Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
701/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajonossa pukitaan kärryillä tai tullaan niin lähelle, ettei voi edes liikahtaa kun osuu kyynärpää tms. takanaolijaan. Sitten kun yrittää vähän ottaa hajurakoa niin eiköhän sieltä tulla perässä. Jestas että verenpaine nousee jo ajatellessa tilannetta!

Vierailija
702/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua ärsyttää ne jotka ei kaupan kassajonossa anna tilaa vaan tulevat kiehnaamaan selkään kiinni, eivät anna yhtään omaa tilaa. Eli tilaa on annettava, mut ei tietenkään kilometria tarvi olla. Mut silleen pitää antaa tilaa et sun ei tarvi väistyä ku edellä olva laittaa korinsa pinoon, sillon on liian lähellä jos toinen ei saa rauhassa asioida vaan joudut siinä väistelee. Sitäpaitsi tila siinä ei hidasta mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun ihmiset hidastelee kassajonossa, varsinkin vanhukset voisi käydä kaupassa vaikka aamusta..eikä tulla tukkimaan normaalien ihmisten tietä rollaattorilla

Vierailija
704/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsäää....taidampa lähteä rollaattorin kanssa alepaan

Vierailija
705/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahmeat, murustuneet, jättimäiset tekoripset.

Vierailija
706/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa-asemalla jumittaminen. Tankataan auto, maleksitaan takaisin autoon sisälle. Asetellaan huolella pankkikortti ja lompakko laukun pohjalle. Missäs se turvavyö olikaan.. Aurinkolasit. Vielä vähän pitää vilkaista peilistä, onks tukka hyvin. Avaimet, mihin ne meni? Noniin, saatiin auto käyntiin. Mihinkäs tästä pitikään mennä. Körö körö... Ja takana jono kasvaa.

Vierailija
707/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää sitä tyyppiä joka on suunnitellut ohuen ohuiden leikkeleviipaleiden paketointijärjestyksen. Sieltähän ei saa yhden yhtä viipaletta ehjänä, jos yrität vain avata paketin normaalisti ja ottaa siitä etummaista viipaletta. Se viipalehan on siellä pohjalla. Eli pitää kääntää koko sisältö nurinpäin, ellei meinaa repiä jokaista siivua riekaleiksi. Käsittämättömintä on vielä, että sama idea on otettu sellaisenaan käyttöön kaikilla kilpailijoillakin. POIKKEUS TÄHÄN: Atrian paahdettu kalkkuna (tai broileri?).

Oon nyt useemman päivän miettinyt tätä juttua, mutta en käsitä tätä. Siis joo, tehtaassa on laitettu tietysti eka sinne pohjalle. Mutta mikä sua estää ottamasta ekana sitä vikaa, joka on siinä esillä? Heti kun avaa rasian, niin siinähän se on. Onko tässä siis jotenkin olennaista päästä ensimmäisenä käsiksi juuri siihen viipaleeseen, joka on tehtaassakin laitettu ekaksi? Mä nyt vaan missaan tästä jutusta jotain olennaista. Monet rasiat oon ostanut, yhtäkään rasiaa en oo käännellyt mitenkään enkä oo huomannut repeilyäkään. Avaan rasian, otan kalkkunaa ja syön niin kauan, kunnes rasian perällä ei enää ole mitään. 

Vierailija
708/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa-asemalla jumittaminen. Tankataan auto, maleksitaan takaisin autoon sisälle. Asetellaan huolella pankkikortti ja lompakko laukun pohjalle. Missäs se turvavyö olikaan.. Aurinkolasit. Vielä vähän pitää vilkaista peilistä, onks tukka hyvin. Avaimet, mihin ne meni? Noniin, saatiin auto käyntiin. Mihinkäs tästä pitikään mennä. Körö körö... Ja takana jono kasvaa.

Verkkaisessa tahdissa ei ole mitään vikaa. (Tää on tietty eri asia kuin ihmiset joiden toiminta on kuin hidastettua kuvaa seuraisi.) Hosumalla pääsee parhaassa tapauksessa palaamaan samaa reittiä sinne bensikselle, kun aurinkolasit jäi kassalle ja lompakko/puhelin auton katolle.

Moni joutuu vaan arjen kiireiden ja asioioden painaessa päälle asioiden keskittymään siihen mitä tekevät, tietoinen tekeminen auttaa selviämään niistä kerralla kunnialla. Ennemmin jonotan pari sekkaa pitempään asiakkaan takana joka kerralla saa hommansa hoidettua kuin sählän joka neuroottisesti ajattelee sitä perässään olevaa asiakasta jonka pitäisi päästä hoitamaan hommansa just nyt heti ja kamat äkkiä kasaan ja ovesta ulos. Ja pahimmillaan se "nopea" onkin se hitain. Aisoposkin tästä taisi aikoinaan satuilla.

Vierailija
709/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on edelleenkin kateissa Helsingin busseissa.

Ei sen kuskin kanssa jäädä juttelemaan kivoja, kun sen kuskin täytyy AJAAAAA, että ehdin vaihtaa v...u sitä bussia!!!!!!!!!!!!

Nopeasti! Lennossa!!!!

Eikä muutenkaan hankaloiteta MUN matkan tekoa!

Nopeasti sisään, istumaan tai seisomaan siihen s-nan linja-autoon.

Kiitos.

Ärsyttää kaiken maailman hitailijat ja etenemistäni hidastavat tekijät.

Vierailija
710/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät autotiellä! Jumalauta, sinä väistät kun kävelen suojatiellä. Tekisi mieli joskus heittää klapi noiden himopyöräilijöiden pinteisiin.

Pyöräilijät? Ei sua yhtään sitten haittaa ne tuhannet autot, jotka ei väistä kun kävelet siinä suojatiellä?

Enpä muista olenko ikinä ollut tilanteessa, että pyöräilijästä olisi suojatiellä minkäänlaista haittaa, kun taas ei-pysähtyviä autoja saa ihailla kymmenittäin joka päivä.

Kyllä, pyöräilijät. Sinä et taida asua Helsingissä. Täällä autot antaa tietä suojatiellä, mutta pyöräilijät suhaa päin, vaikka kävelisin suojatiellä. Menevät hirvittävän lujaa eivätkä väistä ketään.

Vierailija
711/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijäthän eivät osaa liikennesääntöjä, koska ei niitten tarvii: auto väistää aina polkijaa, joten so what.... : /

Vierailija
712/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei ohjeita noudateta. Olin kerran lentokentällä (Euroopassa), kun tuli ilmoitus palohälytyksestä. Kahvion henkilökunta tuli kertomaan, että täytyy poistua, he sulkevat liikkeen, menkää tuohon paikkaan X ulkona. Vielä mitä! Ihmiset vaan töllöttivät tyhminä ja jatkoivat pullan mutustamista. Kesti ikuisuus saada se pikkiriikkinen kahvila tyhjäksi. Samoin meitä siirrettiin vielä paikasta X paikkaan Y varmuudeksi. Siellä kanssa, ihmiset jäivät istumaan ja rupattelemaan ja räpläämään kännyköitään, kun kävi käsky siirtyä paikkaan Y.

Ihmekään, jos onnettomuuksissa kuolee porukkaa, kun ei seurata ympäristöä, toimita heti annettujen ohjeiden mukaan ja jäädään sooloilemaan. Tai iskee paniikki, kun ei olla alunperinkään toimittu heti, vaan viimeisellä hätäminuutilla aletaan vauhkoontua kuin villihevoset, että "Ai prkl, tässähän menee henki!"

Ja ei, paniikista ei ollut kyse. Ihan vai typeryydestä. 

Meillä oli jopa töissä samanlainen, ihan työntekijöiden kesken. Palohälytys iski päälle, jolloin ohje on poistua välittömästi rakennuksesta. Eikä mitä vielä! Äijät istuu kahvipöydässä ja jatkaa paskan jauhamista, kommentoivat hälytystä korkeintaan "vooiii saaataana". Sitten kun muut poistuessaan käskevät heidät ulos, alkaa suurempi kiroilu, paiskominen jne. Ketään ei saa jättää savuun kuolemaan, siksi heidät käsketään muiden mukaan. Tuolla kertaa hälytyksen lähde oli sellainen, ettei siinä nyt olisi ollut hengenvaaraa kahvihuoneeseen jääville ukoille, mutta mistäs he tietävät jos vaikka ensi kerralla onkin. Palohälytyksen ääni on joka kerta samanlainen, paitsi täysissä vahingoissa, pienissä savuesiintymissä, niin myös siinä todellisessa TULIPALOSSA.

Vierailija
713/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkaisessa tahdissa ei ole mitään vikaa. (Tää on tietty eri asia kuin ihmiset joiden toiminta on kuin hidastettua kuvaa seuraisi.) Hosumalla pääsee parhaassa tapauksessa palaamaan samaa reittiä sinne bensikselle, kun aurinkolasit jäi kassalle ja lompakko/puhelin auton katolle.

Moni joutuu vaan arjen kiireiden ja asioioden painaessa päälle asioiden keskittymään siihen mitä tekevät, tietoinen tekeminen auttaa selviämään niistä kerralla kunnialla. Ennemmin jonotan pari sekkaa pitempään asiakkaan takana joka kerralla saa hommansa hoidettua kuin sählän joka neuroottisesti ajattelee sitä perässään olevaa asiakasta jonka pitäisi päästä hoitamaan hommansa just nyt heti ja kamat äkkiä kasaan ja ovesta ulos. Ja pahimmillaan se "nopea" onkin se hitain. Aisoposkin tästä taisi aikoinaan satuilla.

Kassalle? Varmaan 99% asemista ei enää makseta kassalle. Tarviiko niitä lompakkoja ja muita asetella auton katolle? Eipä ole koskaan ollut moiseen tarvetta. Avaimet ja pankkikortti/lompakko taskuun tai käteen, toisella kädellä tankkaa. Tankki kiinni, autoon, lompakko kassiin ja menoksi. Ei siihen tarvitse asumaan jäädä.

Vierailija
714/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyöntekijänä en ymmärrä ihmisten korttikäyttäytymistä. Miksi ensinnäkin kortteja tarvitsee olla toistakymmentä kappaletta? Ja jos on ihan äärimmäinen pakko säilyttää jokaikinen omistamansa kortti, niin miksei sitä pääasiallista maksukorttia sekä henkkaria voi säilyttää omassa taskustaan erillään muista, tai edes pinkan päällimmäisenä? Joka päivä tulee vastaan näitä, jotka kaivavat ensin lompakkoaan laukun pohjalta minuutin, sitten käyvät lompakkoaan (joka on pussimallinen) läpi, kaksikymmentä korttia yksitellen, ensimmäisellä kierroksella ei löytynyt joten taputellaan taskut ja plärätään uudestaan, jolloin kortti löytyy pinkan keskeltä. Maksetaan ostokset ja TUNGETAAN SE KORTTI TAKAISIN SUMMANMUTIKASSA KESKELLE PINKKAA. Missä järki?! Usein näillä tyypeillä on myös opiskelijakortti, kahvipassi tms. etukortti, ja nämä myös plärätään läpi yksitellen. Mietin vaan että miten suuri prosentti näiden ihmisten elinajasta oikeasti kuluu tuohon lompakon penkomiseen. Olen itse se sekopää jolla on kortti valmiina jo jonossa oli kyse bussikortista, henkkareista tai pankkikortista, joten en vaan millään voi ymmärtää miten joku voi elää noin.

Vierailija
715/1212 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää sitä tyyppiä joka on suunnitellut ohuen ohuiden leikkeleviipaleiden paketointijärjestyksen. Sieltähän ei saa yhden yhtä viipaletta ehjänä, jos yrität vain avata paketin normaalisti ja ottaa siitä etummaista viipaletta. Se viipalehan on siellä pohjalla. Eli pitää kääntää koko sisältö nurinpäin, ellei meinaa repiä jokaista siivua riekaleiksi. Käsittämättömintä on vielä, että sama idea on otettu sellaisenaan käyttöön kaikilla kilpailijoillakin. POIKKEUS TÄHÄN: Atrian paahdettu kalkkuna (tai broileri?).

Oon nyt useemman päivän miettinyt tätä juttua, mutta en käsitä tätä. Siis joo, tehtaassa on laitettu tietysti eka sinne pohjalle. Mutta mikä sua estää ottamasta ekana sitä vikaa, joka on siinä esillä? Heti kun avaa rasian, niin siinähän se on. Onko tässä siis jotenkin olennaista päästä ensimmäisenä käsiksi juuri siihen viipaleeseen, joka on tehtaassakin laitettu ekaksi? Mä nyt vaan missaan tästä jutusta jotain olennaista. Monet rasiat oon ostanut, yhtäkään rasiaa en oo käännellyt mitenkään enkä oo huomannut repeilyäkään. Avaan rasian, otan kalkkunaa ja syön niin kauan, kunnes rasian perällä ei enää ole mitään. 

En mä avaa sitä kantta koko paketin mitalta, vaan sen ensimmäisen kolmanneksen mitalta, että pakkaus olisi mahdollisimman tiivis jääkaapissa ollessaan. Tuo tapa pakata ne viipaleet on piittaamattomuutta valmistajalta, että niitä viipaleita ei saa otettua ehjänä siitä päästä, missä on paketin avauskieleke. Mut eipä tää asia tosiaan tähän ketjuun kuulu, joten antaa olla :D

Vierailija
716/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käytös asuntoesittelyissä. Ensin jonotetaan ulko-ovella, että esittely alkaisi ja välittäjä tulisi paikalle. Sitten välittäjä tulee ja avaa ulko-ovia ja porukka ryysii sisälle. JUST! Meinaako ne oikeesti päästä sisälle ennen välittäjää? Ja millä avaimilla? Miksi sinne pitää ryysiä, kun se esittely kuitenkin kestää sen minkä kestää ja parissa kolmessa vartissa kyllä ehtii asunnon nähdä vaikka tulisi hieman myöhässäkin.

Sitten löytyy esittelyissä näitä "olen naapurista" tai "minä tiedän"-tyyppejä, jotka kailottaa asunnon huonot puolet. Säälittää välittäjät, jotka yrittävät kertoa asunnon hyviä puolia ja naapuri haukkuu päälle. Olen kerran itse sanonut sellaiselle, että miksi tulee esittelyyn, jos se asunto sen mielestä on niin pas#a.

Sitten kuulee näitä selittelyjä, että pitää tehdä sitä ja tätä remonttia. No jos mielessä on jokin tietty maku, niin harvoimpa sellaisia sisustuksia on valmiina. Jos budjetti on 200te ja remppa 20te niiin miten on vaikeaa etsiä asuntoja, joiden hinta on 180te tienoilla?

Itse etsin remontoitavaa kämppää Tampereelta ja olen laskenut, että 20te remppaan ja loput kämppään. Ei tarvitse sitten selitellä.

Vierailija
717/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Common sense kirjoitti:

Toinen mikä tuli mieleen on kutsukortin lukemisen ymmärtäminen.

Jos kutsussa lukee, että on jokin pukukoodi tai muu toive, niin vieras ei osaa kunnioittaa sitä ja tulee joissain muissa vetimissä tai tuo lapsensa mukaan, vaikka kutsu olisi vain aikuisille. "Ei kai haittaa" tai "minun mielestä on ok, niin se on silloin ok myös kutsujalle". Jos ei halua/voi/tahdo pukeutua kutsun mukaisesti, niin ei sitten tule paikalle.

Tästä tulee varmaan sanomista, mutta minusta hyvää käytöstapaa voi osoittaa noudattamalla kutsussa esitettyjä toiveita, jotta juhlat olisi kutsujan näköiset. Jos ehdot eivät miellytä, niin aina voi jättäytyä pois ja osallistua myöhemmin sitten niihin kutsuihin, joiden ehdot sopii itselle. Tämä tuli mieleen viimekesänä häissä, jossa oli 20-luvun teema. Vain noin 1/3 oli pukeutunut teeman mukaan, 1/3 vähän sinne päin ja loput tuli normi tällingeissä ja 2 jopa farkuissa. Minulle tuli näistä kutsusta poikkeavista ensimmäisenä mieleen yksinkertaisuus, epäkunnioitus ja itsekkyys. Toinen farkkusedistä tuli myöhemmin illalla pyytämään tanssiin ja boolia juoneena sitten sanoin suoraan, etten lähde lukutaidottomien kanssa tanssimaan.

Miten voi tietää miten 2-12 vuoden päästä pukeudutaan?

Vierailija
718/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin kanssa parisuhteessa olevat. Valitusta kuinka on kulta taas kännissä ja ilkeilee. Erota ei voi kun se on kuitenkin niin ihana.

Sitten tehdään lapsia sen ihanuuden kanssa, valitetaan kun ihanuus ei hoida lapsia vaan juo edelleen.

Vierailija
719/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näsäri kirjoitti:

Common sense kirjoitti:

Toinen mikä tuli mieleen on kutsukortin lukemisen ymmärtäminen.

Jos kutsussa lukee, että on jokin pukukoodi tai muu toive, niin vieras ei osaa kunnioittaa sitä ja tulee joissain muissa vetimissä tai tuo lapsensa mukaan, vaikka kutsu olisi vain aikuisille. "Ei kai haittaa" tai "minun mielestä on ok, niin se on silloin ok myös kutsujalle". Jos ei halua/voi/tahdo pukeutua kutsun mukaisesti, niin ei sitten tule paikalle.

Tästä tulee varmaan sanomista, mutta minusta hyvää käytöstapaa voi osoittaa noudattamalla kutsussa esitettyjä toiveita, jotta juhlat olisi kutsujan näköiset. Jos ehdot eivät miellytä, niin aina voi jättäytyä pois ja osallistua myöhemmin sitten niihin kutsuihin, joiden ehdot sopii itselle. Tämä tuli mieleen viimekesänä häissä, jossa oli 20-luvun teema. Vain noin 1/3 oli pukeutunut teeman mukaan, 1/3 vähän sinne päin ja loput tuli normi tällingeissä ja 2 jopa farkuissa. Minulle tuli näistä kutsusta poikkeavista ensimmäisenä mieleen yksinkertaisuus, epäkunnioitus ja itsekkyys. Toinen farkkusedistä tuli myöhemmin illalla pyytämään tanssiin ja boolia juoneena sitten sanoin suoraan, etten lähde lukutaidottomien kanssa tanssimaan.

Miten voi tietää miten 2-12 vuoden päästä pukeudutaan?

Ehhehe.

Vierailija
720/1212 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri se, kun ensin ajetaan 80 kymppiä satasen alueella ( ei tämä vielä haittaa) ja sitten on mutkainen tie ja paljon liikennettä. Sitten viimein tulee se hyvä suora missä pääsisi ohi niin ja yrität ohittaa niin tämä hidastelija kiihdyttääkin sataan ja et meinaa millään päästä enää ohi ( meilläkin "hidas" auto, jolla kiihdytys hidasta) ja se toinen vaan lisää sitä nopeutta ja ajat siinä rinnalla varmaan 120 ennen kuin viimein pääset omalle kaistalle. Oli tytär kyydissä ja tämä kuski sai kyllä palautetta tööttäyksen muodossa. Sitten hidasti taas kun tilanne oli ohi. Ajoi muutenkin tosi epätasaisesti ja en taatusti roikkunut puskurissa. Oli muuten vielä asunto-auto. En silti halua yleistää. Ja toivon, ettei tämä ole mikään yleinen käytäntö kenelläkään.

800?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi