Minkälainen ihminen ei koskaan syö karkkeja?
Itseään täynnä oleva, vastenmielinen vampyyri, elämälle vieras pingottaja ja suorittaja.
Kommentit (91)
En minäkään karkkia syö vaan lähinnä suklaata. Joskus jäätelöä ja leivonnaisia. Mutta jos tässä on kyse siitä, että joku ei ikinä syö yhtään mitään herkkuja ja haluaa vielä korostaa ruokavaliotaan joka käänteessä, niin kyllä sellainen kieltämättä ärsyttää.
En muista milloin olen viimeksi ostanut itselleni karkkia. Teininä yritin syödä niitä, kun kaikki muutkin niitä napostelivat. Meillä ei kotona ollut ikinä karkkia eikä karkkipäivää, vaikka muita herkkuja oli usein tarjolla. Lakritsi on ainoa karkki, josta pidän ja syön, jos sitä tarjotaan.
Kotona herkuttelen leivonnaisilla, sipseillä, poppareilla, jäätelöllä ja vastaavilla. Kekseistä en välitä muuten myöskään. Makeat jutut on helposti vähän turhan tylsiä ja jotenkin keinotekoisen makuisia.
Mitä ihmettä? :D No, minä olen urheilullinen, hoikka ja kaunis nainen, joka ei syö karkkia. Mutta se ei johdu pingottamisesta tai yltiöterveellisistä elämäntavoista vaan siitä, että EN PIDÄ karkista. Niistä suuri osa on jotain keinotekoisesti värjättyä massaa, joka on puristettu eri muotoihin. Se mömmö ei ole hyvää. Sen sijaan pidän kyllä omatekoisista täytekakuista ja monista omatekoisista leivoksista. Minun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset pitävät siitä väriainemössöstä - tosin itsekin pidin lapsena, enkä tajua sitäkään enää. Viimeisen karkkipussini ostin joskus yläasteella.
Sellainen, joka ei tykkää sokerista.
Minä en syö, karkin hyvän makuisuus on mielestäni lapsuudessa meihin iskostettu ehdollistuma. En pidä karkista. Suklaata ja muuta makeaa syön toki, en ole puritaani tai askeetti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku tiukan linjan vanhoillinen körtti tai lestadiolainen, jolle on sanottu että karkit vievät helvettiin. Ei mikään normaali ihminen ainakaan.
Tiedätkö mikä on körtti? Kaikkea muuta kuin vanhoillinen tiukkis. Körtit ovat Ev. lut. kirkon avarakatseisinta ja suvaitsevaisinta porukkaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ei tykkää karkista. En lapsenakaan tykännyt. Leivonnaiset, sipsit ja suklaat ovat aina maistuneet, eli ei ole mistään pingottelusta kyse.
Miksi ajatellaan, että jos ei tykkää karkista niin ei voisi pitää jostakin muusta herkullisesta ja epäterveellisestä.
Minusta on aika yleistä, että osa pitää enemmän suolaisista herkuista kuin makeista.
Mä tykkään tietyistä makeista leivonnaisista, kuten juustokakut ja muffinit, mutta en oikeastaan mistään karkista. Jäätelö enemmän tykkään sorbeteista mutta ei niitäkään tee mieli oikeastaan kuin helteellä. Limsoista menee spriten tyyliset sitruslimut, mutta milummin juon tuoremehua. Suklaata söin ennen paljon, mutta jossain vaiheessa sekin vaan jäi.
Makea siis maistuu, mutta ei kaikki makea. Ja mitä enemmän on tullut ikää, sitä vähemmän sitä tekee mieli.
Jos elimistö ei kaipaa niitä, niin miksi niitä pitäisi ehdoin tahdoin syödä. 🤔 Kun syö puhdasta ruokaa, elimistö alkaa sitä myös vaatia, ja moni höttö ja turha jää helposti pois.
Minä en ikinä syö karkkia, lapsena joo, koska aikuiset osti herkut. Aikuisena olen sitten ostanut vain suklaataa ja jäätelöä, harvoin leivonnaisia.
Karkit ei ole hyviä minusta. Suklaa on sitten se ykköskoukku, olisin mielummin ilman kaikkea sokerikoukkua, mutta toistaseksi en ole pysyvää muutosta saanut aikaan.
Mun vanhemmat. Olin lapsena aivan ällistynyt, kun näin ensimmäisen kerran jonkun aikuisen syövän karkkia! Luulin, että ne on tarkoitettu vain lapsille. Minusta jäi sitten niin lapsellinen, että syön karkkia edelleen vaikka omat lapsetkin on jo aikuisia (ja syövät karkkia).
Minä en ole kymmeneen vuoteen mässyttänyt makeisia enkä muutakaan makeaa; mua ällöttää makeus. Joskus juhlissa olen livauttanut kreemikakun viipaleen laukkuuni. En siis vaan voi sietää makeaa missään muodossa. Ja juu, nautin elämästä.
"Ei, se et oo sinä
Joku korvaasi kuiskuttaa
Ei, se et oo sinä
Myrkkyä mieleesi ruiskuttaa
Ei, se et oo sinä
Se tietää mistä narusta vetää
Ei, se et oo sinä
Kuulet sen naurun muttet näe ketään... "
Itselleni on varoitusmerkki jos hoikka mies erikseen kerskuu ettei syö edes yhtä ainoaa suklaakonvehtia jouluna. Kyllä miehen täytyy syödä edes puolukkapulla silloin tällöin.
Täydellinen makean karttaminen (ellei kyse ole tarpeellisesta laihduttamisesta) voi olla merkki vakavasta pakkomielteisyydestä.
Kuvailt ap juuri itsesi eikä se liity millään tavalla karkin syöntiin tai syömättömyyteen.
Toivottavasti opit joskus elämään omaa elämääsi jotta voit olla onnellinen ja voida hyvin vaikkei joku sitä karkkia söisikään.
Sellaiset bingottajat ja täydellisyyden tavoittelijat. Lähinnä ulkonäköön kyttääjät. Silti haaveillaan siitä karkista salaa mutta paheksutaan kun muut syö.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen ihminen, joka myös muistaa korostaa sitä, ettei syö ikinä karkkia tai mitään missä on lisättyä sokeria ja lisäksi harrastaa liikuntaa kymmenenä päivänä viikossa.
Joskus häpeillen kyllä tunnustaa paheenaan että saattaa joskus herkutellessaan syödä jopa KOKONAISEN banaanin, mutta tätä toki tapahtuu ainoastaan kaksi kertaa vuodessa jouluna ja juhannuksena.
Sellainen on se karkkia syömätön ihminen.
Aha. Onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset bingottajat ja täydellisyyden tavoittelijat. Lähinnä ulkonäköön kyttääjät. Silti haaveillaan siitä karkista salaa mutta paheksutaan kun muut syö.
Sä varmaan mietit sitäkin, mitä Se elefantti susta ajattelee, kun juoruat täälläkin noin epäluuloisesti.
Ketjun perusteella karkkia syömätöntä ylimielisenä pitävä ihminen potee itse huonoa omaatuntoa karkinsyönnistään. Muuten toisten erilaisia valintoja ei tarvitsisi nähdä uhkana ja arvostella. Syökää mitä syötte ja jättäkää syömättä minkä tahdotte jättää, ei sitä tarvitse selitellä.