Suomalaiset tottuivat aktiivimalliin
Eikä kukaan enää kitise vaan alistutaan kiltisti ihan kaikkeen. Suomen kansaa saa kurjistaa kuin paljon tahansa, kaikki hyväksytään ajan kuluessa.
Kommentit (44)
Tämähän tiedettiin jo heti alkuunsa. Jotkut sitä jo ennustelikin.
Ei sillä että minulle vaikuttaisi sitä tai tätä, huvittavaa vaan miten porukan saa vääntää vaikka minkälaiseen solmuun. Ensin vähän kitistään, sitten alistutaan. :)
Ei siihen mitään ole totuttu vaan kovasti odotetaan eduskunta käsittelyä. Ensi eduskuntavaaleissa hallituspohja tulee vaihtumaan ja todennäköisesti myös aktiivimalli katoamaan historiaan.
Ei ne kurjimmassa tilanteessa olevat enää JAKSA taistella, siksi ei ole muuta kuin alistuminen.
Mitä työtön voisi tehdä, mennä lakkoon vai? Mielenosoituksilla tai kansalaisaloitteilla ei ole mitään väliä. Ennen vaaleja kaikki puolueet ovat köyhien ystäviä, mutta keneltäpä ensiksi vaalien jälkeen leikataan, niiltä jotka ovat jo heikoilla ja puolustuskyvyttömiä :(
Pian viedään työttömät jonossa "suihkuun".
Montakos euroa siinä häviskään, kun ei vittinyt mennä kursseille, tai muuhun aktivointiin, vaan jäi loisimaan muiden kustannuksella?
En ole todellakaan tottunut. Teen töitä ilmaiseksi, olen tehnyt kohta 3 kk. En jaksa muuta. Energia menee töihin ja jokapäiväiseen selviytymiseen köyhyyden kourissa. ylläpitokorvaus on iso helpotus, kun tulot on normaalisti työmarkkinatuki. Mutta silti, kohta murtuu paineen alla.
Aktiivinen, koulutettu työtön
Aktiivimalli ei vaikuttanut minuun millään tavalla, koska saan Kelan työttömyysturvasta leikatun osuuden perustoimeentulotukena :)
Liittyykö aloitus johonkin uutiseen vai miksi ap on tehnyt tällaisen päätelmän?
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään ole totuttu vaan kovasti odotetaan eduskunta käsittelyä. Ensi eduskuntavaaleissa hallituspohja tulee vaihtumaan ja todennäköisesti myös aktiivimalli katoamaan historiaan.
Kuten niin monesti aiemminkin.
Eikö tästä vasta ollut uutisissa juttua miten synkät seuraukset tällä akviivimallilla on ollut. Työttömistä huomattavan suuri osa on menettänyt tukia sen johdosta. Kun ei kertakaikkiaan ole olemassa työtä tai koulutusta johon voisi osallistua.
Ei ne uudet työpaikat sillä tavalla synny, että hakataan työttömiä kepillä.
Onhan tuo aktiivileikkuri yksi stressi lisää työttömälle. Joku päivä voi pää levitä lopullisesti ja sitten se on saikun kautta eläke. En aikaisemmin tiennyt mutta työtönkin voi joutua saikulle. Ideologinen työttömien potkiminen ei oikeasti vähennä työttömyyttä. Tai ehkä vähän kun osa tekee sen lopullisen ratkaisun kun liikaa ahdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli ei vaikuttanut minuun millään tavalla, koska saan Kelan työttömyysturvasta leikatun osuuden perustoimeentulotukena :)
Et saa kauaa kun hallitus runnoo läpi sen Kokoomuksen idean josta muutama päivä sitten uutisoitiin.
Hallituksella tuntuu olevan sellaisia outoja käsityksiä kuin että jos työttömyystuki lakkautetaan kymmenettuhannet työpaikat putoavat taivaasta, jos asumistuki lakkautetaan edullisia vuora asuntoja pulpahtelee maasta kuin sieniä sateella, jos julkinen terveydenhoito lakkautetaan kukaan ei enää sairastu. Oikeasti olisi kiva nähdä miltä näiden tyyppien aivot näyttävät, luultavasti yksinäinen aivosolu siellä uiskentelisi viimeisiään vetäen!
Mies jotuu maksamaan vielä pikkasen enemmän perheen menoja. Ei tunnu kivalta. En osta itselleni mitään, koska muutenkin tuntuu pahalta, että toinen joutuu elättämään. Olen tottunut siihen, että maksan omat menoni. Olin työelämässä 24 vuotta.
Mä en ainakin rupean pöllimään tavaraa siitä paikasta, joka aktiivimallin perusteella mut sinne ottaa väkisin. Ja teen johtajalle, selväksi, että jos käräyttää tai yrittää hommata karenssin, se sille kalliiksi. Osaan esittää sen verran hullua, että kyseisen orjamallin hyväksikäyttäjä kyllä ymmärtää yskän.
En mä ainakaan ole alistunut. Teen verovapaita töitä entistä ahkerammin.
En minä ole alistunut. Odotan vain tulevia vaaleja. Olin ajatellut äänestää tällä kertaa demareita, mutta koska ne kannattavat aktiivimallia hieman vain eri nimellä, päädyn varmaankin Vihreisiin tai Vasemmistoliittoon.
Onneksi niin.