Lihava pesulaan töihin?
Mietin työkokeilupaikkaa, jossa olis fyysistä rasitusta. Vaikea masennus ja ylipainoa. Pärjäisinkö?
Kommentit (44)
Joo, ei todellakaan. Paitsi, jos olet riuska ja reipas lihava.
Mut en tylkokeilijana nyt ihan samaan tahtiin tee?
Olen ollut pesulassa töissä pitempään. Niitä on tietysti erilaisia, mutta ainakaan sellaista, missä itse olin, ei voi suositella yhtään kellekään. Pahinta oli ne vanhat työntekijät, työpaikkakiusaajat. Jos ilmapiiri olisi ollut edes siedettävä, olisi ollut hyvä. Työolot silti järkyt.
Mieti nyt vielä toisen kerran, älä ainakaan pitkäksi aikaa mene kokeilemaan. Mieluummin tee jotain siedettävää ilmaiseksi. Muuten, palkkakin oli pesulassa nettona n. 1000 e kk, vaikka oli vuorotyö. Alkuun vielä vähemmän...
Kaipaisin just fyysistä rasitusta, kun mieli niin maassa.
Ap
Kannattisiko mieluummin yrittää päästä johonkin siisteihin sisätöihin? Pesulatyö menee jo siihen kategoriaan, että siitä pitäisi palkkaakin saada.
Vierailija kirjoitti:
Samaa työtä teet ku muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samaa samaa. Mut ei voi olettaa, et 9 euron tyyppi on Työvoimaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samaa samaa. Mut ei voi olettaa, et 9 euron tyyppi on Työvoimaa!
9e tyyppi nimenomaan on työvoimaa. Ilmaista sellaista.
Eikös työkokeilu voi olla jopa vain neljä tuntia viikossa, ainakin jos on jotain rajoitteita? Joka tapauksessa ellei sinun ole pakko, ei ehkä kannata aloittaa heti kokopäiväisenä ja puolen vuoden sopimuksella, vaan osa-aikaisena (osapäivä tai -viikko) ja vaikka kahden viikon tai kuukauden sopimuksella.
Olen nuorena tuurannut osa-aikaisena, mutta kokopäiväisenä pesulassa ja kyllä se työstä kävi, kovat lattiat (=hyvät kengät), ajoittainen kovakin meteli, kuuma höyry ja tulikuumat tekstiilit mankelista ja tietenkin kiire ja sitten vielä sekin, että minä en ainakaan ollut kovin hyvä ja tehokas viikkaaja, kuten jotkut ovat näköjään luonnostaan. Työantaja ja -kaverit olivat kyllä kivoja ja auttavaisia ja palkka oli ainakin parempi kuin siihen aikaan siivoustyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos kuitenkin pääset pesulaan ja haluat kokeilla, on se meillä ainakin niin kiireistä, ettei siellä omia murheita ehdi ajattelemaan. Kivasti saa ajatuset muualle. Ja jos/kun teet joka ikinen päivä töitä hiestä märkänä, luulis sen laihduttavankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos kuitenkin pääset pesulaan ja haluat kokeilla, on se meillä ainakin niin kiireistä, ettei siellä omia murheita ehdi ajattelemaan. Kivasti saa ajatuset muualle. Ja jos/kun teet joka ikinen päivä töitä hiestä märkänä, luulis sen laihduttavankin.
Tuota just ajan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös työkokeilu voi olla jopa vain neljä tuntia viikossa, ainakin jos on jotain rajoitteita? Joka tapauksessa ellei sinun ole pakko, ei ehkä kannata aloittaa heti kokopäiväisenä ja puolen vuoden sopimuksella, vaan osa-aikaisena (osapäivä tai -viikko) ja vaikka kahden viikon tai kuukauden sopimuksella.
Olen nuorena tuurannut osa-aikaisena, mutta kokopäiväisenä pesulassa ja kyllä se työstä kävi, kovat lattiat (=hyvät kengät), ajoittainen kovakin meteli, kuuma höyry ja tulikuumat tekstiilit mankelista ja tietenkin kiire ja sitten vielä sekin, että minä en ainakaan ollut kovin hyvä ja tehokas viikkaaja, kuten jotkut ovat näköjään luonnostaan. Työantaja ja -kaverit olivat kyllä kivoja ja auttavaisia ja palkka oli ainakin parempi kuin siihen aikaan siivoustyöstä.
4 tuntia päivässä, ei viikossa.
"Myös työkokeilun päivittäinen ja viikoittainen työaika voi vaihdella henkilön tilanteesta riippuen. Usein 1–3 kuukauden sopimus on riittävä. Työkokeilua voidaan järjestää enintään viitenä päivänä viikossa ja 4–8 tuntia päivässä. Jos kokeiltavissa tehtävissä tehdään tyypillisesti vuoro- tai viikonlopputyötä, voi työaika ajoittua myös näiden aikoihin."
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oisko joku ulkona tentävä työ parempi, esim. puutarha tai kunnossapito?
Oon joskus ollu pesulassa ja aika vihonviimeistä hommaa se on, raskasta ja hikistä. En ikinä tekis sitä ilman palkkaa.
Noin minäkin ajattelin, kun menin pesulaan töihin. Olin yli vuoden ja sen jälkeen vasta oli rasittunut ja masentunut! Se ilmapiiri, työpaikkakiusaaminen ja ne työt. Mietin kyllä omiani minkä voin, mulla on ihan rikas mielikuvitus, mutta se työpaikka vaan oli ihan superankea ja töitä oli liikaa, jatkuva kiire. hometta pyykeissä ym. ja muutama vakituinen, joka suunnilleen sylki päälle ilman aihetta. Kesällä yli 30 lämmintä vakituisesti, ei helletaukoja, tauot 8:ssa tunnissa 2 x 15 min...
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu kestää minimissään kuukauden, maksimissaan puoli vuotta saa olla samassa paikassa. Päivätunnit minimissään 4 tai maksimissaan 8h. Viikossa "työpäiviä" maks. 5.
Mietin halkosavottaa ja ties mitä.... hyvä ammatti terveysalalla, mut pää ei kestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 tuntia päivässä, ei viikossa.
"Myös työkokeilun päivittäinen ja viikoittainen työaika voi vaihdella henkilön tilanteesta riippuen. Usein 1–3 kuukauden sopimus on riittävä. Työkokeilua voidaan järjestää enintään viitenä päivänä viikossa ja 4–8 tuntia päivässä. Jos kokeiltavissa tehtävissä tehdään tyypillisesti vuoro- tai viikonlopputyötä, voi työaika ajoittua myös näiden aikoihin."
Kehtaakohan joku työnantaja oikeasti teettää työkokeilijalla viikonloppu- tai vuorotyötä?
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin ajattelin, kun menin pesulaan töihin. Olin yli vuoden ja sen jälkeen vasta oli rasittunut ja masentunut! Se ilmapiiri, työpaikkakiusaaminen ja ne työt. Mietin kyllä omiani minkä voin, mulla on ihan rikas mielikuvitus, mutta se työpaikka vaan oli ihan superankea ja töitä oli liikaa, jatkuva kiire. hometta pyykeissä ym. ja muutama vakituinen, joka suunnilleen sylki päälle ilman aihetta. Kesällä yli 30 lämmintä vakituisesti, ei helletaukoja, tauot 8:ssa tunnissa 2 x 15 min...
Sama kokemus minulla, täysin. Ensimmäisen kerran elämäni aikana, terveys alkaa mennä työn vuoksi. Irtisanoutumista olen kauan miettinyt, ei pysty karenssin vuoksi. Työssäni olen hyvä mikä hieman harmittaa, kun ei kuitenkaan pysty. Syöpääkin nuo käyttämäni myrkyt aiheuttaa.
Et. Pesulatyössä vaaditaan hyvää fyysistä kuntoa.