Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille on niin tärkeää, että maksu menee pankilta, eikä luotolta?

Vierailija
06.06.2018 |

Ette siis voi odottaa sitä runsasta kuukautta että pääsette maksamaan asian? Pitää ihan heti mennä tililtä? Muuten menee pää sekaisin ja rahat loppuu?

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse huolehtia luottolimitistä. Minulla on aina käyttötilillä vähintään kymppitonni. Jos ostan isompaan niin siirrän varoja joltain säästötileistäni.

Maksat tästä "varmuudesta" noin 60 euroa kuukaudessa, menetettyinä pääomatuottoina. Ihanan kallista.

Sijoittamisessa pitää tietää mitä tekee, jos ei tiedä niin 60 €/kk on pieni summa hävikistä.... pääoma väärin sijoitettuna sulaa nopeasti pois. Pankkien omat sijoitusrahastot kierrän kaukaa.

Vierailija
142/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai luoton käyttämisestä menee kuluja vaikka maksaisitte laskun heti! Luuletteko ihan oikeasti, että pankki tarjoaa teille rahaa käytettäviksi ilmaiseksi? Lukekaapas vähän tarkemmin sitä teidän luottokorttilaskuanne. Terveisin: Äiti

Kiitos äiti neuvosta, mutta tässä asiassa sinä nyt vaan olet väärässä. Minulla ei todellakaan mene MasterCardini käyttämisestä MITÄÄN kuluja, kunhan maksan laskun kokonaan kerran kuukaudessa. Ei ole vuosimaksua, ei ole kuukausimaksua, ei ole mitään tilinhoitomaksua tai laskutuspalkkiota tai mitään sen kaltaista. Ei mene senttiäkään mitään kuluja.

Ohis Mikä on master car?

Master cardin vuosimaksu? Sorry typo.

Minulla on Stockmannin kautta otettu Nordean Mastercard ja siinä ei todellakaan ole mitään vuosimaksua, kuukausimaksua tai mitään muitakaan maksuja jos hoitaa laskun kokonaan pois kerran kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mene mitään ylimääräisiä maksuja. Mieluummin pidän kaikki rahat tilillä niin pitkään kuin vain pystyn. Miksi maksan aiemmin kuin on tarvetta? Ja rahaa on aina tilillä, joten siitä ei tarvitse huolehtia. 

Monet eivät ole tajunneet tätä luottokorttisysteemin hyötyjä. 

Vierailija
144/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Verkkokauppaostoksia en maksa ikinä debetillä, silla luotolle ostaminen on netissä paljon turvatumpaa."

Minä ostan laskulla.

Aika harvoissa nettikapoissa voi nykyään enää maksaa laskulla. Jos voi, on annettava henkilötunnus, mitä en ikinä kirjoittaisi millekään nettisivulle.

No voi jessus. Aika hiton monissa paikoissa voi maksaa laskulla ja ei sitä henkilötunnusta kirjoiteta kuin luotettaville sivustoille. Minä olen erittäin varovainen aina kaikissa asioissa mutta ei ole käynyt mielessä olla noin harhaluuloinen. Kun käyttää aivoja niin säästyy paljolta pahalta.

Vierailija
145/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla mene mitään ylimääräisiä maksuja. Mieluummin pidän kaikki rahat tilillä niin pitkään kuin vain pystyn. Miksi maksan aiemmin kuin on tarvetta? Ja rahaa on aina tilillä, joten siitä ei tarvitse huolehtia. 

Monet eivät ole tajunneet tätä luottokorttisysteemin hyötyjä. 

Ei luottokortti sovi köyhille. Vaikka nimi on luottokortti, mitään järkeä ei ole käyttää sitä hemmetin kallista luottoa vaan vain maksuaikaominaisuutta. Minä koen helpoksi ja mukavaksi maksaa kukauden aikana kertyneet pikkusälät yhdellä laskulla kerran kuussa, koska tiedän että laskun maksaminen ei ole mikään ongelma. Jos rahaa olisi niin niukasti, että pitäisi pitää tarkaa kirjaa ostoista ja jännätä riittääkö rahat, ei tietenkään kannattaisi luottokortille ostaa vaan antaa mennä järkiään tilitä. 

Vierailija
146/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Verkkokauppaostoksia en maksa ikinä debetillä, silla luotolle ostaminen on netissä paljon turvatumpaa."

Minä ostan laskulla.

Aika harvoissa nettikapoissa voi nykyään enää maksaa laskulla. Jos voi, on annettava henkilötunnus, mitä en ikinä kirjoittaisi millekään nettisivulle.

No voi jessus. Aika hiton monissa paikoissa voi maksaa laskulla ja ei sitä henkilötunnusta kirjoiteta kuin luotettaville sivustoille. Minä olen erittäin varovainen aina kaikissa asioissa mutta ei ole käynyt mielessä olla noin harhaluuloinen. Kun käyttää aivoja niin säästyy paljolta pahalta.

Et vissiin ole ikinä kuullut tietomurroista ja hakkeroinnista?

Vierailija
147/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan laskulla.

Huoh. -sama

Vierailija
148/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan laskulla.

Huoh. -sama

PS. Aika vaikeaksi menee elämä jos on noin äärimmäisen pelokas. Saadaksesi sähköä sinun täytyy antaa henkilötunnus, saadaksesi kotivakuutuksen sinun täytyy antaa henkilötunnus jne.

Kun käyttää aivoja, säästyy paljolta pahalta.

Vierailija
149/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut laskulla ties miten monta miljoonaa kertaa netistä ja ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Eiköhän "hieman" suurempi vaara piile siinä että jakelee näitä tietoja omaan someen tai huutelee kylillä. Tai hukkaa passin tai jotain.

Vierailija
150/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee muutama euro tilinhoitomaksua muuten maksuttomasta tilistä niinä kuukausina, kun jotain on ostettu luotolle. En oikein tykkää, jos parin euron ostokseen tulee 3,50 lisää hintaa siksi, että näppäilen väärin tai joku näppäilee puolestani väärin...

Vierailija
151/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut laskulla ties miten monta miljoonaa kertaa netistä ja ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Eiköhän "hieman" suurempi vaara piile siinä että jakelee näitä tietoja omaan someen tai huutelee kylillä. Tai hukkaa passin tai jotain.

Mitä etua saat siitä että ostat laskulle sen sijaan että maksaisit luottokortilla?

Onko sinulla tapana jaella tietojasi someen tai huudella niitä kylillä? Minulla ei ole.

Vierailija
152/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse huolehtia luottolimitistä. Minulla on aina käyttötilillä vähintään kymppitonni. Jos ostan isompaan niin siirrän varoja joltain säästötileistäni.

Maksat tästä "varmuudesta" noin 60 euroa kuukaudessa, menetettyinä pääomatuottoina. Ihanan kallista.

No mulla ei mene penniäkään kuukaudessa tai vuodessa, joten ei ole kallista. 

Vierailija
153/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat täällä etteivät halua odottaa laskua kuun lopussa - luottokorttilaskunhan voi maksaa pois ihan milloin vain. Verkkopankissa näkyy mikä on kortin tilanne, voihan sen maksaa vaikka seuraavana päivänä sieltä.

Itse käytän paljon, koska Luottokunta antaa turvaa esim. lentolippuja ostaessa ja netistä tilatessa.

No entä sitten, vaikka voisikin maksaa seuraavana päivänä? Millä tavalla se on kätevämpää kuin maksaa ne ostokset kerralla? 

Miksi ihmeessä sinä et tyhjentäisi roska-astiaa lattialle, kun ne roskathan saa siitä ihan hyvin kerättyä? No katsos kun elämä on paljon helpompaa, kun niitä ei tarvitse keräillä ollenkaan. 

Juurihan tuossa sanottiin, että luottokuntaa turvaa sen ostoksen.

Vierailija
154/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskuvaihtoehto ei yleensä koskaan ole ilmainen. Tilinhoitomaksu/luotonhoitomaksu/laskutuslisä/laskutuskulu on yleensä 2-6 euroa. Ja sen LISÄKSI joudut antamaan henkilötietosi.

Vierailija
155/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ymmärrettävää. Itse ajattelen aina persaukiseksi joka joutuu valitsemaan luottopuolen. Rukoilen aina iltaisin tuollaisille kuluttajille tuloja tai avustuksia edes jostakin :(

Mun ei tarvitse valita, kun kortissa ei ole pankkipuolta ollenkaan, pelkkä luotto :-D

Vierailija
156/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä säästää luottoa sitä tilannetta varten, jos sitä oikeasti on pakko käyttää.

Vierailija
157/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luotto on lainaamista. Lainaan luotolta rahaa loppukuuhun asti. En pidä siitä, tykkään että raha-asiat on reaaliajassa.

Vierailija
158/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luotto on lainaamista. Lainaan luotolta rahaa loppukuuhun asti. En pidä siitä, tykkään että raha-asiat on reaaliajassa.

Kai sitten johdonmukaisuuden nimissä maksat päivittäin kertyneet puhelumaksut, sähkönkulutuksen, käytetyn veden... Koska jos odotat laskua, olet lainannut palvelun tarjoajalta tai tuotteen myyjältä rahaa laskutuskauden loppuun saakka.

Vierailija
159/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä säästää luottoa sitä tilannetta varten, jos sitä oikeasti on pakko käyttää.

Tätä logiikkaa en ymmärrä. Sama rahamäärähän sinulta menee, maksoitpa ostoksesi heti tai maksuajalla. Jos ostokset menevät luotolle, rahat ovat tililläsi tai kukkarossasi. Paitsi jos et  pysty olemaan käyttämättä rahaa silloin kun sitä sinulla on. Silloin on tietenkin parmpi käyttää ne rahat tärkeisiin hankintoihin ja jättää luotto käyttämättä.

Vierailija
160/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ostaa luotolla.

Suomessa nyt suurin osa tuntuu olevan perseaukisia, ainakin kotitalouksien ennätyksellisen velkatason perusteella. Kaikkee sälää tarvii ostaa, että saa sopivan statuksen itselleen elintasokilpailussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan