Minkä vanhan sarjan haluaisit takaisin televisioon?
Enkeli maantiellä? Lemmenlaiva? Dallas tai Dynastia? Bonanza?
Mulle kelpaisi lemmenlaiva ja Dynastia.
Kommentit (232)
China Beach, jos ei jo tullut mainittua. Ja Miami Vice myös.
Öhmanin tavaratalo
Vuoristosairaala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mr& mrs Smith, Dreamteam, Coupling, The Fugitive (2001). Vinkkinä seuraavia kaipaaville: Ruusun aika ja Puhtaat Valkeat lakanat löytyy dvd:nä, Everwood netistä hakemalla.
Myöskin Coupling (olettaen, että tarkoitat sarjaa, joka oli suomeksi nimeltään Paritellen) löytyy DVD:nä. Omani olen aikoinaan ostanut ihan Anttilasta.
Kiitti vinkistä:) Mulla on itsellä Ruusun aika ja Puhtaat Valkeat lakanat dvd:nä niin siitä tiesin. Ja aika moni kaipaili Niin sanottua elämääni. Ainakin vähän aikaa sitten koko sarja oli Youtubessa. (My so called life)
Rin-Tin-Tin
Matkalla avaruuteen
Tuomas Veturi
Mä oon ainakin niin vanhanaikainen, että haluan katsoa ohjelmia telkkarista, silloin kun ne tulee. En netistä enkä dvd:ltä. En tiedä miks. Kai se on vaan niin helppoa. Pitää olla tosi tärkeä ja hyvä sarja ennen kuin viitsin katsoa edes areenasta.
Vierailija kirjoitti:
Safiiri ja teräs. Lapsena oli ihan huippu, vaikka olikin pelottava :D
Sama piti sanoa, tosin voi olla, että se ei olisikaan yhtään jännä enää. Mutta voisi ainakin vilkaista. Uskomattoman pelottava sarja oli, olin vielä kova pelkäämään kummituksia ja UFO:ja.Niistäkin kohistiin kun olin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Jos alkuperäinen Dynastia esitettäisiin uudestaan yhtenä päivänä viikossa ja illalla, katsoisin sitä varmaan säännöllisesti. Tykkäsin siitä lapsena. Dynastia ei siis ollut saippuasarja, vaan melodraama, jossa oli tasokkaat näyttelijät ja hyvä käsikirjoitus. Suomessa se tuli perjantai-iltaisin kymmeneltä.
Vai ei ollut saippuasarja :D
Dynastiahan oli Dallasin kopio ja sen kilpailija ja saippuaa erittäin isolla ässällä. Se että niiden rikkaiden ökyjen maailmasta kertova sarja sisältää melodraamaa, ei sulje pois sitä faktaa, että ne ovat saippuasarjoja. Silkkaa melodraamaahan Kauniit ja rohkeatkin on.
Dynastia ja Dallas luokitellaan usein virheellisesti saippuasarjoiksi, eli samaan kategoriaan Peyton Placen, Days of Our Livesin, Kauniiden ja rohkeiden jne. kanssa, vaikka ne eivät sitä olleet. Yliopistossa mediakulttuurin opettajamme huomautti tästä virhekategorioinnista.
Dallasin ja Dynastian ulkokohtaukset kuvattiin aina ulkona toisin kuin saippuasarjoissa (joissa ne kuvataan studiossa), ohjaustyyli oli elokuvamainen ja käsikirjoitus erilainen kuin saippuasarjoissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Dallasin ja Dynastian ulkokohtaukset kuvattiin aina ulkona toisin kuin saippuasarjoissa (joissa ne kuvataan studiossa), ohjaustyyli oli elokuvamainen ja käsikirjoitus erilainen kuin saippuasarjoissa.[/quote]
Tämä muuttunut, Kauniit ja rohkeat matkustelleet jo vuosien ajan, Euroopassa kuvattu ainakin Amsterdamissa, Venetsiassa ja olivatko viimeksi Monte Carlossa. Dubaissakin piipahtaneet.
Twilight Zone, olikohan nimi suomennettu Hämärän rajamailla. Useimmiten jänniä ja erikoisia tarinoita. Ikuisesti jäi mieleeni kirjastossa tapahtunut. Aika siirtyi taaksepäin kun kirjastoon mennyt nainen katsoi ikkunasta, hän näki vanhaan malliin pukeutuneita ihmisiä Ja kirjastoon tuli tietenkin murhaaja niiltä ajoilta... Tämä oli muistaakseni youtubessakin.
- Pitkän Jussin majatalo
- Mooseksen perintö
- Ylämaan kettu
- siskoni on noita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisoner, vanha sarja jossa mies joutuu vangiksi oudolle saarelle kummallisten ihmisten pariin.
Oliko tää sellainen, jossa ihmisten nimien tilalla on numerot ja koko paikka on ihan outo ja jotenkin oudosti se tyyppi on joutunut sinne? Ja oliko tästä uudempi versio joku Asukas (nro)? Vai sekoitanko kaksi eri sarjaa? No anyway, haluan nähdä molemmat uusiksi! :D
Se jossa ihmisillä oli numerot eli tuo eka mainitsemasi. Oli tosiana outo sarja, ja juuri siksi tykkäsinkin siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisoner, vanha sarja jossa mies joutuu vangiksi oudolle saarelle kummallisten ihmisten pariin.
Oliko tää sellainen, jossa ihmisten nimien tilalla on numerot ja koko paikka on ihan outo ja jotenkin oudosti se tyyppi on joutunut sinne? Ja oliko tästä uudempi versio joku Asukas (nro)? Vai sekoitanko kaksi eri sarjaa? No anyway, haluan nähdä molemmat uusiksi! :D
Se jossa ihmisillä oli numerot eli tuo eka mainitsemasi. Oli tosiana outo sarja, ja juuri siksi tykkäsinkin siitä :)
Eli sitten siitä samasta ideasta taitaa olla vanhempi ja uudempi versio. Nää ois kyllä siistiä nähdä uusiksi!
Haven. Uusiksi alusta ja sitten lisää jaksoja. Taustatarina jäi ärsyttävästi kesken.
Tää oli muistaakseni Kingin kirjoittama, ei kovin vanha sarja. Havenissa ihmisillä oli erilaisia "troubles", vähän kuin riivauksia, jotka joskus aktivoitui. Päähenkilö oli ainoa, joka oli niille immuuni ja hän sitten aina ratkaisi kulloisenkin tilanteen. Kuten useimmissa sarjoissa, yksittäisen jakson juoni kävi toistuessaan vähän tylsäksi, mutta se juju on juuri se taustalla tapahtuva jatkokertomus.
Vierailija kirjoitti:
-
Yksi ohjelma lapsuudesta on jäänyt vaivaamaan mieltä. En tiedä nimeä, mutta mulla on sellainen käsitys, että se oli sarja. Ihan kuin olisin nähnyt yhden tai kaksi jaksoa. En muista siitä paljon mitään, mutta olin haltioissani. Siinä oli jotain mystistä, ilmeisesti sisarukset jotka ei kai tunteneet toisiaan. Kummallakin oli sormus, jossa puolikas jin-jang-kuvio. Kun he yhdistivät sormukset, tapahtui jotain. Haluaisin tietää, mikä ohjelma oli kyseessä ja mielellään nähdä uusiksi. Varmaan jostain 80-luvulta.
Eikö kukaan keksi mikä tää vois olla? Se tuli joskus päiväsaikaan, ja oli varmaan nuorille suunnattu. 80-luvun loppupuoliskolla tai sitten ihan 90-luvun alussa. Tuossa sormusten yhdistämisessä tuli jotain salamointia yms.
Hei hulinaa nauratti aikoinaan kovasti. Olisi mukava nähdä uudestaan, jos vaikka vieläkin naurattaisi.
Pikku Heidi -sarja taas oli levollinen ja siinä oli upeat maisemat.
Ja tietenkin Riitta Väisäsen Kymppitonnin jaksot haluaisin nähdä!
Karpolla on asiaa