Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
941/1212 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ihmisistä on sokaistunut markkinoiden "uhri".

Ostetaan kaikkea mitä hyllyissä on.

Kaikkea ei tarvita.

Kuten huuhteluaineita, vartalovoiteita ym.

Ei ymmärretä sitä että pyykit kuivuvat narulla. Ei tarvita kuivausrumpuja ym.

Itse osaan ajatella mitä oikeasti tarvitsen.

Sitten se hinnoilla leijuminen.

Miehen poika harrastaa tätä, mitä kallein turhanpäiväinen tavara, jonka kumminkin rikkoo heti, kun markkinoille tulee entistä kalliimpi turha tavara. Mitä enemmän maksaa, sitä enemmän leijumista. Tulee poika parka putoamaan todella korkealta todellisuuteen, kun on aika itsenäistyä ja tehdä töitä itse turhien rojujensa eteen. Paitsi en kyllä usko pärjäävän elämässä, työelämästä puhumattakaan. On todella lellitty ja hemmoteltu prinsessapoika.

Ei ajattele mitään itse, kaikki on tehty ja tehdään edelleen puolesta, paitsi minä, en ala 15-vuotiasta passaamaam ja paapomaan. Laitan itse tekemään ja ajattelemaan asioita. Käyttämään omaa päätään. Useinkaan ei osaa, yksinkertaisetkin asiat ovat äärimmäisen vaikeita tehdä. Ihme että osaa pukea itse.

Vierailija
942/1212 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut masentunut jo puoli vuotta lapsen syntymän jälkeen. Yksin olen kaiken aikaa. Mies ehdotti, että hän töihin. Ihan kun se mitään auttaisi.

Itse olen sanonut monta kertaa, että voisi ottaa enemmän osaa lapsenhoitoon.

Itse huitelee missä sattuu ja haalii kavereita, mun täytyy itse raahata lapsi mukanani joka paikkaan.

Tutustu siinä sitten ihmisiin, kun olet vain x:n äiti kaikkialla. Ja aina lapsi keskeyttää keskustelut. Tai jos menen salille, on mun otettava tuo ipana mukaan sinnekin keskeyttämään treenaamisen monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1212 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ennakkoluuloja uusia ruokia kohtaan. Etenkin miehet syyllistyvät tähän usein.

Asumme Aasiassa ja monta kertaa olemme saaneet vieraita Suomesta. Useita tunteja on sitten vieraiden kanssa kuljettu kaupungilla etsien ravintolaa, josta saisi mahdollisimman tuttua ja turvallista ruokaa ja juomaa. Yksi ei uskalla syödä tuoretta kalaa, toinen tarvitsee välttämättä perunoita, kolmas haluaa nähdä kuvan ennen tilausta. Usein, lähes aina, päädymme jonnekin länsimaiseen ravintolaan syömään pizzaa ja pastaa.

Miten voi ihminen olla niin arka ja seikkailunhaluton ettei uskalla mitään uutta kokeilla? Vaikkei heti tykkäisi uudesta mausta niin aina kannattaa mielestäni kokeilla ensin ja sitten vasta mahdollisesti tyrmätä.

Vierailija
944/1212 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyöräilläkö ajoradalla vai ei?"

Lapsuudenkotini on ns. "landella", missä sekä aikuiset että aika usein myös ne alle 12-vuotiaat lapset pyöräilevät suht sopuisasti ajoradalla, koska mitään jalkakäytävää ei aina edes ole. Muutin 16-vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, ja olin tätä uutta elämänvaihetta varten saanut uuden pyöränkin lahjaksi. Tuli aika nopeasti tehtyä huomio jos toinenkin: ajoradalla pyöräily kaupungissa oli hengenmenon kanssa leikkimistä, koska autoilu uudessa kaupungissa suoritettiin villin lännen malliin. Päivittäin kohtasi hurjastelijoita ja vilkun käyttö oikein oli enemmän poikkeus kuin sääntö. Ihmekös, kun paikalliset siis fillaroivat "väärin", jalkakäytävällä.

Seuraavan lukuvuoden syksyllä myös mun kiva uusi fillari lähti voron matkaan, kahden lukon takaa omasta pihasta... Eipä voi kieltää, itku tuli. Ehkäpä tämä kyseinen kaupunki oli kokonaisuudessaan vain poikkeuksellisen tyly pyöräilijöille, ja muualla on hiukkasen paremmin :D

Itseäni ätsyttää mopoilla/skoottereilla jälkakäytävällä/kävelykaduilla ajavat. Täällä missä asun niitä on paljon, ja heistä noin 100% on muistakin liikennesäännöistä välittämättömiä teinejä. Viimetalvena tästä mun asunnolta muutaman sadan metrin päässä olevan suojatien vieressä oli kynttilöitä, kuulemma oli joku nuori ajanut itsensä hengiltä siinä skootterilla. Surullinen juttu, mutta myös ärsyttävä koska huolimattomasti ajavat nuoret eivät täällä ole harvinaisuus...

Vierailija
945/1212 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaadut tai liukastut, metrin päässä seisoo ihminen joka tuijottaa vaan hölmistyneenä (eikä tietenkään auta). Junttimaista

- Roskien heittely kadulle ja päälle ylimielinen "minä-omistan-tämän-maailman" ilme. Junttimaista

- Suojatielle ajetaan täysiä eikä tuskin tietoakaan hidastamisesta, oli tietä ylittämässä sitten lapsi taikka vanhus. Junttimaista

Vierailija
946/1212 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kaadut tai liukastut, metrin päässä seisoo ihminen joka tuijottaa vaan hölmistyneenä (eikä tietenkään auta). Junttimaista

- Roskien heittely kadulle ja päälle ylimielinen "minä-omistan-tämän-maailman" ilme. Junttimaista

- Suojatielle ajetaan täysiä eikä tuskin tietoakaan hidastamisesta, oli tietä ylittämässä sitten lapsi taikka vanhus. Junttimaista

Viime talvena neuvolan pihassa kaaduin kantaessani vauvaa kopassaan. Vieressä nainen menossa autolleen, ei reaktiota tulla edes kysymään ollaanko kunnossa. Vähän matkan törötti koiran ulkoiluttaja joka jäi vielä tuijottamaan kun ylös päästyäni tarkistelin vauvani olevan kunnossa ja nilkutin autoon. Ja tuijotti vielä kun ohi ajoin.

Kyllä vitutti. Selkäni siinä nytkähti ja nilkkaan otti itseensä.

Vierailija
947/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa-asemalla jumittaminen. Tankataan auto, maleksitaan takaisin autoon sisälle. Asetellaan huolella pankkikortti ja lompakko laukun pohjalle. Missäs se turvavyö olikaan.. Aurinkolasit. Vielä vähän pitää vilkaista peilistä, onks tukka hyvin. Avaimet, mihin ne meni? Noniin, saatiin auto käyntiin. Mihinkäs tästä pitikään mennä. Körö körö... Ja takana jono kasvaa.

Eilen pääsin todistamaan tilannetta, jossa mies istuu autossa vieden tankki paikan, ei mikään kiire minnekkään ja puhelin tietty nenässä kiinni. Oli tankilla, kun saavuin paikalle ja sinne se jäi, kun lähdin.

Vierailija
948/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun auton ratissa tapahtuu jotain odottamatonta niin kädet nostetaan pystyyn ja kiljutaan sen sijaan että yritettäisiin ohjata sitä autoa.

Vierailija
949/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rullamatto kirjoitti:

Se light-kokis sen tuplatriplamega-aterian kanssa ei laihduta.

Tämä. Itseään voi huijata monella tavalla.

Aina jaksaa naurattaa tää ihmisten yksinkertaisuus.

Kertokaahan mulle nyt sitten, että kuka sitä light-kokista saa juoda? Mikä on oikea motiivi? Niin ja ette te varmaan NIIN tyhmiä ole, että kuvittelette kenekään luulevan light-juomien laihduttavan?

Kerran baarissa kävin ostamassa (miespuoliselle ystävälleni, hänen omasta pyynnöstään) vodka-colan light-kokiksella. Hassunhauska baarimikko kysyi, että laitetaanko myös light vodkaa? Kuolin nauruun, vieläkin naurattaa. Hihihihihihi. HIHIHIHIIIII!!!!!

Aasiakas.netissä on komeita juttuja sieltä meidän puolelta, mutta ehkä vois joskus ihan hitusen miettiä mitä siellä aspahommissa kysyy, ja onko se oikeasti tositosi hauska läppä? Ihan vinkiksi vaan tälleen toiselta aspaihmiseltä ;)

Vierailija
950/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadut on täynnä lehden myyjiä, kerjäläisiä, kaikenlaisia provikalla toimivia kaupustelijoita.

Kun kuljen ohi silmiinkatsomatta minulle tuhahdellaan selän takana.

Ei ole aikaa työmatkalla keskustella ventovieraille, jotka haluavat minulta lisäksi rahaa

Jo vuosia hyväksi todettu vinkki: teeskentele kuuromykkää tai ulkomaalaista.

Elleivät nyt ihan nenän eteen tule pomppimaan (mitä sitäkin toki joskus tapahtuu), niin nollareagointi menee sen piikkiin, ettet joko ole kuullut tai et ymmärrä että sinulle puhutaan. 4/5 ohituskerrasta menee täysin kivuttomasti.

Vierailija
951/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se snäppääminen. Ihan koko ajan. Yksi kaverini harrastaa tätä ja kerran ei edes huomannut poistumistani paikalta. Ihmetteli vaan, miksi olin lähtenyt.

En jaksa enää kenenkään "seuraa".

Tämä. Muutamia snäppääjiä seuranneena olen miettinyt, että miten kukaan jaksaa näiden seuraa? Koko ajan puhelin kädessä ja vedetään showta snäppiin. Joku mansikka-aatukin koko ajan kuvaa myös kavereitaan sinne snäppiin. Todella rasittavan oloista.

Luojan kiitos olen about 30 vuotta liian vanha, että ikinä joutuisin viettämään aikaa tällaisessa seurassa :D

Vierailija
952/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan mulle nyt sitten, että kuka sitä light-kokista saa juoda? Mikä on oikea motiivi? Niin ja ette te varmaan NIIN tyhmiä ole, että kuvittelette kenekään luulevan light-juomien laihduttavan?

Light-limut ei laihduta itsessään, mutta eivät toisaalta lihotakaan. Eihän niissä ole kaloreita juuri lainkaan. Niissä *terveellisissä* tuoremehuissa on kaloreita moninkertaisesti.

Vierailija
953/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää turha säästä valittaminen. Pahiten tähän sortuvat ne jotka ovat joskus oleilleet +1kk ulkomailla. Sitten voivotellaan kun Suomessa on kylmä/kuuma/märkää/muuten vaan ärsyttää säätila. Olisivat pysyneet siellä Espanjassa tai Thaimaassa kun siellähän ei varmaan ikinä säätila vaihtele. Sille kun ei kukaan kanssaolijoista mahda yhtään mitään jos jonain päivänä sataa ja jonain ei.  Vielä pieni lisä-ärsytys siitä että jos nämä marmattajat päivittää sen saman säävalituksen johonkin somekanavaansa tyyliin "Onpa ihana kamala tämä Suomen kesä kun aina vaan sataa"... hohhoijaa.

Et vissiin ole pahemmin viettänyt aikaa ulkomailla? Jokseenkin kaikissa maissa valitetaan säästä, se on ihan itsestäänselvää. Sataa liian usein, on liian kuivaa, on liian kuuma, on liian kylmä, tuulee liikaa, you name it... lähes sadassa maassa olen vieraillut ja seitsemässä asunut enkä sellaista paikkaa tunne, jossa säästä ei löytyisi kritisoitavaa.

Vierailija
954/1212 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on näin kesäkaudella kismittänyt se, että tuttavapiirissä kun vietetään grilli-iltaa yhdessä, niin jotenkin se on muka vain naisten homma hääriä niitä ruokia laittaen ja valmistellen. Miehet varaa tän "paistovastuun" = eli juo olutta ja kääntää muutamat makkarat grillillä. Ylipäänsä se olettaminen ja itsestäänselvänä pitäminen on raivostuttavaa.

Toinen vähän samanlainen juttu on, kun omaakin miestä saa välillä hävetä, kun ei edes osata kysyä "tarvitaankos täällä apua" isäntäväeltä. Eijei, lompsitaan vaan sisään ja ollaan vaan, eihän sitä nyt sovi tarjoutua auttamaan, kun kuitenkin yhteistä iltaa vietetään. Tiedä sitten, onko tässä alueellisia eroja tai jotain. Oma äiti opettanut, että vieraisilla ollaan mahdollisimman vähän haitaksi eli osallistutaan ja autetaan mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
955/1212 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on näin kesäkaudella kismittänyt se, että tuttavapiirissä kun vietetään grilli-iltaa yhdessä, niin jotenkin se on muka vain naisten homma hääriä niitä ruokia laittaen ja valmistellen. Miehet varaa tän "paistovastuun" = eli juo olutta ja kääntää muutamat makkarat grillillä. Ylipäänsä se olettaminen ja itsestäänselvänä pitäminen on raivostuttavaa.

Toinen vähän samanlainen juttu on, kun omaakin miestä saa välillä hävetä, kun ei edes osata kysyä "tarvitaankos täällä apua" isäntäväeltä. Eijei, lompsitaan vaan sisään ja ollaan vaan, eihän sitä nyt sovi tarjoutua auttamaan, kun kuitenkin yhteistä iltaa vietetään. Tiedä sitten, onko tässä alueellisia eroja tai jotain. Oma äiti opettanut, että vieraisilla ollaan mahdollisimman vähän haitaksi eli osallistutaan ja autetaan mahdollisuuksien mukaan.

Ite oot miehes valinnut. Nytkö tää vasta tuli yllätyksenä?

Vierailija
956/1212 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun auton ratissa tapahtuu jotain odottamatonta niin kädet nostetaan pystyyn ja kiljutaan sen sijaan että yritettäisiin ohjata sitä autoa.

En tiedä ketään, joka toimii noin.

Vierailija
957/1212 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime talvena neuvolan pihassa kaaduin kantaessani vauvaa kopassaan. Vieressä nainen menossa autolleen, ei reaktiota tulla edes kysymään ollaanko kunnossa. Vähän matkan törötti koiran ulkoiluttaja joka jäi vielä tuijottamaan kun ylös päästyäni tarkistelin vauvani olevan kunnossa ja nilkutin autoon. Ja tuijotti vielä kun ohi ajoin.

Kyllä vitutti. Selkäni siinä nytkähti ja nilkkaan otti itseensä.

Jäi kattomaan, että oot kunnossa. Jos ois ollut joku hätä, olisit kai huutanut apua tai jotain. Vai olisitko jäänyt vain maahan istumaan?

Vierailija
958/1212 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet puolisosi kanssa jossain esim. juhlissa, joissa et tunne ketään ja lapsi on mukana.

Puolisosi vain jättää sinut kaksin lapsen kanssa jonnekin ja itse kiertelee seurustelemassa kaikkien kanssa. Ennen kuin ehdit mitään sanomaan juomisesta, oletkin jo jälleen kuskina ja sinulla on kaksi huollettavaa, puoliso ja lapsi.

Toinen on, jos satut raskaana olemaan ja joku automaattioletus on se, että olet sitten kuskina. Ja taas sinut vain jätetään yksin istumaan, kun itse pitää hauskaa ja koirat sanoa haluavasi kotiin, olet ilonpilaaja.

Kun itse tuumit vapaailtana, että olisi reilua, että puoliso olisi sitten vuorostaan kuski. Ei. Ei käy mitenkään. Sitten vietetäänkin vapaailtaa kotona, jossa itse olet 24/7 lapsen kanssa kaksin.

On alkanut ero pyöriä mielessä, ihan vain puolison välinpitämättömyyden takia ja minäminä-asenteen.[/quote

Jep, kannattaa erota

Vierailija
959/1212 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kolme kertaa lyhyen ajan sisään käynyt niin että joku autoilija on jo valmiiksi pysähtynyt toisella kaistalla suojatien eteen ilmeisesti päästääkseen lujaa ajavan pyöräilijän tien yli vaikka pyöräilijä on vielä kaukana ja kaiken lisäksi pyörän selässä. No minähän en jää odottamaan jotain arvon himopyöräilijää jonka pitäisi sitäpaitsi taluttaa pyörä tien yli. Sitten näytetään suurieleisiä tunteita sieltä auton ratista ettenkö muka tajunnut pysähtyä. Helkutti että sapettaa nämä suhahtelijat. Jollain matalalla kiiturillakin ajanut pikkupoika oli jäädä alleni kun tuli täyttä vauhtia takaoikealta suojatielle ja itse en kasvillisuuden vuoksi nähnyt häntä matkan päästä vaan vasta kun auton nokka oli jo hivuttautunut suojatielle. Suojatiellekkään ei saa tulla yllättävästi! Laki ei ole silloin jalankulkijan puolella jos silloin tulee törmäys. Pysähdyn vain silloin kun joku on jo astumassa suojatielle.

Siis: ketuttaa täysillä päästelevät kamikaze-pyörilijät kaupunkialueella!

Vierailija
960/1212 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että joillakin on yksinäisyyttä ja sosiaaliset kontaktit vähissä, mutta kun apteekin tiskillä selvitetään elämänhistoria ja takana on iso jono, ei se ole kovin kivaa muita kohtaan. Sama pätee muihinkin jonotustilanteisiin: kun ottaa huomioon muutkin kuin oman itsensä, etenee jono sujuvasti. Small talkin paikka ei ole asioinnissa, jossa on jonoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä