Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Live: Ruotsin prinsessa Adrianne kastetaan

Vierailija
08.06.2018 |

Nyt Ylellä! Luvassa kaunista musiikkia, pukuja, ja tietysti Av:n kuninkaallisia suosikkihahmoja.

Kommentit (601)

Vierailija
481/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla sitä taikka tätä. Mitä se meille kuuluu?

Mielestäni Leonoren katse on joissakin kuvissa unelias ja mieleeni tuli tyttö, jolla oli samanmoinen hieman sisäänpäinkatsova ilme ja tytöstä kasvoi äärettömän herkkä aikuinen.

Minäkin olen varma, että JOS Leonoressa on jotakin erikoista, erilaista poikkeavaa, lähipiiri on siihen jo puuttunut.

Ei sitä, kuulkaas, tarvitse meille kertoa.

Ja sitäpaitsi monikin lapsuuden ´juttu`oikenee ajan kanssa, jos saadaan oikeaa tukea.

Vierailija
482/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni olivat 3- ja 6-vuotiaat, kun olimme sisareni häissä. Hyvin jaksoivat käyttäytyä. Vähän myöhemmin syntyi kolmas lapsemme, joten olimme sitten ristiäisissäkin parin kuukauden päästä. Tällaisia ongelmia ei ollut. Kengät pysyivät jalassa, ja peppu penkissä.

Minusta tuo riehuminen voisi jotenkin olla OK, lapsia on erilaisia. Enemmän olen ihmeissäni siitä, että lapsella on niin poissaoleva ilme koko ajan, silmät jotenkin tyhjät. Ei sellaista normaalia naurua, juttelua, kontaktin ottamista. Tällä perusteella arvelen, että kyse olisi jostain vakavammasta kuin ADHD, tässä on ehkä jotain autismin kirjoa, aistiyliherkkyyttä ym. 

Lapselle ja perheelle asia on tietysti vaikea. Voi olla, että lapsen käytökseen ei ristiäisissä puututtu, koska se olisi voinut laukaista jotain pahempaa, hirveää kirkumista tai riehumista ym. Hovi voisi tässä kuitenkin olla avoin ja kertoa lapsen ongelmista. Tässäkin moni arvostelee kasvatusta, vaikka kyse on nähdäkseni jostain ihan muusta. 

Juuri näin. Tätä on meidän arki lapsen kanssa, joka on autisminkirjoilla ja kärsii aistisäätelyn vaikeuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla sitä taikka tätä. Mitä se meille kuuluu?

Mielestäni Leonoren katse on joissakin kuvissa unelias ja mieleeni tuli tyttö, jolla oli samanmoinen hieman sisäänpäinkatsova ilme ja tytöstä kasvoi äärettömän herkkä aikuinen.

Minäkin olen varma, että JOS Leonoressa on jotakin erikoista, erilaista poikkeavaa, lähipiiri on siihen jo puuttunut.

Ei sitä, kuulkaas, tarvitse meille kertoa.

Ja sitäpaitsi monikin lapsuuden ´juttu`oikenee ajan kanssa, jos saadaan oikeaa tukea.

Lapsen itsensä kannalta ehkä se tiedottaminen olisi tarpeen.

Nyt lehdet ja some täynnä pällistelyä Leonoren käytöksestä.

Vierailija
484/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuisiko se siitä, että mahdolliset ongelmat tuotaisiin julkisuuteen?

Minä luulen, että tässä on kysymys ihmisten uteliaisuudesta eikä suinkaan ´lapsen parhaasta.`

Äitinsä myös oli vissiin ´oman tiensä kulkija `ja vanhemmat päättävät lapsen asioista.

Tilanne voisi olla toinen, jos lapsi olisi Victorian vanhin lapsi.

Vierailija
485/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että tässä on kysymys ihmisten uteliaisuudesta eikä suinkaan ´lapsen parhaasta.`

Äitinsä myös oli vissiin ´oman tiensä kulkija `ja vanhemmat päättävät lapsen asioista.

Jos selkeäati ja avoimesti kerrotaan vaikka että Leonorella on haasteita ja että perhe pyytää kunnioitusta?

Onhan esim brittihovissa kruununprinssin sisaruksella sama tilanne ja se on kerrottu ihan rehellisesti.

Vierailija
486/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ajattelen ihan tuota lasta ja hänen vanhempiaan. Kuninkaallisilla näitä julkisia esiintymisiä riittää, ja niin kauan, kun mitään Leonoren ongelmista ei kerrota, monet esittävät arvailuja tai syyttävät vanhempia lepsuiksi ja huonoiksi vanhemmiksi.

Itse näkisin, että paitsi Leonore itse, myös hänen vanhempansa puhumattakaan niistä lukuisista erityislasten perheistä, jotka on leimattu huonoiksi kasvattajiksi, hyötyisi tästä esiintulosta. Kun asia on tiedossa, olisi myös ymmärrettävää, jos Leonore joskus jäisi jostain juhlista poiskin. 

On ikävää, että netti pursuaa nyt kuvia ja kauhisteluja, ihmettelyä siitä, miksei kukaan puutu tai kasvata. Ikävää nähdä pienen tytön pikkuhousut kuvissa, tämä harmittaa ainakin minua äitinä. Julkinen diagnoosi toisi ehkä vähän hienotunteisuutta tähänkin asiaan.

Vierailija
487/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chris on Mies. Olen varma, että hallitsee asiat makuukamarissa. Madeleinella ollut aikaisemmin lähinnä poikia kumppaneina. 

No voi höpö höpö, ne entiset olivat ihan samaa ikäluokkaa kuin Madeleinekin. Kyllähän ne pojatkin miehiksi kasvaa. Makuukamariasioistaan ei kukaan meistä tiedä.

Vierailija
488/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen diagnoosi?

Eli lapsi on jo leimattu diagnoosilla. 

Eiköhän tämä porukka ole sen sortin sakkia, että apua tulee ammattitaitoisilta ihmisiltä joka lähtöön ja myös siihen asiaan, milloin ja mitä tuodaan julkisuuteen.

Somemammat siellä omine lapsineen eivät ehkä ole parhaita kertomaan, mitä nyt kannattaa tehdä, kun Leonorella on ´tämä diagnoosi. `

Omat lapseni jo isoja, mutta aikoinaan seurasin tätä palstaa. Usein oli asiallista juttelua muiden äitien kanssa, kivaa mielipiteidenvaihtoa yms. Ja tiedän myös, että monikin äiti on yksinäinen, joten tämäkin kanava voi olla ihan kiva. Siksikin silloin tällöin vilkaisen joskus, mitä nyt meneillään täällä.

Somemaailma on vain muuttunut. Nyt mollataan jopa lasta avoimesti, ihan uusi juttu mulle.

Vierailija
489/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen diagnoosi?

Eli lapsi on jo leimattu diagnoosilla. 

Eiköhän tämä porukka ole sen sortin sakkia, että apua tulee ammattitaitoisilta ihmisiltä joka lähtöön ja myös siihen asiaan, milloin ja mitä tuodaan julkisuuteen.

Somemammat siellä omine lapsineen eivät ehkä ole parhaita kertomaan, mitä nyt kannattaa tehdä, kun Leonorella on ´tämä diagnoosi. `

Omat lapseni jo isoja, mutta aikoinaan seurasin tätä palstaa. Usein oli asiallista juttelua muiden äitien kanssa, kivaa mielipiteidenvaihtoa yms. Ja tiedän myös, että monikin äiti on yksinäinen, joten tämäkin kanava voi olla ihan kiva. Siksikin silloin tällöin vilkaisen joskus, mitä nyt meneillään täällä.

Somemaailma on vain muuttunut. Nyt mollataan jopa lasta avoimesti, ihan uusi juttu mulle.

Juu, kyllä me nykyäidit ollaan paskoja. Ennen oli vauvapalstakin parempi. Nih.

Vierailija
490/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selkeäati ja avoimesti kerrotaan vaikka että Leonorella on haasteita ja että perhe pyytää kunnioitusta?

Onhan esim brittihovissa kruununprinssin sisaruksella sama tilanne ja se on kerrottu ihan rehellisesti.

Enpä ole mistään lukenut brittihovin terveystietoja tai diagnooseja ja keitä nämä kruununprinssin sisaret, jolla sama tilanne? Harry? Anne, Andrew, Edward?

Vierailija
491/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole mistään lukenut brittihovin terveystietoja tai diagnooseja ja keitä nämä kruununprinssin sisaret, jolla sama tilanne? Harry? Anne, Andrew, Edward?

Edwardin tyttären Louisen terveydestä on puhuttu ihan julkisesti eikä sitä ole salailu.

Vierailija
492/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä sakkia neuvotaan varmasti siinä, milloin ja miten terveystiedot tuodaan julkisuuteen. Jopa luultavasti hieman viisammin kuin tämän palstan kirjoittajat.

Vierailija
493/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, käykääpä kurkkimassa, mitä ulkomailla ollaan asiasta mieltä. siellä 4,5-vuotiaat on koulussa, eikä vanhemmilta todellakaan riitä ymmärrystä tuollaiselle. Noin käyttäytyvä lapsi leimataan joka tapauksessa, joko huonosti kasvatetuksi ja huonokäytöksiseksi tai sitten sairaaksi, jos se kerrotaan. Kumpi herättää enemmän myötätuntoa ja ymmärtämystä? Kumpi on lapselle parempi?

Kyllähän kaikenlaisia riehuvia lapsia on, on juoksentelua juhlissa ym., mutta se, että tuon ikäinen lapsi menee retkottamaan papin eteen, läpsii sisarustaan ym. ei oikein enää vain käy. 

Vierailija
494/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mammat ovat niin avarasydämisiä ja suvaitsevaisia kaiken "erityisen" suhteen, niin miksi ihmeessä Leonoren vanhempien pitäisi tehdä julkisesti tiliä hänen terveydentilastaan? Leonore on mitä on, ensisijaisesti ihminen ja läheisilleen rakas lapsi. Täydellisessä maailmassa hänen mahdollinen erityisyytensä ei todellakaan määrittelisi häntä.

Vähän sama juttu kuin homoseksuaalisuuden kanssa. Aidosti suvaitsevaisessa maailmassa julkkis saisi halutessaan olla kaapissa ilman mammojen raivokkaita vaatimuksia avoimuudesta.

Vierailija
495/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa tuollaista käytöstä ei tod hyväksytä, potkut tulisi primaryssa jo.

Vierailija
496/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harry on kruununprinssin lapseton poika😂

Vierailija
497/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Madeleine on tietoinen lapsensa tilanteesta. Perheessä kaikki lapset ovat erilaisia ja heitä ei voi verrata keskenään tai muihin lapsiin. Joksinrn on oma yksilönsä.Jos ei muuten, niin Victoria on varmasti oikea henkilö keskustelemaan Maden lapsen käyttäytymisestä ,

kasvatuksesta ja antamaan hyödyllisiä vinkkejä, samoin Sylvia.

Minä olisin jättänyt tytön kotiin ja kertonut medialle, että tyttö on sairastunut. Kun vielä Estellekin sairastui, olisi mennyt samaan piikkiin. Miksi tuoda tyttö kirkkoon jos jo edeltäkäsin on tiedossa, ettei tytön tarkkaavaisuus riitä enempää kuin 20 min.

Jos vanhemmat epäilevät tytössä olevan jotain " vialla " niin kyllä on mahdollista saada diagnoosi. Sen jälkeen saa hyvät ohjeet, olipa epäilys totta tai ei.

Tytön kannalta ongelmallista on se, että hänen täytyy olla läsnä näissä puuduttavissa ja pönöttävissä tilaisuuksissa ja jokainen vähäinenkin ele tai eleettömyys, nauru tai itku, ihan kaikki eleet leviävät hetkessä maailmalle.

Sairastuihan Victoriakin syömishäiriöön, elämä tommosessa lasikaapissa on niin armotonta ja epäaitoa, ettei käy kateeksi.

Hän sai avun ja lopputulos on hyvä.

Veikkaan, että jatkossa Maden tytärtä tullaan näkemään vähemmän julkisuudessa, annetaan hänen kasvaa ja kehittyä omaan tahtiinsa ja jos taustalla on jokin häiriötilanne, siihen saa apuja ja niillä sitten mennään. Ja Madeleine kyllä tulee kertomaan tyttärensä tilanteesta kun sen aika on. Saa näin loppumaan spegulaatiot ja kauhistelut lapsensa tilanteesta.

Vierailija
498/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spegulaatiot... 😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
499/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hoitohenkilökunnan parissa kasvaminen tekisi Leonoresta sen "oudompaa". Lastenhoitajat ovat ulkomailla varakkaissa piireissä itsestäänselvyys, muissakin kuin kuninkaallisissa piireissä. Silvia ja Kalle ovat itsekin tunnustaneet, että viettivät liian vähän aikaa lasten kanssa.

Näissä piireissä joissa lastenhoitajat hoitavat lapset, lapset pitävät näitä hoitajia vanhempiaan ja myös tottelevat heitä.Leonore on itseasiassa hyvä esimerkki juuri näistä lapsista. Omat vanhemmat ihan kädettömiä kun eivät ole lasta hoitaneet. Hoitaja olisi pitänyt olla paikalla,olisi tuttu ja turvallinen ihminen ollut paikalla. Eron huomaa myös kun katselee Victorian ja Madden toimintaa lasten kanssa, Victoriaa näkee heti että on itse pääasiassa hoitanut lapset,tietää miten lasten kanssa toimitaan.

Asia on juuri päinvastoin. Estellellä on ollut nanny ihan pikkuvauvasta (itse asiassa kaikkiaan kolme nannya), Madeleine taas on kotiäiti.

Tässä valossa voisi ajatella, että Estelle on pikkuisen vieraskorea äitinsä seurassa, ja siksi käyttäytyy niin hyvin. Toki Victoria ja Daniel ovat varmasti rakastavia ja lämpimiä vanhempia, mutta väistämättä vähemmän läsnä lastensa arjessa. Victoria itsekin on haastatteluissa sivunnut aihetta ja todennut, että monta lasten tärkeää hetkeä on jäänyt häneltä näkemättä, mutta että hänen ensisijainen tehtävänsä on Ruotsin palveleminen.

Vai vieraskorea, tai Madde kotiäiti!!🤣😂 Victoria ja Daniel hoitavat lapsensa itse, kuten kaikki työssä käyvät, eli ainoastaan töiden ajan ovat hoitajien vastuulla, tosin yhä enenevässä määrin tuleva kuningatar Estelle osallistuu myös. Läheiset välit lapsiin todellakin näkyy kaikessa luontevuudessa.

Madeleinesta en edes ala...kotiäiti, tai lähinnä lounastava leidi jolla useampi hoitaja lapsille eikä työtä, ja se vasta näkyykin. Ei niin minkäänlaista otetta jälkikasvuun, vanhin tietty omissa sfääreissään katastrofinalkuna.

Miksi Estellelle on palkattu peräti kolme päätoimista nannya, jos Vickan ja Daniel tulevat kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen kotiin ja alkavat vetää ruuhkavuosirevohkaa kuin "ketkä tahansa työssäkäyvät..."ja mitä ihmeen järkeä siinä olisi, että tuleva kuningatar, jolla on ollut jo aikaisemmin mielenterveysongelmia (kyllä, anoreksia on sellainen) polttaisi itsensä loppuun tehdessään kuningatarduunia ja samaan aikaan yrittäisi olla "kuin kuka tahansa"?

Sinä olet ihan selkeästi päättänyt, että Victoria on hyvis ja Madeleine pahis, ja koko maailma on aihetodisteita. Mutta elävässä elämässä ei kaikki ole niin mustavalkoista, ja fakta on, että Estellellä on nanny. Leonorella ei sellaista ollut ainakaan aiemmin. Toki kolmen lapsen kanssa paljon matkustellessa siinä ei olisi mitään pahaa, vaikka olisikin, varsinkin jos lastenvahtia joutuu käyttämään paljon. Sanon tämän kolmen pienen äitinä, jolla itsellään ei ole turvaverkostoa.

Vierailija
500/601 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hoitohenkilökunnan parissa kasvaminen tekisi Leonoresta sen "oudompaa". Lastenhoitajat ovat ulkomailla varakkaissa piireissä itsestäänselvyys, muissakin kuin kuninkaallisissa piireissä. Silvia ja Kalle ovat itsekin tunnustaneet, että viettivät liian vähän aikaa lasten kanssa.

Näissä piireissä joissa lastenhoitajat hoitavat lapset, lapset pitävät näitä hoitajia vanhempiaan ja myös tottelevat heitä.Leonore on itseasiassa hyvä esimerkki juuri näistä lapsista. Omat vanhemmat ihan kädettömiä kun eivät ole lasta hoitaneet. Hoitaja olisi pitänyt olla paikalla,olisi tuttu ja turvallinen ihminen ollut paikalla. Eron huomaa myös kun katselee Victorian ja Madden toimintaa lasten kanssa, Victoriaa näkee heti että on itse pääasiassa hoitanut lapset,tietää miten lasten kanssa toimitaan.

Asia on juuri päinvastoin. Estellellä on ollut nanny ihan pikkuvauvasta (itse asiassa kaikkiaan kolme nannya), Madeleine taas on kotiäiti.

Tässä valossa voisi ajatella, että Estelle on pikkuisen vieraskorea äitinsä seurassa, ja siksi käyttäytyy niin hyvin. Toki Victoria ja Daniel ovat varmasti rakastavia ja lämpimiä vanhempia, mutta väistämättä vähemmän läsnä lastensa arjessa. Victoria itsekin on haastatteluissa sivunnut aihetta ja todennut, että monta lasten tärkeää hetkeä on jäänyt häneltä näkemättä, mutta että hänen ensisijainen tehtävänsä on Ruotsin palveleminen.

Vai vieraskorea, tai Madde kotiäiti!!🤣😂 Victoria ja Daniel hoitavat lapsensa itse, kuten kaikki työssä käyvät, eli ainoastaan töiden ajan ovat hoitajien vastuulla, tosin yhä enenevässä määrin tuleva kuningatar Estelle osallistuu myös. Läheiset välit lapsiin todellakin näkyy kaikessa luontevuudessa.

Madeleinesta en edes ala...kotiäiti, tai lähinnä lounastava leidi jolla useampi hoitaja lapsille eikä työtä, ja se vasta näkyykin. Ei niin minkäänlaista otetta jälkikasvuun, vanhin tietty omissa sfääreissään katastrofinalkuna.

Miksi Estellelle on palkattu peräti kolme päätoimista nannya, jos Vickan ja Daniel tulevat kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen kotiin ja alkavat vetää ruuhkavuosirevohkaa kuin "ketkä tahansa työssäkäyvät..."ja mitä ihmeen järkeä siinä olisi, että tuleva kuningatar, jolla on ollut jo aikaisemmin mielenterveysongelmia (kyllä, anoreksia on sellainen) polttaisi itsensä loppuun tehdessään kuningatarduunia ja samaan aikaan yrittäisi olla "kuin kuka tahansa"?

Sinä olet ihan selkeästi päättänyt, että Victoria on hyvis ja Madeleine pahis, ja koko maailma on aihetodisteita. Mutta elävässä elämässä ei kaikki ole niin mustavalkoista, ja fakta on, että Estellellä on nanny. Leonorella ei sellaista ollut ainakaan aiemmin. Toki kolmen lapsen kanssa paljon matkustellessa siinä ei olisi mitään pahaa, vaikka olisikin, varsinkin jos lastenvahtia joutuu käyttämään paljon. Sanon tämän kolmen pienen äitinä, jolla itsellään ei ole turvaverkostoa.

Estellellä on australialainen nanny joka opettaa lapselle englantia. Muutenhan Estelle on päiväkodissa/eskarissa/kohta koulussa.

Madeleinen lapsilla on tietenkin hoitajat. Ihan alusta asti joka kuvassa on ainakin yksi mukana. On myös mukana noissa juhlissa, oli mukana ponia katsomassa, Madden ystävättären häissä jne. Aina mukana. Yhtään paparazzikuvaa puistostakaan ei ole ilman hoitajaa.

Ketju on lukittu.