Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei koskaan syö karkkeja?

Vierailija
05.06.2018 |

Itseään täynnä oleva, vastenmielinen vampyyri, elämälle vieras pingottaja ja suorittaja.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhden.

Ei syö mitään sokerisia juttuja. Ei karkkia, kakkuja, pullaa, leivoksia, keksejä, jäätelöä tmv.

Syystä että välttelee sokeria (kuin ruttoa).

En tiedä miksi. Ehkä hieman terveysintoilija. Ihan normaalipainoinen liikkuvainen nelikymppinen, mutta tosi tarkka ruuan suhteen. Välttelee sokerin lisäksi myös perunaa, leipää, vaaleita viljoja, rasvaa jne.

Superterveellisistä elintavoistaan huolimatta (tai ehkä juuri niiden vuoksi) on kasvoiltaan hyvin paljon vanhemman näköinen, kun sokeria, perunaa, rasvaa ja leipää syövät ikätoverinsa.

Onko hän vältellyt sokeria aina vai lopettanut pahan tavan? Tuo ihoa vanhentava vaikutushan voisi nimenomaan olla yksi syy, miksi hän ei halua koskea sokeriin.

Vierailija
22/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen aina suklaalevyn karkin sijaan.

Minä olen luullut, että suklaa on karkkia. En minä noista juuri tiedä. Suklaata syön silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin päästä karkin syömisestä eroon. Olen riippuvainen lakritsista ja raikkaista ksylitolipastilleista. Kauppaan mennessäni päätän, että nyt en osta mitään karamelleja, mutta päädyn kuitenkin ostamaan vähintää pari lakumattoa. Olisipa karkinsyöjille jonkinlaisia AA-kerjoja!

Mulla auttoi kun vaan päätin olla syömättä karkkeja ja muitakaan herkkuja. Toki en ajatellut loppuelämää olla lakossa, mutta asetin aikarajoja: eka viikko, sitten kuukausi ja kohta oli mennyt kolme kuukautta ilman karkkia. Olis menny kauemminkin, mutta olin luvannut itselleni että saan syödä herkkuja kun lähden lomareissulle. Lakon jälkeen on riittänyt aina entistä pienempi määrä herkkuja ja harvemmin. Ennen meni koko 200 g suklaalevy kerralla, nykyään riittää ihan pari kolme riviä illassa.

Vierailija
24/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei ole kehittynyt sokeririippuvuutta. Karkki maistuu aika pahalta, mutta pakko syödä, kun masentuneena ei oikein muuta pysty syömään.

Vierailija
25/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö, ja voin ihan rehellisesti sanoa etten tykkää. Suklaa on ok mutta varsinainen karkki aika ällöttävää. Lapsena tykkäsin kyllä.

Vierailija
26/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joskus jos on tarjolla mutta en koskaan kotona. Ei se pahaa ole mutta ei minulla ole mitään mielitekoja karkkeihin tai muihin herkkuihin. Niistä tulee kaikenlisäksi lievästi huonohko olo. Vähän levoton ja vaikea keskittyä. Olen silti lihava.

Vierailija
27/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei koskaan" meinaako se ettei koskaan syntymästä saakka vai se että jätti karkit henkisesti 12v vanhoille joskus 25v sitten? Lisää oma määritelmä: ____________________________

Vierailija
28/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan syödä joskus harvoin, jos joku tarjoaa, mutta en itse ikinä osta. Voisin sen sijaan suunnilleen elää pelkillä sipseillä, mitä suolaisempia sen parempia.

Vierailija
29/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikko, vegaani tai sellainen ihminen jonka tarvitsee panostaa normaalia enemmän suuhygieniaan.

Tai sit joku ei vaan tykkää makeasta.

Vierailija
30/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää suurin osa karkeista; ei todellakaan tee mieli syödä jotain liivate–väriainemössöä. Sen sijaan suklaata, joka mielestäni ei ole karkkia, syön päivittäin. Tykkään voimakkaista mauista, joten tumma suklaa on mun suurinta herkkua. Myös kaikki suolaiset herkut maistuu hyvin.

Vierailija
31/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee huono olo liiasta sokerista ja makeutusaineista. Huimaa, sydän tykyttää, oksettaa. Syön kyllä sipsejä ja muita suolaisia herkkuja, joskus syön vähän tummaa suklaata.

Vierailija
32/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi karkkeja pitäisi syödä? Pidän maukkaista herkuista, karkit eivät sitä ole.

Mikä tässä on herkullista?

Sokeri, glukoosi-fruktoosisiirappi, glukoosisiirappi, muunnettu perunatärkkelys, vesi, liivate (sika), ammoniumkloridi, happamuudensäätöaineet (E330, E331), lakritsiuute, kosteudensäilyttäjä (E420), aromi, väriaineet (E153, E120, E160a, E141), pintakäsittelyaineet (E907, E901).

Vierailija
33/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monessa maassa aikuiset yleensä syövät karkkia? Ainakin Saksassa sitä pidetään lasten juttuna.

Vierailija
34/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikko, vegaani tai sellainen ihminen jonka tarvitsee panostaa normaalia enemmän suuhygieniaan.

Syö vegaanitkin karkkeja :D

Vierailija
35/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka hampaita vihloo sokeri niin, että meinaa taju lähteä. Sitten, kun on pari vuotta vihlonnan takia syömättä karkkeja, sokerinhimo katoaa itsestään. Sipsejä kyllä syön, ne eivät satu hampaisiin

Vierailija
36/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan syö, en tykkää. Jää hampaisiin kiinni. Tulee paha olo. En mielestäni ole mitenkään pingoittaja, vaikka oudompaa minusta kyllä on että joku voi vetää kerralla 400g karkkia.

Vierailija
37/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmone jolla paha atopia, esim minä.

Vierailija
38/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä makeisista ja hyvin pienestä määrästä alan suorastaan voimaan pahoin. Joskus syön jäätelöä tai pari konvehtia. En vedä mitään sipsejä tai ranskalaisiakaan. En vain tykkää. Jos saan valita otanko mäkkiaterian ja namuja vai perunamuussin voihin ja kulutusmaitoon tehtynä, lohimedaljongin/lihapullia ja salaattia  ja  vielä vaikka jälkkäriksi sorbettia niin valitsen jälkimmäisen.

Vierailija
39/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vegaanitkin karkkeja :D

Varmaan jotain vegaanisia karkkea, kun normikarkeissa on liivatetta, joka on peräisin eläimestä...

Vierailija
40/91 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä makeisista ja hyvin pienestä määrästä alan suorastaan voimaan pahoin. Joskus syön jäätelöä tai pari konvehtia. En vedä mitään sipsejä tai ranskalaisiakaan. En vain tykkää. Jos saan valita otanko mäkkiaterian ja namuja vai perunamuussin voihin ja kulutusmaitoon tehtynä, lohimedaljongin/lihapullia ja salaattia  ja  vielä vaikka jälkkäriksi sorbettia niin valitsen jälkimmäisen.

Tulipas nälkä :'D samoilla linjoilla oon! Normiruoka rules