Onko sellaisia olemassa, jotka eivät ole Helsingissä koskaan käyneet?
Kommentit (21)
Noh onhan niitä... koska et erikseen selventänyt --> ihmiset jotka eivät asu Suomessa näin alkuun.
Mä olen käynyt, mutta lasketaanko se, jos ne oli vaan koulun luokkaretket eduskuntatalo + kansallismuseo ja tunnin vapaa-aika siinä ostoskeskuksessa eduskuntatalon vieressä?
Olen Tamperelainen.
Täällä yksi joka ei ole käynyt! Olen lapista kotoisin
On. Harva ulkomaalainen on käynyt Helsingissä, jos naapurimaita ei lasketa, lähinnä tarkoitan Ruotsia ja Viroa.
En ole koskaan käynyt Helsingissä. Suurin osa tuntemistani ihmistä ei myöskään ole käynyt Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Helsingissä. Suurin osa tuntemistani ihmistä ei myöskään ole käynyt Helsingissä.
Missä asut?
Joku kirjoittikin lappilaisena, joka ei ole koskaan käynyt Helsingissä. On paljon sellaisia, joilla ei ole ollut koskaan sinne mitään asiaa ja niitä, jotka ovat käyneet vain lentokentällä (jota ei lasketa) tai menneet satamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Joku kirjoittikin lappilaisena, joka ei ole koskaan käynyt Helsingissä. On paljon sellaisia, joilla ei ole ollut koskaan sinne mitään asiaa ja niitä, jotka ovat käyneet vain lentokentällä (jota ei lasketa) tai menneet satamaan.
Miksei lentokenttää lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Se on Vantaalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Ehkä siksi, koska se ei ole Helsingissä?
Enemmän kysyisin kuinka moni (syntyperältään) helsinkiläinen on käynyt oikeasti edes Tampereella tai sitä pidemmällä?
Enemmän sitä kuulee että nämä urbaanit ja globaalit stadilaiset eivät matkusta kotimaassa eikä tiedä siittä mitään vaan menevät vain ulkomaille koska lentokenttä jne. Ollaan niin ison kaupungin asukkaita jne :D
Suomi on tosi kaunis maa kun jaksaa avata ne silmät siittä että ulkomailla olisi kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kysyisin kuinka moni (syntyperältään) helsinkiläinen on käynyt oikeasti edes Tampereella tai sitä pidemmällä?
Enemmän sitä kuulee että nämä urbaanit ja globaalit stadilaiset eivät matkusta kotimaassa eikä tiedä siittä mitään vaan menevät vain ulkomaille koska lentokenttä jne. Ollaan niin ison kaupungin asukkaita jne :DSuomi on tosi kaunis maa kun jaksaa avata ne silmät siittä että ulkomailla olisi kaikki paremmin.
Juuri näin. Olen usein törmännyt Helsingissä ihmisiin, jotka äimistelevät, että olen peräti Turun seudulta asti tullut Helsinkiin päiväksi tai pariksi. Että niin kaukaa!
Meiltä menee 10 min
kävellen bussipysäkille, josta pääsee 2 tunnissa Helsinkiin. Omalla autolla noin 1h 45 min. En pidä pitkänä matkana ja monet käy päivittäin töissä pääkaupunkiseudulla Turun alueelta.
Tosin murteesta päätellen nämä henkilöt ovat usein olleet Itä-Suomesta kotoisin.
Olisko maailmassa sellaiset noin 7,5 miljardia ihmistä jotka ei ole ikinä käyneet Helsingissä...
Minä en ole koskaan käynyt Lapissa, asun Helsingissä ;)
Olen käynyt joskus noin 13-vuotiaana. Korkeasaari ja Linnanmäki siskon kanssa.
Sen lisäksi muutamia kertoja lentokentällä jos se lasketaan? Läpikulkumatkalla.
Muutimme ulkomaille ja Suomeen ei minulla ole mitään hinkua. Olen asunut pois yli 20 vuotta. Maailmalla pyörinyt muuten kyllä.
Suuri aukko yleissivistyksessä siis!!
Erään sukulaiseni puoliso ei ennen seurustelua sukulaisen kanssa, ollut koskaan käynyt Lahtea pohjoisempana. Mikä tollo! Tai sitten ei. On pääkaupunkiseudulta, ruotsinkielinen, ja ei vaan koskaan ennen ollut tarvetta käydä. Nyt tulee mielellään vierailulle meille niinkin "pohjoiseen" kuin Etelä-Karjalaan. Rajan läheisyys pelotti alkuun ja suomen kieli ei taipunut, vaikka sitä toki ymmärtää ja puhuukin. Karjalan murre teki lisähaasteen. No, minä pystyin alussa auttamaan kouluruotsin osaamisella, vanhemmat sukulaiset ei osaa ruotsia. Mutta mukava ihminen hän on ja ollessaan meil karjalass' hänestä kuulemma kuoriutuu tosi puhelias ja iloinen ihminen, seura tekee kaltaisekseen.
Mutta joo. Alotus kertoo vain aloittajan tollosta luonteesta. Ja jos on provo niin sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän sitä kuulee että nämä urbaanit ja globaalit stadilaiset eivät matkusta kotimaassa eikä tiedä siittä mitään vaan menevät vain ulkomaille koska lentokenttä jne. Ollaan niin ison kaupungin asukkaita jne :DSuomi on tosi kaunis maa kun jaksaa avata ne silmät siittä että ulkomailla olisi kaikki paremmin.
Olen käynyt ja mielelläni kävisin enemmänkin, mutta tulee todella paljon halvemmaksi lähteä Helsingistä etelään kuin Helsingistä pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Asun Pohjois-Pohjanmaalla. Kotoisin olen Etelä-Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ja mielelläni kävisin enemmänkin, mutta tulee todella paljon halvemmaksi lähteä Helsingistä etelään kuin Helsingistä pohjoiseen.
Ihan sama se on Helsingin ulkopuolella asuvillakin. Tulee todella paljon halvemmaksi lähteä ulkomaille kuin lähteä Helsinkiin.
Olen käynyt, mutta pyöristystarkkuuden rajoissa maailmasas on reilut 7 miljardia, jotka eivät ole. Aika tolloja ovat.