Opettajat! Tavoittaako teitä heti alkuviikosta Wilman kautta?
Kommentit (44)
Minunkin tekisi mieli ehdottaa yläkoululaiselle, että laittaisi opelle viestiä. Sai yhdestä aineesta arvosanan kuusi, vaikka odotti jotain ysiä.
On ollut aktiivinen tunnilla, osaa kyseisen oppiaineen taidot erittäin hyvin ja harrastaa kyseistä ainetta myös vapaa-ajalla (taitoaine). Ope oli kehunut hänen töitään kevään kuluessa. Ja neuvonut panostamaan vielä viimeiseen työhön, että se vaikuttaa numeroa nostavasti. Ope ja myös oppilas itse oli tyytyväinen myös viimeiseen työhön.
Tältä pohjalta kutonen arvosanana on ollut iso pettymys. Tuntuu pitkältä ajalta, jos syksyyn asti pitää odottaa mahdollisuutta kysyä arvosteluperusteista.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin tekisi mieli ehdottaa yläkoululaiselle, että laittaisi opelle viestiä. Sai yhdestä aineesta arvosanan kuusi, vaikka odotti jotain ysiä.
On ollut aktiivinen tunnilla, osaa kyseisen oppiaineen taidot erittäin hyvin ja harrastaa kyseistä ainetta myös vapaa-ajalla (taitoaine). Ope oli kehunut hänen töitään kevään kuluessa. Ja neuvonut panostamaan vielä viimeiseen työhön, että se vaikuttaa numeroa nostavasti. Ope ja myös oppilas itse oli tyytyväinen myös viimeiseen työhön.
Tältä pohjalta kutonen arvosanana on ollut iso pettymys. Tuntuu pitkältä ajalta, jos syksyyn asti pitää odottaa mahdollisuutta kysyä arvosteluperusteista.
Voi oikeasti olla näppäilyvirhe. Näitä sattuu. Ota yhteyttä, ettei jää vaivaamaan. Minäkin olen näppäillyt väärälle riville joskus.
(Ja 42 jatkaa: en voi olla miettimättä, että jos luokan kärkeen tässä yhdessä yksittäisessä oppiaineessa kuuluva oppilas saa arvosanaksi kuusi, mitä ihmeen arvosanoja luokan muut oppilaat saavat. Ei se sinällään toki meille kuulu. Mutta ei tuo arvosana kuitenkaan reilulta tunnu.
Ja on kyllä värittänyt tunnelmia näin kesäloman alussa. Pettymykset on toki tärkeitä lapselle, mutta tässä tapauksessa pettymyksen syy ei tunnu oikeudenmukaiselta.)
Minulle on lähetetty tekstiviestejä jopa heinäkuun yönä. Kiireellistä asiaa äidiltä: Mistä ovesta syksyllä tullaan sisään?