Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksei työttömät poimi marjoja. Työtön saa ansaita 300 €/kk ilman että se vaikuttaa työttömyystukiin!

Vierailija
03.06.2018 |

Lisäksi marjojen myynti on verotonta ja byrokratia siis varsin kevyttä.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työtön joudu kuitenkin Kelalle ilmoittamaan ne työtuntinsa ja laittamaan liitteksi palkkakuitinkin? Sitä sitten Kela pui puolitoista kuukautta ja maksaa työttömyyskorvauksen sitten kun jaksaa. Eli tulojen säännöllisyys kärsii.

Vierailija
22/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös työtön joudu kuitenkin Kelalle ilmoittamaan ne työtuntinsa ja laittamaan liitteksi palkkakuitinkin? Sitä sitten Kela pui puolitoista kuukautta ja maksaa työttömyyskorvauksen sitten kun jaksaa. Eli tulojen säännöllisyys kärsii.

Ei kärsi. Kuka tahansa saa mennä metsään marjastamaan eikä se ole mitenkään kiellettyä. Kelaa ei kiinnosta verottomat tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuelaa kun elät, nin tuo 300€ ei todellakaan kilahda ylimääräisenä rahana tilillesi, vaan Kelan päätöksessä lukee seuraavassa kuussa että olet saanut 300€ tuloja, mikä tarkoittaa että saat 200€ toimeentulotukea.

Vierailija
24/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoista nyt viis, mutta olen itsekin ihmetellyt mikseivät työttömät enemmän hyödynnä tuota 300 euron mahdollisuutta. Itse työttömänä ollessani otin pienen siivoustyön, jonka palkka oli rajan alle, mutta toi kaivattuja pennosia talouteen.

Mä en ota enää duunia joka olis alle tuon suojarahan, varsinkaan keikkalaisena.

Meni 2,5kk saada soviteltu päiväraha kun tein pari keikkaa, liksa alle 300€.

Se byrokratian määrä on ihan uskomaton tuohon.

Katsos kun sun pitää SILTI ilmoittaa työkkäriin ja pvrahan maksajalle tehneesi töitä.

Toimittaa palkkalaskelma ja odottaa pvrahoja. Ne pvrahat kun menee POIKKI siksi aikaa kun työkkäri tekee selvityksen...

Voin kertoa jotta sillä alle 300€ liksalla EI paljoa vuokria yms maksella.

Ja se että YHTÄÄN ei kassakaan saati työkkäri pystynyt kertomaan että milloin päätökset tehdään ja saisin rahaa....

Eli ymmärrän oikein hyvin jos joku ei halua/pysty tekemään pikkutyötä....

Toki JOS siitä duunista ei ilmoita kellekkään niin fine, tosin siinä sitten rikkoo lakia...

Vierailija
25/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskaltaa ottaa riskin niin x varma tapa tehdä rahaa on kukan myynti. Siitä maksetaan jopa 20 euroa per gramma. Kasvata jotain 4-5 jotka varmasti menee vielä omaan käyttöön kun niin sanoo. Myynnistä syyttäminen vaatiit todisteet ja syytetyn ei ole mikään pakko tunnustaa mitään. Joku ostaja jos todistaa vastaan niin sitä voi sanoa valehtelijaksi. Silloin se on sana sanaa vastaan. Eka kerralla ainakin pienet määrät menee sakoilla.

Eikä hyvän kukan myyjää yksikään käyttäjä käräytä. Miettikää jo 100 g on 2000e. Kasvattakaa jos oikeasti on rahasta puute.

Vierailija
26/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut biologiaa ja tiedän, ettei siellä metsissä ole mitään marjoja tähän aikaan vuodesta. Hyvää liikuntaa toki kävellä tyhjä ämpäri kädessä koko päivä.

Vierailija
27/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoista nyt viis, mutta olen itsekin ihmetellyt mikseivät työttömät enemmän hyödynnä tuota 300 euron mahdollisuutta. Itse työttömänä ollessani otin pienen siivoustyön, jonka palkka oli rajan alle, mutta toi kaivattuja pennosia talouteen.

Eiköhän ole ongelmana ensin löytää sellainen työ, josta saisi joka kuukausi säännöllisesti sen n. 270 e. Toisaalta monilla asiantuntija-aloilla ei edes ole tuollaisia pikkuhommia.

Lisäksi harvalla on rahaa säästössä jolla elellä joka kuukausi kun odottaa sovitellun päivärahan päätöstä.

Vierailija
28/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani kävi useita vuosia poimimassa mustikoita omaan käyttöön. Tämän jälkeen tulivat thaimaalaiset marjanpoimijat tyhjentämään lähimetsät. Ei jaksanut alkaa etsimään uusia apajia joten menetti kivan harrastuksen.

Vierailija
29/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa alle 300€/kk tulot ei vaikuta työttömyystukeen, mutta tämä tietysti tutkitaan tarkasti. Työkkärillä on tapana katkaista tukien maksu siksi aikaa että selvitys on käynnissä. Yleensä puhutaan useammasta kuukaudesta.

Marjoja syömälläkö se aika on tarkoitus elää?

Vierailija
30/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun sun pitää SILTI ilmoittaa työkkäriin ja pvrahan maksajalle tehneesi töitä.

Toimittaa palkkalaskelma ja odottaa pvrahoja. Ne pvrahat kun menee POIKKI siksi aikaa kun työkkäri tekee selvityksen...

Ja se että YHTÄÄN ei kassakaan saati työkkäri pystynyt kertomaan että milloin päätökset tehdään ja saisin rahaa....

Toki JOS siitä duunista ei ilmoita kellekkään niin fine, tosin siinä sitten rikkoo lakia...

Kun aloitin osa-aikatyöni niin tein siitä vaan ilmoituksen te-palveluiden sivuilla ja se oli siinä, ei sieltä mitään selvitystä tehty tai laitettu rahoja poikki siksi aikaa. Toki palkkakuitti pitää aina odotella kelaan mutta ei senkään kanssa mitään ongelmia ole ollut. 

Vierailija
31/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakuitin saaminen on täysin työnantajasta kiinni. Pitäisi saada helposti, mutta monella tämän kanssa on tullut ongelmia varsinkin kun ollaan tekemisissä vähän epämääräisten yritysten kanssa joita marjafirmat tunnetusti ovat.

Eli työnantajan luistaessaan velvoitteista työtön on silti se joka karenssit kärsii.

Vierailija
32/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitin osa-aikatyöni niin tein siitä vaan ilmoituksen te-palveluiden sivuilla ja se oli siinä, ei sieltä mitään selvitystä tehty tai laitettu rahoja poikki siksi aikaa. Toki palkkakuitti pitää aina odotella kelaan mutta ei senkään kanssa mitään ongelmia ole ollut. 

Tiedätkö mikä ero on osa-aikasella ja keikkaduunilla?

Plus pitää muistaa se että se suojarahan määrä on eri jos saa liksan 1krt kuussa kuin jos saa 2 viikon välein...

Vierailija
33/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että kuinka paljon maksaa matka marjapaikalle? Toki moni työtönkin poimii marjoja vähintään omiksi tarpeiksi ja moni myös myyntiinkin. Mutta myyntiin asti marjojen kerääminen on jo hyvin raskasta ja vaatii mm. tietoa siitä missä on hyvät marjamaat, mahd. vielä valmiiksi tiedon ostajista tiukkaa kululaskentaa, että kuinka paljon pitää poimia, että saa takaisin ainakin matka ja eväskulut, ellei sattumalta asu marjamaiden läheisyydessä.

Tuokin on enemmän koottu selitys. Minä kävelen 20 kilometriä kolme kertaa viikossa. Kovin harva työtön asuu yli 20 kilometrin päässä marjametsästä.

Kai samalla teet tiliä ja keräät marjoja myyntiiin? Vai sieniäkö olet kerännyt ja vetänyt nenääsi kun tuollaisia horiset

Vierailija
34/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöstä voi helposti pyörällä polkaista marjoja poimimaan.

Vierailija
35/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että kuinka paljon maksaa matka marjapaikalle? Toki moni työtönkin poimii marjoja vähintään omiksi tarpeiksi ja moni myös myyntiinkin. Mutta myyntiin asti marjojen kerääminen on jo hyvin raskasta ja vaatii mm. tietoa siitä missä on hyvät marjamaat, mahd. vielä valmiiksi tiedon ostajista tiukkaa kululaskentaa, että kuinka paljon pitää poimia, että saa takaisin ainakin matka ja eväskulut, ellei sattumalta asu marjamaiden läheisyydessä.

Tuokin on enemmän koottu selitys. Minä kävelen 20 kilometriä kolme kertaa viikossa. Kovin harva työtön asuu yli 20 kilometrin päässä marjametsästä.

Kai samalla teet tiliä ja keräät marjoja myyntiiin? Vai sieniäkö olet kerännyt ja vetänyt nenääsi kun tuollaisia horiset

Ei vaan liikun ihan kuntoilumielessä. Kannattaako muidenkin?

Vierailija
36/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin keräämässä mansikoita, olihan ne vielä raakileita mutta kypsyvät lämpimässä. Hommaa haittasi isäntä joka tuli häiritsemään haulikon kanssa.

Vierailija
37/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia, että käytän tämän ajan työpaikkojen etsimiseen ja personoitujen työhakemusten laatimiseen. Työpaikkojen etsiminen pitää sisällään suoran yhteydenpidon hr-kontakteihin ja puhelintiedotustelut rekryprosessien etenemisestä.

Vierailija
38/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat kypsyvät vasta heinäkuussa. Siksi.

Vierailija
39/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa aika työt on ihan pepusta. Tee vähän ja vielä halvalla niin saat odottaa pävärahoja ihan liian kauan.

Jos toiste niin teen pimeänä. Ei tarvi sitä paperisotaa kelan kanssa.

Vierailija
40/121 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa aika työt on ihan pepusta. Tee vähän ja vielä halvalla niin saat odottaa pävärahoja ihan liian kauan.

Jos toiste niin teen pimeänä. Ei tarvi sitä paperisotaa kelan kanssa.

Marjojen myynti EI VAIKUTA MITENKÄÄN työttömyysetuuksiin. Voit myydä niitä niin paljon kun haluat eikä sinun tarvitse ilmoittaa siitä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi