Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille on niin tärkeää, että maksu menee pankilta, eikä luotolta?

Vierailija
06.06.2018 |

Ette siis voi odottaa sitä runsasta kuukautta että pääsette maksamaan asian? Pitää ihan heti mennä tililtä? Muuten menee pää sekaisin ja rahat loppuu?

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi ei maksaisi debitillä, jos rahaa kerran tilillä on?

Mua ärsyttää mennä katsomaan tiliä, kun siellä näkyy kaikki parin euron ostokset listattuna. Sieltä on vaikeampi siten löytää tarvittavia tietoja kuten palkkoja ja muita, kun joutuu selata sivukaupalla kaikkea smarketin limupullo-ostoksia.

Maksan kaiken aina luotolla, sitten maksan sen laskun pois niin tililtä lähtee kerralla iso summa ja sen luottokorttilaskun voi sitten selata läpi kerran. Tilinäkymä pysyy kauniin siistinä kun kaikki turha on karsittu siitä pois.

No syyhän se on tuokin. Mutta sitten sinulla ei näykään ne lentoliput ja verkkokauppaostokset, jotka minun mielestäni ovat tärkeämpiä seurattavia kuin palkat, jotka näkee palkkalaskelmasta.

En ole tuo jolle kommentoit, mutta kuinka niin ei näy? Verkkopankissa voi tarkistaa luottokortin tapahtumat ihan samalla tavalla kuin tilitapahtumatkin, eli tarvittaessa voi vaikka päivittäin tarkastella luottotilin tapahtumia. Aina tuota tarvetta ei ole, ja silloin on mukavaa, ettei tilitapahtumat ole täynnä pikkusälää.

Verkkokauppaostoksia en maksa ikinä debetillä, silla luotolle ostaminen on netissä paljon turvatumpaa.

No samalla tavalla siellä sitten on lentoliput limupullojen seassa. Sehän oli tuon äskeisen vastaajan motiivi käyttää luottoa, ettei niitä pikkuostoksia näy tapahtumissa vaan tiliote on siistimpi.

Vierailija
102/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää mennä katsomaan tiliä, kun siellä näkyy kaikki parin euron ostokset listattuna. Sieltä on vaikeampi siten löytää tarvittavia tietoja kuten palkkoja ja muita, kun joutuu selata sivukaupalla kaikkea smarketin limupullo-ostoksia.

Maksan kaiken aina luotolla, sitten maksan sen laskun pois niin tililtä lähtee kerralla iso summa ja sen luottokorttilaskun voi sitten selata läpi kerran. Tilinäkymä pysyy kauniin siistinä kun kaikki turha on karsittu siitä pois.

No syyhän se on tuokin. Mutta sitten sinulla ei näykään ne lentoliput ja verkkokauppaostokset, jotka minun mielestäni ovat tärkeämpiä seurattavia kuin palkat, jotka näkee palkkalaskelmasta.

En ole tuo jolle kommentoit, mutta kuinka niin ei näy? Verkkopankissa voi tarkistaa luottokortin tapahtumat ihan samalla tavalla kuin tilitapahtumatkin, eli tarvittaessa voi vaikka päivittäin tarkastella luottotilin tapahtumia. Aina tuota tarvetta ei ole, ja silloin on mukavaa, ettei tilitapahtumat ole täynnä pikkusälää.

Verkkokauppaostoksia en maksa ikinä debetillä, silla luotolle ostaminen on netissä paljon turvatumpaa.

No samalla tavalla siellä sitten on lentoliput limupullojen seassa. Sehän oli tuon äskeisen vastaajan motiivi käyttää luottoa, ettei niitä pikkuostoksia näy tapahtumissa vaan tiliote on siistimpi.

En lennä niin usein, että olisi ongelma. Päivittäistä elämää helpottaa, kun näkee isommat laskut, verot, palkat, vuokrat ja muut tulleet suoritukset ilman että tarvitsee selata sivukaupalla pikkutapahtumia. Mutta ne joille on ok, että tilitapahtumat täyttyvät jätskiostoksista, eivät tietenkään sitten käytä sitä luottokorttia. Kukin tarpeidensa mukaan.

Jotenkin vain huvittaa tuo perustelu, että "kassa katsoo köyhäksi" - eiköhän se kassa tiedä, että varattomat eivät kovin kauan luottokortilla maksele. Ja jos pitää stressata siitä, riittääkö limiitti, kannattaa jättää kortti käyttämättä. Silloin on joko naurettavan pieni limiitti tai tavattoman huono rahankäyttäjä. Tottahan se on, että kaikille ei luotto sovi, kun sitä ei sitten malta olla vinguttamatta tappiinsa saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi silloin ei olisi hyvä asia, jos varaamani hotelli veloittaisi maksunsa huomenna luottotililtä ja luottotilillä ei olisikaan varoja maksuun tänään vahingossa luottotililtä tehdyn ostoksen vuoksi.

.

Saattaisi mennä hotellivaraus mönkään.

Tietenkään ei kannata käyttää luottokorttia, jos sen limiitti on niin pieni, että paukkuu yli jostain ruokakauppaostosta.

.

Onhan niitä muitakin ostoksia kuin ruoka.

Meitä lähtee hotellimajoitukseen liki kolmeksi viikoksi 4 aikuista ja 5 lasta, kun tuo lasku veloitetaan luottotililtäni, niin ei pienet limiitit riitä.

Vierailija
104/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verkkokauppaostoksia en maksa ikinä debetillä, silla luotolle ostaminen on netissä paljon turvatumpaa."

Minä ostan laskulla.

Vierailija
105/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on debit Visa. Käytetty summa menee tililtä automaattisesti kerran kuussa. Ei tarvitse maksaa mitään erikseen. Mieluummin pidän rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista. 

visa debit ei kyllä ole luottokortti ja sieltä maksut menee kyllä ostohetkellä (no viivettä voi vähän olka) eikä kuukausittain. Visa ei ole sama asia kuin luotto, vaan sen pitää olla nimenomaan credit.

Kaikki ostokset menee kerran kuukaudessa könttäsummana tililtä automaattisesti eikä todellakaan ostohetkellä. Tosin mulla on ulkomainen Visa debit. Lisäksi siinä on kuukausiraja, jota voin muuttaa halutessani. Ilmoitan vain pankille, mihin summaan haluan rajan nostaa. Kerran kuukaudessa saan myös yhteenvedon kaikista ostoksistani.

Vierailija
106/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lennä niin usein, että olisi ongelma. Päivittäistä elämää helpottaa, kun näkee isommat laskut, verot, palkat, vuokrat ja muut tulleet suoritukset ilman että tarvitsee selata sivukaupalla pikkutapahtumia. Mutta ne joille on ok, että tilitapahtumat täyttyvät jätskiostoksista, eivät tietenkään sitten käytä sitä luottokorttia. Kukin tarpeidensa mukaan.

Jotenkin vain huvittaa tuo perustelu, että "kassa katsoo köyhäksi" - eiköhän se kassa tiedä, että varattomat eivät kovin kauan luottokortilla maksele. Ja jos pitää stressata siitä, riittääkö limiitti, kannattaa jättää kortti käyttämättä. Silloin on joko naurettavan pieni limiitti tai tavattoman huono rahankäyttäjä. Tottahan se on, että kaikille ei luotto sovi, kun sitä ei sitten malta olla vinguttamatta tappiinsa saakka.

Minulla on ihan vain eri tili laskujen maksuun ja palkankin näen paremmin palkkakuitista. Ei ole mitään tarvetta hankkia luottokorttia siksi, että tilitapahtumiin ei tulisi näkyviin pikkuostoja. Minä ostan nimenomaan ne isommat jutut luotolla, eli lentoliput tai isot verkko-ostokset. Käyttötili on elämistä varten. Minusta jotenkin hassua maksaa niitä limupulloja joka kuukausi erikseen. 

Vierailija
107/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ymmärrettävää. Itse ajattelen aina persaukiseksi joka joutuu valitsemaan luottopuolen. Rukoilen aina iltaisin tuollaisille kuluttajille tuloja tai avustuksia edes jostakin :(

Vierailija
108/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin käyttänyt pankkikorttiani muuten kuin satunnaisesti käteisen nostoon, ja kaikki muut kulut maksan luottokortillani/luottokorteillani. Ei kuluja, ei korkoja, hyvät etupisteet, korkeat luottorajat. Luottokortit ovat nykypäivänä turvallisin maksuväline, ja olisi hirveätä jos rikolliset pääsisivät pankkikortin kautta käsiksi pankkitiliini. Sen vuoksi en käytä pankkikorttia/pankkikortteja ollenkaan maksamiseen.

Vierailija
109/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on debit Visa. Käytetty summa menee tililtä automaattisesti kerran kuussa. Ei tarvitse maksaa mitään erikseen. Mieluummin pidän rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista. 

visa debit ei kyllä ole luottokortti ja sieltä maksut menee kyllä ostohetkellä (no viivettä voi vähän olka) eikä kuukausittain. Visa ei ole sama asia kuin luotto, vaan sen pitää olla nimenomaan credit.

Kaikki ostokset menee kerran kuukaudessa könttäsummana tililtä automaattisesti eikä todellakaan ostohetkellä. Tosin mulla on ulkomainen Visa debit. Lisäksi siinä on kuukausiraja, jota voin muuttaa halutessani. Ilmoitan vain pankille, mihin summaan haluan rajan nostaa. Kerran kuukaudessa saan myös yhteenvedon kaikista ostoksistani.

Ja minulla on myös tavallinen pankkikortti, jonka ostokset menee tililtä samantien. Tosin tykkään enemmän tuosta Visa debitistä, kun ostokset menee kerran kuukaudessa ja voin paperitositteesta helposti tsekata kaikki ostokseni. Hyvin harvoin tulee käytyä nettipankissa, ehkä max joka toinen kuukausi. 

Vierailija
110/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minulla on myös tavallinen pankkikortti, jonka ostokset menee tililtä samantien. Tosin tykkään enemmän tuosta Visa debitistä, kun ostokset menee kerran kuukaudessa ja voin paperitositteesta helposti tsekata kaikki ostokseni. Hyvin harvoin tulee käytyä nettipankissa, ehkä max joka toinen kuukausi. 

Eikö sinulla ole koskaan laskuja maksettavana?

Vierailija
111/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ymmärrettävää. Itse ajattelen aina persaukiseksi joka joutuu valitsemaan luottopuolen. Rukoilen aina iltaisin tuollaisille kuluttajille tuloja tai avustuksia edes jostakin :(

Nettotuloni ovat yli 5000 euroa kuussa, mutta silti vinguttelen Visaa vaikka rahasta ei todellakaan ole mitään puutetta. :)

Vierailija
112/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki haluaa väkisin viedä korttimaksut luotollisiksi. Ei ole tosiaan helpoksi tehty maksaa muuta erää kuin se minimi kuukausierä. Sen takia valitsen aina debitin, kun kerran tilillä on rahaa. 

Vierailija
113/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on paras kertoa nyt teille, joille raha- ja pankkiasiat ovat näin outoja:

Luottokortilla maksetusta ostoksesta menee korka vasta, jos et maksa sitä kokonaan kyseisen laskutuslauden laskun tultua.

Jos kerran vaihtoehto on debit eli pystyt maksamaan sen heti, ei siitä runsaan kuukauden päästä maksettuna mene mitään schatanan korkoa!

Monessa "vuosimaksuttomassa" Visassa/Masterissa on kuitenkin kk-maksu siinä tapauksessa, että kortilla on tapahtumia. Jos se Visa on vain hotellin varausta/auton vuokraamista varten, ei huvita maksaa ylimääräistä.

Vaikka kk-maksu olisi vain kaksi euroa; kuinka moni meistä jättää lompakosta pudonneen kahden euron kolikon maahan?

Vierailija
114/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotuloni ovat yli 5000 euroa kuussa, mutta silti vinguttelen Visaa vaikka rahasta ei todellakaan ole mitään puutetta. :)

Huolesi ja puutteesi on toki kuultu vaikka olet vaatimaton. Rukoilen sinulle tuloja ja avustuksia. Haluatko kertoa nimimerkin jolla korkeimmalle sinua esittelen ja puhuttelen? Voimia :(

Vierailija
115/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole koskaan laskuja maksettavana?

No ei oikeastaan ole.  Laskut menee suoraveloituksena. 

No joo parkkisakot maksoin viimeksi ja syksyllä pitäisi maksaa kiinteistövero muistaakseni. 

Vierailija
116/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi silloin ei olisi hyvä asia, jos varaamani hotelli veloittaisi maksunsa huomenna luottotililtä ja luottotilillä ei olisikaan varoja maksuun tänään vahingossa luottotililtä tehdyn ostoksen vuoksi.

.

Saattaisi mennä hotellivaraus mönkään.

Tietenkään ei kannata käyttää luottokorttia, jos sen limiitti on niin pieni, että paukkuu yli jostain ruokakauppaostosta.

.

Onhan niitä muitakin ostoksia kuin ruoka.

Meitä lähtee hotellimajoitukseen liki kolmeksi viikoksi 4 aikuista ja 5 lasta, kun tuo lasku veloitetaan luottotililtäni, niin ei pienet limiitit riitä.

Poikkeuksellisia, isoja maksuja varten luottotilille voi siirtää ylimääräistä rahaa, ja kas: limiitti nousee saman verran.

Ei tietysti toimi, jos ei ole sitä hilloa muulla tilillä, mistä ottaa.

Itse pidän luottolimiitin suht pienenä, ja tarpeen mukaan teen tilisiirtoja.

Luoton (huippukorkeita) korkoja en maksa koskaan.

Vierailija
117/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvitse kahteen kertaan säätää samaa ostosta, tulee kerralla hoidettua ja voi samantien unohtaa.

Vierailija
118/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut luottokortia eikä tule olemaan. Ei tarvitse lainkaan miettiä tällaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
119/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän luottokorttia suurin piirtein kaikkeen maksamiseen, koska en halua pitää käyttötilillä suuria summia. Tämä siksi, että aina on vaara että kortti varastetaan tai kopioidaan. Maksan pankkikorttitililtä lähinnä vain ne ostokset, jotka mahtuvat suoramaksusumman alle, joten tilillä on vain muutama satanen, korkeintaan tuhat euroa. Visa-lasku (ei koskaan luottolasku, vaan maksan koko saldon kuukausittain pois) menee sitten laskunmaksutililtä, jolla on aina riittävästi rahaa luottokortti- ja e-laskuihin. Tämä järjestely sopii meille, mutta jokainenhan tekee niin kuin itselle on hyvä.

Se, että joku oikeasti kuvittelee luottokorttia käyttävien olevan köyhiä, naurattaa minua. En ollut tullut tällaista ajatelleeksikaan ennen kuin palstalla törmäsin tähän ajatteluun. Kiinnostaisi tietää, millaisia nämä luottokortin käyttäjien säälijät ja halveksijat ovat, onko oma talous miten tiukalla tai rahan käyttö ongelmallista?

Vierailija
120/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida olla nähnyt luottokorttihakemusta? Siinä kyllä kartoitetaan asiakkaan maksukyky hyvin tarkkaan, eikä niitä kortteja persaukisille anneta. Säästä siis rukouksesi niile oikeasti köyhille. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän