Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
781/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rullamatto kirjoitti:

Se light-kokis sen tuplatriplamega-aterian kanssa ei laihduta.

Tämä. Itseään voi huijata monella tavalla.

Aina jaksaa naurattaa tää ihmisten yksinkertaisuus.

Kertokaahan mulle nyt sitten, että kuka sitä light-kokista saa juoda? Mikä on oikea motiivi? Niin ja ette te varmaan NIIN tyhmiä ole, että kuvittelette kenekään luulevan light-juomien laihduttavan?

0,4 litran kokiksessa on reilu 200 kaloria, kyllä sillä vaan on väliä että saatko ateriasta 1000 vai 800 kaloria, riippuen muusta kulutuksesta. Varsinkin kun esim. Mäkkärissä muut kalorit eivät tule sokerista vaan rasvasta ja viljasta. Se vasta onkin typerää että mättää vaan menemään kun ei millään kerran ole väliä.

Vierailija
782/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siirtynyt kivennäisveteen jo ajat sitten noissa hamppariaterioissa. Ei tarvii juoda mitään esanssiskeidaa vaan saa ihan terveellisen ja hyvän juoman siihen tuplajuuston alashuuhteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junaan menevät tukkeutuvat hirveellä kiireellä oman junavaununsa oven eteen enne kuin juna ehtii edes pysähtyä, joten junasta pois nousevat joutuvat laukkujensa kanssa puikkelehtimaan ihmismassan läpi päästäkseen pois junasta ja kukaan ei pääse junaan sisään yhtään sen nopeammin.

Kumma juttu, kun itselläni ei ole ongelmia. Pituuteni on yli 180 cm, painoni yli 90 kg ja ilmeeni  synkkä. Kävelen kohteliaasti suoraan ulospäin. Tähän asti perässätulijatkin ovat päässet sujuvasti avaamaani väylää pitkin.

Vierailija
784/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää ainakin se, kun ihmiset roskaavat, vaikka lähellä on roskiksia. Onko se nyt oikeesti niin vaikeeta esim. juhlia puistossa kavereiden kanssa ilman, että joku kaveri vois ottaa yhtä roskapussia mukaan?

Ja koiranpaskat ärsyttää kans. Varsinkin, kun niihin astuu! Mikä koiranomistajia vaivaa? Jotku jättää saavillisen paskaa lojumaan keskelle kävelytietä. Laiskaa ja edesvastuutonta. Itse omistan koiran ja kerään aina sen jätökset pussiin, jonka heitän puiston tai taloyhtiön roskikseen.

Vierailija
785/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät tiedä vilkun perimmäistä käyttötarkoitusta tai laitetaan se päälle vasta, kun rattia aletaan jo vääntämään kääntösuuntaan.

Vilkun perimmäinen tarkoitushan on saada perässä liian lähellä ajava kuski hiljentämään, kun n. 150 metriä ennen risteystä laittaa vilkun päälle, mutta ei sit käännykkään. :D

Ahahah.

Vierailija
786/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennekäytöksestä, tosin nämä on jo mainittukin: pyöräilijäk*rvät, jotka eivät voi väistää bussista pois hyppääviä bussipysäkin kohdalla. Hei, get real! Matkustajilla on oikeus jäädä pois eikä tarvitse kuikuilla bussista moneen otteeseen, uskaltaako jäädä pois. Äsken taas todistin, miten yksi pyöräilijä hyvin nahkeasti jarrutteli ja kierteli pysäkin kohdalla. Eikö voi ihan selkeästi vaikka pysäyttää sen kulkineensa ja antaa ihmisten mennä?

Samoin todistin tänään myös ihmistä, joka ei voinut avata lainkaan suutansa vieressäni, kun halusi jäädä bussista pois. Muija nousee seisomaan eikä mitään voi sanoa, vaikka katson sillä asenteella, että avaa hyvä ihminen suusi. Mikä siinä voi olla niin vaikeata? Jokin periaate olla hiljaa, tuntemattomallehan ei puhuta?

Etkö sinä ymmärrä sanatonta viestintää? Miksi pitäisi erikseen ilmoittaa että olisi poistumassa,näethän sinä sen itsekin.

Joo, tää on se ikuinen vastalause asiaan. Minä en tosiaan voi ensinnäkään olla varma, mitä se laukun kahistelu tarkoittaa. Esim. itse tongin usein laukkuani ihan muista syistä. Jos joku nousee ylös, niin juu, arvaanhan minä. Mutta katselen silti hoo moilasena sitä töykeyttä, että ei sanota, että "anteeksi, minä jäisin pois". Missään muualla kuin Suomessa ei tällaista voi olla - vai onko? Tosin eikö jo lapsena opeteta kuitenkin täälläkin, että jos koittaa päästä jostakin välistä eteenpäin, tulee sanoa "anteeksi"? Eikä vain rynnitä sanattomasti eteenpäin. Minä en ole mikään supliikkinainen tuntemattomille itse, mutta sen verran olen opetellut, että tällaiset tilanteet täytyy uskaltaa ihan reippaasti hoitaa. 

Vierailija
787/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituskaistalla hidastelu. Mikä siinä ohittamisessa on niin vaikeeta?

Jos ei uskalla kumminkaan ajaa hieman kovempaa, niin ei ohita ollenkaan. Aina joku tampio jää hidastelemaan eteen ja sitten ihmetellään miksi joku on puskurissa kiinni. Ja se tilan antaminen, mahdoton tehtävä, varsinkin maasturikuskit nissaneilla pahimpia tolloja motareilla.

Ajaessa on vähän ongelmia, kun ajaa sään salliessa suurinta sallittua. Etanat ohitan, kriminaalit ohittavat minut. En kiihdytä ylinopeudelle siksi että joku haluaa ajaa tolkutonta vauhtia. Tunnen mittarivirheen ja GPS on käytössä, ettei siitä tarvitse kommentoida.

Ohitatko kaheksaakymppiä esim. 75km/h ajavan? Siinähän kestää ikä ja terveys ja sillä lailla myös vaarannat muun liikenteen. Ohitus tulee suorittaa ripeästi eikä ajamalla toisen rinnalla kilometrin verran ennen kuin pääsee ohi. Oikein ärsyttää kaltaisesi jäärät, jotka toiminnallaan vaarantavat muun liikenteen. Et varmasti myöskään väistä ohituskaistalta, jos joku tulee takaa kovempaa? Poliisitkin ovat useaan otteeseen sanoneet, että kympin ylitys on liikenteen kannalta paljon jouhevampaa ja turvallisempaa mitä ne kuskit, jotka eivät uskalla edes ohittaessa painaa kaasua. Enkä nyt puhu mistään 120km/h-> satasen alueella, joten älä vedä mitään kaahailua tähän, se on eri juttu ja typerää.

Kyllä poliisi on nimenomaan suositellut tuota -5 km/h nopeutta rajoitukseen verrattuna:

https://www.verkkouutiset.fi/is-poliisilta-vinkki-kameratolpista-aja-al…

Itse olen saanut rikesakot ajamalla 7 km/h ja 8 km/h yli rajoituksen.

Vierailija
788/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiroilua. Viimeksi lauantaina ylioppilasjuhlien kahvipöydässä eräällä miehellä joka toinen sana oli vittu, perkele tai saatana. Samanlainen kiroilija oli edellisen työpaikkani myyntipäällikkö joka asiakastapaamisissakin viljeli näitä... 

Teinit kiroilevat älyttömästi, varsinkin tytöt, en muuten ole menestyvien ihmisten kiroiluun törmännyt. Toinen kiroileva ryhmä ovat tatuoidut värikkään kouvola- kananper$etukkaiset äidit jotka kiroilevat ja karjuvat myös lapsilleen.

En tiedä onko se mikään menestyksen mittari, mutta itse olen lääkiksessä (kandi, pari vuotta opintoja jäljellä), ja kiroilen tosi paljon. En tietenkään töissä tai muuten epäsopivassa tilanteessa kuten vaikka sukujuhlissa, mutta vapaa-ajalla kaverien kanssa hengatessa kyllä.

Vierailija
789/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ra si st it äh läm pitserioissa ja kebab- paikoissa.

Ai niin , Kotipizza ei ole auki öisin.

Leijonakorut killuen vedetään kebabbia ja pitsaa partanaamapaikoissa.

Ristiriitaista ei ole ei???

Mistä sä tunnistat siellä kebabbilassa rasistit? Suomileijonakoruko nykyään riittää määrittelemään kuka on rasisti?

Maastohiihto, pilotti takit, nutipäät, leijonapaidat ja -korut.

Näitä näkee usein baari-illan jälkeen kebab-joinoissa, joten onhan siinä ristiriitaa, kun kumminkin ählämin rullakebab kelpaa ja kuitenkin uhotaan kuinka rajat kiinni se rullakebab kourassa.

Miettikääs nyt itsekin hetki.

Vierailija
790/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ra si st it äh läm pitserioissa ja kebab- paikoissa.

Ai niin , Kotipizza ei ole auki öisin.

Leijonakorut killuen vedetään kebabbia ja pitsaa partanaamapaikoissa.

Ristiriitaista ei ole ei???

Mistä sä tunnistat siellä kebabbilassa rasistit? Suomileijonakoruko nykyään riittää määrittelemään kuka on rasisti?

Maastohousut, pilotti takit, nutipäät, leijonapaidat ja -korut.

Näitä näkee usein baari-illan jälkeen kebab-joinoissa, joten onhan siinä ristiriitaa, kun kumminkin ählämin rullakebab kelpaa ja kuitenkin uhotaan kuinka rajat kiinni se rullakebab kourassa.

Miettikääs nyt itsekin hetki.

Vierailija
791/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne feikkihiukset, tekoripset, tekokynnet, feikkitissit ja tuksuhuulet ketään kaunista. Feikki rusketuskin näyttää siltä kuin olisi kierinyt kurassa. Päälle vielä suttuinen, paksu överimeikki.

Lisänä monta numeroa liian pienet vaatteet joista jenkkakahvat tursuavat.

Sitten nämä "kaunottaret" haukkuvat muita ja joka toinen sana on "v*ttu" ja joka kolmas "niinku".

Vierailija
792/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju olisi hyvä tulostaa yläasteen kotitaloustunnin materiaaliksi.

On hyvä osata jonottaa, maksaa ostokset sekä käyttää joukkoliikennevälineitä.

Kaikille nämä asiat eivät ole helppoja, joten on hyvä että osaavat opastavat toisia.

Vierailija
793/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä naurattaa aikuiset ja jotkut nuoretkin, kun valittavat ma-muista ja ovat sitä mieltä ettei heitä tänne.

Mutta tässä on yksi pieni ristiriita;

Nämä -nuoret varsinkin- eivät muuta söisikään kuin kebabeläintä.

Tuttavani teinin olen saanut hiljaiseksi, kun jauhaa ma-muista jatkuvasti, että kukas sinun kebabannoksesi onkaan tehnyt, ei äiti ainakaan. Naama menee punaiseksi kuin paloauto ja ei enää löydy sanojakaan.

Itse en kuulu mihinkään ryhmään, ja mua vain huvittaa eniten se, miten typeriä jotkut ovat eivätkä edes itse tiedosta sitäkään, kuka sen kebabin valmistaa lautaselleen.

Vierailija
794/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa se, kun suomalaiset ei puhu, mutta mulkoilee. Niistä iltalypsykatseista sitten pitäisi ymmärtää, että jokin on vialla. Haloo!

Vierailija
795/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201806132201010239_u0.shtml

Näillä "asiantuntijoilla" on maalaisjärki kadonnut. Ja taitaa heillä olla "vasemmalla kädellä koulutettu"- pikkufiffe, joka räksyttää 24/7.

Eikä sitä flexia osaa käyttää moni pikkukoiran omistajakaan oikein. Ei osata kelata sitä vekotinta ja joka kerta saat varoa ohutta narua ettet itse kompastu siihen, kun pikkufiffe menee puolelta toiselle ilman kontrollia.

Sekä kuonokoppaa tarvitsee myös se näykkivä pikkukoira, tuskin kukaan haluaa edes sellaisenkaan koiran hampaita kinttuunsa. Tai lapsensa jalkaan kiinni ärisemään.

Isoin ongelma näissä on se, ettei koiraa ottaessa oteta selvää rotuominaisuuksista ja mitä koiran koulutus vaatii, myös ne pikkufiffet KUULUU ja PITÄÄ kouluttaa HYVIN.

Sekä JOKAISTA koiranomistajaa koskee kiinnipitolaki sekä järjestyssäännöt. Ei auta selittelyt "tämä on kiltti eikä tee kenellekään mitään pahaa", kyseessä on ELÄIN perkele.

NÄMÄ OVAT KAIKILLE SAMAT SÄÄNNÖT JA PYKÄLÄT.

MIKÄ NIISSÄ ON NIIN VAIKEETA YMMÄRTÄÄ?

Vierailija
796/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201805232200964388_u0.shtml

Aina jauhetaan "vaarallisista" koirista. Useimmat mitä irti olen nähnyt juoksentelevan ovat:

Kultainennoutaja

Valkoinen paimenkoira

Saksanpaimenkoira

Rottweiler

Dobermanni

Pienet terrierit (jotka muuten ravistelevat supeja, kettuja jne. metsästyksessä ja luolista näitä hakiessa eivätkä päästä irti saalistaan nekään)

En ole ikinä törmännyt irti olevaan "vaaralliseen tappelukoiraan". Ne ovat aina olleet asianmukaisesti kiinni. Eivätkä kuonokoppaa tarvitse mihinkään.

Ihmiset jotka välttämättä haluavat käyttää flexiä, tarvitsevat jonkin koulutuksen ja kurssin miten niitä käytetään OIKEIN.

Ei sen tarkoitus ole, että päästetään se koira kulkemaan koko ajan metrien päässä itsestä ja päästetä muiden lähelle nuuskimaan.

Sekin on unohtunut ihmisiltä, ettei rotuun katsomatta kaikki koirat vain pidä toisista eivätkä halua niitä lähelleen.

Tuttuni jackrussel on tälläinen tapaus, se rähisee, haukkuu ja saattaa jopa purrakin. Ei se kokoa ja rotua katso mikä koiran luonne on. Yksilöitä nekin ovat.

Ja terrierit ovat ärhäköitä.

Vierailija
797/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen tapaus tulee mieleen viime ajoilta. 

Kerrostaloni edessä on lasten leikkipuisto, jossa nainen ulkoiluttaa irti neljää koiraansa  koko päivän samalla kun itse ottaa aurinkoa. Koirat haukkuvat ja murisevat kaikelle ohimenevälle ja juoksevat ympäri puistoa sa kusevat ja paskovat. Tätä on jatkunut siitä alkaen, kun helteet alkoi. Teen itse kotona töitä ja eilen päätin, että nyt on pakko sanoa asiasta, koska on mahdotonta keskittyä työn tekoon kun koirat haukkuu aamusta iltaan. Nainen haukkui minut pahimpaan helvettiin ja sanoi, että pitää soittaa poliisille, jos hänen elämänsä häiritsee. Että näin....

Vierailija
798/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tämä ei ole minulta mitenkään pois eikä varsinaisesti "ärsytä" vaan pikemminkin ihmetyttää: Helsingissä näkee paljon sellaista, että ihmiset ostavat ihan arkisia tavaroita R-kioskilta, vaikka vieressä on auki tavallinen ruokakauppa. Erityisesti tämä pätee alkoholiin. Ties kuinka monta kertaa olen ihmetellyt kun joku ostaa R-kioskilta sen Sandels-sixpackin tai vastaavan 15 eurolla, vaikka viereisestä kaupasta samaa kaljaa saa eurolla tölkki. Tai joku matkakortin lataaja kahmii innoissaan "supertarjouksessa" olevia Marseja ja Snickersejä, jotka maksavat "vain" 2 euroa/2 kappaletta (viereisssä kaupassa 50 senttiä/kappale).

Vierailija
799/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien omistajien maalaisjärki. Sekä kaiken maailman asiantuntijoiden, joilla ei ole kumminkaan mitään oikeaa tietoa yhtään mistään.

Provoilevat lehtiin "asiantuntijoina".

Kuinkahan on oman pikkiriikkisen koiran koulutuksen ja hihnakäyttäytymisen laita näillä "asiantuntijoilla"?

Oikeat asiantuntijat eivät nimittäin puhu "tappelu- tai taistelukoirista" vaan puhuvat niistä omina rotuinaan.

Nämä lehtiin länkyttäjät ovat jotain av-mammatasoa olevia provoilijoita.

Ei, en halua edes sen chihuahuan purevan ketään vaikka kuinka puolustellaan sitä, ettei siihen kuole. Ei ehkä siihen, mutta puremasta aiheutuneeseen verenmyrkytykseen kyllä.

Joten ei anneta minkään kokoisen ja rotuisen purra tai edes näykkiä ketään.

Vierailija
800/1212 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen tapaus tulee mieleen viime ajoilta. 

Kerrostaloni edessä on lasten leikkipuisto, jossa nainen ulkoiluttaa irti neljää koiraansa  koko päivän samalla kun itse ottaa aurinkoa. Koirat haukkuvat ja murisevat kaikelle ohimenevälle ja juoksevat ympäri puistoa sa kusevat ja paskovat. Tätä on jatkunut siitä alkaen, kun helteet alkoi. Teen itse kotona töitä ja eilen päätin, että nyt on pakko sanoa asiasta, koska on mahdotonta keskittyä työn tekoon kun koirat haukkuu aamusta iltaan. Nainen haukkui minut pahimpaan helvettiin ja sanoi, että pitää soittaa poliisille, jos hänen elämänsä häiritsee. Että näin....

Kerää ne paskat ja käy levittämässä ne hänen ovensa eteen, tuskin huomaa ihan heti ovesta poistuessaan siinä olevan paskaa, hyvällä tuurilla liukastuu siihen ja ui siinä.

Voisi loppua se pihan sotkeminen.

Itsellä on koira ja en todellakaan ulkoiluta sitä missään lasten leikkipaikoilla. Ja jätökset kerään, jos sattuu väärään paikkaan tekemään. Useimmiten menee ojaan tai pusikkoon, metrien päähän tien reunasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä