Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Live: Ruotsin prinsessa Adrianne kastetaan

Vierailija
08.06.2018 |

Nyt Ylellä! Luvassa kaunista musiikkia, pukuja, ja tietysti Av:n kuninkaallisia suosikkihahmoja.

Kommentit (601)

Vierailija
441/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestään on hoitanut lapsensa itse ja monissa haastatteluissa on haukkunut Silviaa siitä, miten heillä oli lastenhoitajia ja miten hän haluaa hoitaa lapset itse. Ei ehkä ole tajunnut, että se lasten kanssa huvipuistossa ajelu ei ole sitä hoitamista vaan se arki. Muistan hämmästyneeni suunnattomasti, kun M asui vielä New Yorkissa Chrisin kanssa ja lehdessä oli kuva Madeleinesta työntämässä rattaita ja anoppi vierellään ja lehden mukaan pari askelta takana kulkeva nainen oli lastenhoitaja. Eli niin kauan kun lapsi oli huomaamaton ja vaivaton, sitä hoidettiin itse ja sen jälkeen sitten sysättiin lastenhoitajalle.

Madeleine on itse sen verran vieraantunut tavallisesta arjesta, ettei ymmärrä, mitä se lasten hoitaminen itse tarkoittaa. Ja tottahan on tietysti sekin, ettei se hoitaminen ole määrästä kiinni vaan laadusta. Leonore on erittäin peloton eikä vierasta muita ihmisiä eikä muutenkaan turvaa vanhempiinsa hämmennyksen tullessa, ja se tosiaan viestii siitä, että vanhemmat eivät ole hänen tuki ja turvansa. Ehkä sellaista henkilöä ei edes ole, jos lastenhoitajat vaihtuvat tiuhasti. Ymmärtääkseni Ruotsissa Madeleinen lapsilla on hovin lastenhoitaja ja mutta Lontoossa sitten taas oma. Ei siis ole ihme, jos lastenhoitaja ei saa vietyä Leonorera vaivihkaa syrjemmälle, kun on Leonorelle aivan yhtä vieras kuin vaikkapa isovanhemmatkin. Ehkä tytön koko riehuminen juhlatilaisuuksissa johtuu siitä, että se tutuin turva on kaukana Lontoossa.

No en mä tiedä. Turha nyt spekuloida, kun ei ihmisiä tunns, mutta kyllähän Leonore kovasti äitinsä perään on, kun vaatteessa roikkuu jatkuvasti. Ei hän nyt silloin ihan taida olla lattialla pyörimisestä huolimatta silleen, että ou jee, olen peloton enkä tarvitse mammaa. 

Vierailija
442/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestään on hoitanut lapsensa itse ja monissa haastatteluissa on haukkunut Silviaa siitä, miten heillä oli lastenhoitajia ja miten hän haluaa hoitaa lapset itse. Ei ehkä ole tajunnut, että se lasten kanssa huvipuistossa ajelu ei ole sitä hoitamista vaan se arki. Muistan hämmästyneeni suunnattomasti, kun M asui vielä New Yorkissa Chrisin kanssa ja lehdessä oli kuva Madeleinesta työntämässä rattaita ja anoppi vierellään ja lehden mukaan pari askelta takana kulkeva nainen oli lastenhoitaja. Eli niin kauan kun lapsi oli huomaamaton ja vaivaton, sitä hoidettiin itse ja sen jälkeen sitten sysättiin lastenhoitajalle.

Madeleine on itse sen verran vieraantunut tavallisesta arjesta, ettei ymmärrä, mitä se lasten hoitaminen itse tarkoittaa. Ja tottahan on tietysti sekin, ettei se hoitaminen ole määrästä kiinni vaan laadusta. Leonore on erittäin peloton eikä vierasta muita ihmisiä eikä muutenkaan turvaa vanhempiinsa hämmennyksen tullessa, ja se tosiaan viestii siitä, että vanhemmat eivät ole hänen tuki ja turvansa. Ehkä sellaista henkilöä ei edes ole, jos lastenhoitajat vaihtuvat tiuhasti. Ymmärtääkseni Ruotsissa Madeleinen lapsilla on hovin lastenhoitaja ja mutta Lontoossa sitten taas oma. Ei siis ole ihme, jos lastenhoitaja ei saa vietyä Leonorera vaivihkaa syrjemmälle, kun on Leonorelle aivan yhtä vieras kuin vaikkapa isovanhemmatkin. Ehkä tytön koko riehuminen juhlatilaisuuksissa johtuu siitä, että se tutuin turva on kaukana Lontoossa.

Onko jotain lähdettä vai omaa mielikuvitusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä miinus Maddelle alkuraskauden tupakoinnista. Miten vielä 2010-luvulla koulutettu ihminen polttaa raskaana? Tupakoinnin lopettamistahan suositellaan jo ennen raskautta kun yritetään tulla raskaaksi. Olikohan Leonore ihan suunniteltu lapsi kun saanut alkunsa ennen häitä?

Mikäs tää juttu on? En varmaan oo tiennyt kumpaakaan. Tai sitten en oo laskenut mitään kuukausia. 

Muistan kyllä, että uutisoitiin joistain häiden jatkoista ja "sauhuttelusta", mutta en muista, täsmennettiinkö siinä, ketkä poltti. Muutenkin uutinen oli vissiin Seiskassa. 

Vierailija
444/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuolla ed. sivulla olikin jo tupakkaselostukset. No ehkäpä ei ole tiennyt olevansa raskaana. Hänhän syntyi maaliskuussa. Nyt siis joku paheksuu, että herranen aika, äiti poltti kesäkuun lopussa, miten voi olla mahdollista. Juu, siinä vaiheessa olikin "enää" 8,5 kk lapsen syntymään. Kerrassaan ihmeellistä, jos ei tiedä olevansa raskaana. 

Vierailija
445/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyhmä pitää olla jos ei raskauden mahdollisuutta edes osaa ajatella. Vauvakuume, hääyö, ehkäisyn pois jättäminen.

Vierailija
446/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maallikokin näkee, että tuolla lapsella ei ole kaikki kunnossa. Kyllä neljä vuotias osaa käyttäytyä juhlissa, jos on siihen kasvatettu. Kuninkaallisissa piireissä ei ole liikaa vaadittu, jos pari kertaa vuodessa joutuu lapsetkin osallistumaan juhliin asiaan kuuluvalla tavalla.

Jos/kun on jotain neurologista ongelmaa, niin sitten hovi ilmoittaa asiasta ja niin loppuu tämäkin jauhaminen.

Vierailija
447/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs alan ammattilainen olet? Aika huuhaa arvioita laitat mikäli et sen paremmmin ihmisiä tai heidän elämäänsä tunne.

Vierailija
448/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on jotain häiriötä niin hovin imagon kannalta on erittäin tärkeää että Leonorea ei aleta piilotella. Tytön pitää saada kulkea muiden mukana. Hienoa olisi jos esim Silvia ja Madeleine puhuisivat erityislasten / vammaisten oikeuksien puolesta.

Vierailija
449/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estellen onni on tavalliset isovanhemmat. Monissa kuvissa ja tilaisuuksissa kun näkee hänet Danielin vanhempien kanssa, näkee kuinka läheiset välit heillä on. On ihan toista kuin Madeleinen lapsilla, joilla ei taida olla mitään kontaktia ns. tavalliseen elämään vaan eletään rikkaiden etuoikeutettua elämää. Vaikuttaako se jotenkin käytökseen, ehkä? Ainakin Estellen elämä tuntuu rakkauden täyteiseltä Leonoreen verrattuna. Leonore tuntuu kerjäävät huomiota ja se purkaantuu levottomana käytöksenä.

Jotenkin kuvittelen, että Leonore elää paljon hoitohenkilökunnan parissa ja äidiltä ei riitä ihan hirvittävästi aikaa kun on kaksi todella pientä lasta siinä lisäksi ja isäkään tuskin paljoa näkee. Isovanhemmat molemmilta puolilta etäisiä, joten vähän hylätyn oloinen lapsi. Jos Madeleine ei olisi alkanut tehtailemaan lapsia ihan näin tiheällä tahdilla, voisi Leonorekin käyttäytyä erilaisesti.

Madeleinen perhehän on myös muuttanut jo monta kertaa. Ja onhan Estellen vanhemmatkin paljon läsnä. Daniel on selkeästi tottunut käsittelemään lapsia. Madeleine on todella kädetön ollakseen kolmen lapsen äiti. Häthätää saa sen yhden kastettavan aina käsiteltyä ja sillekin survoi jo kiukkuisesti tuttia. Ei varmaan koskaan ole edes ollut yksinänsä omien lastensa kanssa...

Katoin muuten samaa, että mikä se tutin tunkemisliike oikein oli? Vai saadaanko noin lapsi jotenkin paremmin imemään sitä tuttia? Näytti oudolta.

Ja joo, en tiedä, oliko Leonore nakitettu sitten jollekin siinäkin vaiheessa, kun kirkosta poistuvat, mutta tosi oudolta näytti, ettei äiti (tai isä) edes katso taaksensa, että niin tuleeko se nyt siinä kannoilla vai ei. Kyllähän Leonore nyt kuitenkin on perheenjäsen eikä mikään taustajoukon maskotti.

Vauva on kyllä tosi sulonen. Katseli arkkipiispaa pitkään ja hartaasti. Taitaa olla yhtä rauhallinen kuin isänsä ja veljensä. Tai no, oikeestaan isän rauhallisuudesta ei niin oo tietoa, onhan se vanhan liiton bilettäjä kuitenkin, mutta ainakin ihan isänsä näkönen. ;)

Ihan vaan näytti siltä että äitiltä petti hermot. Siihen että Leonore pyöri, Chrisistä ei ollut mihinkään ja kaikki tuijotti.

Ja tuo kirkosta lähtö oli todella karu. Eikö kukaan katsonut missä se mukelo pyörii kun vanhemmat vain marssi tiehensä?

Vierailija
450/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tuolla ed. sivulla olikin jo tupakkaselostukset. No ehkäpä ei ole tiennyt olevansa raskaana. Hänhän syntyi maaliskuussa. Nyt siis joku paheksuu, että herranen aika, äiti poltti kesäkuun lopussa, miten voi olla mahdollista. Juu, siinä vaiheessa olikin "enää" 8,5 kk lapsen syntymään. Kerrassaan ihmeellistä, jos ei tiedä olevansa raskaana. 

Pitää muuten korjata itseäni: Leonore syntyikin helmikuun lopussa, mutta silti. Enpä tuota niin ihmettelisi, kun 8 kk oli kuitenkin vielä edessä. 

Vierailija
451/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi Chris avioitui Madeleinen kanssa. Hän näyttää aina niin kyllästyneeltä ja siltä, haluaisi mieluummin olla missä tahansa muualla. Sääliksi käy.

Olen satavarma, että Chris on hulluna Madeleineen. Siksi jaksaa toisinaan hikoilla myös nämä pakolliset ja itselleen selvästi epämukavat tilaisuudet läpi, tiesi tasan tarkkaan mitä tilasi Madeleinen aseman myötä mutta halusi tämän silti vaimokseen.

Vierailija
452/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeleine ja Chris molemmat ovat polttaneet/polttavat tupakkaa. Madeleine on ehkä lopettanut kokonaan, viimeisin kuva, jonka olen nähnyt tupakka kädessä, on tosiaan se häämatkakuva Seychelleiltä, missä tosiaan myös oli drinkkilasi kädessä hetkeä myöhemmin (mutta on toki voinut olla alkoholiton drinkki). Häittensä jatkoilla heilui myös niin tupakka- kuin drinkkilasi kädessä siinä uudessa valkoisessa mekossaan, jonka oli vaihtanut hääpuvun tilalle (esim. hiukset auki, olkaimeton mutta helmasta leveä valkoinen mekko). Chris on tupakoinut ainakin vielä vuosi sitten, hänestä on useita kuvia tupakoimassa myös lasten läsnäollessa.

Vierailija
453/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu Leonoren ristiäisiin: 

"– Kiitollisuus, ilo ja huoli ovat läsnä, kun vastasyntynyt otetaan vastaan. Te haluatte hänelle kaikkea hyvää, ja niin haluamme mekin. Prinsessan on löydettävä oma polkunsa, sillä vaikka hänellä on etuoikeuksia, on hänellä myös vaikeuksia. Te vanhemmat voitte antaa hänelle perusturvallisuuden, arkkipiispa Anders Wejryd sanoi puheessaan."

:) Tuntuu sopivalta puheelta jälkikäteen ajateltuna. 

Vierailija
454/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maallikokin näkee, että tuolla lapsella ei ole kaikki kunnossa. Kyllä neljä vuotias osaa käyttäytyä juhlissa, jos on siihen kasvatettu. Kuninkaallisissa piireissä ei ole liikaa vaadittu, jos pari kertaa vuodessa joutuu lapsetkin osallistumaan juhliin asiaan kuuluvalla tavalla.

Jos/kun on jotain neurologista ongelmaa, niin sitten hovi ilmoittaa asiasta ja niin loppuu tämäkin jauhaminen.

Opettelisit sinä edes yhdys sanat.

Vierailija
455/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi Chris avioitui Madeleinen kanssa. Hän näyttää aina niin kyllästyneeltä ja siltä, haluaisi mieluummin olla missä tahansa muualla. Sääliksi käy.

Olen satavarma, että Chris on hulluna Madeleineen. Siksi jaksaa toisinaan hikoilla myös nämä pakolliset ja itselleen selvästi epämukavat tilaisuudet läpi, tiesi tasan tarkkaan mitä tilasi Madeleinen aseman myötä mutta halusi tämän silti vaimokseen.

Pakkohan se näin on olla. Viralliset jutut kiinnostaa kuin kasa paskaa, rahasta ei ole pulaa, eikä ole halunnut luopua omista jutuistaan. Jäljelle jää motiiviksi Madeleine. 

Vierailija
456/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin palstoilla väitetään, että Madde ihan itse olisi sanonut, että Leonore on ylivilkas.

Vierailija
457/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan väittänyt se sama tyyppi, joka sanoi niin tämän ketjun alkupuolella mama.nu-lähteen perusteella. "Väldigt mycket energi".

Vierailija
458/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hoitohenkilökunnan parissa kasvaminen tekisi Leonoresta sen "oudompaa". Lastenhoitajat ovat ulkomailla varakkaissa piireissä itsestäänselvyys, muissakin kuin kuninkaallisissa piireissä. Silvia ja Kalle ovat itsekin tunnustaneet, että viettivät liian vähän aikaa lasten kanssa.

Näissä piireissä joissa lastenhoitajat hoitavat lapset, lapset pitävät näitä hoitajia vanhempiaan ja myös tottelevat heitä.Leonore on itseasiassa hyvä esimerkki juuri näistä lapsista. Omat vanhemmat ihan kädettömiä kun eivät ole lasta hoitaneet. Hoitaja olisi pitänyt olla paikalla,olisi tuttu ja turvallinen ihminen ollut paikalla. Eron huomaa myös kun katselee Victorian ja Madden toimintaa lasten kanssa, Victoriaa näkee heti että on itse pääasiassa hoitanut lapset,tietää miten lasten kanssa toimitaan.

Madelinehan on kotiäiti ja toki heillä on lastenhoitaja/lastenhoitajat. Ruotsalaisten veronmaksajien mielestä Madelinen pitäisi enemmän tehdä töitä nk edustustuksia, silloin tällöin tekee ja Leonorella on Tukholmassa päivähoito paikka. Pikku puuhastelua joskus Silvian hyväntekeväisyyssäätiössä joka kai on Nykissä. 

Vierailija
459/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estellen onni on tavalliset isovanhemmat. Monissa kuvissa ja tilaisuuksissa kun näkee hänet Danielin vanhempien kanssa, näkee kuinka läheiset välit heillä on. On ihan toista kuin Madeleinen lapsilla, joilla ei taida olla mitään kontaktia ns. tavalliseen elämään vaan eletään rikkaiden etuoikeutettua elämää. Vaikuttaako se jotenkin käytökseen, ehkä? Ainakin Estellen elämä tuntuu rakkauden täyteiseltä Leonoreen verrattuna. Leonore tuntuu kerjäävät huomiota ja se purkaantuu levottomana käytöksenä.

Jotenkin kuvittelen, että Leonore elää paljon hoitohenkilökunnan parissa ja äidiltä ei riitä ihan hirvittävästi aikaa kun on kaksi todella pientä lasta siinä lisäksi ja isäkään tuskin paljoa näkee. Isovanhemmat molemmilta puolilta etäisiä, joten vähän hylätyn oloinen lapsi. Jos Madeleine ei olisi alkanut tehtailemaan lapsia ihan näin tiheällä tahdilla, voisi Leonorekin käyttäytyä erilaisesti.

Madeleinen perhehän on myös muuttanut jo monta kertaa. Ja onhan Estellen vanhemmatkin paljon läsnä. Daniel on selkeästi tottunut käsittelemään lapsia. Madeleine on todella kädetön ollakseen kolmen lapsen äiti. Häthätää saa sen yhden kastettavan aina käsiteltyä ja sillekin survoi jo kiukkuisesti tuttia. Ei varmaan koskaan ole edes ollut yksinänsä omien lastensa kanssa...

Katoin muuten samaa, että mikä se tutin tunkemisliike oikein oli? Vai saadaanko noin lapsi jotenkin paremmin imemään sitä tuttia? Näytti oudolta.

Ja joo, en tiedä, oliko Leonore nakitettu sitten jollekin siinäkin vaiheessa, kun kirkosta poistuvat, mutta tosi oudolta näytti, ettei äiti (tai isä) edes katso taaksensa, että niin tuleeko se nyt siinä kannoilla vai ei. Kyllähän Leonore nyt kuitenkin on perheenjäsen eikä mikään taustajoukon maskotti.

Vauva on kyllä tosi sulonen. Katseli arkkipiispaa pitkään ja hartaasti. Taitaa olla yhtä rauhallinen kuin isänsä ja veljensä. Tai no, oikeestaan isän rauhallisuudesta ei niin oo tietoa, onhan se vanhan liiton bilettäjä kuitenkin, mutta ainakin ihan isänsä näkönen. ;)

Ihan vaan näytti siltä että äitiltä petti hermot. Siihen että Leonore pyöri, Chrisistä ei ollut mihinkään ja kaikki tuijotti.

Ja tuo kirkosta lähtö oli todella karu. Eikö kukaan katsonut missä se mukelo pyörii kun vanhemmat vain marssi tiehensä?

Niin, ja monennenko kerran? Eikä vain viralliset tilaisuudet, vaan muutkin. Esim. Gotlannissa oman ponin kohtaaminen.

Vierailija
460/601 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se silti raskasta voi olla, vaikka kotityöt olisikin ulkoistettu kodinhoitajille sun muille. Ainakin minulle raskainta on ollut se, kun lapsi ei anna olla rauhassa. Koko ajan pitäisi jaksaa kuunnella lapsen juttuja ja olla saatavilla. Varmaan noillakin onnistuu rauhassa oleminen vain, jos poistuu kotoa. Ei noin pienet lapset anna äidin muuten olla rauhassa. Ja heillähän on melkein koko ajan ollut vauvaikäinen talossa, vauvat nyt ainakin tarvitsee äitiä ja kai nykyään kuninkaallisetkin pitkälti hoitaa itse lapsensa.

Nicolas ja Leonore on påivähoidossa ja kotona asuu hoitaja. Kyllä saa Madde olla rauhassa.

Lontoossa kävi ahtaaksi paikat kun kolmas syntyi, siellä vaan n 230 neliötä 17 000 eu vuokra, ilmeisesti asuvat nyt väljemmin uudessa. 

Ketju on lukittu.