Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te k-antasuomalaiset jotka olette tehneet dna-etnisyystestin, millaisia tuloksia ootte saaneet?

Vierailija
06.06.2018 |

En itse ole tehnyt testiä, mutta harkitsen rahan säästämistä siihen. Millaisia tuloksia olette saaneet? Kuinka yleistä k-antasuomalaiselle on, että saa tulokseksi reilusti yli 50% suomalainen? Tuttavani teki testin ja sai vastaukseksi, että hän on 92% suomalainen ja 8% skandinaavista alkuperää. Jos tuo on kovin yleistä meille suomalaisille niin en viitsi tilata testiä ollenkaan, ois nimittäin tylsää saada tuollainen tulos..

Kommentit (303)

Vierailija
1/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä sitä koska sieltä löytysi sinistä verta.

Vierailija
2/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisissa on ainakin ahvenanmaalaista ja hyljettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava teki. Tuloksena 98 % suomalaista.

Vierailija
4/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkulaisissa on ainakin ahvenanmaalaista ja hyljettä

Ei pidä paikkansa. Me vihaamme teitä kaikkia, koska häiritsette meidän mestoja.

Terkuin

Hylje

Vierailija
5/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuo testi maksaa?

Vierailija
6/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä sellaisen testin parinkymmenen vuoden päästä kun niiden tarkkuus on kehittynyt. Nyt jos laittaa kahdelle eri tuottajalle DNAn niin tulokset poikkeavat toisistaan jonkin verran. Tuttuni teki kahdella eri testin, ja toisessa paljastui italialaista alkuperää muutaman prosentin ja toisesta ei ollenkaan. En luota noiden tarkkuuteen vielä tarpeeksi maksaakseni niistä

Vierailija
7/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 60 eukkaa maksaa kai.

Vierailija
8/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

My Heritagen testi antoi tulokseksi 100 % suomalainen.

Vierailija
9/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset (homo sapiens) ovat lähtöisin Afrikasta ja nykyaikaisen ihmisen kantamuoto on tummaihoiset afrikkalaiset. Etnisyys on jälkeenpäin keksittyä keinotekoisuutta.

Vierailija
10/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi tehdä, koska sukututkimus on tehty 1600-luvulle asti ja jokaikinen on suomalainen... tervetuloa kansantaudit :D.

Vierailija
11/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 60 eukkaa maksaa kai.

Maksaako aina vai maksaasko vain siinä tapauksessa, että haluaa etnisyydeksi 100%?

Vierailija
12/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi testit on lähtokohtaisesti täysiä vitsejä. Lisäävät huvikseen 10% saharan eteläistä alkuperää ihan vaan vittuillaakseen. Siis ihan feikkejä.

Niijoo ja jos on juutalaismarkkereita tietosi menee mossadille ja mossad soittaa... et jos sinne haluaa passin. Muuten täyttä ajanhukkaa väärennetyillä tuloksilla. .

Vierailija
13/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset (homo sapiens) ovat lähtöisin Afrikasta ja nykyaikaisen ihmisen kantamuoto on tummaihoiset afrikkalaiset. Etnisyys on jälkeenpäin keksittyä keinotekoisuutta.

Ei siis ole olemassa sisäsiittoisia suomalaisia, joiden geeniperimää pitää parantaa ulkomaisilla geeneillä?

Vierailija
14/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ole olemassa sisäsiittoisia suomalaisia, joiden geeniperimää pitää parantaa ulkomaisilla geeneillä?

Mulle on ihan sama kuka kenenkin kanssa hässii. Jokaisen oma asia.

Vierailija
15/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en viitsi tehdä, koska sukututkimus on tehty 1600-luvulle asti ja jokaikinen on suomalainen... tervetuloa kansantaudit :D.

Mitkä kansantaudit? Sydäntaudit ja juoppous johtuvat elintavoista. Ei ole pakko syödä läskiä ja vetää viinaa.

Vierailija
16/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sukututkimus 1500-luvulle asti tehtynä, mutta kiinnosti silti kokeilla DNA-testiä kun eipä nuo paljon maksa (n100€). Tulos yllätti monellakin tapaa, löytyi niin venäjän juutalaista kuin romaniperimää, vaikka virallisen sukututkimuksen mukaan olin pitänyt itseäni vahvasti suomalaisena ja ruotsalaisena. Testin mukaan olin suomalainen "vain" 80%. Edellä mainittujen lisäksi löytyi skandinaavista ja brittiperimää.

Toisaalta länsisuomalaiselle tummat piirteemme ovat aina hämmästyttäneet ja on ollut epäilyjä ja kaikenlaisia tarinoita pettämisistä, vahinkolapsista, vääristä isistä yms. Varmasti lähes jokaisesta suvusta löytyy vastaavia yllätyksiä ja salaisuuksia ajoilta, jolloin lasten tuloa oli hankalampi estää.

Vierailija
17/303 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein testin ja oletin että saksalaiset sukujuuret parin sadan vuoden takaa olisivat näkyneet tuloksissa edes vähän mutta höh, olenkin 100% suomalainen. :D Nauratti kyllä tulos kun olin nähnyt esim. youtubesta niin monen muun ihmisen tekemien testien tulokset ja niillä oli kaikilla vaikka mitä eikä kukaan ollut 100% jotain yhtä tiettyä. Vaan minäpä olin, hah.

Voi olla että joskus tulevaisuudessa teen testin uudelleen, jos vaikka olis tekniikka kehittynyt ja saisi tarkempia tuloksia. Tosin eihän kaikki vanhempien geenit periydy lapsille, jos kummaltakin vanhemmalta saa 50% geeneistä. Silloin jää pakostikin jotain pois. Tiedän kyllä mitä kaikkea sukupuustani löytyy mutta nähtävästi niitä geenejä ei ole sitten vain riittänyt mulle asti.

Vierailija
18/303 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin

77% suomi

9% Irkku, Skotti, Wales

8% Baltti

Siinäpä ne  :)

Vierailija
19/303 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen testin mukaan 70-prosenttisesti suomalainen, loput skandinaavia ja mesoamerikkalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän