediaa myöten ja vaatimassa Räsäsen entisen naapurin serkkujenkin irtisanomista työstään.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Samoin jos Jari Pervo olisi TV:n viihdeohjelmassa heittänyt lattialle raamatun sijasta koraanin, hän ei olisi esiintynyt enää yhdessäkään TV-ohjelmassa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäpä juuri, että heti lähdet määrittelemään mitä "meidän" uskomme on. Minä ilmeisesti en usko samalla tavalla kuin sinä. Hyväksyn homot, koska he ovat juuri omanlaisinaan Jumalankuvia. Muistan, että Raamatussa sanotaan: älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Toivotan sinulle hyvää jatkoa, mutta älä ala määrittelemään tai rajoittamaan minun tai muiden uskoa.
T. Se kristitty jota ei vainota ja joka uskoo monenkin homon pääsevän iankaikkiseen elämään ennen muiden kiusaajia ja mitätöijiä.
Homot hyväksyy jokainen kristitty ihmisinä, mutta homoseksuaaliset teot ovat syntiä Raamatun mukaan. Kristityn velvollisuus on paitsi evankelioida, niin myös varoittaa ihmisiä, jotta nämä eivät joutuisi ikuiseen kadotukseen.
Sinä selkeästi yrität seurata sekä maallista maailmaa ja sen arvoja että myös kristinuskoa, mikä ei kuitenkaan onnistu - sillä Raamatussa tuodaan selkeästi esille se, että ihmisellä voi olla vain yksi Herra.
Ja kristittyjen kyllä kuuluu joskus myös tuomita omiaan, siis toisia kristittyjä, jos nämä ovat lähteneet synnin polulle - ulkopuolella olevia sitten evankelioidaan. Lopulliset tuomiot jakaa Jumala.
Homo ei joudu helvettiin homoutensa takia - vaan jos ei tule elävään uskoon ja tee parannusta tai ainakin yritä tehdä sitä, niin sitten voi joutuakin. Aivan kuten kuka tahansa muukin.
Iankaikkiseen elämään ei pääse ansioiden ja tekojen kautta, vaan niistä huolimatta. Usko on ratkaisun avain.
Mitä mieltä proffa on kehoituksesta, että homot on imaamin mukaan heitettävä katolta? Eihän se ole tietenkään vihapuhetta kun sen sanoo eri uskontokunnan edustaja. Säälittävä pelle ja laumasielu tämä alf. Hamekangasta ja kaapu päälle.
Räsänen esiintyy kaikkien kristittyjen nimissä, vaikka edustaa 2%:n kokoista vähemmistöryhmää kristittyjen sisällä. Esim. minua ei ole professorit eikä muutkaan vainonneet uskoni takia ja mahtoivatkohan ne proffat hänellekään viestitellä sen kristinuskon vuoksi. Taisi kuitenkin olla syynä hänen loukkaavat ja syrjivät lausuntonsa.
On myös avoimesti homosuhteessa eläviä kristittyjä...
Homojen tuomitsemisessa olisi joku tolkku, jos siitä seuraisi jotain pahaa (tyyliin hedelmistään puut tunnetaan-logiikalla), mutta kun ei. Se ei vahingoita ketään. Muutama vuosikymmen sitten monella ns kristityllä iski moraalinen hikka kun ihmiset erosivat avioliitoistaan, mutta nykyään (juuri) kukaan ei enää puutu sellaiseen. Nämä ryhmät joista tekemällä tehdään syntisiä, tulevat ja menevät, mikä jo sinäänsä on aika outoa ja pitäisi saada aivot raksuttamaan Räsäsen kaltaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mulla onkin eri vakaumus kuin Räsäsellä niin tuossa hän on kyllä oikeassa että jostain syystä kristittyjä saa tämän päivän Suomessa solvata ihan kuinka karkeasti vain mutta ketään muuta ihmisryhmää ei.
Etkö koskaan katso kaupallisia TV-kanavia? Mainoksissa kuuluu nykyään asiaan pilkata miehiä. Aika harvan tuotteen menekkiä voi nykyään lisätä antamatta ymmärtää, että miehet ovat ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Räsänen on tuossa täysin oikeassa. Jos hän itse käyttäisi samanlaista kieltä kuin tuo vuoden puhujana palkittu professori, olisi punaviherkuoro ulisemassa joka ikisessä tuutissa valtamediaa myöten ja vaatimassa Räsäsen entisen naapurin serkkujenkin irtisanomista työstään.
Lisäksi tulisi haaste käräjille ja julmetut vahingonkorvausvaatimukset kunnianloukkauksesta. Vaatimukset menisivät ilman muuta läpi. Mutta koska Päivi on toisinajattelija, hänen kunniansa ei nauti mitään lain suojaa.
Universaalin valheen vallitessa totuuden puhumisesta tulee vallankumouksellinen teko.
- George Orwell
mihinhän omia aivoja edes tarvitsee jos erehtymätön totuus löytyy jo jostain mielikuvitusjutuista?