Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksei työttömät poimi marjoja. Työtön saa ansaita 300 €/kk ilman että se vaikuttaa työttömyystukiin!

Vierailija
03.06.2018 |

Lisäksi marjojen myynti on verotonta ja byrokratia siis varsin kevyttä.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, lähdenkin heti huomenna, kerrotko vielä, missä niitä marjoja olisi?

Vierailija
2/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään poimimassa mustkoita 2 ämpärillistä. Vähän oli hankala poimia, mutta tulosta tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokun mulla on selkä kipeä ja muutenkin oon allerginen sille yhdelle puulajille mitä metsässä on tiedät kai? ja en voi mennä myymään niitä kun mun jalat tulee kipeeksi jos pyöräilen torille ja sitä paitsi tuosta pitäisi maksaa kyllä paljon enemmän työn laatuun nähden eli en ala miksikään orjaksi rikkaille kapitalisteille

Vierailija
4/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksei ap keksi uutta aloitusta, tämä on ollut palstalla 300 kertaa.

Vierailija
5/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poiminkin omaan pakastimeeni, muuten tuossa hommassa jos ynnää matkat tms. kustannukset ja laskee tuntipalkan se jää helposti euroon pariin voi jopa jäädä miinukselle. Vai miksi luulet että niitä poimijoita Aasiasta asti roudataan. Työtä on Suomessa paljon, palkanmaksuhaluja vähän.

Vierailija
6/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirjoittaessasi työsopimuksen, asetat oman ja perheesi toimeentulon yrittäjän hyväntahtoisuuden varaan. Ja kun kyseessä on marjayrittäjä, olisin aivan erityisen varuillani. Yrittäjä nimittäin voi koeajalla purkaa työsopimuksen ihan vaikka siitä syystä, että erehdyt kysymään häneltä työterveyshuollosta. Irtisanomisen jälkeen saat automaattisesti 6kk karenssin työkkäristä ja näin 300€/kk muuttuukin nopeasti taloudelliseksi katastrofiksi.

Vierailija
7/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ilmoittaa kelalle/liittoon et on saanut rahaa marjojen myynnistä? Saaha sitä tienata vaik kuin paljon korvausten lisäksi kun ei vaan huutele siitä..

Vierailija
8/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä marjoja poimin. Sienestän myös. Kalaa on katiskassa joka viikko.

Tuoreena kun ne tekee niin hyvää on.

Sinua varmaan katkeroittaa kun joudut istumaan toimistossa papereita pyörittämässä.

Vierailija
9/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että ap tekee uuden aloituksen kun tästä aiheesta on jo vaikka kuinka monta keskustelua ennestään.

Selitäpä ap meille muille tämä?

Vierailija
10/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, lähdenkin heti huomenna, kerrotko vielä, missä niitä marjoja olisi?

Mä näin marjoja Prismassa.

Vierailija
11/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nappaa!

Vierailija
12/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kieltää poimimasta marjoja? Itse poimittujen metsämarjojen myynnistä saadut tulot eivät vaikuta työttömyyskorvaukseen millään tavalla, vaikka tekisi kaiken täysin lakien mukaan.

Vierailija
13/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kirjoittaessasi työsopimuksen, asetat oman ja perheesi toimeentulon yrittäjän hyväntahtoisuuden varaan. Ja kun kyseessä on marjayrittäjä, olisin aivan erityisen varuillani. Yrittäjä nimittäin voi koeajalla purkaa työsopimuksen ihan vaikka siitä syystä, että erehdyt kysymään häneltä työterveyshuollosta. Irtisanomisen jälkeen saat automaattisesti 6kk karenssin työkkäristä ja näin 300€/kk muuttuukin nopeasti taloudelliseksi katastrofiksi.

Tuon periaatteen mukaan et tule koskaan työllistymään :D

Vierailija
14/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoista nyt viis, mutta olen itsekin ihmetellyt mikseivät työttömät enemmän hyödynnä tuota 300 euron mahdollisuutta. Itse työttömänä ollessani otin pienen siivoustyön, jonka palkka oli rajan alle, mutta toi kaivattuja pennosia talouteen.

Vierailija
15/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololooooo

Vierailija
16/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä nilkalla.

Vierailija
17/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että kuinka paljon maksaa matka marjapaikalle? Toki moni työtönkin poimii marjoja vähintään omiksi tarpeiksi ja moni myös myyntiinkin. Mutta myyntiin asti marjojen kerääminen on jo hyvin raskasta ja vaatii mm. tietoa siitä missä on hyvät marjamaat, mahd. vielä valmiiksi tiedon ostajista tiukkaa kululaskentaa, että kuinka paljon pitää poimia, että saa takaisin ainakin matka ja eväskulut, ellei sattumalta asu marjamaiden läheisyydessä.

Vierailija
18/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on kaihi polvessa, en voi kyykkiä enkä kerätä.

Vierailija
19/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa saa käsityksen että marjojen poiminta on työttömille mitä mainioin lisätienestin tai jopa pääasiallinen tulon lähde. Marjojen myynnistä saatavat tulot ei vaikuta mitenkään etuuksiin ja niitä voi kerätä kuka tahansa, ilman y-tunnusta tai voimassaolevaa työsuhdetta. Mitä tekosyitä voi mahdollisesti olla?

Vierailija
20/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että kuinka paljon maksaa matka marjapaikalle? Toki moni työtönkin poimii marjoja vähintään omiksi tarpeiksi ja moni myös myyntiinkin. Mutta myyntiin asti marjojen kerääminen on jo hyvin raskasta ja vaatii mm. tietoa siitä missä on hyvät marjamaat, mahd. vielä valmiiksi tiedon ostajista tiukkaa kululaskentaa, että kuinka paljon pitää poimia, että saa takaisin ainakin matka ja eväskulut, ellei sattumalta asu marjamaiden läheisyydessä.

Tuokin on enemmän koottu selitys. Minä kävelen 20 kilometriä kolme kertaa viikossa. Kovin harva työtön asuu yli 20 kilometrin päässä marjametsästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän