Jos joku kävelee ohitseni tönäisten samalla laukkuani niin että se tippuu, onko oikein sanoa, että kyseinen henkilö repi laukkuni irti?
Jos joku kävelee ohitseni tönäisten samalla laukkuani niin että se tippuu, onko oikein sanoa, että kyseinen henkilö repi laukkuni irti?
Kommentit (22)
Antaako tapahtuneesta todellisen kuvan, jos sanon että joku raivohullu yllättäen repäisi laukkuni irti?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tönäisyllä ja repimisellä on suuri ero.
Puolusteletko tönimistä?
Oikeammin olisi sanoa, että henkilön leveä perse repi laukkusi irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolusteletko tönimistä?
En tietenkään. Mistä niin päättelit? Onhan se suuri ero, kuten kävelyllä tai konttaamisella.
No ei ole koska kyseinen ihminen EI repinyt laukkua vaan se putosi.
Sä et tiedä mitä tarkoittaa putoaminen tai repiminen?
Repiminen ja töniminen ovat eri asioita.
Tönästä voi vahingossa, repiminen on tahallista.
Sit on kylläkin se että laukun kantajan näkökulmasta tuo saattoi tuntua repimiseltä, ja toisen osapuolen näkökulmasta ihan vaan silkalta vahinkotönäisyltä.
Molemmat ovat omasta näkökulmastaan tavallaan oikeassa, mutta mun nähdäkseni ihminen joka törmäilee toisiin kaupungilla on velvoitettu pyytämään anteeksi vaikka törmäilisikin ihan vahingossa.
Toivottavasti en törmää teihin kaupungilla, senkin tönimisen puolustajat!
Siis irti mistä? Jos laukku putoaa, on minusta hassua sanoa, että se olisi lähtenyt irti.
Vierailija kirjoitti:
Siis irti mistä? Jos laukku putoaa, on minusta hassua sanoa, että se olisi lähtenyt irti.
Irti kädestä, olalta tai käsivarrelta.
Bloggaaja-Aneten mielestä tämä olisi raaka rikos ja paikalle pitäisi kutsua poliisit ja lopuksi soittaa Iltalehdelle.
Entä jos joku tönäisee käsilaukkuani, jonka sisällä nukkuu vauva? Olen sulkenut laukun vetoketjulla, joten vauva ei pääse putoamaan, mutta kassahihnalla joudun aina avaamaan laukkuni, sillä laukkuni liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku tönäisee käsilaukkuani, jonka sisällä nukkuu vauva? Olen sulkenut laukun vetoketjulla, joten vauva ei pääse putoamaan, mutta kassahihnalla joudun aina avaamaan laukkuni, sillä laukkuni liikkuu.
Huolestuttavaa jos laukussasi on vauva. Mutta jos siellä on vaikka ostamasi uusi lasiruukku, niin voi varmaan sanoa, että heitin lasiruukkusi lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta on siltikin oudosti sanottu. Tuon ymmärrän, jos tartuntaotteesta irrotetaan, mutta eihän laukku irtoa, jos se putoaa olkapäältä. Se vain putoaa. Jos minä putoan tuolilta, kun joku tönäisee, en minäkään mistään irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta on siltikin oudosti sanottu. Tuon ymmärrän, jos tartuntaotteesta irrotetaan, mutta eihän laukku irtoa, jos se putoaa olkapäältä. Se vain putoaa. Jos minä putoan tuolilta, kun joku tönäisee, en minäkään mistään irtoa.
Sinusta on siis aivan oikein, jos joku pudotuttaa laukkusi?!