Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Capuccino on AAMIASJUOMA, sitä ei kuulu juoda myöhemmin päivällä!

Vierailija
07.06.2018 |

Se on aamiaisjuoma siksi, että maidossa on hieman ravintoa ennen lounasta. Vain wt:t ja juntit juovat sitä muulloin ja miesten ei oikeastsaan kuulu juoda sitä ollenkaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä toivotonta kuin yrittää sanoa, että se on Mettwurst, ei meetwursti. Mett= liha, wurst= makkara. Mutta ei.

Vierailija
42/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sitä juovat naiset ja miehet. espressoon siirrytään iltapäivällä, kello yhden jälkeen. Perehtyisit asioihin.

Klo yksi syödään lounas. Hyvin harva mies juo Capucconia.

Terv napolilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on päättänyt, että sitä ei juoda kuin aamulla ja millä auktoriteetilla? Olen syönyt englantilaista aamiaistakin iltapäivällä.

Vierailija
44/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aamiaisjuoma siksi, että maidossa on hieman ravintoa ennen lounasta. Vain wt:t ja juntit juovat sitä muulloin ja miesten ei oikeastsaan kuulu juoda sitä ollenkaan.

Olen työpaikassa jossa minulla on työkavereita ainakin 15 eri EU-maasta, myös muutama italialainen. Käymme aika usein kahvilla aamuisin yhdessä, ja muistan jo vuosien takaa miten yksi italialainen työkaverini sanoi että ei voi ymmärtää miten jotkut voivat juoda cappuccinoa iltapäivisin aterian jälkeen. Hän käytti sanaa "oksettava" tästä tavasta. :-) Kuulemma kenelle hyvänsä italialaiselle tämä on täysin käsittämätöntä. Mutta jokainen tyylillään, en itsekään ottaisi cappuccinoa aterian jälkeen (tuntuu jotenkin liian raskaalta), mutta joskus myöhemmin iltapäivällä voin ottaakin.

Täysin totta. Italialaiset ovat hyvin tarkkoja ruuasta ja juomasta. 

Vierailija
45/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap myös niitä ihmisiä jotka tilaavat kahviloissa eXpresson kun haluavat espresson?

Saattaa ollakin, kun tilaa cappuccinon tilalle capuccinoa.

Yksi capuciini ja koisantti kiitos

Se on roisantti!!

Vierailija
46/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työpaikassa jossa minulla on työkavereita ainakin 15 eri EU-maasta, myös muutama italialainen. Käymme aika usein kahvilla aamuisin yhdessä, ja muistan jo vuosien takaa miten yksi italialainen työkaverini sanoi että ei voi ymmärtää miten jotkut voivat juoda cappuccinoa iltapäivisin aterian jälkeen. Hän käytti sanaa "oksettava" tästä tavasta. :-) Kuulemma kenelle hyvänsä italialaiselle tämä on täysin käsittämätöntä. Mutta jokainen tyylillään, en itsekään ottaisi cappuccinoa aterian jälkeen (tuntuu jotenkin liian raskaalta), mutta joskus myöhemmin iltapäivällä voin ottaakin.

Itsekään en tykkää kaputsiinosta kuin aamulla, mutta sinällään tuo ”raskaus” on epäloogista että läskeille menee kyllä ihan hyvin raskaat herkut jälkkärinä aterian jälkeen. Samanlainen herkku se kappari on.

Vierailija
47/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain wt:t ja juntit kirjoittavat cappuccinon yhdellä p:llä.

Vierailija
48/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Cafe au lai tai caffe latte on aamiaisjuoma.Sitä juovat sekä miehet että naiset jos haluavat.

Cappucinoa voi juoda päivällä. Illallisen jälkeen käy  cafe noisette tai ihan vaan espresso/ cafe noir.

Vierailija
49/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen syönyt aamiaismuroja iltapäivällä ja joskus jopa illalla!

😲😲😲😲😲!

Vierailija
50/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Turussa italialaisessa ravintolassa illallisella ja tilasin ruoan jälkeen kahvin, cappuccinon, italialaiselta tarjoilijalta. :(

Minulle oleellista on se, että kahvissa on maitoa. En tykkää mustasta.

Vierailija
51/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on perinteisesti Ranskassa ja etelä-Euroopassa, ei se kuitenkaan tarkoita että kaikkien pitäisi orjallisesti noudattaa noita tapoja jos haluavat juoda maitokahvia iltapäivällä :)

Vierailija
52/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En väitäkään, etteivätkö jotkut ihmiset sitä joisi. Wt:t ja rahvaat. Jotka muutenkin yleensä toimivat vain "niin kuin minä haluan".

ap

Olen ollut italialaisen kanssa naimisissa eikä hän tai kukaan hänen perheestään koskaan maininnut cappucinon juomisestani iltapäivällä. Tiedän kyllä, että sitä juodaan yleensä vain aamuisin. 

Vierailija
53/53 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sitä juovat naiset ja miehet. espressoon siirrytään iltapäivällä, kello yhden jälkeen. Perehtyisit asioihin.

Klo yksi syödään lounas. Hyvin harva mies juo Capucconia.

Terv napolilainen

Saanko syödä lounaan ennen yhtä? Vaikka joisin aamulla cappuccinoa? Tulee nälkä jo yhdeltätoista!