Miksi teille on niin tärkeää, että maksu menee pankilta, eikä luotolta?
Ette siis voi odottaa sitä runsasta kuukautta että pääsette maksamaan asian? Pitää ihan heti mennä tililtä? Muuten menee pää sekaisin ja rahat loppuu?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
"Verkkokauppaostoksia en maksa ikinä debetillä, silla luotolle ostaminen on netissä paljon turvatumpaa."
Minä ostan laskulla.
Aika harvoissa nettikapoissa voi nykyään enää maksaa laskulla. Jos voi, on annettava henkilötunnus, mitä en ikinä kirjoittaisi millekään nettisivulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ymmärrettävää. Itse ajattelen aina persaukiseksi joka joutuu valitsemaan luottopuolen. Rukoilen aina iltaisin tuollaisille kuluttajille tuloja tai avustuksia edes jostakin :(
Sinä et taida olla nähnyt luottokorttihakemusta? Siinä kyllä kartoitetaan asiakkaan maksukyky hyvin tarkkaan, eikä niitä kortteja persaukisille anneta. Säästä siis rukouksesi niile oikeasti köyhille. :)
Huolesi kuultu. Onpa teitä paljon täällä. Mutta interventio on aina mahdollista. Olisiko sinulla mahdollista hakea sosiaalista luottoa tai edes jotain? Voi tavaton :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ymmärrettävää. Itse ajattelen aina persaukiseksi joka joutuu valitsemaan luottopuolen. Rukoilen aina iltaisin tuollaisille kuluttajille tuloja tai avustuksia edes jostakin :(
Sinä et taida olla nähnyt luottokorttihakemusta? Siinä kyllä kartoitetaan asiakkaan maksukyky hyvin tarkkaan, eikä niitä kortteja persaukisille anneta. Säästä siis rukouksesi niile oikeasti köyhille. :)
Huolesi kuultu. Onpa teitä paljon täällä. Mutta interventio on aina mahdollista. Olisiko sinulla mahdollista hakea sosiaalista luottoa tai edes jotain? Voi tavaton :(
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on paras kertoa nyt teille, joille raha- ja pankkiasiat ovat näin outoja:
Luottokortilla maksetusta ostoksesta menee korka vasta, jos et maksa sitä kokonaan kyseisen laskutuslauden laskun tultua.
Jos kerran vaihtoehto on debit eli pystyt maksamaan sen heti, ei siitä runsaan kuukauden päästä maksettuna mene mitään schatanan korkoa!
Monessa "vuosimaksuttomassa" Visassa/Masterissa on kuitenkin kk-maksu siinä tapauksessa, että kortilla on tapahtumia. Jos se Visa on vain hotellin varausta/auton vuokraamista varten, ei huvita maksaa ylimääräistä.
Vaikka kk-maksu olisi vain kaksi euroa; kuinka moni meistä jättää lompakosta pudonneen kahden euron kolikon maahan?
Meidän korteissa ei yhdessäkään ole vuosimaksua eikä mitään kuukausimaksua(!). Totuushan on se, että kulut peritään niiltä kortinkäyttäjiltä, jotka käyttävät kortteja vastuuttomasti, ja siksipä hyville asiakkaille voidaan myöntää kortteja, joissa ei kuluja. Hyvä asiakas on myös sellainen asiakas, joka käyttää korttia PALJON, vaikka ei maksakaan korkoja yhtiölle. Itse emme ole maksaneet koskaan luottokorttimaksuista korkoja, vaikka kortteja käytetään kaikkeen maksamiseen. Meillä menee kuukausittaisia laskuja suoraveloituksena luottokortilta, ei pankkitililtä. Parhaassa tapauksessa on vain yksi lasku maksettavana kuukaudessa, ja se on luottokorttilasku. Voiko olla enää helpompaa?
En halua olla velkaa senttiäkään jos ei ole pakko. Lentoliput ja matkat ostan visa creditillä, koska se on turvallisempaa jos palveluntuottaja jostain syystä peruuttaa matkan, saa rahat helpommin pois. Muussa kulutuksessa maksan aina pankkikortilla eli debitillä.
Ei se maailmanloppu ole, mutta ärsyttävää. En vain jaksa mennä verkkopankkiin erikseen maksamaan luottokorttilaskua kun debitiltä se hoituisi kerrasta, ihan ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mitä reippaammin saat avulla raha-asiasi kuntoon sitä enemmän riittää resursseja ja palveluita muille avuntarvitsijoille. Sosialistinen luotto ei varmaan ainut joka sinua voisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Minut voit jattaa pois rukouksistasi. Luottokorttini on ilmainen, luottoraja (kuukaudessa) $25000 ja pankissa 2+ miljoonaa. En tarvitse avustuksia.
Koen itselleni helpompana pankkikortin käyttämisen, pysyy reaaliaikaisesti selvillä omasta kulutuksesta ja tilin tilanteesta. En ole tähänkään mennessä tarvinnut luottokorttia mihinkään enkä usko tarvitsevani, säästötilillä on rahaa sen verta, jos tulee yllättäviä ostoksia tai yllättäviä menoja. En osta mitään myöskään osamaksuilla, koska niistäkin kertyy ylimääräisiä kuluja. Jos joutuisin osamaksulla ostamaan, se on selkeä osoitus siitä, ettei minulla ole varaa sillä hetkellä kyseiseen tuotteeseen. Sen vuoksi säästötilin puskuri on hyvä tällaisia yllättäviäkin tilanteita varten. Myös jos isompi summa on käyttötilillä, siirrän sieltä osan turvaan erilliselle säästötilille mahdollisen kortin katoamisen varalta. Hyvin yksinkertaista enkä koe kaipaavani tai tarvitsevani luottoa mihinkään (korkeintaan ulkomaanmatkoihin, mutten kovin usein matkustele).
Lisäksi en ikinä maksa verkkokauppaostoksiakaan etukäteen, otan aina laskulla. Jos laskumahdollisuutta ei ole, en tilaa sellaisesta verkkokaupasta mitään. Maksan vasta sitten ostokset, kun ne on konkreettisesti itselläni hallussa.
Haluan seurata tilini saldoa reaaliajassa enkä jaksa huomauttaa myyjälle/tarjoilijalle tms. että luotto kiitos.
Lisäksi suosin lähimaksua.
Varmaan nämä kaikki onnistuisi toisinkin päin, mutta miksi vaihtaa kun tähän on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut voit jattaa pois rukouksistasi. Luottokorttini on ilmainen, luottoraja (kuukaudessa) $25000 ja pankissa 2+ miljoonaa. En tarvitse avustuksia.
Tietäisitkin kuinka moni on sanonut jotakin kaltaistasi. Ei rukoilu minua rasita eikä ole pois. Haluatko mahdollisesti kertoa nimen jolla sinua rukouksessani kutsuisin ja puhuttelisin? Käykö Jaakko? Tai jos olet naisihminen niin Martta? Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottolimiitti pitää jättää ulkomaan reissulle. Suomessa voi maksaa käteisellä.
Ei tarvitse. Ennen reissua luottokorttitilille voi siirtää rahaa niin paljon kuin haluaa, ja limitin saa sillä tavalla vaikka kuinka korkealle.
Riippuu pankin korttiehdoista. Menee pankin palvelumaksu ja pitää tehdä yksi turha työvaihe, jonka voi jo ennakoimalla välttää. On aina valmis vaikka äkkilähtöön eikä tarvi miettiä, onko luottoa, pitäisikö rahoja siirrellä.
No minulla ainakin on 50 000 euroa limiittiä luottokorteissa, harvemmin tulee tappiin höylättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on paras kertoa nyt teille, joille raha- ja pankkiasiat ovat näin outoja:
Luottokortilla maksetusta ostoksesta menee korka vasta, jos et maksa sitä kokonaan kyseisen laskutuslauden laskun tultua.
Jos kerran vaihtoehto on debit eli pystyt maksamaan sen heti, ei siitä runsaan kuukauden päästä maksettuna mene mitään schatanan korkoa!
Monessa "vuosimaksuttomassa" Visassa/Masterissa on kuitenkin kk-maksu siinä tapauksessa, että kortilla on tapahtumia. Jos se Visa on vain hotellin varausta/auton vuokraamista varten, ei huvita maksaa ylimääräistä.
Vaikka kk-maksu olisi vain kaksi euroa; kuinka moni meistä jättää lompakosta pudonneen kahden euron kolikon maahan?
Meidän korteissa ei yhdessäkään ole vuosimaksua eikä mitään kuukausimaksua(!). Totuushan on se, että kulut peritään niiltä kortinkäyttäjiltä, jotka käyttävät kortteja vastuuttomasti, ja siksipä hyville asiakkaille voidaan myöntää kortteja, joissa ei kuluja. Hyvä asiakas on myös sellainen asiakas, joka käyttää korttia PALJON, vaikka ei maksakaan korkoja yhtiölle. Itse emme ole maksaneet koskaan luottokorttimaksuista korkoja, vaikka kortteja käytetään kaikkeen maksamiseen. Meillä menee kuukausittaisia laskuja suoraveloituksena luottokortilta, ei pankkitililtä. Parhaassa tapauksessa on vain yksi lasku maksettavana kuukaudessa, ja se on luottokorttilasku. Voiko olla enää helpompaa?
Lisäys edelliseen.
Luottokorttilaskua ja tapahtumia voi seurata ihan samalla tavalla kuin pankkitilinkin tapahtumia, ja pitääkin seurata. Tärkeintä on nykypäivänä, että rahat ovat turvassa pankkitilillä. Itse säilytän pankkikorttia kotona kassakaapissa, en kuljeta sitä mukanani. Joskus, harvoin tosin, joutuu käteistä nostamaan, ja silloin pankkikortti on kaivettava esille. Pidämme kotona kohtuullista käteisvarantoa, joten hyvin harvoin pankkikorttia tarvitsee edes käteisen nostoon.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai luoton käyttämisestä menee kuluja vaikka maksaisitte laskun heti! Luuletteko ihan oikeasti, että pankki tarjoaa teille rahaa käytettäviksi ilmaiseksi? Lukekaapas vähän tarkemmin sitä teidän luottokorttilaskuanne. Terveisin: Äiti
Ei ole ainakaan minulta mennyt pennin jeniä korkoja tai kuluja. Olen vuosia ostanut kaiken vain luottokortilla paitsi jos on joku ihme liike ollut, jossa luottokortti ei ole kelvannut. Ja olen aina lukenut laskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mitä reippaammin saat avulla raha-asiasi kuntoon sitä enemmän riittää resursseja ja palveluita muille avuntarvitsijoille. Sosialistinen luotto ei varmaan ainut joka sinua voisi auttaa?
Taidat olla hyvin yksinkertainen ihminen. Minäpä puolestani muistan sinua iltarukouksessani, jospa korkein antaisi sinulle vähän järkeä, ymmärrystä ja kykyä hyväksyä muutkin kuin itsesi ja omanlaisesi. Peace!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse huolehtia luottolimitistä. Minulla on aina käyttötilillä vähintään kymppitonni. Jos ostan isompaan niin siirrän varoja joltain säästötileistäni.
Maksat tästä "varmuudesta" noin 60 euroa kuukaudessa, menetettyinä pääomatuottoina. Ihanan kallista.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla velkaa senttiäkään jos ei ole pakko. Lentoliput ja matkat ostan visa creditillä, koska se on turvallisempaa jos palveluntuottaja jostain syystä peruuttaa matkan, saa rahat helpommin pois. Muussa kulutuksessa maksan aina pankkikortilla eli debitillä.
Sinä et sitten koskaan osta mitään laskulle? Maksat sähkön, veden, lämmön, puheinlaskut, netin, lehdet jne. aina etukäteen? Luulisi olevan hankalaa, mutta mikäpä siinä jos sillä saa rauhan sielulleen.
Vierailija kirjoitti:
Pankki haluaa väkisin viedä korttimaksut luotollisiksi. Ei ole tosiaan helpoksi tehty maksaa muuta erää kuin se minimi kuukausierä. Sen takia valitsen aina debitin, kun kerran tilillä on rahaa.
miten niin ei ole. Ainakin minulle tulee lasku verkkopankkiin, siinä lukee se minimi summa 50 euroa. Verkkopankissa painaa "muuta maksua" nappia ja kirjoittaa 50 tilalle sen käytetyn luoton määrän ja thats it. Loppu menee kuten menisi minimisummaa maksaessa. Jos oikein tumpeloi niin sattaa peräti 20 sekuntia enemmän mennä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi ei maksaisi debitillä, jos rahaa kerran tilillä on?
Esim siksi, että on yhteinen käyttötili. Kun maksaa luotolla, ei tarvitse kysellä, onko toinen ostamassa juuri jotain kallista, koska kuun lopussa voi sitten eri tileiltä siirrellä rahaa niin, että kaikki kuitenkin tulee maksettua.
Ihme puljaamista edes takas. En viitsisi kuluttaa aikaani tuollaiseen.
Bingo! ;-))