Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo syyskuusta saakka silloin tällöin voimakasta yöhikoilua parikymppisellä naisella

Vierailija
06.06.2018 |

Kilpirauhasessa ei ollu ongelmaa, nyt vain sitten odottelen mihin testeihin mut seuraavaksi törkätään. Tosiaan viime syyskuussa alkoi yöhikoilut, joita on noin muutaman kerran parissa viikossa. Melkein pitää lakanat vaihtaa kun tulee ihan märäksi ja hikoilua tapahtuu ihan kaikkialla, eli ei vain omassa kodissani, joten syy ei ole huonossa ilmassa tms. Vaihdevuodetkaan tuskin ovat 22-vuotiaalla alkaneet.
Onko muilla esiintynyt tätä ongelmaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla tosi aikainen vaihdevuosioireilu.

Ton ikäisellä tuskin, mutta on kuitenkin nainen, joten yksi mahdollinen selityshän se on.

Vierailija
2/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lymfooman eli imusolmukesyövän mahdollisuus jo suljettu pois verikokeilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui yöhikoilut kun lopetin e-pillerit. Tosin ikää nyt 35 joten piakkoin odottelen vv oireita alkaviksi..

Vierailija
4/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitko syömään jotain lääkettä?

Vierailija
5/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muutaman kerran kahdessa viikossa krapula?

Vierailija
6/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo oireet alkoivat hiukan ehkäisyimplantaatin asentamisen jälkeen. Olisiko siellä suunnalla muutoksia?

Vierailija
7/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kilpirauhasen vajaatoimintaa, entä suljettiinko kilpirauhassyöpä pois?

Joku hormoonihäiriö. Entä e-pillerit?

Vierailija
8/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvika voi aiheuttaa myös yöhikoilua, onko sen mahdollisuus suljettu pois? Mutta kyllä tuo vaihdevuosivaihtoehtokin on ihan varteenotettava.

Vierailija
9/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja e-pillereitä oon syönyt jo usemman vuoden eikä ole ennen ollut ongelmia näiden kanssa.

Muita testejä ei oo vielä kilpparin lisäksi otettu, mutta ainakin kaulalta lääkäri tunnusteli, eikä ollu turvotusta imusolmukkeissa ja mitään muita oireita ei oo ollut.

-ap

Vierailija
10/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oon hyvässä kunnossa ja terveet elämäntavat. Tosin verenpaineen kanssa aina ollut vähän ongelmia.

-ap

Vierailija
11/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hodgkinin lymfooma tuli ekana mieleen.

Vierailija
12/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö mitään lääkkeitä? Edes buranaa tms. säännöllisesti/usein?

Vierailija
13/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan. Mulla ollu samaa jo muutaman vuoden. Ei oo tutkittu kuin kilpparit, sokerit ja perusverikokeet. Gynellä juttelin asiasta, hänen mielestään ei voi olla vaihtarioireita, vaikka olen jo 39v. Ei alkanut tutkimaan vaihdevuosien mahdollisuutta sen tarkemmin.

Vierailija
14/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet voi alkaa yli 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Äidin kanssa kannattaa keskustella näistä asioita.

Vierailija
15/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa aloitin isotretinoin-kuurin akneen, mutta en ole enää muutamaan kuukauteen sitä syönyt. Muita lääkkeitä (edes buranaa) en syö.

-ap

Vierailija
16/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet voi alkaa yli 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Äidin kanssa kannattaa keskustella näistä asioita.

Hui, no ois kyllä kamalaa kun alais vaihdevuodet ennen ku omalla äidilläkään ne on vielä alkaneet. Hän on 50v eikä vielä merkkejä vaihdevuosista.

-ap

Vierailija
17/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on satunnaista kovaa yöhikoilua ollut ihan nuoresta, n. 18-vuotiaasta ja nyt olen 35. Silloin tosin aloin syömään myös e-pillereitä. Olen ihan terve. 

Vierailija
18/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kaulan tunnustelu ei riitä lymfooman mahdollisuuden poissulkemiseen. Imukudosta kun on monessa muussakin paikassa kehossa kuin vain kaulassa. Suosittelen kysymään lääkäriltäsi vielä lähetettä verikokeisiin lymfooman poissulkemiseksi.

Vierailija
19/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä että olisi vaihdevuodet. Yleensähän ne tulee myös samassa iässä kuin omalla äidillä.

Vierailija
20/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa aloitin isotretinoin-kuurin akneen, mutta en ole enää muutamaan kuukauteen sitä syönyt. Muita lääkkeitä (edes buranaa) en syö.

-ap

Tuo voisi hyvinkin olla yhteydessä tähän, eri asia sitten mitä se on tehnyt ja minne ja siinä en osaa auttaa. Valitettavasti ainakin julkinen terveydenhuolto on toiminnaltaan sellainen, että tuskin suostuvat alkaa selvittämään juurta jaksain, muutamat perustestit annetuilla oireilla ja jos niistä ei selviä niin sinua ei heidän perspektiivistään vaivaa mikään. Onko kuuri(t) jo loppuneet?