Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
981/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa voisi vähän miettiä valmiikis mitä ottaa eikä alkaa miettiä sitä vasta kun tulee oma vuoro! Samoin kaivaa maksuvälineet valmiiksi.

Kahviloissa on usein vaikea nähdä valikoimaa jos jonoa ja jotkut tuotteet ovat loppuneet tai eivät päivittäin samat tuotteet saatavilla.

Näinpä. Yleensä hinnastokin on siellä jonon toisessa päässä vasta.

Vierailija
982/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillisen abortin vastustajat saa mut jäätävään raivoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Common sense kirjoitti:

Toinen mikä tuli mieleen on kutsukortin lukemisen ymmärtäminen.

Jos kutsussa lukee, että on jokin pukukoodi tai muu toive, niin vieras ei osaa kunnioittaa sitä ja tulee joissain muissa vetimissä tai tuo lapsensa mukaan, vaikka kutsu olisi vain aikuisille. "Ei kai haittaa" tai "minun mielestä on ok, niin se on silloin ok myös kutsujalle". Jos ei halua/voi/tahdo pukeutua kutsun mukaisesti, niin ei sitten tule paikalle.

Tästä tulee varmaan sanomista, mutta minusta hyvää käytöstapaa voi osoittaa noudattamalla kutsussa esitettyjä toiveita, jotta juhlat olisi kutsujan näköiset. Jos ehdot eivät miellytä, niin aina voi jättäytyä pois ja osallistua myöhemmin sitten niihin kutsuihin, joiden ehdot sopii itselle. Tämä tuli mieleen viimekesänä häissä, jossa oli 20-luvun teema. Vain noin 1/3 oli pukeutunut teeman mukaan, 1/3 vähän sinne päin ja loput tuli normi tällingeissä ja 2 jopa farkuissa. Minulle tuli näistä kutsusta poikkeavista ensimmäisenä mieleen yksinkertaisuus, epäkunnioitus ja itsekkyys. Toinen farkkusedistä tuli myöhemmin illalla pyytämään tanssiin ja boolia juoneena sitten sanoin suoraan, etten lähde lukutaidottomien kanssa tanssimaan.

Oliko mummutkin yms kutsuttu?

Pidättekste muillakin teemoilla häitä?

Vierailija
984/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ulkoilutamme kissaamme kerrostalon pihalla tai lähikadulla, se tuntuu olevan outoa tai mielenkiintoista. Heti ryykätään "voivoi kisukisu" ja aletaan väkisin silittämään. Siis varsinkin aikuiset naiset! Toinen raivostuttava asia ovat koiranulkoiluttajat, jotka päästävät rakkinsa aivan kissani lähelle, tai jäävät pitkäksi aikaa tuijottamaan.  

Etsimme okt:ta isolla tontilla, jotta saisimme olla rauhassa. Tää on niin jokapäiväistä että kyllästyttää.

Ärsyttää kissaihmiset, jotka kutsuvat koiria rakeiksi.

Mun koira on oppinut, että saa katsella oravia/rusakoita/hevosia jos istuu hiljaa paikallaan - muutoin matka jatkuu vaan. Jos se pysähtyisi katselemaan istuen kissaa eikä kissa/sen omistaja ei näyttäisi järkyttyneeltä tai varautuneelta, antaisin katsella. Ja poistuttais nopiaan, jos kissa näyttäis pelokkaalta tai kiukkuiselta (omistajan kiukkuisuudesta en niin välittäis).

Vierailija
985/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomien ja alempien sosiaaliluokkien vanhempien lasten"kasvatus".

Vierailija
986/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kaadut tai liukastut, metrin päässä seisoo ihminen joka tuijottaa vaan hölmistyneenä (eikä tietenkään auta). Junttimaista

- Roskien heittely kadulle ja päälle ylimielinen "minä-omistan-tämän-maailman" ilme. Junttimaista

- Suojatielle ajetaan täysiä eikä tuskin tietoakaan hidastamisesta, oli tietä ylittämässä sitten lapsi taikka vanhus. Junttimaista

Viime talvena neuvolan pihassa kaaduin kantaessani vauvaa kopassaan. Vieressä nainen menossa autolleen, ei reaktiota tulla edes kysymään ollaanko kunnossa. Vähän matkan törötti koiran ulkoiluttaja joka jäi vielä tuijottamaan kun ylös päästyäni tarkistelin vauvani olevan kunnossa ja nilkutin autoon. Ja tuijotti vielä kun ohi ajoin.

Kyllä vitutti. Selkäni siinä nytkähti ja nilkkaan otti itseensä.

Jäi kattomaan, että oot kunnossa. Jos ois ollut joku hätä, olisit kai huutanut apua tai jotain. Vai olisitko jäänyt vain maahan istumaan?

Juuri näin, koiranulkoiluttaja halusi varmistua, pärjäätkö ilman apua vai et. Paha on mennä koiran kanssa auttamaan ihmistä, jolla on vauva kopassa, vaan ensin pitäisi sitoa se koira johonkin turvalliseen paikkaan kiinni siltä varalta, että äiti saakin paniikkikohtauksen bakteereista, joita koira saattaa tartuttaa vauvaan. Joten itsekin ensin odottaisin hetken, tarvitaanko minua mahdollisesti vai ei.

Ehkä tulit sitten mulkaisseeksi sitä ulkoiluttajaa jos hän vielä perääsikin katsoi.

Vierailija
987/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ihmisten tyhjä toljotus: tuijotetaan kaikkea ympärillä ja oikein pysähdytään toljottomaan ihan mitä tahansa. Ääliömäistä. Äärimmäinen uteliaisuus yhdistettynä ahneuteen on ominaista myös joillekin. Sen vuoksi suomalaiset jonottaa ämpäreitä, joiden ulosmyyntihinta missä tahansa marketissa on alle 2 euroa. 

Mun isä on muistisairas ja saattaa välillä, kun ollaan kahvilla tai syömässä ulkona, jäädä tuijottamaan esim. lapsia, koiria ja shokkivärisiä hiuksia. Ei tarkoita pahaa, ja vaikka itseä välillä hävettää, niin yritän muistaa että se on osa sairautta. Hän ei osaa kätkeä katsettaan samalla tavalla kuin terve ihminen. Eikä todellakaan katso pahantahtoisesti, niinkuin ehkä luulet. Enemmän hyväntahtoisesti ihmetellen uutta asiaa. Samalla tavalla kuin toiset katsoo kaunista maisemaa, mun isä katsoo ihmisiä.

Vierailija
988/1212 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan lukuvuoden syksyllä myös mun kiva uusi fillari lähti voron matkaan, kahden lukon takaa omasta pihasta... Eipä voi kieltää, itku tuli. Ehkäpä tämä kyseinen kaupunki oli kokonaisuudessaan vain poikkeuksellisen tyly pyöräilijöille, ja muualla on hiukkasen paremmin :D

Mulla on lähtenyt jo 3 fillaria. Jos pidät fillaria missä tahansa ulkona niin se ei saa olla arvokas. Jos fillari on arvokas niin pidät sen sisällä. Jo 200€ fillari lähtee vaikka lukitusta pyöräkellarista vaikka fillari on sielläkin lukittu telineeseen rungosta.

Vierailija
989/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC:ssä käynnin (varsinkin isolla hädällä) jälkeen käsien pesemättömyys on ikävää ja epähygieenistä.

Vierailija
990/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla pitkä jono. Sitten avautuu toinen kanssa. Ihmiset ryntäävät kuin villi mullilauma sille kassalle. Voisiko mennä asiallisesti jonotusjärjestyksessä?

Tämä veetuttaa itseänikin. Enää myyjilläkään ei ole sen vertaa rotia, että sanottaisiin, että jonosta SEURAAVA voi tulla tälle kassalle. Annetaan vain mullikoiden rynniä eteenpäin ja taistella keskinäinen järjestys. Itselleni kävi kerran niin, että olin jonossa toisena ja edellisellä asiakkaalla alkoi kortti tökkiä. Jonoa ryhtyi kertymään taakseni ja kun toinen kassa avattiin, niin minä pääsin viimeisenä maksamaan omat ostokseni. Kyllä kiehui sisuksissa. 

Vierailija
991/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen 48 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla pitkä jono. Sitten avautuu toinen kanssa. Ihmiset ryntäävät kuin villi mullilauma sille kassalle. Voisiko mennä asiallisesti jonotusjärjestyksessä?

Tämä veetuttaa itseänikin. Enää myyjilläkään ei ole sen vertaa rotia, että sanottaisiin, että jonosta SEURAAVA voi tulla tälle kassalle. Annetaan vain mullikoiden rynniä eteenpäin ja taistella keskinäinen järjestys. Itselleni kävi kerran niin, että olin jonossa toisena ja edellisellä asiakkaalla alkoi kortti tökkiä. Jonoa ryhtyi kertymään taakseni ja kun toinen kassa avattiin, niin minä pääsin viimeisenä maksamaan omat ostokseni. Kyllä kiehui sisuksissa. 

Yksi jono tai numerot kassalle käyttöön. Siitä vapautuvalle kassalle, kuin apteekissa. Miksei onnistuisi, kun toimii lihatiskillä? Ai niin, paikallisessa kaupassa oli hieno, max 7 ostoksen pikakassa, jonka ääliöt tyrivät ryntäämällä sille kärrykaupalla ostoksia mukanaan. Kun heille huomautettin asiasta, polttivat he hihansa. Kassa suljettiin pian. Osoitus pöljyyden kukkimisesta lupiinin lailla.

Vierailija
992/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastelua. Kaupassa sivusta seuranneena on ihan uskomatonta, kuinka paljon ihan tavalliset ihmiset varastelee. 

Vierailija
993/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksuva kommentointi aiheeseen, joka ei kirjottajaa kiinnosta tai miellytä. Mikä järki on viedä kommenttitilaa vain sanoakseen banaanikakun leivontaohjeet -keskustelussa, että minä muuten inhoan banaanikakkua? Kun joku julkimo kuolee, niin eikö sinnekin pidä jonkun tampion tulla sanomaan, että pitäiskö tietää tää henkilö.

En tiedä, haluavatko nämä turhat kommentoijat jollain oudolla tavalla osoittaa olevansa jotenkin erikoisia, kun eivät kuulu johonkin viiteryhmään (esim. ne banaanikakkufanit tai jonkun julkimon fanit)?

Vierailija
994/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa lomasta valittaminen. Jatkuvasti. Koko ajan.

Älkää menkö lomalle. Ei kukaan pakota menemään.

Vierailija
995/1212 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulut ja useimmat virastot aukeavat klo 8, joskus jopa aikaisemmin. Kuka hitto jaksaa nousta noin aikaisin ja olla heti aamusta virkkuna? Itse heräilisin joskus puolen päivän maissa, joten arki on aina jotenkin hankalaa.

Vierailija
996/1212 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joka päivä, miksi niin moni yli 12-vuotias aikuinen ajaa fillarilla pitkin kaupunkin jalkakäytäviä?

Ei Helsingissä voi fillaroida siellä, missä jengi kävelee eli _talojen seinustojen vierellä kulkevia_ jalkakäytäviä. Eri asia, jos vierellä on pyörätie, niin sitten ajaa sitä pyöräilijöiden puolta. Muutoin pitää ajaa autojen seassa, ei jalankulkijoiden joukossa. Polkupyörä on kulkuneuvo.

Se siis on laitonta ja siitä saa sakot, jos poliisi sattuu paikalle.

En tiedä, johtuuko tämä liikennetaidottomuus siitä, että moni hipsteri on jostakin pikkukylästä Helsinkiin muuttanut ja luulee, että kun kotipitäjässä mentiin yhdistettyä jalankulku- ja pyörätietä, niin täällä isommallakin kylällä saa ajella samoin. Kun ei uskalla autojen sekaan kadulle.

Tämä korpeaa, kun aina on joku jopoilemassa vastaan tai ohittelemassa ja heitä pitää väistellä, vaikka vieressä on ajoväylä fillaroitsijalle vapaana.

Samoin ihmettelen niitä jalankulkijoita, jotka haluaa väen vängällä kävellä pyöräkaistalla, vaikka jalankulkijoiden kaista on vieressä ja molemmissa on muutaman metrin välein koiran kokoisilla merkinnöillä ilmoitettu kummasta on kyse. Ja sit jos pyöräilijä soittaa kelloa, niin näytetään keskaria tms.

Vierailija
997/1212 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinien ym. lisäravinteiden litkimistä ja popsimista sekä rahkan hotkintaa. Niistä ei ole juuri mitään hyötyä edes fitnesstyypeille. 

Vierailija
998/1212 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinien ym. lisäravinteiden litkimistä ja popsimista sekä rahkan hotkintaa. Niistä ei ole juuri mitään hyötyä edes fitnesstyypeille. 

hups, meni väärään ketjuun :D mutta on tämäkin yksi ihmiskunnan outous

Vierailija
999/1212 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksuva kommentointi aiheeseen, joka ei kirjottajaa kiinnosta tai miellytä. Mikä järki on viedä kommenttitilaa vain sanoakseen banaanikakun leivontaohjeet -keskustelussa, että minä muuten inhoan banaanikakkua? Kun joku julkimo kuolee, niin eikö sinnekin pidä jonkun tampion tulla sanomaan, että pitäiskö tietää tää henkilö.

En tiedä, haluavatko nämä turhat kommentoijat jollain oudolla tavalla osoittaa olevansa jotenkin erikoisia, kun eivät kuulu johonkin viiteryhmään (esim. ne banaanikakkufanit tai jonkun julkimon fanit)?

Mua ainakin halveksuttaa se kun joku halveksii toisten halveksivia kommentteja. Halveksuvia kommentteja taas saa vapaasti halveksia, se on jopa suotavaa.

Vierailija
1000/1212 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia 67 sivua, mutta pieni toisto ei kai ketään tapa.

Eniten tällä hetkellä ärsyttää ihmiset jotka lähtevät koiran kanssa lenkille iltahämärän aikaan jottei kukaan näe kuinka jätökset jäävät keräämättä. Sitten kun satut taloyhtiön pihaan samaan aikaan niin omistaja suorastaan pomppaa ilmaan säikähdyksestä, taputtelee suurielkeisesti taskujaan ja voivottelee miten ne pussit nyt jäikin kotiin ja kysyy olisiko minulla (yksin, koiratta kulkevalla asukkaalla) sattumoisin kakkapusseja mukanani. Kaikki tämä samaan aikaan kun koira vääntää pitkään ja hartaasti valtavaa torttua roskakatoksen eteen. Jännästi ne pussit ovat kasojen perusteella päässeet unohtumaan jatkossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi