Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on tehokkain tapa torpata negatiivinen viestintä?

Vierailija
08.06.2018 |

Negatiiviseen viestintään kuuluu tässä tapauksessa loukkaukset, tahdittomuus, haistattelu, halveksyvat eleet ja niskan päälle pyrkiminen keskustelua hallitsemalla ja sillä että saa sanottua ns. "viimeisen sanan". Asiasta olen keskustellut asianosaisen kanssa monet kerrat, eivätkä ne ole tuottaneet tulosta. Asianosainen joko kieltää asian tai selittää sitä. Hän ei siis ymmärrä tai halua ymmärtää.

Mikä on siis keskustelun jälkeen paras tapa itse selviytyä tilanteista? Miten viestitän eleillä tai toiminnalla, että vastassa on teflonia? Mihinkään ylilyönteihin en halua sortua, vaan viestinnän pitää omalta osaltani olla jämäkkää ja napakkaa. Sanominen ei siis auta, vaan joku muu keino on nyt keksittävä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on seurustelukumppani. Mielelläni kertoisin tästä asiasta esimerkein, mutta tunnistamisen pelossa en voi tehdä niin. Tiedän hänen käyvän tällä palstalla silloin tällöin.

Monet ongelmistamme kiteytyvät kuitenkin (omasta mielestäni) hänen itsekkyyteensä ja ylimielisyyteensä. Siihen tämä aloituskin perustuu.

Vierailija
22/24 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ihmisen kanssa on jatkossakin tultava toimeen ja oltava yhteydessä. Olen jo nyt varpaillani hänen kanssaan ja joudun tarkkailemaan hänen kulloisiaan mielentilojaan. Haluaisin kuitenkin itse pysyä positiivisella mielellä hänen negatiivisuudestaan huolimatta, mutta kanssakäyminen hänen kanssaan tekee sen vaikeaksi. Siksi haluaisinkin löytää keinoja, joilla osoitan asianosaiselle sen, että hänen loukkauksensa eivät uppoa minuun.

Uppoavathan ne ilmiselvästi. Ehkä sinun pitää pohtia sitä, miksi ne uppoavat niin hyvin. 

Tottakai ne satuttaa. Toivoisin olevani tälle ihmiselle tärkeä. Toivoisin, että hän arvostaisi minua. Toivoisin, että hän kuulisi, näkisi ja ymmärtäisi minua. Toivoisin, että hän haluaisi kohdella minua hyvin. Tällä hetkellä olo on turta. En keksi enää mitään muuta keinoa kuin että osoitan sen, etten ole hänen kynnysmattonsa.

Ehkä viestit itse hänen suuntaansa ristiriitaisesti, teet sitä tässä ketjussakin. Sanot ensin, ettei loukkaus uppoa, mutta seuraavassa sanot jo, että totta kai uppoaa. 

Loukkaus uppoaa, tarkoitus olisi osoittaa, ettei uppoa. En halua, että hän saa lisää "vettä myllyyn". Ilmaisin itseäni huonosti.

Mikä järki siinä on? Että viestit vastoin sitä, mitä sinusta tuntuu? 

Se, että haluan osoittaa, ettei hän ole niskan päällä. Koen hänen jollain tavalla nauttivan siitä, kun hän saa aiheutettua minulle pahan mielen. Luulisi, että ylimielisyydeltä katoaa pahin kärki, jos osoitan hänelle, että hänen käyttäytymisensä ei aiheuta minussa sitä mitä hän hakee.

Ongelma on siinä, että et määritelmällisesti oikein voi onnistua osoittamaan, että sua ei kiinnosta, koska se osoittaminen jo sinänsä kertoo, että kyllä kiinnostaa.

Noin ylipäätään kaikenlainen draamailu ja osoittelu on turhaa, hyödytöntä ja vie sun asiaasi ja asemaasi vain huonompaan suuntaan. Toisen ylimielisyydeltä katoaa kärki vata sitten kun sinua oikeasti lakkaa kiinnostamasta. Siksi, oman itsesi takia, ANNA OLLA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi hetkeäkään ihmisen kanssa, josta pitää näin puhua.

Vierailija
24/24 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on seurustelukumppani. Mielelläni kertoisin tästä asiasta esimerkein, mutta tunnistamisen pelossa en voi tehdä niin. Tiedän hänen käyvän tällä palstalla silloin tällöin.

Monet ongelmistamme kiteytyvät kuitenkin (omasta mielestäni) hänen itsekkyyteensä ja ylimielisyyteensä. Siihen tämä aloituskin perustuu.

Jos seurustelukumppania pitää pelätä niin, ettet uskalla edes täällä avata asioita niin ei mene hyvin. Suomi on kuitenkin vapaa maa ja voit valita itse kumppanisi.