Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo syyskuusta saakka silloin tällöin voimakasta yöhikoilua parikymppisellä naisella

Vierailija
06.06.2018 |

Kilpirauhasessa ei ollu ongelmaa, nyt vain sitten odottelen mihin testeihin mut seuraavaksi törkätään. Tosiaan viime syyskuussa alkoi yöhikoilut, joita on noin muutaman kerran parissa viikossa. Melkein pitää lakanat vaihtaa kun tulee ihan märäksi ja hikoilua tapahtuu ihan kaikkialla, eli ei vain omassa kodissani, joten syy ei ole huonossa ilmassa tms. Vaihdevuodetkaan tuskin ovat 22-vuotiaalla alkaneet.
Onko muilla esiintynyt tätä ongelmaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö mitään lääkkeitä? Edes buranaa tms. säännöllisesti/usein?

Elokuussa aloitin isotretinoin-kuurin akneen, mutta en ole enää muutamaan kuukauteen sitä syönyt. Muita lääkkeitä (edes buranaa) en syö.

-ap

Tuo voisi hyvinkin olla yhteydessä tähän, eri asia sitten mitä se on tehnyt ja minne ja siinä en osaa auttaa. Valitettavasti ainakin julkinen terveydenhuolto on toiminnaltaan sellainen, että tuskin suostuvat alkaa selvittämään juurta jaksain, muutamat perustestit annetuilla oireilla ja jos niistä ei selviä niin sinua ei heidän perspektiivistään vaivaa mikään. Onko kuuri(t) jo loppuneet?

Joo käyn yksityisellä, niin toivottavasti saan perusteelliset tutkimukset. Kuuri loppui maaliskuun puolessa välissä, ja mainitsin tästä vaihtoehdosta kyllä lääkärille, mutta hän ei näyttänyt kiinnostuvan tästä. Kuitenkin kuurin lopettamisesta on melkein 3 kuukautta ja silti hikoilu on jatkunut.

-ap

Vierailija
22/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi yöhikoilu ihan tyhjästä nelisen vuotta sitten, sitä on edelleen toisinaan ja olen nyt 25. Otettiin verikokeet ja kilppariarvo, niistä ei löytynyt selitystä.

Minulla on todettu monirakkulaiset munasarjat ja oletettavasti siitä johtuen mulla on muutenkin kaikenlaista hormonitoiminnan häikkää, joten kaipa myös tuo yöhikoilu siihen voisi kytkeytyä.

Älkää heitelkö täällä mitään syöpädiagnoosiarvailuja, kyllä lääkäri ne hoitaa. Yöhikoiluun on monia syitä, ja aina sitä selkeää syytä ei edes löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa aloitin isotretinoin-kuurin akneen, mutta en ole enää muutamaan kuukauteen sitä syönyt. Muita lääkkeitä (edes buranaa) en syö.

-ap

Tuo voisi hyvinkin olla yhteydessä tähän, eri asia sitten mitä se on tehnyt ja minne ja siinä en osaa auttaa. Valitettavasti ainakin julkinen terveydenhuolto on toiminnaltaan sellainen, että tuskin suostuvat alkaa selvittämään juurta jaksain, muutamat perustestit annetuilla oireilla ja jos niistä ei selviä niin sinua ei heidän perspektiivistään vaivaa mikään. Onko kuuri(t) jo loppuneet?

Joo käyn yksityisellä, niin toivottavasti saan perusteelliset tutkimukset. Kuuri loppui maaliskuun puolessa välissä, ja mainitsin tästä vaihtoehdosta kyllä lääkärille, mutta hän ei näyttänyt kiinnostuvan tästä. Kuitenkin kuurin lopettamisesta on melkein 3 kuukautta ja silti hikoilu on jatkunut.

-ap

Oma kokemukseni on se, että harvassa on se lääkäri jota kiinnostaa potilaan ajatukset oireiden alkuperästä. Ehkä se on jotain paatumista kun varmasti paljon törmää myös täysin absurdeihin ajatuksiin ja kaikenlaisiin luulosairaisiin yms., vaikea sanoa. Tällä asenteella ovat kusseet monen terveyden mutta voihan se olla kuitenkin tilastollisesti kannattava toimintatapa. Kannattaa luottaa omiin havantoihin ja pistää vastaan jos väittävät, että kaikki ok etkä kuitenkaan ole samaa mieltä, ja mieli tietysti avoinna koska eihän tuo kuuri välttämättä liity oireisiisi mitenkään, sopii vaan ajallisesti ja siten, että se on elimistölle raskas ja voi aiheuttaa epämääräisiä oireita joiden aiheuttajaa voi olla hankala löytää.

Vierailija
24/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi yöhikoilu ihan tyhjästä nelisen vuotta sitten, sitä on edelleen toisinaan ja olen nyt 25. Otettiin verikokeet ja kilppariarvo, niistä ei löytynyt selitystä.

Minulla on todettu monirakkulaiset munasarjat ja oletettavasti siitä johtuen mulla on muutenkin kaikenlaista hormonitoiminnan häikkää, joten kaipa myös tuo yöhikoilu siihen voisi kytkeytyä.

Älkää heitelkö täällä mitään syöpädiagnoosiarvailuja, kyllä lääkäri ne hoitaa. Yöhikoiluun on monia syitä, ja aina sitä selkeää syytä ei edes löydy.

Kiitos

-ap

Vierailija
25/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Oma kokemukseni on se, että harvassa on se lääkäri jota kiinnostaa potilaan ajatukset oireiden alkuperästä. Ehkä se on jotain paatumista kun varmasti paljon törmää myös täysin absurdeihin ajatuksiin ja kaikenlaisiin luulosairaisiin yms., vaikea sanoa. Tällä asenteella ovat kusseet monen terveyden mutta voihan se olla kuitenkin tilastollisesti kannattava toimintatapa. Kannattaa luottaa omiin havantoihin ja pistää vastaan jos väittävät, että kaikki ok etkä kuitenkaan ole samaa mieltä, ja mieli tietysti avoinna koska eihän tuo kuuri välttämättä liity oireisiisi mitenkään, sopii vaan ajallisesti ja siten, että se on elimistölle raskas ja voi aiheuttaa epämääräisiä oireita joiden aiheuttajaa voi olla hankala löytää.

Jep! Puhut aivan totta. Onneksi tää mun lääkäri vaikutti oikein herttaselta vanhemmalta mieheltä, ja otta asian vakavasti. Aion kyllä pyytää kaikki mahdolliset testit, sen verran vainoharhainen olen.

-ap

Vierailija
26/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mitään diagnoosia heitellä, arveluita kylläkin. Nykyään nuorillakin voi olla esim. HIV-tartunta joka aiheuttaa edetessään rankkaakin yöhikoilua. Tämmöisetkin tulee sulkea pois oman ja muidenkin terveyden kannalta.

Vierailija
27/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on stressaantuneena hirvittävää yöhikoilua, muulloin ei juurikaan.

Vierailija
28/28 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on stressaantuneena hirvittävää yöhikoilua, muulloin ei juurikaan.

Muistatko aamulla/herätessäsi hikoiluun, että olisit nähnyt jotain painajaista tai ahdistavaa unta joka olisi laukaissut hikoilun?

Olen itse hirveä stressaamaan ja erityisesti tää kulunut vuosi on ollut eri syistä johtuen stressin täyteinen, joten mietin joskus myös tuota stressiä syyksi, mutta en ole kuitenkaan voinut yhdistää hikoiluja esimerkiksi painajaisiin, vaan niitä on tullut myös ihan normaalien unien aikana.

-ap