Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupiini riita kytee meillä.

06.06.2018 |

Nyt kun lupiini puutarha kasvina kielletään on naapuri seonnut täysin ja uhkaa tulla kitkemään pihastani mustat lupiinit pois jos en itse tee sitä välittömästi. Mustalupiini ei leviä hyvä kun sen saa kasvamaan. Väri todellakin on musta. Itse olen sen maahan tuonut ranskasta ja juurakot maksoi lähemmäs satasen kappale. Ei kai se voi tulla kuokkimaan mun pihaa ihan vaan sen takia että luulee että se on samaa komealupiinia kuin tienposkissa kasvavat lupiinit.

Pitääkö tässä hankkia pitbulli suojelemaan mun aivan helsvetin kalliita lupiineita vaiko mitä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää vouhotus vieraslajeista nyt on?

Kysy viherhihhuliineilta. Ne kun tuntuu unohtaneen että olemme omineet kuusen omaksi lajiksi vaikka se on yhtä lailla vieraslaji tosin noin 4500vuotta vanha

Kyllä se on ihan luontaisesti levinnyt meille, eikä ihmisen toimesta. Ja kuulunut lajistoomme jo ennen jääkautta. Vouhotus koskee sitä paitsi haitallisia vieraslajeja, mutta mukavahan se on lähteä puolilla valoilla vouhottamaan.

Vierailija
22/23 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan tielaitokselta on muuten loppuneet lupiinin siemenet? Sehän on kylvänyt kaikki reiden pientareet täyteen lupiinia.

Niin. kyllä se taitaa olla syy siihen, miksi penkereet kasvavat lupiineja, eikä se, että ne olisivat ihmisten pihoista levittäytyneet valtateiden penkereille. Ainakin 1980-luvulla tielaitos ylpeänä esitteli, kuinka kylvävät "maisemaseosta", että tulee kaunista, eikä tarvitse niittää yhtä tiheään, kuin nurmea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää lubiinin siemeniä reilu pussillinen tienvarsilta (ei ne kaikkia ehdi niittää, joten siemeniä löytyy helposti) ja heittele siemenet naapurin nurtsille ja kasvimaalle. Sillä riittää sitten puuhaa omalla tontilla lähivuodet eikä ehdi sinun kukkapuskaasi murehtia. Käyt välillä huomauttelemassa aidan yli, että älä anna lubiiniviljelmän levitä sinun tontille saastuttamaan mustia jalolubiiteitasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi