Miten tietää verkkokaupassa valita sopivan kokoiset housut?
Joo, voihan ne palauttaa mutta ei haluaisi koko mallistoa käydä sillä tavalla läpi - mitkä asiat pitää katsoa että löytyy sopivat housut? Olen tällainen muinaismamma että mulla ei oo mitään aavistusta mun vaatteiden numeromitoista, olen ostanut fiiliksellä ja sovittamalla. Verkossa ei voi sovittaa, joten miten löytyyy se oikea koko?
Kommentit (9)
Älä osta verkosta tai katso nykyisistä vaatteista mitat ja koita päätellä niitten mukaan.
Sillä tavalla että et osta verkosta vaan menet kauppaan sovittamaan.
Mittataulukoista. Mittanauha käteen ja etsimään omaa kokoa, käytä liikkeiden omien sivustojen taulukoita.
Useimmissa verkkokauoissa ilmoitetaan kokotaulukossa jokaisen koon mitat. Niitä vertaat omiisi. Jos mitään ei ilmoiteta, voi käyttää yleisen eurooppalaisen kokotaulukon mittoja.
https://munkoko.fi/vaatekoot-ja-mittataulukot/naisten-yleinen-kokotaulu…
Huomioi, että jos lantiosi levein kohta on kovin alhaalla (haarasaumaa alempana), saatat tarvita kokoa suuremman vaatteen kuin mitä taulukko antaisi ymmärtää.
Hankaluus lienee se, että on hyvin vaikea tietää, kuinka joku housumalli istuu päällä, vaikka koko olisikin sopiva. Sen vuoksi en itse tilaa noita verkosta. Jotkut lökömallit tietysti uskaltaa tilata.
Jos haluamasi housumalli on myynnissä myös kaupoissa, käy sovittelemassa, niin tiedät, mikä koko on sopiva ja onko vaate hyvin istuva. Jokaisella valmistajalla on oma mitoitus ja mallit. Paras tilanne olisi tietysti silloin, jos sinulla olisi jo samanlaiset housut ja haluaisit nyt toiset, uudet. Riittää, että katsot, mikä koko entisissä on. Arvioi sitten, pitäisikö kuitenkin ottaa numeroa isompi koko, vai riittääkö entinen. Harvoinhan tarvitsee valita entistä pienempi koko, valitettavasti.
Mitat on hankalia, mun vyötärönympärysmitalla mennään kokoon 46, mutta kuitenkin käytän vaatteita joiden koko on 38.
Usein jouduttu lisäämään vyötärökuminauha jälkeen päin. Merkitse mittanauhaan omat mittasi, kai noita voi kysyäkin jos ei ole varma.
Teen paljon itse pitkiä housuja koska valmisvaate putoaa päältä, laitan näihin säätömahdollisuuden vyötärölle.
up