Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä nimistä on kaunein: Matilda, Mimosa vai Adele?

Vierailija
02.06.2018 |

Nämä kolme nimeä ovat jääneet erityisesti mieleeni. Mikä näistä on mielestäsi kaunein nimi ja ehdotuksia toiseksi nimeksi otetaan vastaan. Saa olla kaksi tai kolme nimeä. :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lausuttaisiinko tuo Adele ihan adele, adelle vai ödel?? Millä kielellä?

Adele on vanha nimi. Sitä nimeä on ollut Suomessa jo kaaaauan aikaa sitten, paljon ennen tämän laulajan tunnetun esille tuloa. Itse asiassa juuri tällä viikolla bongasin taas parista hautakivestä taas Adele- nimen. Hautausmaalla tulee bongailtua hienoja vanhoja nimiä.

Mitä tekemistä tuolla artistilla on nimen lausumisen kanssa?

Lausutaan "Adele".

Vierailija
22/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vielä Adelea parempi olisi Adelia! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda. Ajattelin laittaa omalle tyttärelleni toiseksi nimeksi. Matilda kulkee meidän ihan supisuomalaisessa suvussa, siinä missä esim. Sabriina ja Serafiinakin. Olemme siis olleet valkoroskaa jo 1800-luvulta 😂

Vierailija
24/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa on kaunein, mutta en nimeäis lastani drinkin mukaan. Ei siinä hyvä drinkki muuten.

Vierailija
25/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimosa on kaunein, mutta en nimeäis lastani drinkin mukaan. Ei siinä hyvä drinkki muuten.

Ihan hyvin voi tulla vaikka Ella- niminen drinkki hetkenä minä hyvänsä. Turha miettiä sen mukaan. Tuotemerkeillä on ja tulee aina olemaan ihmisten nimiä.

Vierailija
26/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kauniita, mutta suosikkini on Matilda.

Omalla kohdallani nimivalinta riippuisi vauvan temperamentista: Mimosa kuulostaa reippaalta, omapäiseltä ja äänekkäältä, Matildasta tulee mieleen rauhallisempi, hiljaisempi ja hillitympi ihminen. Matilda on myös ehkä ajattomampi nimi.

Adele on aika suosittu nimi nyt, joten sitä en valitsisi vaikka kaunis nimi onkin. Ja nimenomaan lausuttuna /adele/ on kaunis, englannin /əˈdɛl/ -muoto ei minusta kuulosta yhtä kauniilta.

Vierailija
27/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda on lehmä, Adele on laulaja ja Mimosa on kaunis naisen nimi.

Vierailija
28/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi tulla vaikka Ella- niminen drinkki hetkenä minä hyvänsä. Turha miettiä sen mukaan. Tuotemerkeillä on ja tulee aina olemaan ihmisten nimiä.

Mimosa ei ole tuotemerkki. Se on kasvi ja nykyisin naisen nimi. Kasvi se on ollut ennen kuin sitä alettiin käyttää nimenä. Siltikin tuo drinkki on niin kuuluisa, että mielleyhtymä nimestä siihen on väistämätön. En myöskään nimeäisi lastani Yrjöksi.

Vierailija
29/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
30/30 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda on kaunis. Meidän kuopus olis Matilda jos ois ollu tyttö, nyt on Matias :)  Toiseksi nimeksi sopisi Josefiina mainiosti. Mutta omista mielleyhtymistä nää on kiinni, mitä voi laittaa lapselle nimeksi. Itse esimerkiksi en yhtään tykkää nimestä Mimosa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä