Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?
Aloitan.
Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?
Kommentit (1212)
Vierailija kirjoitti:
Rahalla maksamista. Meillä on töissä fleksim millä voi maksaa kaikki ostokset mutta penneillä pitää pelata. Jono sakkaa näiden pellejen takia. Voihan se palkka tuntua isommalta kun ei siitä ole ostoksia vähennetty. Mielestäni se kertoo enemmän elimänhallinnasta.
Juuri tämän tyyppistä nipottamista en ymmärrä. Ettäkö muka rahalla maksaminen kertoo "elämänhallinnasta!"
Voisitko selventää, mitä tuolla tarkoitat? Millainen elämän hallintamalli on mielestäsi ihmisellä, jolla on käteistä rahaa?
"Jono sakkaa" ja "pellejä." Jono ei sakkaa yhtään sen enempää kuin koskaan ennenkään, käteistä rahaa on käytetty satoja vuosia. Se mikä "sakkaa," on sinunlaisesi lyhytpinnaisen ja ylimielisen ihmisen kireälle vedetyt hermot. Niistä vastaat vain sinä. Käteisellä rahalla maksaminen on laillista ja oikeutettua. Siihen sinun on sopeuduttava.
Ketään normaalisti käyttäytyvää ihmistä ei pidä kutsua pelleksi, ellei kyseeessä ole ammattiaan harjoittava klovni.
Vierailija kirjoitti:
Se kun tullaan superruuhkautuneeseen labraan, päivystykseen tms terveyspalveluun. Ja ei vaan voida kaivaa sitä kela-korttia esiin valmiiksi, vaikka puoli tuntia-4 tuntia odotellaan sitä omaa vuoroa. Ja sitten taas hidastetaan toimintaa ku kestää 5 min kaivaa se kela-kortti sieltä laukun pohjalta.
Ihmettelen näitä ihmisiä, joille muutaman minuutin odottaminen on kuin maailmanloppu. Vinkkiä: elämässä tulee eteen vielä todellisia vastoinkäymisiä.
Se että moottoritielle pitää liittyä just sitä omaa vauhtia vaikka toisen päälle, kun tilaa olisi tiputtaa vaikka sitä vauhtia juuri perään tai jos pikkuisen painaisi enemmän sitä kaasua ehtisi edelle.
Vierailija kirjoitti:
Se että moottoritielle pitää liittyä just sitä omaa vauhtia vaikka toisen päälle, kun tilaa olisi tiputtaa vaikka sitä vauhtia juuri perään tai jos pikkuisen painaisi enemmän sitä kaasua ehtisi edelle.
Kiihdytyskaistat ovat pitkiä, ei sen liittymisen juuri siinä alussa ole tapahduttava, lisään.
Seksillä kiristäminen parisuhteessa.
En vaan ymmärrä mikä logiikka siinä on.
Sitten itketään ja raivotaan, kun toinen hakee seksiä muualta, kun kotona se on kiristysväline.
En ihmettele enää yhtään, kun moni parisuhde kaatuu.
Meillä ei seksillä kiristetä. Kumpikaan.
Nainen -86
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä mikä logiikka siinä on.Sitten itketään ja raivotaan, kun toinen hakee seksiä muualta, kun kotona se on kiristysväline.
Nainen -86
Mistä sinä tiedät että parisuhteissa yleisesti tehtäisiin noin?
Toinen juttu on se että halut omaan puolisoon saattaa kadota syystä tai toisesta.
Ja se saattaa näyttää kiristämiseltä mutta ei ole sitä.
Jos tilanne sanallisesti kärjistetään tyyliin " ellet tiskaa en anna seksiä", niin siltähän se vaikuttaa, mutta voi oikeasti olla niin että halut kertakaikkiaan häviävät jos toinen on vapaamatkustaja kokoajan eikä osallistu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä mikä logiikka siinä on.Sitten itketään ja raivotaan, kun toinen hakee seksiä muualta, kun kotona se on kiristysväline.
Nainen -86
Toinen juttu on se että halut omaan puolisoon saattaa kadota syystä tai toisesta.
Jos tilanne sanallisesti kärjistetään tyyliin " ellet tiskaa en anna seksiä", niin siltähän se vaikuttaa, mutta voi oikeasti olla niin että halut kertakaikkiaan häviävät jos toinen on vapaamatkustaja kokoajan eikä osallistu mihinkään.
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa "ei osallistu mihinkään"?
Mä en ymmärrä yhtään tuota hokemaa.
Ei tuossa ole mitään logiikkaa.
"Teet kotityöt ja saat palkaksi seksiä". Ei ihmekään, ettei suhteet toimi, kun ajatusmalli on tuollainen.
Tai kyse on sitten siitä ettei seksi kiinnosta, kun sitä on jo haettu muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen -86
Jos tilanne sanallisesti kärjistetään tyyliin " ellet tiskaa en anna seksiä", niin siltähän se vaikuttaa, mutta voi oikeasti olla niin että halut kertakaikkiaan häviävät jos toinen on vapaamatkustaja kokoajan eikä osallistu mihinkään.Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa "ei osallistu mihinkään"?
Mä en ymmärrä yhtään tuota hokemaa.
Ei tuossa ole mitään logiikkaa."Teet kotityöt ja saat palkaksi seksiä". Ei ihmekään, ettei suhteet toimi, kun ajatusmalli on tuollainen.
Tai kyse on sitten siitä ettei seksi kiinnosta, kun sitä on jo haettu muualta.
On oikein hyvä ettet tuota logiikkaa ymmärrä, se tarkoittaa sitä ettet ole joutunut kokemaan sitä että tuntee olevansa joku kodinkone tai hyödyke
Toivottavasti et joudukaan sitä kokemaan.
En kuitenkaan usko tuollaiseen seksillä kiristämiseen..
Kyllä syyt ovat syvemmällä.
Kaikkeen löytyy tietenkin yksittäisiä poikkeuksia.
Mä ainakin jättäisin seksillä kiristäjän saman tien. Se on vain sellainen asia millä ei missään nimessä kannata parisuhtessa kiristää, jos meinaa parisuhteessa olla.
Se, jos mikä on parisuhteen surma. Ja kertoo kiristäjäksi jotain; kontrollifriikki sekopää.
Lähipiirissä jokunen ja miehet käyvät vieraissa, kun eivät kotoa saa ja isoja riitojakin olen todistanut monta kertaa.
Naiset. Ei se vika aina miehessä ole, jos itse ajatte heidät muiden sänkyihin.
Tosin täydellisenä itseään pitävä kontrollifriikki ei näe itsessään mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin jättäisin seksillä kiristäjän saman tien. Se on vain sellainen asia millä ei missään nimessä kannata parisuhtessa kiristää, jos meinaa parisuhteessa olla.
Se, jos mikä on parisuhteen surma. Ja kertoo kiristäjäksi jotain; kontrollifriikki sekopää.
Lähipiirissä jokunen ja miehet käyvät vieraissa, kun eivät kotoa saa ja isoja riitojakin olen todistanut monta kertaa.Naiset. Ei se vika aina miehessä ole, jos itse ajatte heidät muiden sänkyihin.
Tosin täydellisenä itseään pitävä kontrollifriikki ei näe itsessään mitään vikaa.
Höpö höpö , sinä et muiden parisuhteen dynamiikkaa tunne. Narsistitkin ovat usein mitä miellyttävimpiä ihmisiä ulospäin mutta seinien sisällä tapahtuu kaikenlaista .
Ja jos todella kiristystä tapahtuu , niin luuseri pettää ja selkärangan omistava puhuu suunsa puhtaaksi ja ellei auta, ottaa eron.
Itsestään puhuvat ihmiset. Minä sitä ja minä tätä ja minä tykkään tuosta ja minun sitä tätä. Minä minä ja minä. Sitten kun puhut jostain omasta ongelmasta niin vaihdetaan puheenaihetta. Jotkut vain rakastavat itseään niin paljon, että sitä teemaa on ilo jakaa kerrasta toiseen.
Vastapainona ihmiset taas, jotka ei sitten ikinä mitään itsestään kerro. Vaikka kuin kysyy, niin ei vastata suoraan tai vastataan jotain ylimalkaisesti.
Päällepuhujat ärsyttää myös. Aina se oma viimeinen sana pitää sanoa.
Kun kaupassa vedetään isoa kärryään jokaiseen pieneenkin väliin ja laitetaan se hyllyn mittaisesti siihen viereen odottamaan, ettei kukaan muu pysty sieltä mistään saada yhtään mitään.
Aivan kun niiden maiden koiraongelmat sillä ratkeaa, että niitä koiria tänne rahjataan. Se ongelma pitää hoitaa näissä maissa ja ihmisiä valistaa asioista.
Tiskikoneen väärin täyttäminen. En ymmärrä miksi tiskikoneen täyttäminen järkevällä ja toimivalla tavalla on joillekin vaikeaa.
Oman pärstän jatkuvaa tuntemista someen.
Vierailija kirjoitti:
Oman pärstän jatkuvaa tuntemista someen.
Tunkemista siis
Kyllähän se nyt kohteliaampaa kanssaihmisiä kohtaan on jättää sentään pieni hajurako kassajonossa edellä olevaan ku8n tökkiä silläkärryllä toista takaliston ja huokailla ja hönkäillä toisen niskaan. Sitäpaitsi kun edellä oleva on laittanut ostoksensa liukuhihnalle, hän monesti peruuttaa ja laittaa tyhjän korinsa kassan päätyyn...on tosi ärsyttävää, kun siinä sitten joku tönöttäjä seisoo edessä eikä tajua edes välttämättä väistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- se kun ähistään ja puhistaan kun istuudutaan
- kävellään väärällä puolella jalkakäytävää
- jäädään bussissa ja ratikassa siihen keskiovien kohdalle tukkeeksi
- soitellaan sukulaisille
Miten voi kävellä väärällä puolella jälkakäytävää?
Ärsyttää ihmiset jotka keksii omia sääntöjä ja vaati muita noudattamaan niitä.
Tarkoitan siis sitä kun kaksi ihmistä kävelee vastakkaisiin suuntiin, niin on kirjoittamaton sääntö noudattaa oikeanpuoleista liikennettä eli kumpikin kävelee näkökannastaan *****vasenta reunaa**** niin ohitus on vaivaton. Ainakin täällä Helsingissä 90% ihmisistä noudattaa tätä sääntöä. Kun vastaan kävelee se 10% joka kävelee "väärällä puolella" niin se aiheuttaa stressiä ja hankaluuksia, kun pitää mittailla metrien päästä että aikooko vaihtaa puolta vai pitääkö minun vaihtaa. Sitten saatetaan törmätäkin.
Koiranulkoiluttajilla, pikkulapsilla ym. on pieni erivapaus tähän sääntöön: saa kulkea "pientareen" puolella (vaikkei kaupungissa sellaista aina olekaan). No kuitenkin niin, ettei joudu liian lähelle autoja.
SIIS OIKEAA REUNAA! Mikä ajatusvirhe.
no niin, ei ihme että aiheutat sekaannusta, jos ei näkökantakaan ole selvillä ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun tullaan superruuhkautuneeseen labraan, päivystykseen tms terveyspalveluun. Ja ei vaan voida kaivaa sitä kela-korttia esiin valmiiksi, vaikka puoli tuntia-4 tuntia odotellaan sitä omaa vuoroa. Ja sitten taas hidastetaan toimintaa ku kestää 5 min kaivaa se kela-kortti sieltä laukun pohjalta.
Ihmettelen näitä ihmisiä, joille muutaman minuutin odottaminen on kuin maailmanloppu. Vinkkiä: elämässä tulee eteen vielä todellisia vastoinkäymisiä.
Olen tuo kenelle vastasit. Eihän se muutama minuutti haittaisikaan, mutta jos jonossa on kymmeniä ihmisiä ja jokaonen kuluttaa ekstraa sen 5 min kela-kortin etsintään, niin siinä puhutaan jp tunneista. Ja se jo voikon harmittaa astetta enemmän.
Jos se lippa on taaksepäin, niin ne on Porista siellä myydään lippiksiä missä on lippa takana.