Äiti läpsäisi lasta poskelle kaupassa nähteni
Mistä muualtakaan vastaus tähän kuin aa veelta!
Olen töissä pienessä kaupassa, ja asiakkaana kävi äiti lapsensa kanssa. Olisiko tyttö ollut 3-4-vuotias, oon tosi huono arvioimaan kun en juurikaan ole lasten kanssa tekemisissä. Lapsi istui rattaissa ja rimpuili ja kosketteli ja äitinsä kielsi hermosteena, kun läksin toiselle puolelle kauppaa ja palasin tulivat he kassalle ja tyttö sanoi äitiään tuhmaksi, ja hiljempaa että koska läpsäsit poskelle ja toden totta tytön poski oli punainen.
Tunnen äidin nimeltä, ja hänen käytös muuttui välittömästi tämän jälkeen kun "jäi kiinni", tai mitä ikinä kokikaan ja lähtivät pois maksettuaan.
Minua jäi tämä tilanne vaivaamaan, todella outoa että julkisella paikalla läpsäisi lastaan ja teki sen muka minulta silminnäkijältä salaa. Pitääkö tästä huolestua tai ilmoittaa johonkin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen avaus. Katsellaan rauhassa, minkälaisia vastauksia se kirvoittaa. Muistetaan pitää keskustelu siivona ja asiallisena.
Kiitos! Toivon keskustelua, koska kuten todettua en ole kuin "kaupantätinä" lasten kanssa tekemisissä ja jotenkin tuntuisi siltä että pitäisi puuttua mutta ylireagoinko? Jotenkin jäi vaan takaraivoon ajatus, että jos läpsii kasvoille "julkisesti" niin mitäs kun hermot menee kotona? Jos poski ei olisi punottanut olisin ajatellut sen lapsen jekuksi tai vain vastaukseksi äidille kun äiti oli häntä jo jonkin aikaa siinä torunut ja sanoi esim., että jos olet tuhma et saa jäätelöä.
Itse olisin soittanut sosiaalipäivystykseen heti tapauksen jälkeen, mutta tee nyt lastensuojeluilmoitus.
Ääh, taas tätä.
En edes viitsi enempää kommentoida.
Näitkö sen läpsäsyn? Voihan posket punottaa auringostakin ja lapset välillä puhuu höpöjä.
Läpsäisikö siis nähtesi, vai näitkö jäljen ja kuulit tytön väitteen?
Meidän 3v osaa lyödä itseään jotta saisi isoveljelle syyt niskoille. Osasi myös lentokentällä sanoa ”tämä täti ei ole mun äiti” kun ei halunnut palata toisesta kotimaasta..
Silloin ennen vanhaan lapset olivat nätisti kun heitä hieman kuritti, nykyään Niko-petterit sekä liisa-marit hyppivät vain nenille kun ei ole rajoja.
Sinua antaisin asian olla
Onko lapsi jotenkin jälkeenjäänyt, kun istuu vielä rattaissa?
Noin pieni lapsi ei hiljennä ääntään kesken lauseen.
Vierailija kirjoitti:
Näitkö sen läpsäsyn? Voihan posket punottaa auringostakin ja lapset välillä puhuu höpöjä.
En nähnyt, mutta vain toinen poski oli punainen ja puna oli tavallaan sen muotoinen että se oli kädestä. Ja lapsen puheensävy oli erilainen kun juksutusmeiningeissä, ja luulen että äiti olisi sanonut jotain että "älä puhu höpöjä" jos olisi jekuttanut, mutta maksoi vaan ja lähtivät kiireellä, äidin käytös myös muuttui kun on normaalisti varsin rento minun kanssa.
Olit silminnäkijä mutta et kuitenkaan nähnyt läpsäisyä?
Ja jotenkin se, että ei minusta KOSKAAN pitäisi ketään läpsästä poskelle. Ja lapsi ei tuossa tilanteessa eikä muussakaan pysty pitämään puoliaan!
Tukistan omia lapsiani noin 20 kertaa päivässä.
Riehuminen ja autoja kivellä hakkaaminen loppuu hyvin äkkiä kun vähän niskavillasta nyppäsee.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ennen vanhaan lapset olivat nätisti kun heitä hieman kuritti, nykyään Niko-petterit sekä liisa-marit hyppivät vain nenille kun ei ole rajoja.
Sinua antaisin asian olla
Täysjärkinen aikuinen pystyy asettamaan lapselle rajat pahoinpitelemättä tätä. Valitettavasti aivan liian moni aikuinen ei ole täysjärkinen.
Vierailija kirjoitti:
Riehuminen ja autoja kivellä hakkaaminen loppuu hyvin äkkiä kun vähän niskavillasta nyppäsee.
Syyllistyt siis pahoinpitelyrikokseen noin 20 kertaa päivässä. Minun mittapuullani olet rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyt siis pahoinpitelyrikokseen noin 20 kertaa päivässä. Minun mittapuullani olet rikollinen.
Jos lapsen kasvattaimen ja kurinpito on pahoinpitelyä niin olen mafioso-pomo tason rikollinen.
Huomaa eron kenen pennut on saanut tämän "vapaa kasvatuksen" kun juoksevat tuolla kun siat pellolla ilman mitään rangaistusta kaikesta paskasta mitä ne tuolla riehuu ja hajottaa. Olen aina pistäny laskun perään kun pennut hajottaa tavaroita. Tosi usein vanhemmat sivuttaa asian että "lapset on lapsia" mutta käräjillä viimestään tulee rahat.
Omat pennut kun on tukistettu ja kuritettu fyysisesti niin ne ei hajota tai mene räpeltämään muitten tavaroita.
tää millenial sukupolvi on muutenkin retardi. Luulee että lapset tottelee kuin napista ja että ei tarvitse fyysisesti kurittaa.
Ap valehtelee. Hän sanoo otsikossa että "nähteni", mutta tarina on jotain aivan muuta. Hänen sanaansa ei voi uskoa missään muussakaan asiassa. Elämänlaajuisesti.
Eli kuitenkaan et siis nähnyt läpsäisyä? Väität myös että lapsen äänestä kuuli ettei keksi omiaan. Mistä sen osaat arvioida kun kuitenkaan et omien sanojesi mukaan tunne lapsia paljonkaan? Äiti käyttäytyi oudosti? No ehkä vain halusi eroon sinusta.
Jos et oikeasti nähnyt mitään, kannattaisi olla aika varovainen johtopäätösten tekemisessä. Ei riitä että oletit että jotain tapahtui.
Mielenkiintoinen avaus. Katsellaan rauhassa, minkälaisia vastauksia se kirvoittaa. Muistetaan pitää keskustelu siivona ja asiallisena.