Alkoi inhottaa eilen, kun kävin etsimässä taskupeiliä H&M:llä...
Yhtäkään taskupeiliä en löytänyt. Sen sijaan kaikkea turhaa muovikrääsää pursuili joka puolelta. Tarvitseeko tämä maailma oikeasti kaikkea sitä, mitä tänne suolletaan?
H&M on yksi pahimmista turhan ryönän suoltajista.
Mitä auttaa se niiden kampanja, että kun tuo säkillisen vanhoja vaatteita heille, niin saa alennuskupongin, jolla saa taas uuden säkillisen uusia vaatteita mukaansa?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma ilmiö tullut maksullisen muovikassin mukana; aika usein nykyään kysytään, tarvitsenko kassia? Ei ennen, kun ne olivat ilmaisia.
Niin, ja olen jo vuosia kantanut mukanani kestokasseja, joten säästän omalta osaltani näin. Uudet vaatteet kyllä olettaisin pakattavan vaikkapa paperipussiin/ kassiin ilman maksua. Jotenkin haiskahtaa rahastukselta.
Jotenkin haiskahtaa rahastukselta X""DDDD Bisnes haiskahtaa vähän rahastukselta XDDDD Kuinka ää-li-öitä oikeasti olette???
Oletko dorka, tyhjännauraja?
Väännän rautalangasta: jos halutaan säästää luontoa, niin muovipussia/kassia ei tyrkytetä. Varsinkaan rahasta, jollei raha mene luonnonsuojeluun, vaan kauppiaan kassaan. Niin, ja bisneksistä: myydäänhän tikkareitakin samassa kaupassa, vaikkeivät yksittäin paljon tuota.
Laskeppa huviksesi paljonko vuodessa kertyy rahaa, jos tuhat muovikassia myydään päivässä? Antaisin sen rahan luonnonsuojeluun mieluummin. Muuten, tässä markkinointi-idea kauppiaille. Kanta-asiakkaille ilmainen kestokassi.
H&M meikit, korut, asusteet ja pikkuroihnat ovat kallistuneet liikaa esim. tarjoustaloista ja vastaavista saa saman tyylisiä paljon halvemmalla nykyään jos H&M pyytää 10-15e pikkuroihnasta samaa muualla 1-5e. H&M omistaja/perustajamies on miljonääri joka asuu kartanossa Englannissa, hänestä on ollut juttu dailymailissa ja enää en osta.
Siis mä vien sinne keräykseen vaatteet, jotka on nukkaisia ja kuluneita, eli niitä ei hyväksyttäisi johonkin Fidaan enää. Voi niillä kupongeilla ostaa jotain järkevääkin, kuten alkkarit, sukkia tai edullisia t-paitoja kasvavalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokasseihin ei viitsi laittaa tyhjiä kaljaisia tölkkejä, eikä reppuunkaan.
Käytän pullojen kuljetukseen aina mahdollisimman pitkään samaa muovipussia. Muuten käytän kestokasseja.
Kaljainen pussi haisee jossain kaapissa, kunnes on niin töhnäinen että ei edes pulloja kehtaa laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskupeili on ihan yhtä tarpeeton muovikrääsä kuin ne muutkin. On vähän hassua jotenkin arvottaa niitä toisiinsa nähden jos on kuitenkin itsekin sieltä sitä samaa krääsää etsinyt.
Ei itse asiassa ole, sillä olisin kaivannut sitä nyt, kun olen käynyt pyöräilemässä ja silmiini lentelee jatkuvasti pieniä hyönteisiä. Taskupeili on siinä tilanteessa ihan kätevä, kun pitäisi saada ötökkä pois silmästä.
Ap
Pistä aurinko- tai sukelluslasit päähän
Taskupeilejä on melko varmasti esimerkiksi meidän (ja varmaan monen muun kaupungin) fida-torilla, niin että ei tarvisi kirpparilta tuntikausia etsiä, fidalla myyjät tietää missä vaatteet on. Toinen vaihtis olisi Tokmanni, missä on halpoja puutereita ym. missä peili tulee mukana. Myös kavereilla on helposti noita meikkipeilejä ylimääräisenä ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskupeili on ihan yhtä tarpeeton muovikrääsä kuin ne muutkin. On vähän hassua jotenkin arvottaa niitä toisiinsa nähden jos on kuitenkin itsekin sieltä sitä samaa krääsää etsinyt.
Ei itse asiassa ole, sillä olisin kaivannut sitä nyt, kun olen käynyt pyöräilemässä ja silmiini lentelee jatkuvasti pieniä hyönteisiä. Taskupeili on siinä tilanteessa ihan kätevä, kun pitäisi saada ötökkä pois silmästä.
Ap
Sinulla on varmaan aina puhelin mukana, joten katso puhelimen kameralla. Turha ostaa mitään krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvaville lapsille tarvitsee ostaa koko ajan uusia vaatteita. Onko HM:llä vielä voimassa upea tarjous, jossa käytetyistä vaatteista saa alekupongin?
Heti HenkkaMaukkaan! Jes!
Kiitos vinkistä!No hyvä että ne hm:n lumput jollekin kelpaavat, niin eivät kaikki mene roskiin... Nehän eivät edes kaupassa näytä hyvältä, saati sitten pesun jälkeen. Ja kaikilla vanhemmilla ei tietenkään ole varaa vaatettaa lapsiaan kunnolla.
Älä jaksa. Hm:ltä löytyy kyllä siistejä ja edullisia perusvaatteita sekä aikuisille että lapsille, jos jättää sesongin trendikamppeet ostamatta. Vaatteiden eettisyys on sitten asia erikseen.
Samaa mieltä. Hajosi ne urheilukaupan kalliit collegehousut ihan samalla lailla kuin ne Hm:kin, joten miksi maksaa liikaa jostain perusvaatteesta. Eettisyyteen kiinnittäisin enemmän huomiota jos olisi rahaa enemmän. Toisaalta ei se merkki varmastikaan takaa "hyvää" alkuperää. Eikö joskus ollut tutkimus missä todettiin, että siellä samoissa oloissa niitä "hienojenkin" merkkien vaatteita tehtiin. Taisi vaan pari merkkiä saada puhtaat paperit.
Jos muovi hirvittää niin sitten ei varmaan käytä sukkahousuja tai muitakaan muovivaatteita. Niistäkin irtoaa mikromuovia, siitä vain ei puhuta.
Miksi paperikassista ei puhuta muovipussin vaihtoehtona, luulisi sen olevan ainakin hieman ekologisempi vaihtoehto. Itse ostan aina paperikassin jos kestokassi on kotona. Kestokassin voi muuten pestä pesukoneessa, jos joutuu kantamaan likaisia kaljatölkkejä useinkin.. Ap, itselläni on pikkupeili, jossa tausta on puuta. Harjoja ym. löytyy myös puisina.
Sitä saa mitä tilaa. Ja tämä nykyinen muoviroskatilanne on kuluttajien tilaamaa. H&M muuten lastaa ne rytkynne kiinaan/intiaan/afrikkaan muitten ongelmaksi. Eikä siis kierrätä mitään.
Ajattelitko tutkiskella vaginaasi taskupeilin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä, että H&M on täynnä krääsää. Kukaan järkevä ei tosin osta jätevaatteista saamallaan kupongilla kasaa uusia rättejä, ja itseasiassa sillä kupongilla saa yhdestä tuotteesta 15 prosenttia alennusta. Itse ostin sukkaparin omalla kupongillani.
Mitä kauppojen muovipusseihin tulee, ne ovat turhia. Kaikenlainen muovikrääsä yleensä on turhaa. Joillakin on ihmeellinen asennevamma ja hirveä muutosvastarinta mitä tulee ilmaiseksi jaettaviin muovipusseihin. Maailman helpoin tapa vähentää omaa muovinkulutusta kun kuitenkin on, sen lisäksi, että vähentää ylipäätään ostamista, pitää laukussa tai repussa pari kestokassia ostoksia varten.
Miksi pitäisi saada muovikassi vaatekaupoista tms. maksutta? Roskapusseja saat leipäpusseista, vessapaperikääreestä, muropaketista ym. ja kaupasta rullina ostettavista ohuista kierrätysmuovikasseista. Ja se vasta typerää on, että ostat kaupasta muovipussin ostoksillesi ja maksat jätepussista 20 senttiä kappale. Sitten täytät sen pussin muilla pusseilla ja pakkausjätteellä.
Unohdin vastata, etten osta muovipussia koskaan, en ruoka- enkä vaatekaupassa. Minulla on kestokasseja. Roskapusseina käytän heviosastolta saatuja pikkupusseja, käytän myös talouspaperi- ym. pussit roskapusseina. Niitä vaan tulee niin harvoin, että on pakko käyttää heviosaston pusseja enimmäkseen.
Ap
Heviosaston pussit ovat myös muovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä, että H&M on täynnä krääsää. Kukaan järkevä ei tosin osta jätevaatteista saamallaan kupongilla kasaa uusia rättejä, ja itseasiassa sillä kupongilla saa yhdestä tuotteesta 15 prosenttia alennusta. Itse ostin sukkaparin omalla kupongillani.
Mitä kauppojen muovipusseihin tulee, ne ovat turhia. Kaikenlainen muovikrääsä yleensä on turhaa. Joillakin on ihmeellinen asennevamma ja hirveä muutosvastarinta mitä tulee ilmaiseksi jaettaviin muovipusseihin. Maailman helpoin tapa vähentää omaa muovinkulutusta kun kuitenkin on, sen lisäksi, että vähentää ylipäätään ostamista, pitää laukussa tai repussa pari kestokassia ostoksia varten.
Miksi pitäisi saada muovikassi vaatekaupoista tms. maksutta? Roskapusseja saat leipäpusseista, vessapaperikääreestä, muropaketista ym. ja kaupasta rullina ostettavista ohuista kierrätysmuovikasseista. Ja se vasta typerää on, että ostat kaupasta muovipussin ostoksillesi ja maksat jätepussista 20 senttiä kappale. Sitten täytät sen pussin muilla pusseilla ja pakkausjätteellä.
Unohdin vastata, etten osta muovipussia koskaan, en ruoka- enkä vaatekaupassa. Minulla on kestokasseja. Roskapusseina käytän heviosastolta saatuja pikkupusseja, käytän myös talouspaperi- ym. pussit roskapusseina. Niitä vaan tulee niin harvoin, että on pakko käyttää heviosaston pusseja enimmäkseen.
Ap
Alapeukuttajille tämä taisi tulla ikävänä yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Alapeukuttajille tämä taisi tulla ikävänä yllätyksenä?
Ai biojätepussit muovia?
Ostaisin Suomessa tehtyjä vaatteita tai vähintään suunniteltuja ja Euroopassa valmistettuja, jos ne olisi paremman näköisiä. En halua kaapuja. Kertakäyttömuoti ahdistaa.
Kaiken ylimääräisen muovikrääsän tuottaminen pitäisi lopettaa. Valmistajan vastuulla ottaa rikki mennyt muovikrääsä takaisin ja kierrättää. Luonnosta löytynyt muovikrääsä - valmistajaa sakotetaan massiivinen summa.
Koskisi kaikkea hajoamatonta kuten styrofoamia.
Vituttaa kuinka maailma hukkuu roskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvaville lapsille tarvitsee ostaa koko ajan uusia vaatteita. Onko HM:llä vielä voimassa upea tarjous, jossa käytetyistä vaatteista saa alekupongin?
Heti HenkkaMaukkaan! Jes!
Kiitos vinkistä!No hyvä että ne hm:n lumput jollekin kelpaavat, niin eivät kaikki mene roskiin... Nehän eivät edes kaupassa näytä hyvältä, saati sitten pesun jälkeen. Ja kaikilla vanhemmilla ei tietenkään ole varaa vaatettaa lapsiaan kunnolla.
Älä jaksa. Hm:ltä löytyy kyllä siistejä ja edullisia perusvaatteita sekä aikuisille että lapsille, jos jättää sesongin trendikamppeet ostamatta. Vaatteiden eettisyys on sitten asia erikseen.
Samaa mieltä. Hajosi ne urheilukaupan kalliit collegehousut ihan samalla lailla kuin ne Hm:kin, joten miksi maksaa liikaa jostain perusvaatteesta. Eettisyyteen kiinnittäisin enemmän huomiota jos olisi rahaa enemmän. Toisaalta ei se merkki varmastikaan takaa "hyvää" alkuperää. Eikö joskus ollut tutkimus missä todettiin, että siellä samoissa oloissa niitä "hienojenkin" merkkien vaatteita tehtiin. Taisi vaan pari merkkiä saada puhtaat paperit.
Juuri näin. Sitäpaitsi laatukaan ei aina ole automaattisesti huonoimmasta päästä. Mulla on ainaskin yksi 15 vuotta vanha paitapusero ja neule sekä parit suorat housut edelleen käytössä ja ovat yllättävästi pysyneet hyväkuntoisina.
Käytän pullojen kuljetukseen aina mahdollisimman pitkään samaa muovipussia. Muuten käytän kestokasseja.