Narsistiäiti, miten lapsi jatkaa elämäänsä
Kommentit (8)
Narsistin lapsi on oikeasti tyhjä kuori, vaikka puhutaan että vain itse narsisti on sitä. Tyhjä kuori on rakentanut oman elämänsä ihmisenä, lähtien lapsuudenkodista lähtien siitä, että ruokaa sai kun oli näkymättömyyden päälle lisää näkymätön. Se näkymättämyys on täysin käsittämätöntä lapsena missään kulttuurissa, muttta täällä kai sitä on ollut piiloteltuna enemmänkin?
Tunnen yhden miehen, jonka äiti on diagnosoitu narsisti. Mies on erittäin älykäs, mutta alisuorittaja, ja selvästi hänellä on mennyt monta vuotta asian kanssa kipuillessa. Hän mm. joi liikaa, kuten äitinsäkin, mutta on nyt raitis, toisin kuin äiti. Eikä hän kuulemma enää välitä äitinsä tempuista, vaan osaa nähdä manipuloinnin läpi ja nauraa sille. Mitään kostoaikeita tms. hän ei haudo eikä muutenkaan kieriskele äitisuhteessaan, vaan elää omaa elämäänsä, toisin kuin täällä pyörivä kivikissaäiti.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden miehen, jonka äiti on diagnosoitu narsisti. Mies on erittäin älykäs, mutta alisuorittaja, ja selvästi hänellä on mennyt monta vuotta asian kanssa kipuillessa. Hän mm. joi liikaa, kuten äitinsäkin, mutta on nyt raitis, toisin kuin äiti. Eikä hän kuulemma enää välitä äitinsä tempuista, vaan osaa nähdä manipuloinnin läpi ja nauraa sille. Mitään kostoaikeita tms. hän ei haudo eikä muutenkaan kieriskele äitisuhteessaan, vaan elää omaa elämäänsä, toisin kuin täällä pyörivä kivikissaäiti.
Mitä helvettiä? Ihmisillä on erilaisia tilanteita suhtautua asioihinsa ja tilanteita, miten selvitä ja toipua narsistisista vanhemmista. Lisäksi tyttärille äidin väärinkohtelu on usein haasteellisempaa kuin pojille. Sinä et tajua minun äitini vioista yhtikäs mitään, etkä itse koskaan selättäisi ongelmia, joita äitini kasvattajana aiheuttaa, toisin kuin minä selviän niistä kyllä. Enkä aio jäädä naureskelemaan sille, että äitini temppuilee ja toimii väärin. Kuulosta aika tyhmältä sellainen naureskelu.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Ihmisillä on erilaisia tilanteita suhtautua asioihinsa ja tilanteita, miten selvitä ja toipua narsistisista vanhemmista. Lisäksi tyttärille äidin väärinkohtelu on usein haasteellisempaa kuin pojille. Sinä et tajua minun äitini vioista yhtikäs mitään, etkä itse koskaan selättäisi ongelmia, joita äitini kasvattajana aiheuttaa, toisin kuin minä selviän niistä kyllä. Enkä aio jäädä naureskelemaan sille, että äitini temppuilee ja toimii väärin. Kuulosta aika tyhmältä sellainen naureskelu.
t.kristallikissa
Palstan yleinen pelle, itse narsisti. Viimeksi , enkä viimeksikään halua narsistin näkemyksiä narsistiäidistä. Mene pois, palstan narsisti. Olet usein tuhoamassa kaikkien ketjuja, enkä edes ymmärrä, miksi sulla ei olisi täyskielto koko palstalle. Välittäisit joskus lapsistasi narsku, mene sitä ajattelemaan jonnekin muualle kuin tänne, koska täällä vain provoilet ja pilaat muiden tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaPalstan yleinen pelle, itse narsisti. Viimeksi , enkä viimeksikään halua narsistin näkemyksiä narsistiäidistä. Mene pois, palstan narsisti. Olet usein tuhoamassa kaikkien ketjuja, enkä edes ymmärrä, miksi sulla ei olisi täyskielto koko palstalle. Välittäisit joskus lapsistasi narsku, mene sitä ajattelemaan jonnekin muualle kuin tänne, koska täällä vain provoilet ja pilaat muiden tunteita.
Olen kadottanut yhteyden itseeni äitini toiminnan takia, siksi yhteys lapsiinkin linkuttaa ja ontuu :( En todellakaan haluaisi tuntea siten. Täyskieltoa palstalle ei voida antaa, kun tämä ei toimi kirjautumisen varassa (onneksi). Vaan riittää, että hankkii uuden ip:n käymällä vaikka lentotilassa laitteellaan.
Aion jatkossakin puida surujani palstalla, koska olen saanut niihin joiltain apua ja tukea.
t.kristallikissa
Narsistiäitini kylmäkiskoisuus ja pinnallisuus ajoi siskoni tekemään itsemurhan.
Yyyh, aina jos otsikossa on sana äiti, niin kivikissaäiti on jo siellä.886 Lopetan täten lukemasta eää mitään äiti-aiheista.
Tältä minustakin tuntuu, ettei mitenkään, kun ei ole mitään, eikä ketään missään. Ap.