Voinko määritellä itse sukupuoleni?
Voinko minä, valkoinen heteromies, määritellä itseni naiseksi ja päästä johonkin tehtävään tai virkaan naiskiintiössä?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Et.voit väittää olevasi nainen, mutta niin kauan kun sinulla on killuttimet haarovälissä olet mies.
Törkeää cis-seksismiä!
Voit. Se taas oletko oikeassa on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Voit. Se taas oletko oikeassa on eri asia.
Se on oma asiani.
Pörssiyhtiöiden toimitusjohtajista suurin osa voi olla naisia. Ei saa olettaa sukupuolta.
Perversio tai mielisairaus ei ole sukupuoli.
Entä jos kuvittelen olevani koira?
Kuka tahansa voi olla nainen. Naiseudessa ei ole mitään ihmeellistä.
Voit määritellä sukupuolesi itse, ellet ole kilpaurheilija, jolloin se kyllä määritellään sun puolesta. Sun täytyy sit vaan elää tämä sukupuolen elämän mukaista elämää.
Et vi päästä naiskiintiössä mihinkään virkaan Suomessa, koska meillä ei ole sellaisia kiintiöitä, vaikka jotkut niin kuvittelevatkin.
Ei sukupuoli-identiteettiä päätetä, se vain on. Vai luuletko, että transsukupuoliset ovat ihan itse päättäneet, että ovatkin eri sukupuolta kuin heille väitetään?
Mutta kenenkään ei pitäisi mielestäni kieltää sitä, jos haluat ruveta "esittämään" naista ja vapaaehtoisesti eläytyä naisen rooliin, vaikka et tällä hetkellä aidosti tuntisikaan itseäsi naiseksi. Minusta jokaisella pitäisi olla täysi vapaus siihen. Mutta pitäisikö jokaisen saada kutsua itseään virallisesti eri sukupuoleksi mitä oikeasti itsensä tuntee, vain koska voi?
Rotusi ja seksuaalisuutesi ei tähän liity, mutta jos olet cismies, niin ei, et voi määritellä itseäsi naiseksi. Jos taas todella koet itsesi naiseksi ja haluat tulla nähdyksi naisena ja olet valmis kertomaan tämän nyt vaikka salikavereillesi, niin sitten joo.
Vierailija kirjoitti:
Rotusi ja seksuaalisuutesi ei tähän liity, mutta jos olet cismies, niin ei, et voi määritellä itseäsi naiseksi. Jos taas todella koet itsesi naiseksi ja haluat tulla nähdyksi naisena ja olet valmis kertomaan tämän nyt vaikka salikavereillesi, niin sitten joo.
Jos pukumies sanoo itseään naiseksi, niin ei sitä kenenkään pidä kyseenalaistaa. Vahvin evidenssi ihmisen sukupuolesta on tämän oma sana. Jos pukumies sanoo olevansa nainen, niin ei ole kenenkään asia kysellä, kokeeko hän oikeasti olevansa sellainen.
Et.voit väittää olevasi nainen, mutta niin kauan kun sinulla on killuttimet haarovälissä olet mies.