Capuccino on AAMIASJUOMA, sitä ei kuulu juoda myöhemmin päivällä!
Se on aamiaisjuoma siksi, että maidossa on hieman ravintoa ennen lounasta. Vain wt:t ja juntit juovat sitä muulloin ja miesten ei oikeastsaan kuulu juoda sitä ollenkaan.
Kommentit (53)
Voi kun kiva, että te sivistyneet valistatte meitä sivistymättömiä. Ilman teitä emme tietäisi kuinka missäkin tilanteessa tulee toimia ja mitä juomia milloinkin nauttia. Kiitos oikein paljon.
Onko ap myös niitä ihmisiä jotka tilaavat kahviloissa eXpresson kun haluavat espresson?
Malaria kirjoitti:
Kohta joku varmaan täällä väittää, että käytätte sitä lusikkaa mikä tulee spagetin kanssa?
Italialaiset NAURAA teille :DD
Kyllä taas HÄVETTÄÄ olla suomalainen....
Maitokahvit on kakaroille. Doppio (tuplaespresso) aamusta, niin lähtee päivä käyntiin.
Aika paljon näyttäisivät italialaiset kiskovan aamusta joko espressoa tai caffé lattea, ei niinkään cappuccinoa.
Saisimmeko lisää hienostoväen ohjeistuksia ap? Haluaisimme niin kovin olla niin kuin sinä, sivistynyt ja älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap myös niitä ihmisiä jotka tilaavat kahviloissa eXpresson kun haluavat espresson?
Saattaa ollakin, kun tilaa cappuccinon tilalle capuccinoa.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa ollakin, kun tilaa cappuccinon tilalle capuccinoa.
Yksi capuciini ja koisantti kiitos
Ap, nyt ei olla Italiassa.
Jos oltaisiin, niin tuo olisi kyllä vain turisteille sallittu "moka". Italialaiset ovat muutenkin kaikessa syömiseen ja juomiseen liittyvässä erikoisen ortodoksisia ja ihmiset voivat ihan oikeasti loukkaantua pahastikin, jos edes harkitset laittavasi pastaan ketsuppia saati että mainitset ettei pasta välttämättä ole kovin terveellistä. Toisaalta juuri samasta syystä heillä on äärettömän rikas ja perinteikäs ruokakulttuuri.
Minä juon cappuccinoni vaikka yöllä jos haluan. Ketä kiinnostaa?!?!
entä jos onkin yötöissä, silloin myös sisäinen kello siirtyy ja minäkyllä juon juomia maun perusteella enkä minkää lisäominaisuuksien, vettä silloinkun kuivattaa, en todellakaa vaadittuja litramääriä päivässä
Prototyyppi kirjoitti:
Maitokahvit on kakaroille. Doppio (tuplaespresso) aamusta, niin lähtee päivä käyntiin.
Aika paljon näyttäisivät italialaiset kiskovan aamusta joko espressoa tai caffé lattea, ei niinkään cappuccinoa.
Väärin. Maitokahvit on niille jotka haluavat pitää hampaansa valkoisina.
Alkoholiakin kuuluu nauttia sivistyneesti vain illallisen kanssa viinilasista siemaillen, silti suomessa on tapana juoda sitä mihin vuorokauden aikaan vaan paikasta riippumatta, jopa saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on aamiaisjuoma siksi, että maidossa on hieman ravintoa ennen lounasta. Vain wt:t ja juntit juovat sitä muulloin ja miesten ei oikeastsaan kuulu juoda sitä ollenkaan.
Tottahan tuo on, turha alapeukuttaa.
Itse toki juon cappuccinoa silloin kun huvittaa.
Kaiken lisäksi ap ei tiedä, että sana rahvas on tavallaan monikko ja tarkoittaa kansaa (tai niitä osia kansasta, jotka eivät ole esim. aatelisia). Sanassa rahvaat ei ole mitään mieltä. Ap:n hakema sana on rahvaanomainen. Hän on liian hieno osatakseen kotikieltään :D
Kyllä minä mieluusti nautin hieman ravintoa muulloinkin kuin ennen lounasta.
Italialainen sääntö on ei cappua kello 10 aamulla jälkeen. Se on rikollista.
Juntit!
Höh, tässä asiassa onneksi eletään vapaassa maailmassa, ilman rajoituksia ja synnin taakkaa. Kahvi on ihana juoma, nautitaan. Hyvää kahvia olen juonut maailmalla litra tolkulla eri tyyleillä tehtynä ja höystettynä. Aina on maistunut ja tullut tarpeeseen. En käsitä miksi italialainen tapa olisi muka oikea.
Vierailija kirjoitti:
Olen työpaikassa jossa minulla on työkavereita ainakin 15 eri EU-maasta, myös muutama italialainen. Käymme aika usein kahvilla aamuisin yhdessä, ja muistan jo vuosien takaa miten yksi italialainen työkaverini sanoi että ei voi ymmärtää miten jotkut voivat juoda cappuccinoa iltapäivisin aterian jälkeen. Hän käytti sanaa "oksettava" tästä tavasta. :-) Kuulemma kenelle hyvänsä italialaiselle tämä on täysin käsittämätöntä. Mutta jokainen tyylillään, en itsekään ottaisi cappuccinoa aterian jälkeen (tuntuu jotenkin liian raskaalta), mutta joskus myöhemmin iltapäivällä voin ottaakin.
Onneksi on olemassa sääntö ihan joka asiaan sille, jota ei kykene itsenäiseen ajatteluun.