Mitä kaikkea olet tehnyt töissä nopeuttaaksesi kotoa töihin lähtöä?
Itse olen käynyt vessassa ja juonut juotavan jogurtin aamiaiseksi ennen töiden alkua/töiden lomassa.
Kommentit (21)
Siis miten nää mainitut asiat liittyy otsikkoon??
Kotiin lähdetään silloin kun klo niin näyttää.Ihan sama mikä jää kesken.
En mitään. Kaikki pitää olla valmista, kun työaika alkaa.
En mitään, koska meillä ei voi noin tehdä. Olen kaupan alalla töissä ja siellä tehdään työaikana töitä. No okei, toki vessassa voi käydä mutta en koe säästäväni siinä yhtään aikaa kun ei ole tapana lorvia vessassa. Enkä varmaan pystyisi pidättelemäänkään niin pitkään, herään klo 3:30 ja työt alkaa klo 5.
Aamupalan ja kahvin olen joskus kokeillut jättää ekalle kahvitauolle, mutta silloin olen sitä edeltävän ajan väsynyt ja nälkäinen.
Mä olen sijaistanut työpaikassa, jossa jokaisessa työpisteessä on käsittämättömästi luppoaikaa. Mm olen lukenut omia kirjojani ja lehtiäni, nyppinyt kulmakarvojani, leikannut hiuksiani, tehnyt jalkahoidon, viettänyt pitkiä lounastaukoja (kuten kyllä muutkin). Joskus olisi tehnyt mieli käydä nukkumaan, kun oli niin tylsää!
Käykö muuten miten moni aamulla suihkussa töissä? Itse siivoojana oon parissa siivouskohteessa nähnyt pukuhuoneiden yhteydessä suihkut.
Yhdessä siivouskohteessa yksi mies taisi käydä useasti suihkussa koska siellä hän kuivaili hiuksiaan peilin edessä hiustenkuivaajalla monesti juuri silloin kun menin töihin.
Joskus jätän seuraavalle aamulle kuorman haun, että pääsen nopeammin kotiin, mutta sitten on taas lähdettävä tuntia aikasemmin seuraavana päivänä töihin ja sitten vituttaa aamulla. Ei voi voittaa, ei.
Vierailija kirjoitti:
Käykö muuten miten moni aamulla suihkussa töissä? Itse siivoojana oon parissa siivouskohteessa nähnyt pukuhuoneiden yhteydessä suihkut.
Yhdessä siivouskohteessa yksi mies taisi käydä useasti suihkussa koska siellä hän kuivaili hiuksiaan peilin edessä hiustenkuivaajalla monesti juuri silloin kun menin töihin.
Pyörällä 12 km töihin. Kyllä sitä mielellään suihkussa käy ennen kuin aloittaa työt. (Huomautus, ei työajalla, vaan työaika alkaa, kun aloitan työt.)
Laitan kahvinkeittimen valmiiksi edellisenä iltana ja valitsen vaatteet myös.
Meillä on aamuisin joskus kesäaikaan suihkuun suorastaan jono. Moni kulkee työmatkan pyörällä ja hikisenä ei ole mukavaa laittaa työvaatteita päälle. Ensin siis suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se ei kuulu työaikaan, vaikka kävisi töissä suihkussa.
Mä laitan ihan kylmästi oven lukkoon ennen sulkemisaikaa...
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan ihan kylmästi oven lukkoon ennen sulkemisaikaa...
Tästä tuli mieleen yksi paikka, jossa oli tapana lukita ovet ja sammuttaa valot n 10 minuuttia ennen työajan loppua. Siellä istuttiin pimeässä ulkovaatteet päällä ja katsottiin, kun joku asiakas saattoi tulla nykimään ovea turhaan. Heti kun kello oli tasan se, milloin työaika loppui, porukka paineli ovesta ulos. Mä olin sijainen tuolla ja homma vaikutti oudolta, mutta siellä istuin takki päällä minäkin.
Käyn vessassa työajalla heti töihin tullessa ja sieltä lähtiessä. Säästän ajan lisäksi vettä ja paperia.
Mä käyn slkukeväästä loppusyksyyn aamuisin töissä
Suihkussa.
Meillä kestää kone aueta tosi kauan, laitan koneen päälle, menen suihkuun ja takaisin paikalle. Tämän jälkeen ns leimaan itseni sisään.
Olipa sekavasti muotoiltu otsikko. Tarkoittiko ap siis sitä, että mitä normaalisti kotona tehtäviä aamutoimia on jätetty tehtäväksi työpaikalle, jotta ehtisi sinne nopeammin?
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn slkukeväästä loppusyksyyn aamuisin töissä
Suihkussa.Meillä kestää kone aueta tosi kauan, laitan koneen päälle, menen suihkuun ja takaisin paikalle. Tämän jälkeen ns leimaan itseni sisään.
Miksi sä avaat koneen omalla ajallasi?
Pessyt silmälasit työpaikalla samalla kun pesen kahvikuppinikin.