Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupungeissa asuvat. Tiedättekö ne kärttyiset mummut, jotka valittavat kaikesta kaupan kassoilla, kaduilla sekä jonoissa?

Vierailija
07.06.2018 |

Veloista tulee heitä kun jäävät vanhemmiten yksin. Sitten purkavat pahaa oloa ja pettymystä sivullisiin, mutta eihän se muiden vika ole. He itse elivät elämänsä kuten elivät ja tekivät päätöksensä itse.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin mummot julkisilla paikoilla kärttyilevät, se tapahtuu kotioloissa.

Vierailija
22/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 v kaupungeissa asunut, pisimmän aikaa pääkaupunkiseudulla (vuodesta 1972), enkä ole moiseen koskaan törmännyt. Itse - vaikka siis mummo olenkin - olen asiallinen ja kohtelias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

73 v kaupungeissa asunut, pisimmän aikaa pääkaupunkiseudulla (vuodesta 1972), enkä ole moiseen koskaan törmännyt. Itse - vaikka siis mummo olenkin - olen asiallinen ja kohtelias.

Todella suuri osa mummoista ei osaa lainkaan käyttäytyä. Fakta homma. Itseä alkoi ärsyttää vanhukset jo teininä, joten olen seurannut heidän käytöstään. En väitä todellakaan, etteikö joukossa olisi herttaisia ja ystävällisiäkin mummeleita, mutta suuri osa ei kyllä omaa mitään käytöstapoja. Ei se ole mikään perustelu elää kuin olisi ainut ihminen maailmassa VAIN koska on vanha. Vanhuus ei myöskään automaattisesti tarkoita, että pitäisi kunnioittaa. Kyllä mulkutkin ihmiset voivat elää vanhaksi. Se ei ole mikään saavutus kenellekään muulle kuin itselleen, että on saanut sinniteltyä elossa pitkään.

Vierailija
24/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni paras kokemukseni kyseisestä joukosta tulee tässä:

Menin yhden päivän kestävälle kurssille eräälle urheiluopistolle. Koska olin polkenut pyörällä 30 km varhain aamulla kotoani, kysyin vastaanotosta lupaa käyttää opiston kuntosalin ja uima-altaan pukuhuonetiloja. Minulle annettiin lupa ja sanottiin, että siellä taitaa olla jo saunakin lämmin. Mahtavaa palvelua ja todella mieluisa yllätys.

Kello oli puoli 8. Kävin suihkussa ja saunoin. Kun olin peseytynyt ja pukemassa sisäliikuntavaatteita päälleni, pukuhuoneeseen tuli pieni ryhmä eläkeiäkäisiä naisia. Heillä oli puheista päätellen alkamassa vesijumppa ja riisuttuaan naiset menivät suihkuhuoneeseen. Kuulin pukuhuoneeseen heidän keskustelunsa, kun he suihkussa käytyään avasivat saunan oven: "Hyi että, täällä on käynyt joku saunassa. Inhottavaa, kun on vettä lattialla."  Yksi naisista totesi: "Joo, tuolla pukuhuoneessa oli joku nainen." Olin hiukan revetä naisten puheille. Miten on voinutkin joku käyttää urheiluopiston yleistä saunaa, kehdannut käyttää sitä jopa ennen heitä ja vielä uskaltanut heittää kiukaalle löylyä :-D 

Hetken päästä viimeisiä tavaroita reppuuni pakatessani huomasin jättäneeni shampoopullon suihkutilaan. Mieltäni kutkutti hetkeä aiemmin kuullut sanat, etten voinut  olla toteamatta naisille, jotka olivat tulleet saunasta takaisin suihkuun: " Juu, minä se olin, joka käytin saunaa. Eikö olekin ihmeellistä?" Naiset olivat todella nolon näköisiä ja yksi vielä yritti sanoa jotakin todella viisasta: "Ei me nyt sinusta puhuttu."  Nauroin  hänelle suoraan ja sanoin, että älä nyt enää viitsi jatkaa ja palasin pukuhuonetiloihin.

Että näin "fiksuja" mummeleita sitä on tullut joskus tavattua. Onneksi ei kuitenkaan kauhean usein.

Jo ihmeen pienestä asiasta suutuit?

Vierailija
25/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena vanhusten hoitolaitoksessa harjoittelijana yhden kesän.

Siellä sitä piisasi hylättyjä mummoja joita (usein lukuisat) lapset eivät käyneet tervehtimässä. Järjestään kärttyisiä ja ilkeitä tyyliin jos joku kävi niin tuhahtelivat että "perintöä vaan kyttäämässä siinä kuitenkin". Varsinaisia myrkkymarttoja. Toki poikkeuksiakin oli. Paljon.

Eräs mummo jäi erityisesti mieleen. Hänen  huoneensa seinät oli täynnä postikortteja ja moikkaajia riitti. Nauru raikasi huoneesta ja kakkukahveja mummo kahvitteli useasti. Oli matkustellut paljon ja mieletään valoisa ja sivistynyt.  Tuumasin kerran että: varmaan mukavaa kun lapset käyvät niin usein moikkaamassa Teitä?

Hämmentyneenä mummo nauroi :

"ei  minulla ole omia lapsia, nuo ovat ystävieni kautta elämän varrelta".

Vierailija
26/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä sitä piisasi hylättyjä mummoja joita (usein lukuisat) lapset eivät käyneet tervehtimässä. Järjestään kärttyisiä ja ilkeitä tyyliin jos joku kävi niin tuhahtelivat että "perintöä vaan kyttäämässä siinä kuitenkin". Varsinaisia myrkkymarttoja. Toki poikkeuksiakin oli. Paljon.

Eräs mummo jäi erityisesti mieleen. Hänen  huoneensa seinät oli täynnä postikortteja ja moikkaajia riitti. Nauru raikasi huoneesta ja kakkukahveja mummo kahvitteli useasti. Oli matkustellut paljon ja mieletään valoisa ja sivistynyt.  Tuumasin kerran että: varmaan mukavaa kun lapset käyvät niin usein moikkaamassa Teitä?

Dementia, ei muista omia lapsiaan. Vela ei voi olla noin iloinen.

Vierailija
27/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa mustavalkoajattelua, että jos on vapaaehtoisesti lapseton, niin tulee kärttyinen mummo. Ja heti joku on vasta-argumentoimassa, että päinvastoin tulee kärttynen mummo, kun on lapsia. Ihme vastakkainasettelu tässä taas. Kyllä kusipää on kusipää, oli lapsia tai ei. Ja kuka sitäkään tietää, jos tuo ilonen mummo ei vain ole voinut saada lapsia syystä X? Esim. Lapsettomuus

Vierailija
28/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veloista tulee heitä kun jäävät vanhemmiten yksin. Sitten purkavat pahaa oloa ja pettymystä sivullisiin, mutta eihän se muiden vika ole. He itse elivät elämänsä kuten elivät ja tekivät päätöksensä itse.

Minusta tuntuu, että ne on ennemminkin semmoisia keski-ikäisiä muumioituneita tätejä. Vanhat ihmiset on monesti aika jees ja cool - huumoriakin löytyy. Toisin kuin omasta viitekehyksestäni - keski-ikäiset tädit. Mä en kyllä ole vela, vaan kolmen lapsen äiti - olisiko se suojannut minua tuolta kärttyisyydeltä?

Minusta taas keski-ikäiset ovat yleensä tosi rentoja ja hauskoja, eivät jaksa enää välittää mitä joku mahdollisesti jossain ajattelee.

Suurinosa ihmisistä ylipäätään on tosi jees, paitsi 23-35-vuotiaana monilla joku egovaihe jolloin ovat vähän rasittavia ja tylsiä, suorituskeskeisiä lampuleita, mutta sen jälkeen taas rentoutuvat.

Päihdeongelmaiset ja muut laitapuolenkulkijat joskus häiritsevät ympäristöä muutenkin kuin ällöttävällä olemuksellaan, ja nehän on 99 prosenttisesti miehiä ne laitapuolenkulkijat, juopot ymv.

N25

Juopotkin on monesti ihan kivoja tyyppejä, vaikka ulkoasu voi olla nuhruinen.

Teitä puolustelijoita kyllä aina riittää, kun on miehistä kyse. Palstalla vaaditaan naisia meikkaamaan, pukeutumaan kuin mallit, valitetaan naisten lihavuutta, rumuutta, "mä en tuu toimeen naisten kanssa, naiset on hirveitä, kateellisia kanoja". Päivästä toiseen samaa loputonta naisvihaa.

Mutta aina kun on kyse miehistä, muuttuu ääni kellossa. Nuhruisissa juopoissakaan ei ole mitään vikaa, ovat niin kivoja tyyppejä. Naisjuopot ovat tietenkin aivan eri asia. Naisjuopot ovat rumia, tyhmiä, epänaisellisia, vastenmielisiä häiriköitä. Mutta miehissä ei ole koskaan mitään vikaa.

Vierailija
29/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä koskaan kuullu tai nähny.

Vierailija
30/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että ne on ennemminkin semmoisia keski-ikäisiä muumioituneita tätejä. Vanhat ihmiset on monesti aika jees ja cool - huumoriakin löytyy. Toisin kuin omasta viitekehyksestäni - keski-ikäiset tädit. Mä en kyllä ole vela, vaan kolmen lapsen äiti - olisiko se suojannut minua tuolta kärttyisyydeltä?

Minusta taas keski-ikäiset ovat yleensä tosi rentoja ja hauskoja, eivät jaksa enää välittää mitä joku mahdollisesti jossain ajattelee.

Suurinosa ihmisistä ylipäätään on tosi jees, paitsi 23-35-vuotiaana monilla joku egovaihe jolloin ovat vähän rasittavia ja tylsiä, suorituskeskeisiä lampuleita, mutta sen jälkeen taas rentoutuvat.

Päihdeongelmaiset ja muut laitapuolenkulkijat joskus häiritsevät ympäristöä muutenkin kuin ällöttävällä olemuksellaan, ja nehän on 99 prosenttisesti miehiä ne laitapuolenkulkijat, juopot ymv.

N25

Juopotkin on monesti ihan kivoja tyyppejä, vaikka ulkoasu voi olla nuhruinen.

Teitä puolustelijoita kyllä aina riittää, kun on miehistä kyse. Palstalla vaaditaan naisia meikkaamaan, pukeutumaan kuin mallit, valitetaan naisten lihavuutta, rumuutta, "mä en tuu toimeen naisten kanssa, naiset on hirveitä, kateellisia kanoja". Päivästä toiseen samaa loputonta naisvihaa.

Mutta aina kun on kyse miehistä, muuttuu ääni kellossa. Nuhruisissa juopoissakaan ei ole mitään vikaa, ovat niin kivoja tyyppejä. Naisjuopot ovat tietenkin aivan eri asia. Naisjuopot ovat rumia, tyhmiä, epänaisellisia, vastenmielisiä häiriköitä. Mutta miehissä ei ole koskaan mitään vikaa.

Naiset kytätköön toisiaan. Handsmaid tale-mentaliteetti kukoistaa kaikkialla  ja voi hyvin!

Vain synnyttänyt nainen on arvokas. Tosinainen.Eikö?

Vierailija
31/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa mustavalkoajattelua, että jos on vapaaehtoisesti lapseton, niin tulee kärttyinen mummo. Ja heti joku on vasta-argumentoimassa, että päinvastoin tulee kärttynen mummo, kun on lapsia. Ihme vastakkainasettelu tässä taas. Kyllä kusipää on kusipää, oli lapsia tai ei. Ja kuka sitäkään tietää, jos tuo ilonen mummo ei vain ole voinut saada lapsia syystä X? Esim. Lapsettomuus

Tuo oli vain 1 kokemus, ystäväiseni. Tuo mummo oli onnellisin selkeästi siinä yksikössä. Hän olisi toki voinut olla yhtä onnellinen jos olisi ollut 10 biologisen synnyttämäsnä lapsen mamma. Juolahti vain mieleen .  Okei? 

Vierailija
32/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärttyisistä, ilkeistä nuorista naisista tulee kärttyisiä, ilkeitä keski-ikäisiä naisia, joista vuorostaan tulee kärttyisiä, ilkeitä mummoja. Ei ihmisen perusluonne miksikään muutu. Ja lapsilla/lapsettomuudella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Vierailija
33/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääosin kokemusta vain ihanista mammoista ja papoista <3 :) 

Vierailija
34/34 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumankeu, ne on rasittavia! Hurrasin kovaan ääneen mielessäni, kun Tampereella istuin bussissa, joka oli n. 20min myöhässä aikataulusta ja joku kärttyinen mummeli alkoi sitten bussiin astuessaan valittaa siitä, että bussi oli myöhässä. Noh, täällä nyt rakennetaan sitä ratikkaa, joten nuo bussit menee vähän "joskus ja jouluna". Mutta asiaan, kuski tiuskaisi mumselle, että "joo, ollaan 20min myöhässä, liikuhan eteenpäin tai tämä bussi myöhästyy lisää, sun takana on jonoa!". Ai, että mikä henkinen orgasmi. Mumse sitten jatkoi happamana istumapaikalleen sadatellen hiljaa itsekseen. Melko seniili saa olla, että jää siihen ovelle mussuttamaan ja blokkaamaan noin puolen kilometrin mittaisen jonon bussiin myöhästäen aikataulua vain lisää. Ei mitään järkeä.

Samanlainen valitus alkaa kaupan kassoilla kun on pitkä jono. EIhän siitä mitään apua ole, mutta kun tekee mieli valittaa kaikesta. Heitä katselleena olen päättänyt tehdä itselleni eutanasian mielummin kuin päätyvän sellaiseksi.

Pitkä jono kolottaa kuluneita niveliä.