Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko harhakuvitelmat normaaleja pilvessä?

Vierailija
04.06.2018 |

Olen 26v nainen. 4 kertaa elämäni aikana polttanut kannabista. Olen ihan tavallinen terve töissäkäyvä nainen. Olemme kavereiden kanssa keskustelleet, kuinka kannabis vaikuttaa ja on käynyt ilmi ettei muilla ole samanlaista vaikutustapaa. Ystäväni muuttuvat rentoutuneiksi, syövät mielellään kaikenlaista ja heillä vaikutus alkaa heti ensimmäisen henkosen vedettyä.

Minunlla vaikutus on alkanut aina noin 45min päästä polttamisesta. Joskus on mennyt tuntikin. Vaikutus ilmenee erilaisina harhanäkyinä ja kuvitelmina. Viimekerralla esimerkiksi istuin sohvalla ja kuvittelin että kärpäsiä lensi käteni päälle iso parvi. Tiesin että se oli kuvitelmaa mutta toisaalta en ollut varma ja jouduin kysymään kaverilta vahvistusta asialle onko käteni täynnä kärpäsiä.

Tai parvekkeella ollessa minulle tuli vahva kuvitelma siitä että olen uimahyppytornissa ja alhaalla on raikasta virkistävää vettä ja haluan hypätä alas ja tunsin veden kutsuvan minua voimakkaasti. Toisaalta tiedostin että olen parvekkeella enkä voi hypätä mutta välillä harha koitti ottaa vallan.

Kerran baarissa pilvessä ollessa tunsin kokoajan jotain kuumaa hönkinää toiseen käteeni. Näin kuinka suuri koira istui baarin lattialla ja läähätti käteeni. Oikeastihan mitään koiraa ei ollut eikä mitään lämmintä hönkinän tunnettakaan.

Näiden kuvitelmien aikana tuntuu kuin tietoisuuteni olisi jakautunut 2osaan. Toisaalta tajuan että näyt ja tuntemukset eivät ole totta mutta toisaalta tunnen ja näen ne aidon oloisina. Tällöin päässäni ikäänkuin "pätkii" ja joudun kamppailemaan ns tavallisen kärjissä olon ja harhanäkyen ja kuvitelmien välillä.

Joskus pilvessä ollessa en myös pysty puhumaan vaikka kuinka yritän - tunne on sama kuin unihalvauksessa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä harhakuvitelmat ovat olleet suhteellisen neutraaleja, mutta erikoisia. Jotkin harhat ovat olleet luonteeltaan hieman ehkä ahdistaviakin mutta koska tiedostan etteivät ne ole totta ovat harhat nopeasti vaihtuneet toiseen ja heti kun tiedostan että "tämä juttu ei ole totta" kyseinen harhanäky tai tunne loppuu ja toisenlainen tulee. Saatan esimerkiksi ensin nähdä sen linnun olalla ja tajuan heti ettei mitään lintua ole se häviää mutta sitten saatankin tuntea olevani uimahyppytornissa ja kun pääni sisällä tajuan että minähän olen parvekkeella niin harha loppuu siihen ja vaihtuu taas erilaiseen.

Vaikutus on kestänyt enintään 3 tuntia. Vaikutuksen loppupuolella harhat loppuvat ja tulee sellainen jumittunut ja poissaolevaolo ja sitten yhtäkkiä onkin normaali olo taas. Ikinä polttamisen jälkeen ei ole tullut mitään oireita paitsi kerran olin polttamisen jälkeisenä päivänä itkuinen ja itkin ilman syytä ja tunsin voimakasta surumieliisyyttä.

Vierailija
22/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enn tiedä kun en olee koskaan humeeita eläessäni käyttänyt. Viiinaa vähän liiankin kanssa.

Vierailija
24/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on hallusinogeeninen aine. Omakohtaisia kokemuksia ei ole.

Vierailija
25/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samantyyppisiä kokemuksia. Siksi en enää meinaa pössytelläkkään. Toki mulla myös mielenterveysongelmia.

Vierailija
26/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan ois hyvä. Paska provo.

Vierailija
27/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan harhoja ainoastaan piikittäessäni kannabista.

Vierailija
28/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan ois hyvä. Paska provo.

Ai. :D no ihan totta mä kyllä puhuin. Myönnän olevani tietämätön mutta monet tutut sanonert ettei ole normaalia saada vastaavia harhakuvitelmia.

Vierailija
29/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan tullut mitään (20+ vuotta satunnaista pössyttelyä takana, kukkaa ja palaa). 

Tai siis ihan järkyttävä ruokahalu, etenkin makeaa menisi kilotolkulla. (Tästä syystä hyvin satunnaista. :D ) Mutta muita "värejä" ei ole mennyt päälle.

Jos huomaa että tulee hallusinaatioita ja harhoja, niin kannattaisi ehkä jättää hamppu sikseen. Vaikuttaa siltä, että elimistö reagoi vähän liian herkästi...

Vierailija
30/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on psykoaktiivinen aine. Itsellä tullut harhakuvitelmia voimakkaasti myös ja tietenkin paniikkikohtauksia -sekoamisen pelkoa myös. Osittainen egodeath varmaan myös.

Vierailija
31/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole halluja tullut mutta vainoharhaisuutta kyllä ja muutenkin vain kaikin puolin epämiellyttävä olo, siksi en poltakaan enää.

Vierailija
32/33 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
33/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samantapaisia kokemuksia. Kun poltan sen jälkeen on rento olo mutta sitten yhtäkkiä, en halua puhua kenellekkään, en pysty puhumaan vaikka haluaisin. Kävelen sänkyyn makaamaan, en pysty liikkumaan. Välillä hengitys tuntuu raskaalle, monesti poikaystävä kysyy että miks hengität noin kovasti, vaikka minusta tuntuu etten hengittäisi. Saatan kuvitella tapahtuvan jotain mutta tiedän että se ei ole totta. Ajatukset vilisee päässä en saa niistä otetta. Jos puhun ne on vain yksittäisiä sanoja sieltä täältä. ahsistaa ja pelottaa, luulen että sekoan. Tuntuu että kukaan ei ymmärrä minua. Saatan tuntea joskus jopa kovaa fyysistä kipua. Tuntuu että kaikki jumittaa, saatan tuijottaa seinää koko vaikutuksen ajan enkä ymmärrä miten kauan aikaa on mennyt. Sekoitan tapahtumien ajankohtina esim montako kertaa olen polttanut, milloin viimeksi. Viime kerralla panetti hirveästi ja kuvittelin päässäni miten monilla eritavoilla poikaystävä voisi minua panna, en osannut kertoa hänelle siitä, tunteet heitteli laidasta laitaan, vihaa, surua, inhoa, rakkautta, kaipuuta ja samalla panetti niin kamalasti. Sen jälkeen nukahdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän